maaliskuu 29, 2024, 06:52:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


M: Perulaisten rocotojen siemeniä

Aloittaja jewe, lokakuu 09, 2018, 18:50:18 ip

« edellinen - seuraava »

jewe

lokakuu 09, 2018, 18:50:18 ip Viimeisin muokkaus: lokakuu 07, 2019, 21:43:05 ip käyttäjältä jewe
Kohta alkaa taas idätykset ensi kautta varten ja pistetään tarjolle taas perulaisten rocotojen siemeniä lajikkeista joita on saatavana.

Rocoto Pico Mucho
Rocoto Surquillo 1
Rocoto Quantash
Rocoto de la selva Lima
Rocoto de la selva Amarillo Lima
Rocoto de la selva Oxapampa
Rocoto de la selva Rojo Arequipa
Rocoto Amarillo Arequipa
Rocoto Orange Arequipa
Rocoto Picante San Camilo
Rocoto Rojo San Camilo
Rocoto Puno Amarillo
Rocoto Puno Pica Orange
Rocoto Puno Rojo, LOPPU
Rocoto Puno Blanco, LOPPU
Rocoto Pisac Rojo, LOPPU
Rocoto Pisac Orange, LOPPU
Rocoto Pisac Amarillo
Rocoto Cuello Rojo Ollantaytambo
Rocoto Rojo Ollantaytambo
Rocoto Machu Picchu Amarillo
Rocoto Cuzco Manzano Amarillo
Rocoto San Pedro Orange
Rocoto San Pedro Rojo
Rocoto San Pedro Amarillo
Rocoto Peru Rojo
Rocoto Orange Ollantaytambo - uutuus, LOPPU
Rocoto Manzano Amarillo Ollantaytambo - uutuus, LOPPU

Lajike-esittelyt löytyvät blogin puolelta. http://kaksikasvihuonetta.blogspot.com/p/perulaiset-rocotot-lajike-esittelyt.html

Hinnat
1 lajike = 2,5 eur
12 lajiketta = 25 eur
20 lajiketta = 38 eur

Siemeniä on 10kpl/pussi. Minimitilaus postitettaessa on 10 eur ja 30 eur tilaukset ilman postimaksuja.

Samaan tilaukseen voi yhdistää jauhetilauksia joista ilmoitus myös foorumilla.
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15911.60

Kyselyt ja tilaukset yv.

MRgreen


jewe

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - lokakuu 09, 2018, 19:16:49 ip
Hyvä Jari



:)

On tuolla sen verran hienoja ja erikoisia lajikkeita että kyllä noista jotain jokaisen chiliharrastajan pitäisi kokeilla kasvattaa.

Jame

Lainaus käyttäjältä: jewe - lokakuu 09, 2018, 20:49:31 ip
Lainaus käyttäjältä: MRgreen - lokakuu 09, 2018, 19:16:49 ip
Hyvä Jari



:)

On tuolla sen verran hienoja ja erikoisia lajikkeita että kyllä noista jotain jokaisen chiliharrastajan pitäisi kokeilla kasvattaa.


Komppaan Jaria!
Esim. Surquillo tekee aika jäätävän kokoisia podeja. Vielä ei ole päässyt maistamaan kun ovat autotallissa kypsymässä mutta jokunen punainen mollukka siellä jo odottelee.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

jewe

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 09, 2018, 22:24:55 ip
Lainaus käyttäjältä: jewe - lokakuu 09, 2018, 20:49:31 ip
Lainaus käyttäjältä: MRgreen - lokakuu 09, 2018, 19:16:49 ip
Hyvä Jari



:)

On tuolla sen verran hienoja ja erikoisia lajikkeita että kyllä noista jotain jokaisen chiliharrastajan pitäisi kokeilla kasvattaa.


Komppaan Jaria!
Esim. Surquillo tekee aika jäätävän kokoisia podeja. Vielä ei ole päässyt maistamaan kun ovat autotallissa kypsymässä mutta jokunen punainen mollukka siellä jo odottelee.


Surquillo on kyllä loistava lajike ja suurikokoinen jossa on todella paksu hedelmäliha. Viime vuonna tuli Surquillosta yli 180 gr murkuloita joilla olisi tänä syksynä irronnut SE.




jewe

Hyvät Naiset ja Herrat, älkää odotelko liian kauan jos haluatte jotain hienoa uutta lajiketta tuolta. 8)

Muutamat "täyssetti" tilaukset ovat huventaneet joidenkin lajikkeiden varastoa vain muutamaan pussiin ja nyt on mm. Pisac Orange loppu eikä saa ainakaan pariin vuoteen.

jewe

Rocotot Surquillo ja Orange Ollantaytambo ovat loppu.

Siemeniä vielä saatavana 21 lajikkeesta.

jewe

Taas on muutamista lajikkeista siemenet loppuneet. Saatavana siemeniä enää 18 perulaisesta rocotolajikkeesta ja mm. Pisac Rojo Ja Manzano Amarillo Ollanta on loppu.

Koska 20 lajikkeen settejä en enää pysty toimittamaan niin 18 lajikkeen täyssetti nyt 36 eur sis postimaksut.

Pikkusato


jewe

Rocotojen siemeniä taas tarjolla ja listaa on päivitetty. 22 lajiketta saatavana tällä hetkellä.
Yli 30 eur tilaukset ilman postimaksuja ja neljä pussin tilauksesta mukaan jo bonuspussi Aji Chicotillon siemeniä.

http://kaksikasvihuonetta.blogspot.com/p/perulaiset-rocotot-lajike-esittelyt.html

sorrii

Millainen lajike tuo Chicotillo mahtaa olla. Netissä puhutaan Aji Chicotillo Rojosta joka mainitaan miedoksi baccatumiksi. Kuva näyttää vähän Aji Cristalilta. Voisi toki muistuttaa lemondroppiakin, mutta punainen ... Google antaa rinnan linkkejä Aji Rojo sekä Puca Uchu -joka lienee punainen versio LD'stä [Kellu Uchu] ..

Kyllähän tää kokeiluun menee: Niinhän se on että toisen hyvä on toiselle pahaa ja mietouskin hyyyvin suhteellista. Mä kokeilin joskus Bluesmanin Aji Melocotonia [Siemenketjukirjeestä] jonka piti olla makea, mieto ja hyvänmakuinen. Itselle tuli mieleen joku Goats Weed siitä mausta ...  ???
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Itseltä loppuneet, koetin etsiä netistä löytämättä. Rocoto Red Peruvian siemeniä olisi hakusessa. Kysytään täälläkin, vaikka listassa sitä ei mainitakkaan.

sorrii

Mulla löytyy Red Peruviania: Siemeniä ainakin kolmea eri vuosikertaa. Alunperin Fataliilta tilattu joskus 10v sitten. Se Red Peruvian on ollut mun luotto-rocoto aika monta vuotta: Vaikka oon kokeillut suurinpiirtein kaikkia siemenketjukirjeen lajikkeita, on RRP tehnyt aina parasta satoa, eli isoja mollukoita. Riesen Yellow oli ainoa muu josta oon saanut kunnollisia paprikan kokoisia hedelmiä; ne vaan olivat vetisiä ja mauttomia ...

Nyt oon parina viime kesänä kokeillut muita lajikkeita. Viime kesänä Montufar ja Cuzco Manzano Amarillo tekivät kivasti satoa, muttei tuo jälkimmäinenkään yhtä isoja tehnyt kuin RRP, vaikka satoisa olikin.

YV ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

jewe

Aji Chicotillo on punainen isokokoinen baccatum oliko nyt Perusta tai Boliviasta. Erittäin satoisa ja hedelmät poltteeltaan varsin mietoja ja kooltaan isojen Aji Amarillojen kotoisia. Itse tykkäsin kun ekaa vuotta nyt kasvattelin. Olen niitä paljon kuivatellut ja rouskutellut sipsien korvikkeena telkkarin ääressä.

perhostaja

terve, mitä jauheita sulla vielä löytys,entä muut lajikkeet?

jewe