huhtikuu 19, 2024, 16:02:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen fotoalbumi

Aloittaja chilimieli, heinäkuu 15, 2007, 03:18:11 ap

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: ChillToni - toukokuu 16, 2012, 21:54:34 ip
Voisikohan tällä lähtökohdalla saada jonkinlaisen yber bonchin aikaiseksi?


Tsekkaappas tämä! ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

ChillToni

Lainaus käyttäjältä: wille - toukokuu 16, 2012, 22:25:19 ip
Lainaus käyttäjältä: ChillToni - toukokuu 16, 2012, 21:54:34 ip
Voisikohan tällä lähtökohdalla saada jonkinlaisen yber bonchin aikaiseksi?


Tsekkaappas tämä! ;)


Wohouh  :D saapa nähdä mitä noista mun tahallisesti väännetyistä tulee..jos tulee mitään  ;D
When we are near we must make enemy to believe we are far away. When we are far away we must make enemy to believe we are near.
Lainaus käyttäjältä: wille - toukokuu 16, 2012, 22:29:39 ip
Nii just! Ei tää oo paha paikka asua, täällä vaan tuntuu pahalta. ;D
[/quote

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: ChillToni - toukokuu 16, 2012, 21:54:34 ip
Voisikohan tällä lähtökohdalla saada jonkinlaisen yber bonchin aikaiseksi?

Lombardo, joka on ilmeisesti super hyper yber mieto.
Nyt tein toisen tuollaisen kolmella taimella, ja kiersin ne vielä yhteen noitten kahden kanssa, saa nähdä mitä tulee :o

Lombardoja syönyt koko syksyn sellasenaan kun ovat kypsyneet, maultaan ihan kiva, mutta tulta ei ensinkään. Suunnittelin että jos kuivais ja jauhais ja lisäis sekaan vaikka habanerojauhetta.

ChillToni


[/quote]
Lombardoja syönyt koko syksyn sellasenaan kun ovat kypsyneet, maultaan ihan kiva, mutta tulta ei ensinkään. Suunnittelin että jos kuivais ja jauhais ja lisäis sekaan vaikka habanerojauhetta.
[/quote]

jebouh..ehkä syön ne ihan vaa ruokana joku päivä, siis jos ees hedelmää tulee :D
sit viel noi "caribbean antillais" ja toi cayanne, ehkä niistäkii alottelija voi jotain iloa saada   ???
When we are near we must make enemy to believe we are far away. When we are far away we must make enemy to believe we are near.
Lainaus käyttäjältä: wille - toukokuu 16, 2012, 22:29:39 ip
Nii just! Ei tää oo paha paikka asua, täällä vaan tuntuu pahalta. ;D
[/quote

Jani M

Mulla on neljä lombardoa letitettynä purkissa, noin 10cm matkalta varret letitetty ja sitten rautalangalla taivutettu joka latva eri suuntaan. Ihan kivan näköinen, mutta varmasti paranee ulkonäkö vielä kun varret muuttuu puisemmiksi.

ChillToni

Lainaus käyttäjältä: Jarok - toukokuu 16, 2012, 23:27:38 ip
Mulla on neljä lombardoa letitettynä purkissa, noin 10cm matkalta varret letitetty ja sitten rautalangalla taivutettu joka latva eri suuntaan. Ihan kivan näköinen, mutta varmasti paranee ulkonäkö vielä kun varret muuttuu puisemmiksi.


hyvält' kuulostaa, ite letitin noitten kahden lisäksi 3 yhteen ja ne samaan kimppaan noiden kahden kanssa..saa nähdä miten käy..toddennäköisesti kaikki, tai osa kuolee, mutta jos ei..hmmh :)
When we are near we must make enemy to believe we are far away. When we are far away we must make enemy to believe we are near.
Lainaus käyttäjältä: wille - toukokuu 16, 2012, 22:29:39 ip
Nii just! Ei tää oo paha paikka asua, täällä vaan tuntuu pahalta. ;D
[/quote

Mr.C

pari chiliä lähdössä viimeinkin kasvamaan ulos..

peri peri

aji cristal

aji palko

-Mr.C

Mr.C

Muutama kuva viime kesältä...

Early Jalopeno

Vette/earlyjaolpeno

Vette

Vette

Vette

-Mr.C

Atheos__

Ruumiinavaus mystisesti pudonneelle marjalle. Terveeltä vaikuttaa ja siemenen aihioita on runsaasti  :D

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Jani M

Starfishillä intoa kasvattaa suhteellisen kookkaita lehtiä.

Raumala

Isoja on Starfisuksi, mulla on Nagan lehdet ton kokoisia.

dzamuto



Uploaded with ImageShack.us

Orange Habanero...Se on nii pieni vielä  ???
Kyllähän nuo aina jossakin mahtuu kasvamaan...

Jani M

toukokuu 24, 2012, 14:56:44 ip #352 Viimeisin muokkaus: toukokuu 26, 2012, 14:26:53 ip käyttäjältä Jarok
Pieni ja söpö. Mun orange on 30cm pauliinassa ja totuttelee jo elämään päivät parvekkeella. Toistakymmentä podinalkuakin siinä jo, ja kukkii kivasti. Siitähän vois tietenkin kuvankin ottaa jopa joskus. :D

Sillävälin, tossapa yksi kuva kypsyvästä Lombardosta:


Ja tuossa nyt se orange habanero. Kukat ei oikein näy tossa kännykkäkamerakuvassa. :D

jeQQ

Huono kuva kissojen syömästä kaverista. Toinen, pahemmin syöty, on parvekkeella yrittämässä kasvua mullassa.


wille

Komea rukki! Vielä käytössä?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Partsu

Criolla Sella tuntuu hyvin erikoiselta kasvutavaltaan. Tiesin sen honteloksi, mutta mikä ihmetyttää eniten on sen juuret, jotka ei tunnu kasvavan lainkaan, pienempikin ruukku varmaan riittäisi (passiivihydro). Nypin siitä kukkia pois, mutta nyt tuohon on joka tapauksessa päässyt syntymään vajaa kymmenkunta podin alkua. Oli alunperin tarkoitus tyrkätä tuo kesällä 10 litraiseen ebbiin, mutta tolla juurimäärällä tuntuu hiukka ylilyönniltä...



Kasvilla pituutta n. 80cm. Mitä veikkaatte, pitäisikö nyppiä nuo podin alut kylmästi pois, ja toivoa että kasvi yrittää vielä kasvaa suuremmaksi?

fly

Täällä on viimevuotisella, nykyisellä bonchi criolla sellalla enemmän juuria kuin tuolla kaverilla. Ruukun vaihdoin tällä viikolla, joten juuret tuli syynättyä ja vähän karsittuakin.

Mulla tämän kauden criollat ovat saaneet saksihoitoa pienestä pitäen eli niitä on latvottu ahkerasti. Tulee tuuheampi kasvusto ja toivottavasti parempi sato. Toinen criollalle ihan toimiva vaihtoehto on ollut antaa melko pitkään typpivoittoista lannoitetta. Criolla on niitä harvoja lajikkeita, joilla tämä on toiminut ja antanut hyvän sadon. Kasvi on haarautunut tuuheaksi itsestään eikä ole tarvinnut edes tukemista. Jossakin vaiheessa lannoitus pitää kuitenkin vaihtaa generatiivisempaan, jotta satoa saa mukavasti.

Itse kyllä vielä tässä vaiheessa nyppisin kuvan yksilöstä kukinnot pois ja odottaisin satoa seuraavaan aaltoon, jos ei ole mikään kiire podien kanssa. Criolla on minulla ollut yksi helpoimmista lajikkeista. On kestänyt väärää lannoitusta ja kuivumista ihan hyvin. Ja typpikuurilla kasvoi ihan mukavaksi puskaksi. Blondie on toinen, jonka olen saanut typpikuurilla räjähtämään ihan mukavasti. Mutta generatiivinen vaihe kannattaa kuitenkin aloittaa riittävän aikaisin, jos haluaa kunnon sadon. Chinenseille homma ei ole toiminut koskaan, vaan tuloksena on aina jokseenkin totaalinen sadon menettäminen. Omat kokeiluni olen tehnyt 7-2-2 liemellä mullassa. Tällä kaudella olen keskittynyt erilaisten saksitekniikoiden kokeilemiseen. Sillä saa kyllä paljon paremman lopputuloksen. Mutta typpihoito on joissakin tapauksissa ihan varteenotettava vaihtoehto laiskalle kasvattajalle. Valitettavasti se toimii vain harvoilla lajikkeilla.

DoZe

Laitellaanpas parit votot nyt kun on alkanut kasvarissa tapahtumaan..


Cumari Pollux kukkii


Hitusen tummaa Cajamarcan podissa :)

Partsu

Lainaus käyttäjältä: fly - kesäkuu 03, 2012, 00:03:18 apItse kyllä vielä tässä vaiheessa nyppisin kuvan yksilöstä kukinnot pois ja odottaisin satoa seuraavaan aaltoon, jos ei ole mikään kiire podien kanssa.


Joo, olis voinu nyppiä pois, pitänee ens kerralla olla vähän viisaampi, kun tuollaisesta olisi tarkoitus juuri saada tuuhea. 12 podia siinä kuitenkin nyt on, mutta olkoot. Uudet kukat olen järjestään nyt nyppinyt pois ja nypin jatkossakin, antaa noiden jo olevien podien vaikka vähän kypsyä ja tarkastelen sitten tilannetta uudelleen, kun chilit pääsee ulos.

Podit näyttäisi kasvavan pituutta yllättävän nopeasti, suurimmat on jo vajaa 4-senttisiä, mikä on tapahtunut tyyliin viikossa. Ensi vuonna voisi kokeilla tuota typen syöttämistä sitten tuolle lajikkeelle. Mites muuten Lemon Drop, tykkääkö se typetyksestä, vaikka tuleehan siitä puska jo melkein itsestäänkin?

DoZe

Heitetääs tännekkin nämä parit kuvat erikoisesta pallerosta lehden alapinnalla. Onkos kellään mitään hajua mikä elukka tämän olisi tehnyt? Hämähäkkejä kasvarissa on kyllä aika reilusti, olisiko joku semmoinen vai tekeekö hämähäkit edes lehtien pinnoille "muniansa"?

Kuva1 ja Kuva2