Aloitteleva chilikasvattaja kaipaa neuvoja

Aloittaja Anonyymi, heinäkuu 05, 2011, 23:00:13 ip

« edellinen - seuraava »

Anonyymi

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - heinäkuu 26, 2011, 12:38:28 ip
Moro!

Mulla ainakin lemon drop on kovasti kiinnostunut maan vetovoimasta  ;D


Hyvä tietää. Kyllä mä taidan laittaa amppeliin joko Lemon dropin tai Criolla sellan,katotaan miten nuo tosta nyt alkaa kasvamaan :D

solari

Malawii Bird Eye pitäisi olla hyvä amppelichili...mutta jos sen pitää olla juuri joku nuista lajikkeista juuri niin dääämn!

Eric Sour

heinäkuu 27, 2011, 15:45:31 ip #62 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 27, 2011, 15:47:17 ip käyttäjältä Eric Sour
Noista Lemon droppia ja Criolla sellaa on ollut mulla kumpaakin amppelissa, molemmat toimii hyvin. Criolla sella ehkä hieman paremmin, ollen hieman kompaktimpi kasvi. Aji Cito saattaisi olla hieman haastavampi amppelikasvina, koska kasvaa huomattavasti suuremmaksi. Ainakin sitä pitäisi leikellä aika rajusti.
Nytkin kasvaa amppelissa Lemon drop, joka on kyllä todella satoisa ja komean kokoinen kasvi.


By ericsour at 2011-06-15

Tuosta kasvi on vielä kasvanut reilusti.

E.S.

Anonyymi


Eric Sour

Joo onhan toi aika komea, tosin kesäkuun puolessavälissä otettu kuva josta massa on jo varmaankin tuplaantunut.

Anonyymi

Olen huomannut,että chilitaimeni ovat jo n. 5 cm pituisia honkkeloita..ovat saaneet aurinkoa joka päivä. Onko ihan normaalia vai oire jostakin?, tuntuu että ne kasvavat pituutta,mutta eivät ala luomaan oikeita lehtipareja :D

Kimppu

Normaaliahan tuo on heikossa valaistuksessa. Kannattaa istuttaa taimet uudelleen, sirkkalehtiä myöten multaan.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Anonyymi - heinäkuu 27, 2011, 21:47:07 ip
Olen huomannut,että chilitaimeni ovat jo n. 5 cm pituisia honkkeloita..ovat saaneet aurinkoa joka päivä. Onko ihan normaalia vai oire jostakin?, tuntuu että ne kasvavat pituutta,mutta eivät ala luomaan oikeita lehtipareja :D


Aika normaalia? Kyllä viissenttisissä plantuissa pitäisi olla jo kypsät hedelmät, mieluiten kilotolkulla.

Eli on normaalia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Anonyymi - heinäkuu 27, 2011, 21:47:07 ip
Olen huomannut,että chilitaimeni ovat jo n. 5 cm pituisia honkkeloita..ovat saaneet aurinkoa joka päivä. Onko ihan normaalia vai oire jostakin?, tuntuu että ne kasvavat pituutta,mutta eivät ala luomaan oikeita lehtipareja :D

Anna nyt vaan kasvaa ihan rauhassa vielä ja istutat vasta muutaman lehtiparin jälkeen isompaan ruukkuun. Vasta, kun juuret alkaa täyttää istutusastian on aika siirtää isompaan ruukkuun ja mielellään aika syvälle , varsinkin jos on aika hontelo taimi.

SK

Tuohon amppelichili homman vielä...



Ei se Malawi Bird´s eye välttämättä aina onnistu amppelissa... tahi sitten en vaan osaa...

Anonyymi

Mutta onhan tuo silti komea chili ja hurjan paljon podeja  ;)

Anonyymi

Taas tyhmä kysymys..
Eli istutin ne mun sirkkalehtitaimet tollasiin kertakäyttömukeihin,joihin tein reiän pohjaan.Itseasiassa uudelleenistutin, sillä taimien varret olivat venyneet pituutta, koska ne eivät olleet luulavasti saaneet tarpeeksi valoa..
No nyt peitin lähes koko varren multaan ja päälle laitoin vielä hieman ruukkusoraa.Mutta itse kysymykseen, eli voiko noin pieniä taimia pitää yöt ulkona, varsinkin kun ne ovat uudelleen istutetut?
Olen kyllä pitänyt niitä nyt muutaman yön ulkona ,mutta haluaisin varmistaa asian :)

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Anonyymi - heinäkuu 30, 2011, 19:22:59 ip
Taas tyhmä kysymys..
Eli istutin ne mun sirkkalehtitaimet tollasiin kertakäyttömukeihin,joihin tein reiän pohjaan.Itseasiassa uudelleenistutin, sillä taimien varret olivat venyneet pituutta, koska ne eivät olleet luulavasti saaneet tarpeeksi valoa..
No nyt peitin lähes koko varren multaan ja päälle laitoin vielä hieman ruukkusoraa.Mutta itse kysymykseen, eli voiko noin pieniä taimia pitää yöt ulkona, varsinkin kun ne ovat uudelleen istutetut?
Olen kyllä pitänyt niitä nyt muutaman yön ulkona ,mutta haluaisin varmistaa asian :)


Kyllä niitä voi huoletta ulkona pitää myös öisin.

MasaT

heinäkuu 30, 2011, 21:21:55 ip #73 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 30, 2011, 21:31:35 ip käyttäjältä Masa.T
Lainaus käyttäjältä: Anonyymi - heinäkuu 30, 2011, 19:22:59 ip
Taas tyhmä kysymys..
Eli istutin ne mun sirkkalehtitaimet tollasiin kertakäyttömukeihin,joihin tein reiän pohjaan.Itseasiassa uudelleenistutin, sillä taimien varret olivat venyneet pituutta, koska ne eivät olleet luulavasti saaneet tarpeeksi valoa..
No nyt peitin lähes koko varren multaan ja päälle laitoin vielä hieman ruukkusoraa.Mutta itse kysymykseen, eli voiko noin pieniä taimia pitää yöt ulkona, varsinkin kun ne ovat uudelleen istutetut?
Olen kyllä pitänyt niitä nyt muutaman yön ulkona ,mutta haluaisin varmistaa asian :)

Nyt on pakko neuvoa klikkaamaan tuossa aloitussivulla vasemmassa ylälaidassa olevaa inferno-linkkiä. Lue sieltä tuo kasvatus-osio. (Tällä hetkellä selkein netissä luettava chilien kasvatusopas!)
Fataliilta siemeniä tilattaessa tulee myös siemenien mukana hyvä opas chilien kasvatukseen.
Tarkempia ohjeita löytyy sitten vielä chiliyhdistyksen sivustolta.