huhtikuu 20, 2024, 01:22:07 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yaran lannoitteet, kimppatilaus Tampereen seudulla 2016

Aloittaja Whili, syyskuu 29, 2014, 16:05:12 ip

« edellinen - seuraava »

chipe

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 29, 2016, 12:23:38 ip
Näyttäis olevan Viinikan seutu kaikille sopiva. Mihkä sun on helppo tulla ??
esim. Viinikan ABC, Nekalan suurjako, Viinikan TB.....  tai joku muu.


Nekalan suurjako kyllä kuulostaisi vuoden merkittävimmältä lannoitteiden jakelutapahtumalta :).

Memsie

Suurjaon parkkipaikka kuulostaa ihan hyvältä kyllä, oisko vaikka siinä Nesteen lähistöllä. Ajelen paikalle noin klo yhdeksi kuraisenpunaisella farmari-Focuksella jossa on kattotelineet, suunnistakaa sellaista kohti siis. :)

Whili

Lainaus käyttäjältä: Memsie - maaliskuu 29, 2016, 19:48:43 ip
Suurjaon parkkipaikka kuulostaa ihan hyvältä kyllä, oisko vaikka siinä Nesteen lähistöllä. Ajelen paikalle noin klo yhdeksi kuraisenpunaisella farmari-Focuksella jossa on kattotelineet, suunnistakaa sellaista kohti siis. :)
OK. Minä ja viininpunainen corolla ilmestymme sinne.

chipe

Näemme siis siellä. Oma auto taitaa olla jo niin kurassa ettei sillä ole mitään ulkoisia tuntomerkkejä :D.

sorrii

Eikö kaikilla olekaan kuraista farkkua jossa kattotelineet  ???
..punaista siis...  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Memsie

Nyt on lannoitteet punnittu ja purkitettu eikä säkeissäkään ollut vajausta joten kaikki saivat ihan sovitun määrän. Lupaavalta vaikuttaa siis.

sorrii

Hienosti, hiljaa ja nopeesti hoidettiin suurjako ...  :D ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Memsie

Juu, se sujui kyllä näppärästi. Ehkä Whili ja sorrii sitten kesällä tasaavat tarvittaessa, jos toisella on liikaa ja toisella liian vähän.. :D

Mutta, kiitos kaikille!

sorrii

Kyllä 8kg riittänee nipinnapin yhdeksi kesäksi mun parvekepuutarhaani .. luulen  :)
[ja uskon että kuivassa säilytettynä mineraalilannoitteet säilyvät vuosia vaikka jotain parasta-ennen-päiviä ilmoittelisivat]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Juuuu, kiitokset Memsielle toimituksesta ja saattaa olla jokukilo syksyllä joutavaa jos on jollakulla tarpeita..

Marjis

Ööh,  minähän myöhästyin tästäkin lähtölaukauksesta.   Olisko jollakulla myydä edes kilo kumpaakin?  (Tai missä suhteessa näitä nyt kannattaakaan käytellä)

sorrii

Nutriforten Tomaatti&Mansikka + Typpi&Kalsium on samaa tavaraa: Chilitarvikkeesta 8.50€/purkki ...

Mä olin tuossa kimpassa 5+3kg -osuudella, minkä lasken riittävän pari vuotta itselläni. Hinta taisi olla 15.5€/8kg - sama setti Chilitarvikkeelta Nutrifortea 68€, joten säästin 52.5€ - arviolta kahdessa vuodessa siis ... 0,5€/ viikko .. 

Osta siis Nutrifortea ja yksi Ässäarpa, niin voit jäädä voitollekin  8) 8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chipe

Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 31, 2016, 14:22:23 ip
joten säästin 52.5€ - arviolta kahdessa vuodessa siis ... 0,5€/ viikko .. 


Tilatessa lannoitemäärä vaikutti valtavalta, mutta nyt kun on parit kerrat kuluttanut n. 3dl lannoitetta per kastelukerta, niin ei se enää tunnukaan niin suurelta... Ja kun miettii mitä 3dl Puutarhan kesää maksaisi, niin kyllä tuossa jo jotain säästi per yksittäinen kastelukertakin :).

Ovatkos muut muuten huomanneet että nuo ei näytä liukenevan ihan kokonaan veteen vaan kannun pohjaan tuntuu kerääntyvän valkoisia hippuja? Lienee siitä Haifasta kun ovat sen verran suurikokoisiakin. Sehän oli tuota Greenhouse Grade versiota, eikö ollutkin? Tuolla on ainakin merkitty "insoluble matter" osuudeksi max 0.1% ja siihen nähden liukenematonta vaikuttaisi olevan kyllä enempi ???.

Whili

Lainaus käyttäjältä: chipe - kesäkuu 08, 2016, 21:41:10 ip
Ovatkos muut muuten huomanneet että nuo ei näytä liukenevan ihan kokonaan veteen vaan kannun pohjaan tuntuu kerääntyvän valkoisia hippuja? Lienee siitä Haifasta kun ovat sen verran suurikokoisiakin. Sehän oli tuota Greenhouse Grade versiota, eikö ollutkin? Tuolla on ainakin merkitty "insoluble matter" osuudeksi max 0.1% ja siihen nähden liukenematonta vaikuttaisi olevan kyllä enempi ???.
Yhtä huonosti liukenee kuin Yaran vastaava calcinit.
Mä pistän jauhot ämpäreihin ja kuumaa vettä päälle. Hieman kun sekoittelee niin kyllä luikenee

sorrii

Mä olen liuotellut Nutrifortet aina kiehuvalla vedellä. Käyttänyt 10% stokkiliuosta, joka annostelu onnistuu heikommallakin matikkapäällä  :D

Offtopiccina mainittakoon ihmetys Nuttriforten Starttilannoitteen kanssa: Sen stokkiliuos jotenkin limoittuu aina nopeasti  ???
Ei luulisi sellaisessa suolavedessä minkään elävän, mutta niin vaan siihen tulee näkyvää "hometta" kun seisoo pullossa ...
Oon nekin pilaantuneet litkut aina johonkin heittänyt - vaikka maahan ..

Vielä oofftopicimpi juttu on, että Chilitarvikkeessa oli joskus parastaennen-jälkeen GHE'n Microa [halavalla  ;)] jossa oli isoja kovia rakeita pohjalla, jotka ei sitten enää liuennut mitenkään - ainakaan kuumaan veteen. Kyllähän ne suolat ja mineraalit voi säilytyksessä reagoida vaikka miten. Luulen että vanhassa mineraalilannoitteessakin voi tulla jotain sellaista, samoinkuin jos sekoittelee niitä komponentteja väärin, niin lannoiteliemeenkin voi saostua "kiviä" ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

teroasi

Oiskos Tampereen suunnalla tarvetta kimppaan  hommata lantaa kaudelle 2017?

sorrii

Voi-voi... Viimevuotiset on vielä koskematta! Mulla riitti viime kesän vielä aikaisemmat varastot Nutrifortea. Mä luulen, että halukkaita osallistujia ilmaantuu sitten kun joku lupautuu tekemään hommat, eli hoitamaan käytänössä oston  8) 8) 8)

Itsellä odottaa kellarissa 5+3kg koskemattomissa ämpäreissä: Niillä pärjäilen varmasti ensi kesän ja pidemmällekin. Hinnaksi tuli muistaakseni ~15€ ... ei paha
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

teroasi

Varmaankin näin.  Ite kävin vesilahti/akaa alueen maatalouskaupat kyselee ja niistä ei löydy.  Siks täällä huutelenkin että onko tänä vuonna tarvetta.
Toki voin myös ostaakkin jos jollain on jäänyt käyttämättä ja haluaa eroon tavarasta.  :)

chipe

Lainaus käyttäjältä: teroasi - tammikuu 16, 2017, 22:54:18 ip
Oiskos Tampereen suunnalla tarvetta kimppaan  hommata lantaa kaudelle 2017?


Ehkä. Pitää jossain vaiheessa tarkistaa mitä viime vuosi jätti ämpärien pohjalle. Muistikuvien pohjalta ei tarpeeksi, jotta se riittäisi tätä kesää. Eli jos kimppaa alkaa kertymään niin olen mahdollisesti mukana jollain edelliskertaa vastaavalla 10+5kg satsilla.

Larbba

Voisin hyvinki olla mukana. Tarkoituksena ja haluna testata Yaran tuotteet tulevana kesänä. Enään puuttuu itse lannoiteet.
Chili on kuin alkoholi. Ensin kelpaa mikä vain kunhan tulee humalaan/on tulista. Kunnes oppii että se voi olla hyvääkin, eikä seuraavana aamuna ole pakko oksentaa verta ja kärsiä