maaliskuu 29, 2024, 07:09:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Soitatteko instrumentteja, laulatteko?

Aloittaja Aji Inferno, huhtikuu 14, 2007, 20:43:28 ip

« edellinen - seuraava »

Lumia

Laulamista harrastelen, nykyään myös laulutunneilla käyden. Pianonsoitto on vähän epävireessä, mutta jonkinlainen säestystaito löytyy sentään.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Malla007"(osin lyhennetty...) Elikkä mun PÄÄinstrumentti on tietenkin viulu. Sitten mulla on mun kokeiluleikkikalu, elikkä Yamahan Silent Violin, siis sähköviulu. Tyylikäs ja ääntä lähtee vähän enemmänkin... Varsinkin kun soittaa kitaravahvistimella, niin kun tuossa kitarassa ei oo ihan yhtä korkealle meneviä säveliä, niin ääni on melkoinen. Sitten tähän liittyen on lisää leikkikaluja, on vahvahia ja efektipedaaleja.... :D heheh... viulun saa kuulostamaan ihan miltä soittimelta vain sen avulla!!! Yhdellä soittamallani levyllä suurin osa kuuntelijoista luuli sitä sähkökitaraksi uskottavan särön vuoksi :D

Sitten omistan kaikkia ihania soittimia. Joitain oon soittanut enemmän ja joitain vähän vähemmän. Opintoihin kuuluu se 7 sivuinstrumenttia, joten ne ainaskin!! Tietysti piano, tosin mulla on Yamahan Clavinova -sähköpiano, oikeaa ei jaksa hankkia, viritys olis kallista :D
Sivuaineena mulla on ollut 7 vuotta klassinen laulu, joten oopperalla täällä häiritsen naapureita aika paljon :D
Mulla on myös klassinen kitara, josta osaan soittaa vaan soinnut. Joitain komppeja piti harjoitella ja näppäilyä, mutta vaikka olisin kuinka halunnut opetella soittamaan sillä klassista, en ikinä ole :D
Omistan 5-kielisen kanteleen, 10-kielinen on hankinnassa. Ne ovat erittäin helppoja perussoittimia, joita on helppo opettaa myös lapsille, ajatellen tulevaisuutta..
Djembe-rumpu minulla on, ja sitä RAKASTAN!!! Naapurit ehkä ei.. :D Se on ihan loistava soitin, ja se on yllättävän hankala soittaa niin että se kuulostaa joltain. Mahtava soitin!
Tietysti kaikkien on pakko omistaa nokkahuilu. Minun piti vielä opiskelujeni vuoksi hankkia kallis barokkinokkahuilu, mutta täytyy kyllä sanoa, että nokkahuilut ovat soittimia helvetistä!! Hirveä ääni, kamalaa soittaa, kidutusta!
Laattasoittimet on hallussa, mutta niitä en ole ostanut hinnan vuoksi vielä itselleni, soittelen koulussa. Marimba on laattasoittimista suosikkini, se on niin kaunis ääninen soitin!!! Tosin vaikea, joten joku ksylofoni saa riittä itselle jo tilan puutteen vuoksikin.
Tietysti kaikkia härpäke rytmisoittimia omistan läjäkaupalla, kuten munniharppu, kapuloita, maracasseja, kastanjetteja, vibraslap, cabasa yms.
Omatekemiä soittimia ei VIELÄ oo paljoa, tulevaisuudessa ehkäpä. Tään mennessä aikaan saamia ovat pyöränpumppuhuilu, narubasso, alkeellinen ksylofoni, pieni rumpu ja kasa kapuloita.


Aika totaalinen viesti - kesti muutamia päiviä keksiä tuohon muuta järjellistä sanottavaa kuin: ROCK ON!"  8)  Kotisi täynnä chiliä, hienoja soittimia (jopa omatekoisia!), musiikkia, ja kissoja..? Ei siitä paremmaksi voi juuri pistää, ei. That's what I call home. ;)

Eli Saulin tavoin toivon, että ilmaannut kesällä tapaamisiimme. Ei niin, että olisi kenenkään pakko vetää siellä live-esityksiä tai jammailla, jos siltä ei tunnu, mutta tietäen tämän porukkamme sekä chili-, että musahulluuden, arvaan, että tiedossa on varsin mahtihyviä keskusteluita ja maailmanparannusta hyvän musan säestyksellä!!  8)

Kaikki täältä koolle ja näkemään naamatusten kesällä! Sehän onkin jo melkein ovella, kunhan nuo luvatut tämän viikonlopun jääkaudet ja lumimyrskyt selvitetään...  :wink:

Malla007

heh....
kyllähän tuo elämä maistuu näiden chilien, soittimien ja kissojen keskellä :D
jos vain aika on ok, niin kyllähän mut sieltä tapaamisesta löytää.... :D pippalot harvemmin jää multa väliin ;)

Pertsa

menee offariksi mutta miitistä kun kerran on kyse niin mulla on kaikkien rakastamaa goats weediä kasvamassa. vasta pieni taimi mutta jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin eiköhän noita marjoja muutamia eksy maisteltavaksi asti. :twisted:
Meillä määrää Nainen!

Jarmo

#041