Dirt pot ruukuista kokemuksia?

Aloittaja Chilivili, huhtikuu 08, 2013, 01:40:05 ap

« edellinen - seuraava »

Chilivili

huhtikuu 08, 2013, 01:40:05 ap Viimeisin muokkaus: huhtikuu 08, 2013, 11:55:19 ap käyttäjältä Chilivili
Onkos kukaan täällä kokeillut tuommoisia: www.pavunvarsi.fi/product_info.php?products_id=951&osCsid=1872fe2392093223777ff12e2b6e6e45

Entä toimisikohan jos esim. suodatinkankaasta ompelisi vastaavia "ruukkuja"?
Tai jos en saa ketään ompelemaan mulle noita, niin vois palasta suodatinkangasta tehdä
pussukan kasvin ja turve/soran ympärille ja narulla pussinkaula kiinni?

Honkkarin halpiskasvari tuli hommattua ja sinne mietin ruukkuvaihtoehtoja...

Huru-ukko

huhtikuu 08, 2013, 09:28:42 ap #1 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 08, 2013, 10:11:28 ap käyttäjältä Huru-ukko
Tuo linkkisi ei toimi.
Jatkuvan kosteuden vuoksi haihduttavasta materiaalista tehty ruukku on alttiina homeelle sekä levälle ja sitä myöten kasvitaudeille.
Kävin vilkaisemassa haulla... Kyllähän noissa varmasti kasvamaan saa plantut. Itselleni en ottaisi. Ei kokemustakaan...

sorrii

Mulla oli viime kesänä kaksi Smart Pottia plantaashillani: Kaupungin viljelypalstat on vanhalla peltomaalla joka on aikas savista ja oli -jos joku muistaa- vähän kostea kesä ...  :-\
Istutin rocoton ja turbopuben sellaisiin varmaan yli 20-litraisiin säkkeihin; upotin puolittain maahan ja tilkitsin hiekalla. Vaikea sanoa kuinka hyviä olivat, kun koko maa oli lähinnä kuralätäkköä suurimman osan kesää. Kyllä ne pubet siinä kasvoi ja voi ok.

Bilteman paksummasta "maanpeitekankaasta" ompelin itse sellaisia 20x20x20cm ja 25x25x20cm -kokoisia pusseja, joihin istuttelin joitakin "ylijäämä-baccatumeja". Samoin upotin nuo maahan. Ja kasvit voivat olosuhteista huolimatta hyvin ...
Kokonaan maan päällä nuo varmasti vaativat useammin kastelua normaalisateisena kesänä [=hellepäiviäkin yli 10 kesässä] ja kasvihuoneessa kuin jotkut muoviastiat. Oletan edelleen, että kasvit voisivat paremmin kuin muoviastiassa jossa juuret eivät saa happea. En mä kyllä usko että tuo mikään ihmeellinen ratkaisu olisi, enkä kasvihuoneeseeni laittaisi. Noita säkkejä on myös aika arveluttavaa siirrellä -kuten kasvihuoneessa tulee tehtyä monta kertaa kesässä. Niissähän aina se multapaakku vähän hajoaa, halkeilee, murenee nostaessa. Ei se varmaan hyvää te juurille...

Mun ajatus lähti pääosin siitä, että noissa säkeissä kasvi on helpompi nostaa ehjänä maasta ja kuljettaa lämpimään kypsymään jos kesä loppuu kesken. Ja niin kävi. Parvekkeen nurkassa kypsytteli syksyllä 10-kunta ajia hedelmiään natikan lämmössä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivili

Kiitokset vastauksista, tämä auttoikin päättämään etten taida ruveta moisia
kasvariin väkertelemään, jotain altakasteluruukkuja varmaankin laitan sinne.

Ideana oli että laitan ne nyssäkät aluslautasille ja sen kautta juottaisin niitä, mutta
taitaa niitä silti olla turhan hankala siirrellä ja tukea...