toukokuu 11, 2024, 19:16:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mahtilevyt

Aloittaja Aji Inferno, tammikuu 31, 2009, 04:57:49 ap

« edellinen - seuraava »

Murderado

Meikäläisellä varmaankin eniten pyörineet kiekot:

Nile: In Their Darkened Shrines
At The Gates: Slaughter of the Soul
Pain Confessor: Turmoil

Jos tuollainen brutaalimpi meno kolahtaa niin tuota Nileä voin kyllä suositella lämmöllä. Aivan loistava bändi.

wille

Lainaus käyttäjältä: Murderado - syyskuu 28, 2010, 23:59:54 ip
At The Gates: Slaughter of the Soul


Todella tiukka levy. Ei heikkoa lenkkiä. Atte Gates on muuten Bill Gatesin kauan kadoksissa ollut ruåtsalainen veli.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Hombre

"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

juksu

Pahoja kymysyksiä nämä mussiikki hommat..liikaa kovia bändejä.
Noita nyt tulee kuunneltua aika useasti.
Raised Fist - Sound of The Republic
Dredg - Leitmotif
Isis - Panopticon
Gotan Project - Lunatico
- mind is a terrible thing to taste -

Hapa_Nero


waltron


Sólstafir - Köld
Viikate - Kaajärven rannat
Amon Amarth - With Oden our side

Tässä muutama THE levy mitä on tullut vastaan.
"the back of my throat"

Naga Morphia

Jean Michel Jarre: Téo & Téa ( 2007 )

Yllätti positiivisesti kun ensimmäisen kerran tuota levyä kuulin. Levystä kuulee ihan selvästi perinteisen "Jarremaisuuden", mutta
kuitenkin biisit on tosi poikkeavia, jos vertaa aiempaan tuotantoon.

- Morphiina
Cooking the next step..

chili_maestro

Kääk mitä räkäisesti levytettyä pitkätukkaheviörinää porukka kuuntelee  :o
Kaveri joskus ihmetteli kuinka minä voin kuunnella tuommoista kaupallista roskaa.
Kiistämätön tosiasia kuitenkin on, jos kuuntelet rokkia hyvistä kaiuttimista voit useimmiten todeta miten huonosti se on tehty, pieni äänikuva, monomainen jne eli hutaisten tehtyä.(Tämä on kaupallista roskaa minun mielestäni)
Kuunnellessa  kaupallista musiikkia saatat todeta miten hyvin äänikuva saattaa aueta, löydät nyansseja jne

Lähestulkoon ainoastaan Morphiinan kanssa olen samaa mieltä musiikista.
Vasta hiljakkoin olen itsekin huomannut miten Hifi-tasoisella kokoonpanolla aukenee Jarren hyvin tehty musiikki tajuntaa laajentavalle kosmiselle tasolle ties minne sfääreihin.  8) 

Kuten tiedän, vastakkaisia näkemyksiä löytyy aivan varmasti.   :D
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Hombre

Lainaus käyttäjältä: chili_maestro - marraskuu 30, 2010, 17:13:41 ip
Kääk mitä räkäisesti levytettyä pitkätukkaheviörinää porukka kuuntelee  :o
Kaveri joskus ihmetteli kuinka minä voin kuunnella tuommoista kaupallista roskaa.
Kiistämätön tosiasia kuitenkin on, jos kuuntelet rokkia hyvistä kaiuttimista voit useimmiten todeta miten huonosti se on tehty, pieni äänikuva, monomainen jne eli hutaisten tehtyä.(Tämä on kaupallista roskaa minun mielestäni)
Kuunnellessa  kaupallista musiikkia saatat todeta miten hyvin äänikuva saattaa aueta, löydät nyansseja jne

Lähestulkoon ainoastaan Morphiinan kanssa olen samaa mieltä musiikista.
Vasta hiljakkoin olen itsekin huomannut miten Hifi-tasoisella kokoonpanolla aukenee Jarren hyvin tehty musiikki tajuntaa laajentavalle kosmiselle tasolle ties minne sfääreihin.  8) 

Kuten tiedän, vastakkaisia näkemyksiä löytyy aivan varmasti.   :D


Pistä sitten vaikka Dire Straitsin Brothers in Arms soimaan.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

chili_maestro

Jep, olet oikeassa Hombre.
Myös Dire Straits on hyvin tehtyä musiikkia kautta linjan ja löytyy viihdekeskuksestani.
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Janne

No se on omista mieltymyksistä kiinni onko musiikissa tärkeintä se että tekninen tuotanto on niin korkealaatuista että kuulee miten päin töpseli on pistorasiassa...

Toki hyvä soundimaailma on tärkeätä mutta musiikin antama positiivinen fiilis tulee jostain ihan muualta kuin hifistelystä ja kikkelinpuristelusta jonkun sadantonnin hifihärpäkkeiden parissa.

Tämä siis mun näkökulmani ;) Musiikkityylejä nyt kuuntelen ihan oikeasti laidasta laitaan, voisi sanoa jopa että äärilaidasta äärilaitaan. Ja kaikenlaista siltä väliltäkin.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kaltsu

Mukavahan musiikkia on kunnella kunnon "vehkeistä", mutta se ei saisi olla itseisarvo vaikka musiikki perustuukin ääneen.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Larski

Lainaus käyttäjältä: chili_maestro - marraskuu 30, 2010, 17:13:41 ip
Kiistämätön tosiasia kuitenkin on, jos kuuntelet rokkia hyvistä kaiuttimista voit useimmiten todeta miten huonosti se on tehty, pieni äänikuva, monomainen jne eli hutaisten tehtyä.(Tämä on kaupallista roskaa minun mielestäni)

Tekemisen meiningillä ja levyn "kokonaisuudella" on mulle huomattavasti enemmän merkitystä ku äänenlaadulla tms.. Tuohon tekemisen meininkiin toisinaan kuuluu se hutaisten tekeminen, se pitää vaan hyväksyä osana musiikkia. Esim. vanhaan thrashiin tietty "räkäisyys" kuuluu jopa perin olennaisesti. Joihinkin paikkoihin liiaksi hiottu tekninen laatu ei siis vaan sovi, vaikka joissakin yhteyksissä voikin kiistämättä antaa huomattavasti lisää.

chili_maestro

marraskuu 30, 2010, 18:41:07 ip #113 Viimeisin muokkaus: marraskuu 30, 2010, 18:52:54 ip käyttäjältä chili_maestro
Useasti käyttäessä sanaa hifi, niin se katsotaan negatiivisessa mielessä hifistelyksi (elimen jatkeeksi) jossa laitteet katsotaan pääasiaksi jotta saataisiin kaverit kateelliseksi. Ei näin, ei hyvä. (joillakin se on auto)  :(

Itse olen valinnut/vaihtanut musiikki kalustoani pelkästään sen mukaan mitkä ovat miellyttäneet omia korviani. Esim kaiuttimeni ovat muotoilultaan tarkoituksenmukaiset, jonkun mielestä rumat, mutta soinniltaan kolmiuloitteiset, erittäin neutraalit ja luonnolliset.
Toisilla positiivinen fiilis tulee hieman räikeästi ja lujaa soivista rockikajareista hevimusiikkia luukutettaessa.
Tämmöisetkin kaiuttimet löytyy itseltäni, mutta ne ovat saaneet pölyyntyä rauhassa varaston puolella.
Itse kun en nykyisin saa mitään kiksejä yksiuloitteisesta räkäsestä rokista. Vastaavasti hienon kolmiuloittesen luonnollisen elävästä saundista tulee mahtava tajunnanvirta, johon valitettavasti tarvitaan näitä kalliita parjattuja Hifilaitteita.

Makuasiosta voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa. heh   :D


luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Ryhis

^ Foorumille voisi itseasiassa perustaa high fidelity ketjun jossa sellaiset ihmiset jotka oikeasti ymmärtävät kaiutinteknologian päälle ja jotka saattavat jopa omistaa jonkinlaiset high-end skobet, voisivat kertoa meille "muille" miltä "kunnon" ääni kuulostaa. Itse en näistä asioista ymmärrä mitään huolimatta Tekniikan Maailman ahkerasta lukemisesta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Hombre

Oli mullakin joskus ihan kohtuulliset hifilaitteet, joista sitten tuli kuunneltua David Knopfleria, Kitaroa ja muuta.
Siihen aikaan ei mennyt alkoholiin ynm. makeaan elämään rahaa, eikä chilistä oltu kuultukaan. Joten rahaa jäi ylimäärästä niihin sijoittaa.
Nykyään kun rappioelämä on vienyt mukanaan ei ole enää hifiä, vaan lofia ;D
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Aji Inferno

Hakekaapa tämä levy Spotifysta tai iTunesista... Ja kuunnelkaapa erityisesti sen päätösbiisi "Distant Place". Kuulette mongolialaisia mestarimuusikoita heittämässä alkuun uskomattoman kaunista, tunnelmallista kamaa perinnesoittimin ja mielettömän upean naissolisti Daiqing Tanan avuin. Mutta pian biisi ottaa odottamattomia suuntia elektroniseen musaan - ja lopuksi heittää peliin todella hienoa, rankkaa sähkökitara-sooloilua... Aivan ässäluokan musiikkia millä tahansa mittarilla!!

waltron

Vasta viimeaikoina olen huomannut kuinka hyvä Ensiferumin From Afar levy onkaan...
"the back of my throat"

Janne

tammikuu 23, 2011, 10:46:14 ap #118 Viimeisin muokkaus: tammikuu 23, 2011, 10:49:08 ap käyttäjältä Janne
Motörheadin uusin, Wörld Is Yours on soitettu nyt melkoisen monta kertaa läpi. Ja tää on kyllä parhaasta päästä moottoripäiden levyjä, ei ehkä iske heti ensimmäisellä kuuntelulla täysillä mutta tuntuu olevan varsin kestävä lätty.

"Rock n roll music is my religion; I don't need no miracle vision.
I don't need no indecision, look me right in the eye.
Rock n roll music gonna set you free? Know its gonna knock you outta your tree,
Gonna get you right to where you wanna be, do it till the day I die."



Biisissä Brotherhood of Man muuten Lemmy antaa sellasen mallin rock'n'roll -vokaaleista että saa aika monta tupakkia poltella ja viskipulloa juoda että pääsee samaan ;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Janne - tammikuu 23, 2011, 10:46:14 ap
Biisissä Brotherhood of Man muuten Lemmy antaa sellasen mallin rock'n'roll -vokaaleista että saa aika monta tupakkia poltella ja viskipulloa juoda että pääsee samaan ;)


Mun vaimon lempinimi on "Lemmy", sattuneesta syystä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa