maaliskuu 29, 2024, 12:49:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hydrosora-kookos-mix ???

Aloittaja sorrii, tammikuu 23, 2013, 15:50:03 ip

« edellinen - seuraava »

miiksuli

Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 01, 2018, 21:49:55 ip
LainausTätä en miettinyt kun rupesin käyttää kookosta


Eläähän ne mullassakin vuosikausia ... Ehkä noin vanhoja kasveja vanhassa kookoksessa ei voi ylikastella ja liottaa yhtä suruttomasti, kuin tuoreessa kuidussa. Se se on mulla ainoa syy miksi käytän kookoskuitua, että opin vuosia sitten pahan tavan pitää chilit märässä jatkuvasti, johtuen siitä että olin usein päiviä pois kotoa. Toki ihan siinä on passiivihydroilu vielä parempi, mutta mähän kasvattelen nyt vain taimia kotona, jotka siirrän kesäksi muualle: Osan maahan, multiin; osan autopotteihin kookokseen; joitakin hydrosoraan sen juuripaakkunsa kanssa aurinkokenno-liruttimiin ja jopa ebbiin. Kookosmurut eivät näytä haittaavan resossakaan ihan äkkiä. Perinteisen multakasvatuksen tapaan eroa ei varmaan ole juuri muuta, kuin että pitää lannoittaa enemmän..

Totta. Täytyy vaan kuitenkin alkaa opetella tota altakastelua ja pitää pinta kuivana. Ei noista harsosääskistä meinaa päästä eroon oikein. Pitäs varmaan toimia ihan hyvin kun pari vuotta saanu kasvatella juuristoa niin on ihan pintaan asti hyvän näköistä valkoista juuristoa ja varmaan sinne ihan pohjallekin asti myös. Tuntuis ainakin imevän kun pari kertaa kastellut yli niin valunut pohjalle ja yks kaks lautanen onkin jo tyhjä.

Vuorikaskas

toukokuu 13, 2018, 18:49:22 ip #21 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2018, 21:15:04 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - huhtikuu 22, 2018, 14:25:29 ip
Mulla lähti mix kokeiluun. Odotukset on korkealla.  Tämä saattaisi korvata jatkossa kivivillakuutiot. Verkkoruukkuun laitoin ensin hallaharsoa.

Leca 410 ja Advanced Coco XL 2+1  66,6/33,3




Ei korvannut. Tää on oikea mauriaismagneetti.   :P  Ongelma on NFT:n kasveissa.   Liottamallakaan en saa niitä häädettyä vaan nyt piti jo putsailla päältä pois ne kivivillaan asti.  Uusia juuria siinä nyt tuhoutuu ja kasvit ei enää meinaa pysyä pystyssä. Liotan nyt niitä päälle vielä ja toivon ettei koko verkkoruukkuja tarvitse purkaa.  Siellähän on reunoilla ja alla samaa.   http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17930.msg347042#msg347042

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=18066.msg347041#msg347041