toukokuu 14, 2024, 02:11:15 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


vuoden helpoin hydro!

Aloittaja pete79, helmikuu 13, 2010, 12:49:28 ip

« edellinen - seuraava »

pete79

Eli tuossa ikeassa käydessäni huomasin hyllyssä myytävänä tälläisiä läviköitä.
http://www.ikea.com/PIAimages/0095734_PE234570_S3.JPG
lävikköhän sopii suoraa korvistaan 10l ämpärin päälle, joten tekaisinpas siitä hydron..
helppoa kuin mikä..

10l ämpäri 1€ ja lävikkö 1,95€ ja sora lävikköön noin 1,5€
lävikön ja ämpärin väliin jää noin 5mm rako josta saa helposti sisälle esim ilmaletkun kivelle

vahingokseni hajoitin kamerani pari viikkoa sitten joten kuvaa en saa nyt liitettyä omasta systeemistä, mutta voin sanoe että on helppoa halpaa.

L3ba

Lainaus käyttäjältä: pete79 - helmikuu 13, 2010, 12:49:28 ip
Eli tuossa ikeassa käydessäni huomasin hyllyssä myytävänä tälläisiä läviköitä.
http://www.ikea.com/PIAimages/0095734_PE234570_S3.JPG
lävikköhän sopii suoraa korvistaan 10l ämpärin päälle, joten tekaisinpas siitä hydron..
helppoa kuin mikä..

10l ämpäri 1€ ja lävikkö 1,95€ ja sora lävikköön noin 1,5€
lävikön ja ämpärin väliin jää noin 5mm rako josta saa helposti sisälle esim ilmaletkun kivelle

vahingokseni hajoitin kamerani pari viikkoa sitten joten kuvaa en saa nyt liitettyä omasta systeemistä, mutta voin sanoe että on helppoa halpaa.


Toi systeemi pitää kyllä ottaa pohdinnan/suunnittelun alle kun olen ollut vähän kahden vaiheilla kokeilisiko tänä vuonna Hydroa.

jewe

Oli pakko kokeilla kun vaikutti niin näppärältä ja helpolta systeemiltä. Kuvia päiväkirjassani
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=6721.msg85668#new

Kiitos ideasta. ;)

jahmi

jesh vaikuttaa näppärältä, vesien kanssa läträilyyn lävikön käsittely olisi helpompaa kuin kannen!
heräsi yksi pieni kysymys, eikös vesitilan tarvitse olla valotiivis ??? juuri suunnittelen ensimmäisiä hydrojani ja tässä voisi olla potentiaalia :)
saahan tuonkin macgyveroitua toki tiiviiksi 8)
The love of evil is the root of all money

Cold Rose

Mulla ainakin bubbleriin levää tulee jo ämpärin valkoisen kannen läpi tulevasta valosta, siksi sen mustaksi maalasinkin.

pete79

itse olen käyttänyt tuohon ongelmaan alumiini teippiä että heijastuisi tuokin valo takaisin kasvia kohden. toki en tiedä onko tuosta mitään hyötyä, mutta eipä siitä ole haittaakaan.

Cold Rose

Lainaus käyttäjältä: pete79 - maaliskuu 29, 2010, 14:37:36 ip
itse olen käyttänyt tuohon ongelmaan alumiini teippiä että heijastuisi tuokin valo takaisin kasvia kohden. toki en tiedä onko tuosta mitään hyötyä, mutta eipä siitä ole haittaakaan.


Itsekin pitää harkita, maalasin tuon kannen vain mustalla spraylla pari kerrosta, ilman mitään esikäsittelyä. Nyt ainakun ottaa kannen pois ja muovi taittuu niin lohkeilee ja hilseilee maalit pois.  :-[

Pahakeijo

Tällasta vois itekin testata. Mites onko ollu minkälaisia leväongelmia niillä ketkä ei oo tiivistäny kantta?

pete79

hullulta tuntuu, mutta tuo pasuunankukka jonka laitoin tähän hydroon kukkii ja voi todella hyvin, vaikka viimeiseen kuukauteen pöntössä ei ole ollut edes pumppua eikä kantta ole tiivistetty.. missään ei levää näkyvissa... omituista