toukokuu 13, 2024, 21:58:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

Pjuukula

Ei ole vielä tänne asti kulkeutunut. Tombola kuitenkin on laittanut kirjeen jo liikenteeseen?

Jani M

Lainaus käyttäjältä: tombola - heinäkuu 24, 2012, 22:39:09 ipYritän huomenna ehtiä viedä paketin postiin siten, että lähtisi jo huomenna kohti seuraavaa kohdetta.


Heinäkuun 24. päivätty tuo viesti. Kohta kaksi viikkoa ollut paketti _jossakin_. Jokohan sille on käynyt itellahups taas. Viime aikoina kadonnut taas vähän enemmänkin (onneksi vähemmän tärkeitä) lähetyksiä.

tuoppim

Onkohan tämä paketti liikkunut Metelille saakka tai sieltä eteenpäin laisinkaan?

sorrii

elokuu 13, 2012, 13:06:38 ip #1203 Viimeisin muokkaus: elokuu 13, 2012, 13:16:19 ip käyttäjältä sorrii
Pitäis kai joku aktiivisuustaso ja viestien määrä vaatia ennenkuin tällaiseen listaan pääsee mukaan!!
Tuolla Tombolalla näyttää olevan peräti 19 viestiä eikä ole näkynyt foorumilla 24/7 jälkeen ...

Eikäpähän Metelikään näytä olleen kovin aktiivinen: 2 viestiä ... !?!

Jospa tän ketjukirjeen perustaisi taas uudelleen ja laittaisi jonkun tasovaatimuksen siihen, ettei ihan hetken mielijohteesta tule mukaan tyyppejä jotka kyllästyy seuraavalla viikolla. 3 kuukautta foorumilla ja viestejä joku kymmenen: se voisi jo taata jotain ... ehkä.

Mä voisin uuteen kirjeeseen luovuttaa helposti parikymmentä lajiketta, ainakin ...

PS. Mainittujen henkilöiden on turha loukkaantua: mä tiedän heistä tasan tuon nimimerkin ja foorumin tilastotiedon ...  ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Kärsä Babar

Tällaisia on moneen kertaan ehdoteltu. Aina olen sanonut ettei tähän kirjeeseen pääsyä rajoiteta.
Jokainen voi perustaa oman kirjeensä millaisilla vaatimuksilla tahansa, mutta tähän kirjeeseen ei tule mitään erikoisehtoja.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Filago

Lainaus käyttäjältä: Jarok - elokuu 07, 2012, 11:46:53 ap
Lainaus käyttäjältä: tombola - heinäkuu 24, 2012, 22:39:09 ipYritän huomenna ehtiä viedä paketin postiin siten, että lähtisi jo huomenna kohti seuraavaa kohdetta.


Heinäkuun 24. päivätty tuo viesti. Kohta kaksi viikkoa ollut paketti _jossakin_. Jokohan sille on käynyt itellahups taas. Viime aikoina kadonnut taas vähän enemmänkin (onneksi vähemmän tärkeitä) lähetyksiä.


Itellaa on helppo syyttää aina, mutta ... Itse en muista koskaan hävinneen pakettia silloin, kun tuttu kaveri, jolla on oikea osoite oikein kirjoitettuna pakettiin ilmoittaa seisovansa postissa ja vilkuttelevan rullakon mukana häviävän paketin perään. Joskus on vienyt kauemmin kuin sen ihannesuorituksen. Mutta harvemmin paketin kokoisia esineitä onnistutaan aivan tyystin hukkaamaan.

Pakettia lähettäessä on hyvä tarkistaa sen kunto, ja jos alkaa itseä epäilyttää, että Itellan pakettien survomiskone hajottaa sen, vaihtaa suosilla uuteen, tai sitten teipata niin maan perusteellisesti. Osoite on hyvä olla paitsi oikein, myös selvällä käsialalla ja kynällä, joka ei tuhriinnu. Kannattaa myös laittaa se lähettäjän osoite asiallisesti, niin palautuu sitten siihen, jos ei mennyt putkeen se vastaanottajan ossu.

Filago, joka ei nyt kuiteskaan halua syyllistää lähettäjiä ja vastaanottajia, voihan olla, että Itella ylipäänsä hukkaa paljon, ei vain ole osunut tähän mennessä omalle kohdalle

ps. Kerran luulin silloisen postin hukanneen kirjeen, jota kaveri innolla odotti. Se löytyi sitten mun kotoa viikkoa myöhemmin siivoillessa, olikin sen eteisen puhelinpöydän takana, mistä mun piti nostaa se mukaan ja tiputtaa postiin... Ilmeisesti poissa näkyvistä aiheutti mieleen oletuksen, että sille oli tapahtunut se todennäköisin asia, eli viety postiin, meillä kun on noita viejiäkin useampi mahdollisuus. Eli kannattaa tutkia auto ja eteinen, jos on muistikuva kirjeen tai paketin viemisestä postiin, jota ei alakaan kuulua... Näin meillä blondeilla siis.
#163

Tunari

elokuu 21, 2012, 00:47:43 ap #1206 Viimeisin muokkaus: elokuu 21, 2012, 01:04:56 ap käyttäjältä Tunari
Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 13, 2012, 13:06:38 ip
Pitäis kai joku aktiivisuustaso ja viestien määrä vaatia ennenkuin tällaiseen listaan pääsee mukaan!!
Tuolla Tombolalla näyttää olevan peräti 19 viestiä eikä ole näkynyt foorumilla 24/7 jälkeen ...

Eikäpähän Metelikään näytä olleen kovin aktiivinen: 2 viestiä ... !?!

Jospa tän ketjukirjeen perustaisi taas uudelleen ja laittaisi jonkun tasovaatimuksen siihen, ettei ihan hetken mielijohteesta tule mukaan tyyppejä jotka kyllästyy seuraavalla viikolla. 3 kuukautta foorumilla ja viestejä joku kymmenen: se voisi jo taata jotain ... ehkä.

Mä voisin uuteen kirjeeseen luovuttaa helposti parikymmentä lajiketta, ainakin ...

PS. Mainittujen henkilöiden on turha loukkaantua: mä tiedän heistä tasan tuon nimimerkin ja foorumin tilastotiedon ...  ;)


Noh, pientä lohdutusta.. Itellan toiminta on mitä on; itse joutunut nyt 9 krt viim 2 v:n aikana neuvottelemaan toimittajan ja Itellan kaa että mitä ny ku lähetykset hukassa... Mutt...

Sitten heti eriävä mielipide... En ole omalta osaltani montaakaan viestiä tänne lähettänyt; lähinnä luen ja otan opikseni tietyt lukemani jutut.. Itse olen kerran saanut kirjeen, verotin muutamia lajikkeita lisäsin muutamia.. Aikaisempi kirje kun katosi jonnekkin (virkavalta/posti/ketjukirjeeseen osallistuja syypää) tarjouduin ottamaan osaa uuten kirjeeseen, sama pätee vieläkin.. (Lajikemäärä siemenien suhteen itselläni nyt n. 98 lajiketta, enimmäkseen 4-12 siementä / lajike).. Elikkäs jos uutta laitetaan (vielä kerran) pystyyn, niin jotain siemeniä pystyn laittamaan mukaan jos tarvitaan....

Mutt toi yleistys ett jos ei ole aktiivisesti kirjoitellut --> ei hyväksytä ni tuo ajatus nostattaa ainakin omat niskakarvat pystyyn heti ja saa näkemään punaista...
Jostain syystä tuosta tulee mieleen Stasi/KGB/USA..  (ei siis mitään henkilökohtaista; vaikeaahan se on arpoa ett kuka "luotettava" ja kuka ei, mutta ei toi kirjoitettujen viestien lukumäärä ainakaan omasta mielestäni mikään hyvä mittari ole....)

Ja joo.. foorumia seuraan suht aktiivisesti, yleensä en itse vaivaudu kirjautumaan sisään (tietoturvasyistä selaimessa estetty automaattikirjautuminen).. Elikkäs ei itsellänikään tuo viimeisin paikallaolo näy oikein.. Tähän tapaukseen en ota kantaa enempää, mutt vain tälläinen asia nyt esille että kaikki eivät käytä automaattista kirjautumista vaan selailevat foorumia ilman kirjautumista jolloin  esim. viim. foorumilla pistäytyminen eivät foorumin tilastojen mukaan pidä paikkaansa...

En siis puolustele ko. henkilöä (en edes tunne), mutt tää on nyt tälläinen oma näkökanta tähän keskusteluun...


-Tunari

Lassi-s

no...ilmottauduin ny mukaan.

naga, aji fantasy, habanero, aji christal ja lemondrop ny ainakin iteltä löytyy kuivattuna
S.Y.L.B

Pjuukula

elokuu 23, 2012, 08:37:10 ap #1208 Viimeisin muokkaus: elokuu 23, 2012, 08:39:28 ap käyttäjältä Pjuukula
Alkaa olla jo kuukauden päivät siitä, kun tombola laittoi kirjeen Metelille päin. Onko ko. henkilöiltä tiedusteltu, että mikä on tilanne? Eihän tässä tähän aikaan vuodesta sinällään mikään kiire ole, kun ensi kauden idätyksiinhän nämä siemenet tulee. Ensi kautta ajatelleen jonon loppupää kuitenkin varmaan toivoo, että kirje liikkuisi sutjakasti.

Ja tosiaan ei ole meikäläisen luukku vielä kolahtanut. Metelin jälkeen olen seuraavana.

tombola

Jaahas, täällähän on jo verikoirat suunnilleen perässä :-[ Anyways, kirje on postitettu eteenpäin tuolloin 25.7. ja vieläpä ihan varmuuden vuoksi kassaneidin avustuksella, jottei jäisi postimerkkien puutteesta ainakaan pyörimään minnekään. Omat tietonikin pakettiin laitoin, mutta eipä ole ainakaan tänne Jyväskylään enää palannut. Lisäksi pakkasin koko komeuden pahviseen, dvd-kotelon kokoiseen laatikkoon.

Kirjoitusten määrästä sen verran, että itselläni Chilifoorumi on toiminut eritoten harrastuksen informaatiolähteenä, eikä niinkään ajatustenvaihdon tai muun kommunikoinnin välineenä. Pari vuotta chilejä harrastaneena en ole kokenut juurikaan tarvetta jakaa näkemyksiäni asioista, jotka muut tuntuvat tietävän itseäni paremmin. Toivottavasti kaltaisilleni käyttäjille on jatkossakin paikka täällä foorumin "katsomossa".

Toivottavasti kirje nyt vielä jostain palautuu kiertoon, vaikka olisihan sen jo kuukaudessa luullut jostain löytyvän.

Naga

Minä voin laittaa uuden kirjeen kiertämään ja pistää lemon droppia, nagaa, habaneroa ja birds eyeta eteenpäin. Ilmoitelkaa mikäli apuni on tarpeen :)
Shooting lightning bolts out from ass since 1989.

Nagaa naamariin ja sitä rataa!

Tunari

Lainaus käyttäjältä: Naga - elokuu 27, 2012, 23:00:53 ip
Minä voin laittaa uuden kirjeen kiertämään ja pistää lemon droppia, nagaa, habaneroa ja birds eyeta eteenpäin. Ilmoitelkaa mikäli apuni on tarpeen :)


Jehh.. Itseltäni löytyy useampiakin lajikkeita (tosin 2-6 siementä / lajike; ei menny tää kasvatuskausi ihan niinkuin oletin... Mut täytettä löytyy jonkun verran, pääasiassa annuuum, jonnin verran bacca / chinense; muutama pube ja 1-2 frute ja 1 lanceolatum...

Mutt joss saadaan kiertoa syntymään taasen, niin lajikkeita löytyy.. (lisään tähän postiin löytyvät lajikkeet paremmalla ajalla...)...

Naga

Lainaus käyttäjältä: Tunari - elokuu 28, 2012, 00:50:06 ap
Lainaus käyttäjältä: Naga - elokuu 27, 2012, 23:00:53 ip
Minä voin laittaa uuden kirjeen kiertämään ja pistää lemon droppia, nagaa, habaneroa ja birds eyeta eteenpäin. Ilmoitelkaa mikäli apuni on tarpeen :)


Jehh.. Itseltäni löytyy useampiakin lajikkeita (tosin 2-6 siementä / lajike; ei menny tää kasvatuskausi ihan niinkuin oletin... Mut täytettä löytyy jonkun verran, pääasiassa annuuum, jonnin verran bacca / chinense; muutama pube ja 1-2 frute ja 1 lanceolatum...

Mutt joss saadaan kiertoa syntymään taasen, niin lajikkeita löytyy.. (lisään tähän postiin löytyvät lajikkeet paremmalla ajalla...)...


No periaatteessa voisin sinulle laittaa tulemaan mainitsemiani lajikkeita jos vain jaksat laittaa eteenpäin kiertämään :)
Shooting lightning bolts out from ass since 1989.

Nagaa naamariin ja sitä rataa!

sorrii

Tunari; Naga:
Meinaisiko pojat laittaa uutta pakettia tän vanhan listan mukaan?? Elisiis Tombolasta etiäpäin ...

Vaiko luoda uutta ketjukirjettä taas =Siemenketjukirje3 ??

Ihan itse ajattelin, että olisi aika kiva jos vaikka vähilläkin lajeilla lähtisi kirje eteenpäin alkuperäisen nimilistan mukaan.
Mullahan kyllä löytyy siemeniä jakoon ainakin parikymmentä lajia. Ja kiva olisi jotain ottaa uuttakin tiet...

Itse kun oon hölösuu, niin en oikein osannut ajatella jonkun viitsivän aktiivisesti seurata foorumia kommentoimatta itse  ;)
Sellaista luotettavuusmittaria on kyllä tosiaan aika vaikea keksiä, ja ymmärrän Kärsän kannan ettei tähän ketjuun ruveta laittamaan rajoituksia: Hänhän ketjun on aloittanut ...

Ehkäpä Kärsällä on sanottavansa jatkostakin??
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Kärsä Babar

Voin laittaa taas kirjeen liikkeelle jos minulta vielä löytyy siemeniä.
Täytyy ruveta tarkastelemaan laatikoita joku päivä.
On ollut kiireitä sen verran etten ole jaksanut edes miettiä tätä asiaa.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 28, 2012, 10:13:02 ap
Ihan itse ajattelin, että olisi aika kiva jos vaikka vähilläkin lajeilla lähtisi kirje eteenpäin alkuperäisen nimilistan mukaan.
Mullahan kyllä löytyy siemeniä jakoon ainakin parikymmentä lajia. Ja kiva olisi jotain ottaa uuttakin tiet...

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - elokuu 28, 2012, 11:05:51 ap
Voin laittaa taas kirjeen liikkeelle jos minulta vielä löytyy siemeniä.
Täytyy ruveta tarkastelemaan laatikoita joku päivä.
On ollut kiireitä sen verran etten ole jaksanut edes miettiä tätä asiaa.

Voitais Pirkammaan hemmot keräillä Kärsälle pussintäytettä..   ;D
Multa ainaski rupeaa kohta löytymään kaikenlaista jaettavaa. Pitänee pyörähtää joku päivä Tammelassa.

Pjuukula

Ei ollut tarkotus jahdata ketään.  ;D Mulla on lomamatka tiedossa 1.9.-8.9. ja kuulin tuossa juuri waabilta, että hän on reissussa heti sitä seuraavan viikon 8.9.-16.9.

Eli jos kirje tästä kohta lähtee taas jatkamaan matkaa, niin kannattanee vaihtaa minun ja waabin paikkaa jonossa. Kirjeen matkanteko ei hidastuisi ja päästäisiin kuitenkin molemmat käsiksi siemeniin. :)

waab

Minulle kelpaa Pjuukulan ehdotus.

sorrii

Lainaus...niin kannattanee vaihtaa minun ja waabin paikkaa jonossa. Kirjeen matkanteko ei hidastuisi ...


Näin!
Mä oon miettint aikaisemminkin etteikö tyypit täällä voisi tuollaisissa tilanteissa omatoimisesti vaihtaa ja sopia: Ilmoittaa vaan molemmat noille listassa edellä oleville asian. En mä ainakaan kieltaytyisi, jos joku ilmoittaa että järjestys on vaihdetu päikseen ...

Itse oon listalla parikymmentä pykälää eteenpäin nyt ja odotan innolla josko saisin paketin Joulun aikaan vaikkapa. Olisi mullakin sitten lajeja jaettavaksi eteenpäin aika reilustikin tarvittaessa. 1-2 vaihtoa viikossa tuon pitäisi edetä; jos oltaisiin kaikki nopeita niin parhailla viikoilla voisi edetä kolmekin pykälää ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Tunari

Lainaus käyttäjältä: sorrii - elokuu 28, 2012, 10:13:02 ap
Tunari; Naga:
Meinaisiko pojat laittaa uutta pakettia tän vanhan listan mukaan?? Elisiis Tombolasta etiäpäin ...

Vaiko luoda uutta ketjukirjettä taas =Siemenketjukirje3 ??


Noh, onhan tuolla siemenketjukirje2 (taas käsittämätön kriteeri, jos et ole tietyn verran päätäsi aukonut foorumilla, et saa osallistua.. Näkökantahan se on tuokin, ite vierastan tuollaista karsimista kun ei tuo lähetettyjen viestien määrä mitään kerro...)

(Välikommentti):
Joo oon harrastanut tätä chilien kasvatusta aktiivisesti/enempi aktiivisesti vuodesta 2002; juurikaan en oo kommentoinu tällä foorumilla (mitä ny tehny tyhmiä kysymyksiä ja useammankin kerran melkein naurettu pihalle täältä  ;D ; edelleenkin teen kaiken väärin; ei tarpeeksi lannoitetta, vain luonnonvalo (ei natikkaa; oon siis tyhmä  :o, liian pienet kasvatusastiat yms...)).. Mut ei se omaa menoa haittaa...  Kotikutoisen hörhön testeissä testataan lajikkeiden perimä ja jos jokin lajike selviää hengissä miun käsittelystä niin se selviää luonnossa (vrt. "Aji Perkele" -projekti).. En siis ole "henkeen-ja-vereen" -harrastaja, vaan omaksi mielenkiinnoksi ja muiden harmiksi & harrastusta levittääkseni tutuille näiden kanssa turaan...
(/Välikommentti)

-Tunari
Eli itsellä oli aikomus ihan tarjota tähän ketjukirjeeseen alkupääomaa jos kärsä viel yhen eteenpäin laittaa.. Hyvin on toiminut tähän asti, poislukien nyt 2 kadonnutta kirjettä (vastaanottaja/lähettäjä/itella/virkavalta)... Itse epäilisin nuita kahta viimeistä, varsinkin viimeisintä  8)...

Elikkä itselläni on siemeniä joita joutaa (lista löytyy tuolta: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12013.0), vähässä määrässä olevat ovat harkinnassa annanko ilmaiseksi (nää sii (market) tekstiä lukuunottamatta ostettuja kaikki eri välittäjiltä; omista podeista kotoisin olevia siemeniä ei tuossa listassa ole)...

Harmittaa nää hukkumiset, mutt jos vain lisää harrastajia tämän alan pariin saadaan, niin ehkäpäs (toivottavasti) muutaman sukupolven päästä suomellakin on edes jonninmoinen ruokakulttuuri (ei nää suolattomuus ja mausteettomuus suomalaiseen kulttuuriin kuulu :D )...

Mutt.. aloitetaanko kirje ihan alusta, vai jatketaanko siitä mihin viimeisin hyytyi; kaikki kelpaa miulle.. Mutt siis jos täytettä tarvitaan alkuun, niin olen valmis täyttämään kirjeen niillä hitusilla (ja muutama lajike joissa löytyy enempi siemeniä) mitä on, että saadaan kirje taas pelaamaan...