huhtikuu 18, 2024, 05:43:21 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yaran lannoitteet, kimppatilaus Tampereen seudulla 2016

Aloittaja Whili, syyskuu 29, 2014, 16:05:12 ip

« edellinen - seuraava »

chipe

maaliskuu 24, 2016, 17:51:34 ip #80 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 24, 2016, 17:54:06 ip käyttäjältä chipe
Lainaus käyttäjältä: Memsie - maaliskuu 24, 2016, 17:06:21 ip
No niin, lannoitteet ovat hallussani. En kyllä yhtään ihmettele, miksemme niitä maanantaina löytäneet, koska säkeissä ei lue päällä hydro ja ravinnepitoisuus ilmoitetaan kahtena erilaisena numerosarjana, 6-14-30 ja 6-6.1-24.9.. Minulle kuitenkin vakuutettiin, että kyseessä on oikea tuote siitä huolimatta, ilmeisesti muualla maailmalla myydään eri vahvuista Hydroa kuin Suomessa.

Tältä se siis suunnilleen näyttää..



Ensinmainittu lukusarja on näemmä amerikkalainen tapa:

Lainaus käyttäjältä: calm - toukokuu 25, 2009, 17:23:27 ip
Ämerikkalaiset vertaavat oksidiyhdisteitä, eivät alkuaineita. Niiden pitäisi oikeasti käyttää merkintänä N-P2O5-K2O:ta, eikä N-P-K:ta. Ensimmäinen vastaantullut webbilähde väitti kertoimiksi muunnolle 1:0,44:0,83, jolla nyt ainakin melkein samat tulokset tulee hydrolannokselle kyllä.


Sama käytäntö näemmä Venäjälläkin (tuolla ei myöskään lue Hydroa säkin päällä):

http://www.yara.ru/crop-nutrition/products/other/7938-ferticare-hydro-6-14-30/

Oliskohan nuo säkit sitten noille laajemmille Itä-Euroopan markkinoille tehtyjä? Tai sitten vain muutettu kaikki tuollaisiksi siitä miltä nuo Yaran täkäläisillä sivuilla näyttävät, jossa ei ole mitään lukemia säkin päällä.

sorrii

LainausNo niin, lannoitteet ovat hallussani...


Kuinkas sitten järjestetään sitä jakelua ...
Mä pääsen kyllä hakemaan koskavaan, paitsi la-su. Ämppäreitä en ehtinyt/muistanut hommata.
Nyt alkaa näyttää että tuo 5+3 kg menee jopa tulevan kesän aikana  ... [[huh-huh: ev viitsi edes kertoa ...  ;)]]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chipe

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 25, 2016, 11:44:24 ap
Nyt alkaa näyttää että tuo 5+3 kg menee jopa tulevan kesän aikana  ... [[huh-huh: ev viitsi edes kertoa ...  ;)]]


Jos tuo tarkoittaa että lähti vähän kasvattelut lapasesta niin ei ole edes tarpeen kertoa, kelläpä ei lähtisi, samassa veneessä ollaan ;).

Memsie

Selvennettäköön, että se kakkoskomponentti on vielä pääsiäisen yli NPhoBiazin hallussa. Kunhan saan sen, toivottavasti ehkäpä tiistaina, voidaan katsoa kuka nähdään missä ja milloin. :)

NPhoBiaz

Maanantai-tiistai akselilla siirtyy kakkoskomponentti Memsielle.

sorrii

Menee vähän offtopic - Mitäs menitte sanomaan ...

Kävin tänää ostoksilla ja ajattelin samalla ottaa Prismasta sopivat astiat tähän tarkoitukseen: Varmaan noita tarvitsee pitempäänkin ...
Ajattelin 5l. säilöntäsankoa. Ei löydy ... Ei löytynyt kuin 10litraisia ja Smart Store-laatikoita, mutta nekin joko ½litraisia tai 10-15l. ..
Etsin myyjää .. kiersin myymälää ... onse nyv ittu kun ei tuu taas mitään ... kiirekin olisi ruukuttaan rocotoja .. jne.

Käväisin sitten Honkkarissa: Siellä löytyy melkein aina! Oli Orthexin 5l ämpäreitä: sinisiä ja vihreitä ainakin [ostin molemmat] ja kansia 1.5€ per kipale ... kaikki
Nyt on sitten ämppäritkin hommattuna ja voi ruveta suunnittelemaan isompien ämppäreiden ostoa seuraavaa kimppaa varten.

Kevään ostot tähän mennessä: 200W ["480W"] ledi (Marshydro Reflector 96); 110cm Nutriculture NFT; GHE Panda 8'lla ruukulla ... [=ilman pumppua ym. nippeleitä]; ulkokäyttöön aurinkovoimalla ...  ;D
Katselin Saksankaupasta uutta kasvaria mökille, kun on kattolevyt vanhasta 5-neliöisestä paskana; Uusi 190x260cm maksaa 105€ - rahti ~22€ -Kävisi vanhalle perustalle; 60cm pidempi malli neljällä kattoluukulla maksaisi rahteineen ~160€ ... Eukko alko natkuttamaan että tulee kalliita chilejä ja tomaatteja: onhan 160€ paljon rahaa. Ei oo eukko käynyt mun kämpässäni viime aikoina ... tai ei ymmärrä näkemäänsä ... Se ON hyvä puoli tällaisessa erillistaloudessa   :)

Eli: Kyllä!: kylvaan lähti taas  :-[ :-X :-\  ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili


NPhoBiaz


Memsie

Juu, nyt on tosiaan molemmat osat minulla.

Nyt sitten kertauksen vuoksi, meneekö oikein.

Memsie: 10kg hydro, 5kg Haifa Cal
chipe: 10kg hydro, 5kg Haifa Cal
sorrii: 5kg hydro, 3kg Haifa Cal
Whili: 15kg hydro, 7kg Haifa Cal

Eikös se tälleen menis? Säkit tyhjiksi ja tasan. Nyt sopii sitten ehdotella joko tässä ketjussa tai yv:nä aikoja ja paikkoja, käyn tosiaan Tampereella töissä mutta teen vuorotöitä. Tällä viikolla olen Tampereella ke ennen klo 13.30 ja klo 22.00 jälkeen ja to-pe ennen klo 19.15. Ja pe-la klo 6.15 jälkeen jos on aamuvirkkuja. Voin punnita ainakin valtaosan valmiiksi.

chipe

Omalta osaltani ainakin oikein.

Et siis ole vielä huomenissa Treellä? Mulle ainakin sopisi keskiviikkona vaikka tuossa 13:30 lähimaissa jos olet silloin menossa/lähdössä töistä sopivasti?

Whili

Mullekkin sopii tuo keskiviikko ja määrät kuullostaa hyvältä.
Kuljekko Viinikassa päin ??

chipe

Jos useammalle sopii sama aika ja paikka niin voitaisiin vaikka hoitaa lannoitediilaus samalla kertaa niin Memsieltä säästyisi aikaa.

Tavataan jollain hämärällä parkkipaikalla, pälyillään hetki ympärillemme, ajetaan peräkontit vastakkain, siirretään jauheet ja käteiset, ja kaasutetaan paikalta eri suuntiin?

PP

Lainaus käyttäjältä: chipe - maaliskuu 28, 2016, 23:22:24 ip
Tavataan jollain hämärällä parkkipaikalla, pälyillään hetki ympärillemme, ajetaan peräkontit vastakkain, siirretään jauheet ja käteiset, ja kaasutetaan paikalta eri suuntiin?


Poliisit ihmettelee kaikkien aikojen suurimman takavarikon pientä rahaliikennettä.

Memsie

maaliskuu 28, 2016, 23:40:49 ip #93 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 28, 2016, 23:44:26 ip käyttäjältä Memsie
Hehe.

Huomenna saatan olla kyydillä töissä, niin en viitsi suunnitella mitään ylimääräistä. Keskiviikkona työpäivä tosiaan alkaa Näsilinnankadulla klo 13.30, etenkin jos on mahdollista nähdä keskustassa, ennen sitä käy hyvin, töiden eli klo 22 jälkeen ainakin oli tarkoitus itseasiassa ajella Viinikan ABC:lle edulliseen autopesuun.. :D

Whilin setti olis 43,50€, chipen 29,50€, sorriin 15,5€. Edes suunnilleen tasaraha tai tilisiirto käyvät parhaiten.

sorrii

Mulle sopii koskavaan, missävaan. Määrät ok. ja ämppärit odottaa...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chipe

Keskiviikko ennen tuota 13:30 järjestyy mihin aikaan vaan ja jos olet Whilin mainitseman Viinikan suunnilla silloin ajelemassa niin olisko siellä joku hyvä paikka tavata porukka kerralla? Se taitaa olla mulle ja sorriille kanssa osapuilleen puolivälin paikka :).

Multa löytyy kanssa ämpärit ja käteinen valmiina mutta vaakaa ei ole ja noitten tarkka tilavuuskaan ei ole tiedossa, että jos saat ennakkoon mittailtua tai vaa'an mukaan niin ois hyvä.

Memsie

Huomenna esim klo 13 sopii mulle kyllä oikein passelisti, ehdottakaa joku jotain hyvää paikkaa.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Memsie - maaliskuu 29, 2016, 07:22:56 ap
Huomenna esim klo 13 sopii mulle kyllä oikein passelisti, ehdottakaa joku jotain hyvää paikkaa.
Mistä päin ajelet ??  Mulle sopii mikä vaan...

Memsie

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 29, 2016, 09:16:42 ap
Lainaus käyttäjältä: Memsie - maaliskuu 29, 2016, 07:22:56 ap
Huomenna esim klo 13 sopii mulle kyllä oikein passelisti, ehdottakaa joku jotain hyvää paikkaa.
Mistä päin ajelet ??  Mulle sopii mikä vaan...


Ajan siis Kangasalta Tampereen keskustaan, mutta voin koukata kyllä johonkin suuntaan, voi olla että helpommin tilaa pysähtyä löytyy jostain muualta kuin ihan keskustasta.

Whili

Näyttäis olevan Viinikan seutu kaikille sopiva. Mihkä sun on helppo tulla ??
esim. Viinikan ABC, Nekalan suurjako, Viinikan TB.....  tai joku muu.