toukokuu 13, 2024, 20:11:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kirjautuminen ja siitä ulos.

Aloittaja MasaT, elokuu 19, 2010, 01:31:00 ap

« edellinen - seuraava »

MasaT

En oikein ymmärrä, kun olen varmasti kirjautunut ulos keskustelusta ja kuitenkin, kun avaan chilifoorumin sivun seuraavana päivänä olenkin jo kirjautunut sisälle!
Tätä olen ihmetellyt! Joku sanoo, että tänne kirjoittautuu automaattisesti, kun on ruksannut jonkun ruudun. Joo.
En silti halua, että minut nähdään paikalla olevana, kun en sitä ole..

Tomppa

koitappas kirjata itsesi ulos ja katso etusivun alalaitaa..

siellä on ruksi missä lukee toi pysy aina kirjautuneena sisälle..

sitten kannattaa katsoa oman nettiselaimen asetukset kuntoon......

koitappas..

Jos olen itse kirjautunut sisään ja laitan yht äkkiä netin kiinni niin kun tulen takaisin tänne niin olen jo valmiiksi kirjautunut..

Kätevää

ottulo

Ja eihän sivusto sua koko ajan paikalla näytä. Vain silloin kun sulla on oikeesti sivut auki. Kyllä se senkin tietää, milloin suljit sivun, vaikka et ulos kirjautuisikaan. Todisteena esitän sen, että mulle foorumilla vietettyä aikaao n kertynyt hieman vajaa 5vrk, vaikka ulos en ole kirjautunut muistaakseni kuukausiin.

Wolfman

Kirjautumiskohdassa käytäjätunnuksen ja salasanan perässä on kohta "kirjautumisen pituus" ja siinä on tällä foorumilla oletuksena "ikuisesti" eli siltä koneelta pysyt kirjautuneena kunnes sivun evästeet poistuvat syystä tai toisesta. Tosin jos erikseen kirjaudut ulos tuon ei pitäisi vaikuttaa vaan systeemin pitäisi tosiaan kirjata käyttäjä ulos.

Järjestelmä ei kuitenkaan tulkitse/näytä käyttäjää paikallaolevana jatkuvasti vaikka olisikin kirjautuneena pysyvästi. Käyttäjä tulkitaan paikallaolevaksi tietynaikaa viimeisestä sivun latauksesta, muistaakseni 5 minuutin ajan ellei ylläpito ole muuttanut oletusaikaa. Eli kun et 5 minuuttiin avaa uutta foorumin sivua systeemi tulkitsee että et ole enää paikalla.

Tuo on ihan kätevää niin ei tarvitse omalta koneelta kirjautua erikseen kun avaa sivun, satunnaisilla käynneillä muilta koneelta pitää sitten kirjautua (ja mieluiten myös kirjautua ulos).