maaliskuu 29, 2024, 08:15:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Comeback 10 vuoden takaa

Aloittaja Omskakas, syyskuu 05, 2017, 20:41:54 ip

« edellinen - seuraava »

Omskakas

Kokeilin tänään huvikseni kirjautumista ja sattumalta muistin vanhan salasanani.  :D

Olen näköjään kirjoitellut 2005-2007 vajaat puolentuhatta viestiä ilmeisesti jonkun tason asiantuntemuksella. Chilinkasvatustaidot on unohtuneet melkein kokonaan. Silloin tällöin olen kasvattanut puskan tai pari erilaisella menestyksellä.

Viime talvena kaivoin jääkaapissa säilytettyjä vuonna 2005(!!!) Fataliilta tilattuja siemeniä ja löin multaan. Itävyys oli yli 50 %! Kesän nurkilla rakensin jonkinmoisen kasvihuoneen niiden suojaksi ja siellä reilu puolenkymmentä chiliä on elossa pysynyt kesän. Sato on auttamatta myöhässä, koska taimet ottivat keväällä vähän kylmää ja liikaa auringonpaistetta ja kärsivät siitä. Tällä viikolla joutunen ottamaan ne sisään kypsyttelemään. Ainakin habaneroa, fataliita, starfishia, rocotoa ja jotain pitkäpodista baccatumia on tulossa. Kasveissa oli nimilaputkin, mutta kasvihuoneen kosteus vei lyijykynäteksit lukemattomiin.

Saatan verestellä kasvatustaitojani ja haistella kasvatuksen uusia tuulia foorumilla tästä lähtien useammin. Josko kausi 2018 sujuisi paremmin.

unenkuva

Helpolla ei chili lähde miehestä :D

Omskakas

Ei lähde. Innostuin aikoinani kasvatuksesta, mutta sisäkasvatus oli sotkuista ja hankalaa eikä rivarin pihalla ulkonakaan meinannut mikään kylminä kesinä kasvaa. Nyt omakotitalossa ja hyvänkokoisella pihalla etsitään uutta intoa taas harrastella.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Omskakas - syyskuu 07, 2017, 23:26:19 ip
Ei lähde. Innostuin aikoinani kasvatuksesta, mutta sisäkasvatus oli sotkuista ja hankalaa eikä rivarin pihalla ulkonakaan meinannut mikään kylminä kesinä kasvaa. Nyt omakotitalossa ja hyvänkokoisella pihalla etsitään uutta intoa taas harrastella.


Heh, pakottavat olosuhteet siis toivat chilien pariin kasvatuksen merkeissä ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - syyskuu 10, 2017, 10:54:12 ap
Heh, pakottavat olosuhteet siis toivat chilien pariin kasvatuksen merkeissä ;)


En ole varma viittaatko minun joskus kasvattaneen hassua tupakkaa, mutta näin ei ollut asia. Kyllä ne chilit olivat se juttu ihan alusta pitäen.  ^-^

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Omskakas - syyskuu 14, 2017, 19:23:14 ip
Lainaus käyttäjältä: Trioniska - syyskuu 10, 2017, 10:54:12 ap
Heh, pakottavat olosuhteet siis toivat chilien pariin kasvatuksen merkeissä ;)


En ole varma viittaatko minun joskus kasvattaneen hassua tupakkaa, mutta näin ei ollut asia. Kyllä ne chilit olivat se juttu ihan alusta pitäen.  ^-^


Ei, viittasin vain tuohon pakottaviin olosuhteisiin kun tuli pihaa oikeasti käytettäväksi kasvatukseen niin pakkohan sitä on hyödyntää ;)

Toki uudelleen luettuna tuon pakottavan olosuhteen kääntää nopeasti höpöhöpöön... pitäisi itse vain olla yksiselitteisempi näissä viesteissä.  :chili: :thumbup:
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014


Rooroo

Terve vaan. Kokeilin itsekin ihan sattumalta että muistanko tunnukset vielä kun edellinen kirjautuminen tais olla 2006 ja niin vaan ollaan täällä. Mukava nähdä että joitain vanhojakin on vielä kuvioissa.