toukokuu 12, 2024, 11:27:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


metsästys

Aloittaja nakamorri, elokuu 16, 2010, 11:01:23 ap

« edellinen - seuraava »

Siika

tänään ko tulin phjisesta kohti rovaniemeä asiakkaiden kanssa eli yliyön safarilta olipa komeeta ko liki satapäinen teeritokka hyppäs kiepistä ylös ja asettu puihin reitin kummallekkin puolen,tavataan syksyllä aattelin.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

sammal

Meytsästystä harrastan.
Aseit alöytyy baikal ij 27, mosin m91, toz 78-06
Ja häpenän pilkkuna reminton 812  :'(

Venäläisissä ei ole ikinä ollut ongelmaa ja remington on umpiruosteess vaikka koitettu upottaa oljyyn melkein.
Sorsametsällä tuleem käytyä ja viimevuoden saalis= 1tavi ja 1 telkkä  ;D kokokesän kannoin 20l viljaa päivässä sorsille mutta ei se ruokinta metsästys helppoa ole.
Jänes metsällä olin pohjan maalla 16kal tähdellä ja 2 jänistä tuli 3 olisi tullut jos ei oltaisi sössitty kun ovela jänis ui joen yli  :o
Jäniksiä olen saanut elämäni aikana 3, sorsia 7, pyitä varmaan 8, 1 supi ja varikisa/rätkiä ei voida laskea.

Siika

HII HOO KOHTA LINNUSTUS ALKAA,kävin tänään ampumassa kiväärit kohdilleen,maalintuja todella paljon,poikueet isoja teerillä kymmentä poikasta ja mettopoikuiessakin 7-8,mikä parasta ainakin täällä pohjoisessa täysi metästysaika eli edessä on kuukausi ja 20päivää luonnossa kävellen ja nokipannukahveja juoden ;D ;D ;D ;D ;D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

ottulo

Kummallista, ettei tää ketju ole aiemmin sattunut silmään. Kevättalvella tuttu sai vahingossa innostettua jousimetsästykseen, vaikka en ole eläissäni metsästänyt saati ampunut jousella. Hommasin kohtuullisen oloisen vastakaaren (pitäähän sitä haastetta olla ;D) keväällä, mutta en ole päässyt harjoittelemaan sitä vertaa, että metsälle vielä uskaltaisi. Toivottavasti tämän talven aikana viimeistään, metsästyskortti kun on ollut keväästä astia "varmuuden vuoksi". Eilen (la) olis ollut täällä päin yhteisjahti, johon suunnittelin lähteväni "katsojaksi", kun en vielä luota ampumataitoihini eikä varustus ole ihan sitä, mitä tarvittais. En sitten lähtenyt, kun tuli muita hommia ja sainpa vielä jonkun flunssankin. :-\ Jospa sitä vielä ehtis...

Masa.T

Vähiin on jäänyt metsästys, vaikka kyyhkymetsällä olis tarkoitus taas käydä. Sorsametsälle en ole mennyt, kun sorsat on ollut muutenkin vähenemään päin. Jousimetsästyksestäkin olen suorittanut sen kortin, mikä  vaaditaan ulkomailla metsästykseen (oliko nyt ibepp, vai mikä?). Ahvenanmaallakin ilmeisesti vaaditaan jo tuo kansainvälinen kortti, että saa metsästää jousella. Vastakaarijousesta ei ole niin kokemusta mutta taljajousi on kyllä tehokkaampi metsästykseen.

Mape

Itselläni tarkoitus hommata metsästyskortti hetikun kurssit on "omilla kylillä" ja sopii omaan aika tauluun...
---

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - syyskuu 04, 2011, 07:41:16 ap
Vastakaarijousesta ei ole niin kokemusta mutta taljajousi on kyllä tehokkaampi metsästykseen.


Onhan niissä usein enemmän tehoa ja osuminen on helpompaa, mutta toisaalta myös säätöihin ja huoltoon menee kauemmin aikaa. Mitä simppelimpi värkki, sen varmemmin se toimii. :D Mua ei ainakaan huvita ostaa tonnin vempelettä ja sitten kirota, kun se kolahtaa johonkin puunkylkeen ja säädöt on pielessä. Eikä perinnejouset ihan turhia voi olla, kun niillä kuitenkin on (kymmeniä)tuhansia vuosia metsästetty...  ;)

Toisaalta mulle se harrastaminen on ehkä tässäkin tärkeämpää kuin saalis, muutenhan olisin varmaan hommannut jonkun tuliaseen ja kierrellyt jo kuukausia metsissä. ;D

..TOMPPA..

jousi on aikas mielenkiintoinen metsästys ase. Ja mikä parasta, hiljainen.

korttia olen yrittänyt suorittaa vuonna kivi ja nakki mutta heikolla menestyksellä.

55 paunainen jousi on jo suht tehokas. kerran olen moisella ampunut ja kyllä se nuoli lähtee ihan riittävän lujaa ja menisi karhustakin läpi että holahtaa!!  kuuluut olen myös 77 paunaisesta mutta en jousista juuri mitään tiedä.

en muista mitä kaikkea jousella saa metsästää mutta täytyy katsoa.

kortissa ei minulla ollut muita vaikeuksia kuin tunnistaa SAATANAN huonolla kuvalla olevat linnut ja aina jäi 1-2 pisteestä kiinni!!!  välillä piti arvata että onko kyseessä a. varis vaiko b. joutsen.     oli niin huonot kuvat!!!


ottulo

Onhan noita paunoja riittämiin. Sain 70-paunaisen taljan viritettyä täysin kokemattomana, mutta kyllä aktiivikäyttö vaatii huomattavasti treeniä. Metsäkaurista ja siitä pienempiä saa Suomessa metsästää. Vain metsästyskortti vaaditaan.
En tiedä onko kuvat vaihdettu, mutta keväällä vaikeuksia tuotti lähinnä sorsalinnut. Muut kyllä erotti.

TunturiTiger

Sama koe se on edelleen kuulemma. Kuvat on samoja kuin metsästäjän oppaassa. Metsästyskorttihan antaa luvan metsästää, muttei oikeutta metsästää! Metsästysluvan lisäks tarvitaan se metsästysoikeus jollekkin alueelle. Lisäks sorsastuksessa täytyy hankkia kalastuskunnalta luvat.

Siika

Kyllä on lintuja metissä,koppeloita ja mettoja ihan valtavasti,teerilläkin kymmenkunta poikasta,tässä harrastettu tuota meton soitimelta pyyntiä se vain on jännä laji,vaatii kärsilvälisyyttä,tarkkaa näköä ja kuuloa mutta on se vain komiaa kuunnella meton kirskahtelua ja haistella ruudin tuoksua ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ny ku ilmat jäähtyy niin noi kaikki linnut kapuaa puiden latvoihin ja met niitä sieltä puotteleen. ;D ;D ;D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

popcornmaker

Metsästys ihan jees, mutta jokseenkin ottaa nuppiin hirviporukat jotka parinkymmenen tyypin kanssa jahtaa yhtä hirveä kera 7 koiraa, gepsit, maasturit, radiopuhelimet.. Ihme kun ei helikopterilla lähde perään. Mitä helkutin metsästystä tuollainen on?

..TOMPPA..

olisi varmasti kysyntää jonkin moiselle rambo metsästykselle jossa jahdataan tankein ja kopterin kanssa hirviä aukealla ja annetaan automaattiaseella kuulaa perään, kaliiberina toimisi Vähitään  tuo 12,7 mm  It konekivääri  ;D

valitettavasti jenkeissä jo on näitäkin juttuja!   eihän se mielestäni kyllä ole metsästystä tuommoinen jahtaa ja lahtaa meininki.

TunturiTiger

Jätänpä pari edellistä kommenttia omaan arvoonsa. Lähinnä huvittavia...

Jos pitäis riistalla itsensä elättää, niin kyllä nälkä tulis! Viitenä päivänä oon kulkenu metsiä ja tänään tiputin yhden pyyn. Tottahan tuosta nyt koko perhe syö! *epic facepalm*

ragor

Jeps, hirviporukassa tullu pyörittyä toistakymmentä vuotta. Vaikka on väkeä ja kaiken maailman hilavitkutinta, niin silti tyhjiä viikonloppuja ollaan vedetty tämän tästä. Se joka luulee metsästäjän saavan helppoa ja halpaa lihaa, on täysin hakoteillä....
Mutta, hiton mukavaahan se on, vaikka saalista ei aina tulekaan  ;)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: ragor - syyskuu 19, 2011, 23:22:30 ip
Jeps, hirviporukassa tullu pyörittyä toistakymmentä vuotta. Vaikka on väkeä ja kaiken maailman hilavitkutinta, niin silti tyhjiä viikonloppuja ollaan vedetty tämän tästä. Se joka luulee metsästäjän saavan helppoa ja halpaa lihaa, on täysin hakoteillä....
Mutta, hiton mukavaahan se on, vaikka saalista ei aina tulekaan  ;)


Niin... Oikeestaan toivotan popcornmakerin ja tompan tervetulleiksi meidän porukkaan ajomiehiksi! Lupaan jopa puolet omasta lihaosuudestani tai vaika kaiken, mikäli teidän asenteet ei muutu joulukuuhun mennessä. ;)

InkRose

Tai vaihtoehtoisesti puukon kanssa juoksemaan jotain kuusipiikkistä sonnia kiinni, jos ei suomalaisessa ampuma-asein metsästyksessä ole riittävästi haastetta. ;)

Cleitharalla oli viime perjantaina vai lauantaina tullut metsälenkillä moinen otus vastaan, ei tosin ollut välineitä matkassa hällä.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 20, 2011, 11:02:31 ap
Tai vaihtoehtoisesti puukon kanssa juoksemaan jotain kuusipiikkistä sonnia kiinni, jos ei suomalaisessa ampuma-asein metsästyksessä ole riittävästi haastetta. ;)

Cleitharalla oli viime perjantaina vai lauantaina tullut metsälenkillä moinen otus vastaan, ei tosin ollut välineitä matkassa hällä.


Ihan kiväärin kanssa saa metsästää, mikäli on kaikki kokeet suorittanut, mutta esim tästä maastoautosta. Lasketaanko mun carisma maastoautoksi? Sillä mä kuljen ja kun tie loppuu niin kävelen. Tosin tien päästä joutuu käveleen pari kolme kilometriä nevan laitaan, mistä alkaa varsinainen hirven ajo. Siitä huitastaan vaikkapa 3-5km metsä-neva-metsä-laskuoja-metsä-neva-kallio-joki-tiheikkö-laskuoja-tyyppistä maastoa. Yksi tällainen ajo ei ole vielä raskas, mutta kun niitä tekee sen 10-15 viikonlopussa, niin alkaa väsyyn. Kuten jo on sanottu, ei joka kerta sitä hirveä tule. Ei todellakaan. Sitten kun tällaisen ajon jälkeen lähtee hakemaan autoaan metsätien päästä, alkaa selväjärkinen miettimään, mitä v***ua mä täällä teen.

InkRose

syyskuu 20, 2011, 11:35:48 ap #98 Viimeisin muokkaus: syyskuu 20, 2011, 15:00:43 ip käyttäjältä InkRose
Sen verran muistan vielä minäkin entisen tyttöystävän aikoina käydyistä hirvireissuista. Hänellä oli luvat ja isänsä ase passissa, minä parin muun kanssa ajossa. Oli mahtavaa alkutalven kirkkaina päivinä talsia Vuolenkosken maisemissa sianselkiä ylös ja alas. Kerran jopa pääsin aamutuimaan jäljille, melkein osuin kohdalle kun vielä makasivat. "Hitusen" lähti syke kiihtymään eikä paljon väsyttänyt vaikka 10-40-senttisessä hangessa sai juosta kun enimmilläänkin olin vain ehkä pari minuuttia perässä. Linjaan jäi pellon laitaan emä, vasan haki koiramies hetkeä myöhemmin metsästä, jos en pahasti väärin muista. Siellä on suht pienellä alueella paljon metsästystä arvostavaa väkeä vaikkeivät seuraan kuuluisikaan tai muuten osallistuisi, mutta pitävät kirjaa elikoiden liikkeistä ja ilmoittelevat seuran väelle, niin ei tarvitse kovin randomilla ajometsiä ja suuntia hakea.

Ajoja oli yleensä pari-kolme per paikka, 2-4 paikkaa päivässä. Lupia siihen aikaan muistaakseni noin 35 lihaosuuden seuralla oli yhteensä 50-60. Ei ollut hirvestä pulaa niinä vuosina. Melkein useammin jauhelihapihvit ja lihapullatkin tehtiin 2/3 hirvestä. Ai että tulikin nälkä nyt kun päädyin muistelemaan tuoretta vasan maksaa, voissa sipulien kera paistettuna ja kylkeen perunamuusia, mitään marjoja tai sooseja ei siinä kaivata... Perhanan TT! ;D

E: Ekan kappaleen vika lause loppuun asti.

Tepi

Yhdysvalloissa, ainakin Mississipin osavaltiossa peuran metsästys on jaettu neljään portaaseen; primitiiviaseet aloittavat -> mustaruudilla toimivat aseet -> alaikäiset metsästäjät ja viimeisenä ns. tavalliset metsästäjät. Vuosi sitten sielläpäin ollessa oli peuran metsästys kausi meneillään. Primitiiviaseiden suosio oli kuulemma kovasti nousussa haasteita etsivien keskuudessa...
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.