Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 14, 2009, 10:13:47 ap

« edellinen - seuraava »

Kärsä Babar

http://www.hydroshop.co.il/unique/products/sml/22.jpg
Tuommoista on.
Kannattaa kysyä peukun myyjiltä, vieläkö kuuluu tarjontaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Yakuza

Kiitos.. mie utelen

Täytynee kaikki tarvikkeet hankkia valmiiksi jo ennen ku alottaa idätyksenkin .. varmassa vara parempi ; ) :Roll:

Linda

Tuli tossa ihan ohimennen mieleen, että voiko istutussyvyys vaikuttaa taimen vahvuuteen? Kattelin vaan, että ne taimet, jotka oon pieninä istuttanu sirkkalehtiä myöten multaan/turpeeseen, tekee paljon paksumpaa vartta kun ne, joissa juuripaakku tulee lähemmäs mullan/turpeen pintaa. Onko kellään muulla samaa ilmiötä vai oonko yksin "ongelmani" kanssa? ;D
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

MaXXer

Lainaus käyttäjältä: Linda - syyskuu 29, 2009, 19:58:17 ip
Tuli tossa ihan ohimennen mieleen, että voiko istutussyvyys vaikuttaa taimen vahvuuteen? Kattelin vaan, että ne taimet, jotka oon pieninä istuttanu sirkkalehtiä myöten multaan/turpeeseen, tekee paljon paksumpaa vartta kun ne, joissa juuripaakku tulee lähemmäs mullan/turpeen pintaa. Onko kellään muulla samaa ilmiötä vai oonko yksin "ongelmani" kanssa? ;D


Minä  ;D ainaki oon huomannut saman että mitä syvemmälle istuttaa pienen taimen, nii sitä paremman varren kasvattaa, ja jos sopivan syvälle (3-5mm) istutat siemenen itämään, nekin kasvaa paljon paksumpaa vartta ja nopeammin kokoa

chilimieli

Mitenkäs tuon harold st bart`s:in kypsymisen kanssa? Itsellä olleet keltaisena puskissa jo pari kuukautta, voisivatko olla jo kypsiä vai muuttuuko nämä joskun oransseiksi? ::) Ei jaksaisi odottaa maistiaisia, mutta muiden kuvissa näyttäisi olevan lähinnä oransseja..

Xbow

Kypsiä ovatten juu. Ovat sitten keltasempia sulla. Ei chinensen värinvaihtovaiheessa kovin kauaa mene, yleensäkin kun väri vaihtuu, ollaan jo lähellä lopullista kypsyyttä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Yakuza

taas utelua .. :) .. kuinka hyvin tuo Puutarhan kesä käy Hydrossa lannoitteeksi alussa ?

searchillakin löytyi jtn mutta Ei Selkeää kyllä eikä ei vastausta .. :) ja neuvoa edes vähän annostelusta
Kiitos...

kuje

Lainaus käyttäjältä: Yakuza - lokakuu 10, 2009, 20:12:59 ip
taas utelua .. :) .. kuinka hyvin tuo Puutarhan kesä käy Hydrossa lannoitteeksi alussa ?

searchillakin löytyi jtn mutta Ei Selkeää kyllä eikä ei vastausta .. :) ja neuvoa edes vähän annostelusta
Kiitos...


Eikös se ole ihan multalannoite?

nuthero

lokakuu 11, 2009, 10:53:00 ap #688 Viimeisin muokkaus: lokakuu 11, 2009, 11:03:17 ap käyttäjältä nuthero
Mistähän johtuu että aji cristalin sirkkalehdet ovat lähes keltaiset ja oikeatkin lehdet ovat melko vaaleita? Naga on kasvamassa sen kaverina, mutta sen lehdet ovat ihan vihreitä.
kuva 1 kuva 2. Vai onko tuo ihan normaalia värivaihtelua?
Muoks:
Kun lajeina on naga, aji cristal, champion ja starfish, niin miten ne kannattaisi sijoittaa 2 kasvin ebbeihin niin, että saavat tasaisesti ravintoa? (siis ettei toinen kasveista venähdä 2 metrin pituiseksi, ja toinen sitten hidaskasvuisena kuole ravinneövereihin.)

CyberDog

Mä laittaisin championin ja starfishin samaan. Ongelmana on tosin se että niistä tulee molemmista aika isoja... Mutta ainahan sitä voipi leikata. Toisaalta ei mahda cristalkaan olla sieltä pienimmästä päästä...

Mikho

Lainaus käyttäjältä: nuthero - lokakuu 11, 2009, 10:53:00 ap
Mistähän johtuu että aji cristalin sirkkalehdet ovat lähes keltaiset ja oikeatkin lehdet ovat melko vaaleita?


Mulla on aji cristaleista sirkkalehdet kellastuneet ja tippuneet jossain vaiheessa kasvua, mutta ei se menoa haittaa  ;)
Muutenkin oli yksi melko vaalealehtinen yksilö, mutta vihertyi heti kun aloitin Puutarhan kesän ja vaihdoin lamput. Nyt puskee nuppua :D

nuthero

Lainaus käyttäjältä: kapsikumi
Mulla on aji cristaleista sirkkalehdet kellastuneet ja tippuneet jossain vaiheessa kasvua, mutta ei se menoa haittaa  ;)
Muutenkin oli yksi melko vaalealehtinen yksilö, mutta vihertyi heti kun aloitin Puutarhan kesän ja vaihdoin lamput. Nyt puskee nuppua :D

Minkä kokoisia ne olivat kun tuon Puutarhan kesän aloitit? Nuo ovat kasvaneet 3x36w coolwhite putkien alla, eli ei varmaan niissä vika.

Mikho

Lainaus käyttäjältä: nuthero - lokakuu 11, 2009, 15:42:07 ip
Lainaus käyttäjältä: kapsikumi
Mulla on aji cristaleista sirkkalehdet kellastuneet ja tippuneet jossain vaiheessa kasvua, mutta ei se menoa haittaa  ;)
Muutenkin oli yksi melko vaalealehtinen yksilö, mutta vihertyi heti kun aloitin Puutarhan kesän ja vaihdoin lamput. Nyt puskee nuppua :D

Minkä kokoisia ne olivat kun tuon Puutarhan kesän aloitit? Nuo ovat kasvaneet 3x36w coolwhite putkien alla, eli ei varmaan niissä vika.


Suunnilleen kolmen viikon ikäisiä taimia olivat.
Mulla valoa antaa 2x58W/954 eli Daylight-putket, ei oo suurta eroa noihin sun putkiin.

nuthero

Lainaus käyttäjältä: kapsikumi
Suunnilleen kolmen viikon ikäisiä taimia olivat.
Mulla valoa antaa 2x58W/954 eli Daylight-putket, ei oo suurta eroa noihin sun putkiin.

Siitä kun laitoin siemenet multaan on juuri tuo 3vk, eli pitääpä koittaa antaa mietoa ravinnetta, jos vaikka vihertyisivät.

Fransu1


Kuinkahan usein tuota Puutarhan Kesää pitäisi antaa? Joka kasteluveteenkö?

papereeka88

Itse olen viime aikoina valon vähentymisestä johtuen antanut puutarhan kesää n.kerran kuussa ja hyvin on chilit vedellyt.Pari podiakin kasvamassa.Tietenkin jos on kauhea määrä lisä valoa tarjolla niin kai sitä voi käyttää useemminkin?Tämän lisäksi olen antanut 2 kertaa kuukaudessa kasteluveden mukana biolanin meri leväuutetta ja kerran viikossa antanut merileväuutetta lehti ruokintana (suihkuttanut lehdille).
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

Mikho

Itse kokeilin ensin joka kastelukerralla, mutta kaikki yksilöt eivät siitä tykänneet(lähinnä annuumit). Nykyisin menee joka toisella, poikkeuksena habanerot, joille vähän reilumpi lannos. Mutta se on niin laji- ja yksilökohtaista, että kokemus näyttää sen lopullisen suunnan.

Kilp

Samoilla linjoilla olen ollut P-Kesän kanssa, kaksi kertaa kuussa on ollut tarvetta kastella altakasteluruukussa ja olen antanut vesitilan kuivua välillä kokonaan, joka toisella kerralla lannoitteet mukaan talviannostuksen mukaan...

Tuossa mittauksessa on ole kovin noponnuuka ollut vaan laittanut mieluumin vähän yläkanttiin kuin alakanttiin. Tuo minun c.baccatum ei ole tästä ollut moksiskaan, enempikin saattaisi maistua.

chilimieli

Elikkäs kasvit ovat joutuneet kirvahyökkäyksen kohteeksi. Elukat eivät nähtävästi pyretriinistä piittaa, mikä eteen? Kirvojen väri vihreä, määrä joissakin kasveissa suuri. :o

Yakuza

Heij te viisaammat Chiliystäväni

Varmistus kysymystä omaan epätietoisuutteeni tarvitsisin :) ... olen nyt jonkin aikaa idättänyt siemeniäni märällä Talouspaperilla ja ensinmäiset Sirkanlehdetkin näkyvät kysyin vain minkä kokoisina olisi viisasta siirtää ne kivi villaan .. ja jotain erikois huomioita ?