Kyllä karseiden mainosten aatelia ovat 90-luvun kulta-ajan tuotteet. Esimerkiksi OMO-mainos (vai oliko se Ariel? Tässä taas nähdään mainosten "teho") jossa joku vähän tunnetumpi näyttelijätär aina paimensi lapsikatrasta, joka oli sotkenut pyhävaatteensa. Teema oli mainoksesta toiseen sama ja meidän perheessä oli tapana vaihtaa kanavaa kun akan naamataulu ilmestyi ruutuun. Faijani vielä ryyditti kanavanvaihto-operaatiota miehekkäällä kirouksella ja kehoituksella "opeta ne kakaras pysymään kaukana mudasta!"
"Simo vaatehuoneelta hei ja ysiysi"-mainokset olivat myös hel-ve-tin ärsyttäviä. Tosin nykyään kantavat jonkinlaista camp-arvoa. Eikä Simpalle voi oikeasti olla edes vihainen kun jätkän koko bisnes meni konkkaan varastopalon ja puutteellisten vakuutusten takia. Voimia Simolle jos jossain luet tätä.
Jugurttimainokset ovat myöskin syvältä. Jos jugurttia juomalla oikeasti eläisi satavuotiaaksi, sillä laihtuisi, parantaisi vastustuskykyä ja parantaisi ripulin niin miksi jugurttia ei lisätä safkaan kuten D-vitamiinia maitoon? Koska mainokset ovat KUKKUA! Mainoksissa tuote on aina niiiiiin herkullinen ja rasvaton, että asiakkaan on pakko ruveta lipomaan maistiaiskuppia ja mättämään tuotteita ostoskärriin. Kokeilepa itse hamstrata koemaistettavia tuotteita kaupassa, saat sakkoja tai linnaa! Lisäksi mainoksissa puhutaan helvetillisen huonoa suomea "tästä on otettu kaikki lisätytty sokeri pois" - mitä vi**?!?!!? Siihen on lisätty sokeria joka on sen jälkeen otettu pois? Millaisella kemikaalilla tai separaattorilla tuo sokeri edes poistetaan, en tahdo tietää. Enkä tasan varmasti aio kyseistä tuotetta ostaa.
Mikko Kivisen radiomainokset ovat myös kammottavia. Mikon kannattaisi mennä sossun luukulle jos näyttelijäntyöllä ei elä. Niitä kammottavia KEILI.FI ja MULLETOI.COM mainoksia, joissa Mikko karjuu ei kuuntele erkkikään.
ALD-vaihtoautokaupparadiomainokset radio rockilla ovat myös surkuhupaisinta pitkään pitkään aikaan. Samoin kuin Helsinki Comedy festivalin mainos, jossa pari vajakkia hekottelee miten maailman suurin komediafestari rantautuu Suomeen. Ai se olikin vitsi? Ai juhlalava ei olekaan koko pohjois-euroopan kokoinen? Olipas hauska juttu, heko heko. En muuten ole tulossa festareille, joiden mainos on noinkin väkinäinen.
En myöskään ymmärrä mainoksia joissa taapero-ikäiset puetaan aikuisten vaatteisiin ja pannaan matkimaan aikuisten ongelmia. Vauva puvussa? Vaippa? Mitä !?
Myöskin kaikki ihmisten intiimihygieniaa sivuavat mainokset ovat kuvottavia, hei jos maailmassa on ihmisiä joiden hanuri syyhyää tai siteeraa Kekkosta tai joiden pidätyskyky on samaa luokkaa aaltopahvin kanssa - EN TAHDO TIETÄÄ! OKSETTAVAA!
Hyvistä mainoksista voisi mainita veikkauksen "kavioveikkaajat", mainos jossa pollet hirnuvat sekä Mustan Pörssin "sen hintainen se"-mainokset. Samoin numerohakupalvelun mainos, jossa numero voi olla "elämäsi tärkein".