maaliskuu 28, 2024, 10:54:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


TRINIDAD SCORPION BUTCH T

Aloittaja jortikka71, huhtikuu 06, 2011, 20:10:56 ip

« edellinen - seuraava »

..TOMPPA..

olisi mukavaa jos saataisiin kaupalliseen käyttöön myös muutakin kuin nagaa, tarkoitan että tulisempaa  ;D

mutta hienoa on jo fataliin uutuudet  :)

Macex

syyskuu 25, 2011, 21:03:22 ip #41 Viimeisin muokkaus: tammikuu 11, 2012, 16:49:10 ip käyttäjältä Macex
Lainaus käyttäjältä: hubert - syyskuu 25, 2011, 18:46:42 ip
Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 25, 2011, 14:59:56 ip
Olikos Naga x TSMB tämä kalat69:n kauhua herättänyt kombinaatio, jonka ainakin chilifesteillä maistajat mainitsivat huomattavasti nagaa tujummaksi?


Vuosikokouksessa oli taas noita maisteltavina. Kyseleppä Macexilta millaset oli makuelämykset! :D
Joo, siitä vaan jokainen rohkeasti koittamaan. Kipu on vain heikkoutta joka poistuu kehosta :D

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 25, 2011, 18:48:26 ip
Itsekin tuollaisen syöneenä voin kertoa että melko pliisu ::)
No olihan se aika lasten Chinense :D

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 25, 2011, 20:12:17 ip
Eikös Macex ole vanha kaveri tuon kanssa, vai oliko hänen profiilikuvansa vain nagan jälkitunnelmia?
Profiilikuvassa on todellakin vain nagan jälkihöyryt.


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - syyskuu 25, 2011, 20:54:44 ip
olisi mukavaa jos saataisiin kaupalliseen käyttöön myös muutakin kuin nagaa, tarkoitan että tulisempaa  ;D

mutta hienoa on jo fataliin uutuudet  :)


Hyvä ihme - kuka moisia nagaa vahvempia tuorechilejä kaupallisesti sitten ostaisi? En taatusti minä. ;D

Nosiseptori

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - syyskuu 25, 2011, 21:26:37 ip
- kuka moisia nagaa vahvempia tuorechilejä kaupallisesti sitten ostaisi? En taatusti minä. ;D


Eiköhän Red savinastakin ajateltu aiemmin samoin... Aina löytyy joku! ;D

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 11, 2011, 12:26:13 ip
...enkä usko että scovillet ylittää nagaa kovin paljon koska chilit on yksilöitä, ja mittaustulokset pitäisi olla tarkkoja yms..

tästä on väännetty kättä iät ja ajat ja tullaan vääntämäänkin! niin kauan kun chili kasvaa

Mielestäni kehitystyössä pitäisi kehittää entistä kestävämpiä lajeja ötököitä vastaan ja karumpia olosuhteita varten.. kyllä se naga riittää varmasti jokaiselle! tai miksi ei kohta olisi Super X nagaa jossa 2 miljoonaa scovillea..

En nyt taas muista, miten nuo scovillet käytännössä mitattiin, mutta eikös isommalla otannalla saataisi tarkempia tuloksia? esim. 50 nagaa vs. 50 Butch T ja keskiarvo ratkaisee. Yhtä kaikki, olen samaa mieltä tuosta kehitystyöstä, niinkuin varmaan on moni muukin pohjolassa asuva chilisti.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Rundari

Lainaus käyttäjältä: ChiliPola - syyskuu 28, 2011, 07:29:43 ap
Onkos tämän TSBT:n siemeniä saatavilla suomesta / euroopasta ?


Vuodenvaihteen tienoilla saattais itsellä olla jo omaa satoa siten että siemeniä on jaettavaksi asti, nyt ei ole niin montaa siementä että niistä voisi luopua.

Rundari

Joo eiköhän niitä sitten liikene, kun aikanaan podeja rupeaa tulemaan.

Leipis


vandaal

Ohessa itse kasvattamia Trinidad Scorpioneita tältä kesältä. Tulisia ovat! Ostettu viime kesänä taimena Tammisillan chilipäiviltä. Tämä on ensimmäinen yritykseni kasvattaa itse chilejä, ostin samalla reissulla Chilacan ja Red Caribean Habaneron. Trinidad tuli chilifoorumeilla viihtyvän myyjän "kalat69" ehdotuksesta jos haluaa mielenkiintoisen chilin :)

Olen nyt kuivattanut chilit ja ajattelin niistä tehdä chilijauhetta jotta olisi vähän monikäyttöisempi.




jaolsten

Oiskohan tää kuitenkin Morouga blendiä? Eihän tuo Butch ole kauaa ollut edes Suomessa listoilla. Joka tapauksessa pirulisia marjoja kumpikin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

vandaal

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 10, 2011, 12:00:03 ip
Oiskohan tää kuitenkin Morouga blendiä? Eihän tuo Butch ole kauaa ollut edes Suomessa listoilla. Joka tapauksessa pirulisia marjoja kumpikin.


Paljon mahdollista, tosiaan eka chilit jota kasvatan ja tarkat tiedot taisi jäädä Tammisillan puutarhalle eli kasvattajalle. Tulista on joka tapauksessa. Osaiskoha kalat69 auttaa jos sattuu lukemaan tämän?

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - syyskuu 25, 2011, 21:26:37 ip
Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - syyskuu 25, 2011, 20:54:44 ip
olisi mukavaa jos saataisiin kaupalliseen käyttöön myös muutakin kuin nagaa, tarkoitan että tulisempaa  ;D

mutta hienoa on jo fataliin uutuudet  :)


Hyvä ihme - kuka moisia nagaa vahvempia tuorechilejä kaupallisesti sitten ostaisi? En taatusti minä. ;D


Niin no, siinä vaiheessa kun ensimmäisiä Nagoja alkoi ilmestymään tälle mantereelle, kyseltiin että löytyykö yhtään ihmistä joka pystyy syömään kokonaisen tuoreena :D

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - lokakuu 10, 2011, 23:35:44 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - syyskuu 25, 2011, 21:26:37 ip
Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - syyskuu 25, 2011, 20:54:44 ip
olisi mukavaa jos saataisiin kaupalliseen käyttöön myös muutakin kuin nagaa, tarkoitan että tulisempaa  ;D

mutta hienoa on jo fataliin uutuudet  :)


Hyvä ihme - kuka moisia nagaa vahvempia tuorechilejä kaupallisesti sitten ostaisi? En taatusti minä. ;D


Niin no, siinä vaiheessa kun ensimmäisiä Nagoja alkoi ilmestymään tälle mantereelle, kyseltiin että löytyykö yhtään ihmistä joka pystyy syömään kokonaisen tuoreena :D
Totta ja tuostakin Nagan tuoreeltaan syömisestä on tullut jokavuotinen juttu. Minä ainakin mielellään noita erittäin tulisia kasvattelen ja syön, kun ei noista miedoista oikein saa sitä jotain! ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - lokakuu 10, 2011, 23:52:29 ip
Totta ja tuostakin Nagan tuoreeltaan syömisestä on tullut jokavuotinen juttu. Minä ainakin mielellään noita erittäin tulisia kasvattelen ja syön, kun ei noista miedoista oikein saa sitä jotain! ;)


Kunnollista roffia?  ;D

tomppa,

En vieläkään ole päässyt maistamaan kyseistä tavaraa, odotan edelleen innolla koska tuota voisi suuhunsa laittaa..
Naga on ihan hyvä vaihtoehto kun tahtoo jotain infernaalista, ja minä tahdon kokea! aina uudelleen.. entistä kamalampaa tavaraa..

p.s.   jos saadaan jostain kapsiinikiteitä niin otetaan kisa kuka syö eniten  ;D

kasvattaja

joulukuu 04, 2015, 02:02:54 ap #55 Viimeisin muokkaus: joulukuu 04, 2015, 22:08:56 ip käyttäjältä kasvattaja
En halua tehdä uutta ketjua, kun ei Trinidad moruga scorpion juuri TSBT eroa.

Kuinkas näiden tulisten chilejen kapsaisiiniuus kehittyy?
Söin reilu kuukausi sitten suoraan puskasta yhden pienen T. Moruga scorpion hedelmän. Polte oli tällöin paljon siedettävämpi, verraten eilen illalla syötyyn hedelmään.
Chilit ovat siinä vaiheessa, ettei niitä voi pitää enään kiinni kasvissa. Ovat täysin kypsiä, kun alkavat pehmetä luonnollisesti?

Joka tapauksessa eilen ilalla maisteltu pala sisälsi sen verran poltetta, että maitoon ja ruisleipään piti turvautua.  :-\

Tuleekohan syyte murhan yrityksestä, kun annoin pienen T. Moruga scorpion hedelmän maisteltavaksi henkilölle, jolle polte tai pikemminkin poltteen kesto tulee yllätyksenä.
Ei sillä, että itse olisin tiennyt että tulisuus kasvaan noin voimakkaasti, kun hedelmä roikkuu kypsymässä kesästä asti.
Nyt olen erittäin tyytyväinen päätökseen ottaa chilit talvetettavaksi olohuoneeseen.  :D
Varmasti täällä joku kokeneempi chinencen kasvattaja osaisi valottaa tuosta tulisuuden kehittymisestä, kun siitä en tietoa löytänyt.
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

kasvattaja

Lainaus käyttäjältä: kasvattaja - joulukuu 04, 2015, 02:02:54 ap
En halua tehdä uutta ketjua, kun ei Trinidad moruga scorpion juuri TSBT eroa.

Kuinkas näiden tulisten chilejen kapsaisiiniuus kehittyy?
Söin reilu kuukausi sitten suoraan puskasta yhden pienen T. Moruga scorpion hedelmän. Polte oli tällöin paljon siedettävämpi, verraten eilen illalla syötyyn hedelmään.
Chilit ovat siinä vaiheessa, ettei niitä voi pitää enään kiinni kasvissa. Ovat täysin kypsiä, kun alkavat pehmetä luonnollisesti?

Joka tapauksessa eilen ilalla maisteltu pala sisälsi sen verran poltetta, että maitoon ja ruisleipään piti turvautua.  :-\

Tuleekohan syyte murhan yrityksestä, kun annoin pienen T. Moruga scorpion hedelmän maisteltavaksi henkilölle, jolle polte tai pikemminkin poltteen kesto tulee yllätyksenä.
Ei sillä, että itse olisin tiennyt että tulisuus kasvaan noin voimakkaasti, kun hedelmä roikkuu kypsymässä kesästä asti.
Nyt olen erittäin tyytyväinen päätökseen ottaa chilit talvetettavaksi olohuoneeseen.  :D
Varmasti täällä joku kokeneempi chinencen kasvattaja osaisi valottaa tuosta tulisuuden kehittymisestä, kun siitä en tietoa löytänyt.

Laitoin lähettämääni kirjeeseen pikkupalan T. Moruga Scorpion Blend myrkkyä Vuorikas -käyttäjälle mukaan. Siitä saa oivan vertailupohjan muihin chinenceihin. Podi ei ollut puskassa kiinni niin pitkään, että kiinnikekanta olisi irronnut kuten täysin kypsässä.
Ehkä tämä avaa keskustelua tulisuuden kehittymisestä aivan loppuun asti kypsyneistä marjoista!  :)
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Vuorikaskas

syyskuu 13, 2016, 12:24:26 ip #57 Viimeisin muokkaus: syyskuu 13, 2016, 15:51:43 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: kasvattaja - syyskuu 11, 2016, 23:49:01 ip
Lainaus käyttäjältä: kasvattaja - joulukuu 04, 2015, 02:02:54 ap
En halua tehdä uutta ketjua, kun ei Trinidad moruga scorpion juuri TSBT eroa.

Kuinkas näiden tulisten chilejen kapsaisiiniuus kehittyy?
Söin reilu kuukausi sitten suoraan puskasta yhden pienen T. Moruga scorpion hedelmän. Polte oli tällöin paljon siedettävämpi, verraten eilen illalla syötyyn hedelmään.
Chilit ovat siinä vaiheessa, ettei niitä voi pitää enään kiinni kasvissa. Ovat täysin kypsiä, kun alkavat pehmetä luonnollisesti?

Joka tapauksessa eilen ilalla maisteltu pala sisälsi sen verran poltetta, että maitoon ja ruisleipään piti turvautua.  :-\

Tuleekohan syyte murhan yrityksestä, kun annoin pienen T. Moruga scorpion hedelmän maisteltavaksi henkilölle, jolle polte tai pikemminkin poltteen kesto tulee yllätyksenä.
Ei sillä, että itse olisin tiennyt että tulisuus kasvaan noin voimakkaasti, kun hedelmä roikkuu kypsymässä kesästä asti.
Nyt olen erittäin tyytyväinen päätökseen ottaa chilit talvetettavaksi olohuoneeseen.  :D
Varmasti täällä joku kokeneempi chinencen kasvattaja osaisi valottaa tuosta tulisuuden kehittymisestä, kun siitä en tietoa löytänyt.

Laitoin lähettämääni kirjeeseen pikkupalan T. Moruga Scorpion Blend myrkkyä Vuorikas -käyttäjälle mukaan. Siitä saa oivan vertailupohjan muihin chinenceihin. Podi ei ollut puskassa kiinni niin pitkään, että kiinnikekanta olisi irronnut kuten täysin kypsässä.
Ehkä tämä avaa keskustelua tulisuuden kehittymisestä aivan loppuun asti kypsyneistä marjoista!  :)


Saas nähdä uskallanko maistaa. Mulla on maistelematta omatkin monet chinenset.  En siis koe minkäänlaista kaipuuta sellaiseen, jos ne tosiaan ovat  hyvin kypsyneitä baccatumeja tulisempia, joita laitan kyllä esim. leivänkin päälle tuoreena usein, mutta muuten vahvimmista teen jotakin. (Esim pataruokaan tai keittoon sekaan tai kun keitän kokoon tomaatteja niin laitoin sinnekin.  Pakkasessa on nyt omaa tomaattipyrettä ruokien pohjaksi.)    Mutta noin aiheeseen, kyllä tulisuus vaihtelee erittäin paljon myös kypsyysasteen mukaan mutta myös erittäin monesta muusta seikasta vaihdellen.   Jopa se voi vaikuttaa, onko auringon tiellä muovi tai ikkuna, vai saako kasvi suoraan taivaan paahdetta.  Myös erilaiset keinovalot voivat vaikuttaa vahvuuteen.

ed.  Ei mua nää ylivahvat kiinnosta. Kaikki 10+ luokitellut Fataliilla olen jättänyt väliin uusia siememiä hankkiessani.  Kokeilin kuitenkin makustella saamaani näytettä muutamia sekunteja. Otin vain 4x5mm palasen mutta ei se montaa sekuntia ollut suussani.  En tiedä mikä näissä puoleensa joitakin vetää.

Vuorikaskas

"Onko tuolla nyt niin väliä jos skorppari tuottaa kilon tai 1,5kg. Eihän niitä voi kuitenkaan syödä."  Bluesman http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17172.msg330937#msg330937

Chiliharri

lokakuu 09, 2016, 20:28:31 ip #59 Viimeisin muokkaus: helmikuu 18, 2017, 12:40:19 ip käyttäjältä Chiliharri
Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - syyskuu 13, 2016, 12:24:26 ip
ed.  Ei mua nää ylivahvat kiinnosta. Kaikki 10+ luokitellut Fataliilla olen jättänyt väliin uusia siememiä hankkiessani.  Kokeilin kuitenkin makustella saamaani näytettä muutamia sekunteja. Otin vain 4x5mm palasen mutta ei se montaa sekuntia ollut suussani.
En tiedä mikä näissä puoleensa joitakin vetää.


Minä en myöskään tiedä muiden mieltymyksistä, mutta kerron omat perusteluni tuohon Butch T:n vuosia jatkuneeseen kasvatteluun. En ole syönyt Habaneroa tai sitä tulisempaa kokonaisena, enkä sitä välttämättä tule tekemäänkään. Supertulisella on kätevä saada juuri oikeanlainen polte vaikka omaan annokseen maun siitä kärsimättä. Butch T:n olen aina kuivannut, kun otin käyttöön sellaisenkin säilöntäratkaisun jossainvaiheessa. Vielä kätevämpää on nyt, kun keväällä keksin laittaa nuo chilimyllyyn, josta kerron täällä toisessa ketjussa http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=1813.msg333811#msg333811

Pari kuvaa tuosta erinomaisesta - ja riittoisasta mausteesta käyttövalmiina (NAM :P)



Edit: kuvan URL