huhtikuu 20, 2024, 00:20:34 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Inca red drop

Aloittaja nakamorits, heinäkuu 18, 2010, 17:17:46 ip

« edellinen - seuraava »

Filago

Lainaus käyttäjältä: A-Drop - helmikuu 26, 2011, 17:27:42 ip
Eli varmaan hankin siemenet, jos edes hankin, fataliilta, sieltähän ne parhaat siemenet saadaan ;)



Fataliilla on paras valikoima suomalaisista nettikaupoista. Mutta itävyys ja elinvoimaisuus on vähintään yhtä hyvää (joskus parempaakin, riippuu lajikkeesta, vuodesta, jne...) muillakin paikoilla, kunhan et Reimeriltä innostu tilaamaan ( missä on houkutteleva valikoima myös, myönnetään, mutta legendaarisen huono itävyys).

Ja ko. lajiketta on muistaakseni molemmissa siemenketjukirjeissäkin.

Filago
#163

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 23, 2011, 17:59:28 ip
Maku ei musta ole paras mahdollinen, eli ei siis vedä vertoja mitenkään aji cristalille, eikä esmes omnicolorille tai lemon dropille verraten ei-makeisiin.

Ja onhan noi vähän hedelmää tuottanut ilmankin sitä natikkaa, kunhan on valoa kuitenkin kohtuullisesti...
Makuasioistahan ei tietenkää sovi kiistellä, mutta keskustella hyvinkin voi. Itse tykkäsin todella tuon chilin mausta, silläpä se kasvaa, taikka yrittää kasvaa tällekin kaudelle.  :P Makua ja makeuttakin oli, ainakin minulle ihan tarpeeksi.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

FlinStone

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 23, 2011, 19:39:18 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 23, 2011, 17:59:28 ip
Maku ei musta ole paras mahdollinen, eli ei siis vedä vertoja mitenkään aji cristalille, eikä esmes omnicolorille tai lemon dropille verraten ei-makeisiin.

Ja onhan noi vähän hedelmää tuottanut ilmankin sitä natikkaa, kunhan on valoa kuitenkin kohtuullisesti...
Makuasioistahan ei tietenkää sovi kiistellä, mutta keskustella hyvinkin voi. Itse tykkäsin todella tuon chilin mausta, silläpä se kasvaa, taikka yrittää kasvaa tällekin kaudelle.  :P Makua ja makeuttakin oli, ainakin minulle ihan tarpeeksi.


Niimpä, makuasioita :) Toiset kammoaa rawittia ja meikä tunkee sitä vähän joka sapuskaan... Ja kaikkien hehkuttama Aji cristali ei niin maistu, tai sitten olen saanut suuhuni vain huonoja yksilöitä (vain 3 podia maistettu). Kai sen voi sanoa että testaa niin tiedät onko IRD sinulle?

ParturjzCoxsone

tänää läks inca red droppia itämään, jännityksellä ootellaan sitte että pääsee joskus maistamaan :)

Siika

Jälleen kerran erittäin tuottoisa sato tästä chilistä,voin suositella myös pohjoisessa kasvattaville sillä kerkiää hyvin näissä ilmastoissa,makukin ihan ok,itse kuivattelen ja käytän myös etikkasäilönnässä.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Whili

Puskat notkuvat ja säilöä pitäisi. 
Elikkäs löytyykö hyvää etikkasäilöntäliemireseptiä ??

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 20, 2013, 18:21:00 ip
Puskat notkuvat ja säilöä pitäisi. 
Elikkäs löytyykö hyvää etikkasäilöntäliemireseptiä ??


Viritäpä Jusohapatin vaikka litran tölkistä ja vesilukosta ja sekoita IRD:n sekaan sipulia ja valkosipulia. 2% suolaa. Saattaa tulla hyvää. Itse olen käyttänyt IRD:tä suolakurkun mausteena koska tulisuus ei hypi silmille ja kympin ämpäriin voi huoletta laittaa kurkkujen sekaan 5-6 podia lopputuloksen olematta silti liian chilinen.

sorrii

LainausPuskat notkuvat ja säilöä pitäisi. 
Elikkäs löytyykö hyvää etikkasäilöntäliemireseptiä ??


Tuolla: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9998.msg225004#msg225004

Mun makuuni osoittautui hyväksi Amerikan ohje [jalapenoille] korjattuna meikäläiselle väkiviinaetikalle:
2½dl etikkaa
7½dl vettä -Tällä etikkasuhteella lopputuotteen etikkamäärä on ~1,25dl/kg: miedompi vaatii Atamonia tai viinihappoa tms.
5rkl suolaa
2rkl sokeria
Jalluilla oregano sopi hyvin lisäksi. Valkosipulikin. Yleensä mä -jo kolme kertaa säilöneen vankalla kokemuksella- en suosittelisi lisäilemään imeliä tai muuten vahvoja mausteita peittämään chilin omaa makua. Red Droppiin laittaisin sokeria tosi reilustikin kyllä. Ja limeä voi raastaa/veistää kuorestakin varovasti.

Aji chileillä sopii kyllä lisätä makeutta reilusti, ja vähentää suolaa -> Mä kokeilin vahtaa suhteet: 5rkl sokeria, 2rkl suolaa
Osan etikasta voi korvata sitruuna tai lime [molemmilla!] -mehulla. Happopitoisuus on aika sama kuin 10% etikalla, tai vähän miedompi.

Chinensejä en ole vielä säilönyt. Tänä vuonna kokeilen purkin nagaa sekä limonia. Alkaa toleranssi sallia jo niitäkin  ;D. Sokeria + sokeria +sokeria + kanelia?!?

PS. Jos en pitäisi etikan mausta, niin pakastaisin chilini .... kuivauksen ohella tietysi.

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

0lli

Itse olen tähän asti tykännyt tosi paljon tästä lajikkeesta kasvatettavana (satoa ei siis vielä tullut, kun ensikasvatus käynnissä), kasvi kasvaa nopeasti ja tulee ilman latvomistakin tuuheaksi haarautuen useasti:)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.