huhtikuu 23, 2024, 09:30:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

MrJones

Paketti jätettyä postin huomaan. Painoa oli kertynyt 426g ja meni 3,4€ postimaksulla.

Pakettiin lisättiin Habanero Vietnamin siemeniä.

Sent from my LT26w using Tapatalk 4


Dethlock

Chiliputtin kanssa varmaan pidetään 'miitti' kaksistaan jossain Joensuun nurkilla. Muitakin varmaan mahtuu mukaan. Joku vois potkaista paikallisosaston pystyyn, vois pitää vaikka perustamiskokouksen samalla.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - marraskuu 06, 2013, 11:23:54 ap
Chiliputtin kanssa varmaan pidetään 'miitti' kaksistaan jossain Joensuun nurkilla. Muitakin varmaan mahtuu mukaan. Joku vois potkaista paikallisosaston pystyyn, vois pitää vaikka perustamiskokouksen samalla.
Virtuaaliylävitonen!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivili

Ei tullut vielä tänään mulle, vaikka eteisessä siemenpussit pullottaen posteljoonitarta
väijyin :P
Eiköhän se huomenna tänne kolise, ellei sitten tämä postin sivuilta kopsattu tiedoitus vaikuta
asiaan: "Tiistaina alle 2 % kotitalouksista sai postinsa myöhässä PAU:n toimenpiteiden takia

05.11.2013

Posti- ja logistiikka-alan Unioni PAU:n asettama yli- ja lisätyökielto on aiheuttanut vähäistä häiriötä postinjakeluun.  Itella Posti jakaa arkipäivisin postia yhteensä 2,9 miljoonaan kotitalouteen, ja tänään alle 2 % kotitalouksista sai postinsa myöhässä. PAU:n toimenpiteillä ei ole ollut vaikutusta paketteihin, kaikki paketit on saatu jaettua normaalisti.

PAU on tänään jättänyt työtaisteluilmoituksen eli ns. lakkovaroituksen PALTA:lle (Palvelualojen työnantajat). Lakko koskisi Oulun postikeskusta 19. - 20.11. Jos neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, lakko aiheuttaisi toteutuessaan häiriötä postinkulkuun. Mahdollisista vaikutuksia tiedotetaan lähempänä ajankohtaa, kun arviot ovat valmiit.

Itella Posti pahoittelee PAU:n toimenpiteiden aiheuttamaa haittaa ja tekee kaikkensa, jotta postinjakelu pystytään hoitamaan mahdollisimman häiriöttömästi.

PAU:n asettaman yli- ja lisätyökiellon taustalla on työehtosopimusneuvotteluiden kariutuminen ja ns. sopimukseton tila. Neuvotteluosapuolina ovat PALTA ja PAU. Neuvottelutulosta on yritetty saada aikaan keskitetyn ratkaisun pohjalta. Sekä viime viikon neuvottelujen että tämän viikon jatkoneuvottelujen kariutumisen syynä olivat alan rakennemuutokseen liittyvät PAUn vaatimukset, joihin työnantajalla ei ollut mahdollisuuksia suostua. PAUn lisävaatimukset vaikeuttaisivat merkittävästi yhtiön toimintaa ja lisäisivät kustannuksia yli työmarkkinoilla syntyneen yleisen linjan."

Lähinnä tuossa huolettaa tuo maininta Oulun seudun lakkouhkasta, että vaikuttaako kirjeen myöhempään matkantekoon, Ouluunhan kierto piakkoin etenee..

HotVelo

Keski-Suomen paikallisaviisin mukaan Jyväskylässä jäi posti jakelematta keskiviikkona ja tänään torstaina n. 7000 taloudelle. Ensi viikon puolivälissä sovittelua jatketaan, joten pieni force majeure tyyppinen viivästysriski taitaa olla olemassa.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - marraskuu 05, 2013, 23:57:38 ip
^Onko hyvänmakuinen?


Joo, minua ainakin miellytti. Pihvimausteena vois toimia oikein loistavasti.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Jani M - marraskuu 07, 2013, 22:18:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - marraskuu 05, 2013, 23:57:38 ip
^Onko hyvänmakuinen?


Joo, minua ainakin miellytti. Pihvimausteena vois toimia oikein loistavasti.


;D Hehe  ;D   
Noita (Capsicum chacoënse var. Exile) kun perkaa parituhatta ja saa ruokalusikallisen rouhetta, niin kyllä maistuu  ;)
Joo ja onhan se flexuhillokin hyvää  ;D ;D

Chilivili

Kirje tutkittu ja hutkittu, kyllä oli joulu täällä ennenaikaisesti :)

Poistumaa: Aji Dulce sekä Tobaco Sweet x Yellow Pointed Habanero

Lisäilty vähissä olevia siemeniä sekä uudet lajikkeet: Annuum; -Malawi Bird's Eye
                                                                                                   -Black Pearl
                                                                                                   -New Mexico 4-6
                                                                                  Baccatum; -Rocotillo Twin's
                                                                                                   -Aji Finlandia

Lähtee huomenna hyvissä ajoin kohti Korpilahtea.

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: Chilivili - marraskuu 10, 2013, 22:30:54 ip
Lähtee huomenna hyvissä ajoin kohti Korpilahtea.


Täällä ollaan valmiina SKK2:n tuloon tiistaina tai keskiviikkona. Itselläni on kumpaisenakin päivänä iltamenoja, mutta Miquelin kanssa pyrimme ilman liikoja viiveitä saamaan kirjeen edelleen kohti kaakkoa.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 08, 2013, 06:31:10 ap
Lainaus käyttäjältä: Jani M - marraskuu 07, 2013, 22:18:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Minbaari - marraskuu 05, 2013, 23:57:38 ip
^Onko hyvänmakuinen?


Joo, minua ainakin miellytti. Pihvimausteena vois toimia oikein loistavasti.


;D Hehe  ;D   
Noita (Capsicum chacoënse var. Exile) kun perkaa parituhatta ja saa ruokalusikallisen rouhetta, niin kyllä maistuu  ;)
Joo ja onhan se flexuhillokin hyvää  ;D ;D


Niissä on muuten aivan järjetön siemen/hedelmäliha -suhde. :D Siemeniä tulee nelinkertainen määrä jauheeseen nähden. Mutta hyvää se on ja satoisakin.
Aivan hirveä homma siinä perkaamisessa kyllä, jos ei rouhetta painele siivilän läpi ja erottele siemeniä niin...

sorrii

Tunnistaiskohan joku itsensä siementen lähteeksi viime vuoden kierroksella: Orange Rocoto ?!?

Tää oli mulle hyvin palkitseva kasvi, mutta on herättänyt tuo lajimääritys vähän keskustelua:


Kuvassa vasemmalla pari pikkupodia Rocoto Red Peruvian - Orange Rocoto on tuossa Airpotissa oikealla. Hedelmät ovat mun mielestä ennemmin keltaisia kun oransseja. Tätä puskaa ei ole leikattu yhtään! Se kasvoi kesän kyllä keskellä peltoa vain vähän suojattuna keskipäivän paahteelta.

Maku mun mielestäni loistava: petollinen, vähän makea; ohut hedelmäliha pubescensiksi. Vaikutti nopealta, kun alkoi tekemään raakileita ehkä jo heinäkuussa. Kypsää on vasta nyt!
Kukat olivat tyypillisen syvän violetit; koko kasvi oli karvainen kesällä.

Mä täydensin [tai laitoin erikseen, en muista] omalla vuorollani ketjukirjeessä olevaa Orange Rocotoa, jonka oletin olevan sama pussi josta siemeniä edellisellä kerralla otin. Tuollaista siitä on nyt luvassa ... Hyvin tiivis puska täynnä "marjoja"   ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 11, 2013, 17:10:52 ip
Mä täydensin [tai laitoin erikseen, en muista] omalla vuorollani ketjukirjeessä olevaa Orange Rocotoa, jonka oletin olevan sama pussi josta siemeniä edellisellä kerralla otin. Tuollaista siitä on nyt luvassa ... Hyvin tiivis puska täynnä "marjoja"   ;D


Mulla varmaan jossakin on orange rocoton siemeniä enemmältikin jemmassa, ne on peräisin suojaamattomista kukista, mutta jospa ne olisivat edes likimain oikeaa. Voin laittaa siemenketjukirjeeseen pussin, jos muistan oikein, ja olen laittanut niitä talteen. :D

Minbaari

Noi sorriin rocotot näyttää mielestäni Peru Cuscon podeilta. Mulla Orange Rocotot on ainakin ollut paljon pyöreämpiä ja kypsänä aivan oransseja.
#816

Dethlock

Joensuussa olisi vissiin ainakin 4 immeistä pitämässä miittiä siemenpussi kourassa...

Kuulosti vähemmän pervolta hetki sitten ennen postausta.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

HotVelo

SKK II 2013 on saapunut Korpilahdelle. Tulin tänään etelä-Jyväskylän nukkumalähiöön vasta puolen kymmenen jälkeen illalla, ja muun postin joukossa oli isokokoisen kirjeen saapumisilmoitus. Pääsen huomenna lähtemään töistä varhemmin ja haen hetimmiten kirjeen postista.

Käymme sisällön Miquelin kanssa läpi huomisehtoona, torstaina pistän sen eteenpäin ruokatunnin aikaan.

Jos jakelu pelaa samaa vauhtia kuin tänne tullessaan, on kirje, tai ainakin saapumisilmoitus Minbaarilla perjantaina.

Jani M

Äkkiä laskettuna Oulun seudun siemenpussienhiplausmiitti on tämän kuun lopulla. Tätähän tarttee alkaa jo suunnitella.

Eli, Oululaiset ja lähistöllä asuvat, missäs laitetaan siemenpussit pöydälle? Onko alaikäisiä, tarviiko olla siis paikka, jossa ei tarjoilla alkoholia, vai mennäänkö riettaasti oluttuopposten ääreen?

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Jani M - marraskuu 12, 2013, 22:11:13 ip
Äkkiä laskettuna Oulun seudun siemenpussienhiplausmiitti on tämän kuun lopulla. Tätähän tarttee alkaa jo suunnitella.

Eli, Oululaiset ja lähistöllä asuvat, missäs laitetaan siemenpussit pöydälle? Onko alaikäisiä, tarviiko olla siis paikka, jossa ei tarjoilla alkoholia, vai mennäänkö riettaasti oluttuopposten ääreen?


Minä ainakin ilmottaudun mukaan viime vuoden tapaan. Saan ostaa alkoholia ;)

Miquel

"Korpilahtimiitti" pidetty, suurkiitos taas lahjoittajille!  :)

Kirjeestä tuli poimittua loput tältä kaudelta puuttuvat lajikkeet:

-Faria
-Bonda ma jacques
-Naga morich
-Antillais 14.5

Sekä pikku bonuksena C.Chinence PI 260523
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

HotVelo

marraskuu 13, 2013, 22:50:41 ip #638 Viimeisin muokkaus: marraskuu 13, 2013, 23:00:15 ip käyttäjältä HotVelo
Lainaus käyttäjältä: Miquel - marraskuu 13, 2013, 21:38:40 ip

Kirjeestä tuli poimittua loput tältä kaudelta puuttuvat lajikkeet:

-Faria
-Bonda ma jacques
-Naga morich
-Antillais 14.5

Sekä pikku bonuksena C.Chinence PI 260523


Tuohon vielä täydennyksenä kirjeestä otetuista (minä otin myös Fariaa ja Bonda ma jacques'ia):

C. chinense
Habanero Brown Large
Fatalii

C. annuum
Santa Fe Grande
Guajillo

C. pubescens
PI585273
Rocoto Red Peruvian

Kirjeeseen liittyi matkaan PP:n etukäteen toimittama erä PI585273:a sekä ainoana Korpilahtelaisena lisäyksenä Dulce Dolor (C. baccatum). Koska tuo jälkimmäinen on kasvatettu Fataliiseedsin siemenistä ja poikkeaa tyypiltään foorumilaisten saman lajikkeen kasvatuksista, laitoin erän sen siemeniä mukaan alkuperätietojen kera.

Onneksi meillä oli selvät pasmat siitä, mitä haimme, joten siemenvalikoima prosessoitiin alle tunnissa. Umpimähkäisellä haeskelulla olisi mennyt koko ilta, on se sen verran vaikuttava kokoelma.

Otan paketin aamulla matkaan töihin lähtiessäni, ja vien postiin päivällä. Tutkailen vielä, josko paketti pitäisi uusia, ettei se levähdä lajittelukoneissa.

tso

Suurkiitos Korpilahtelaisille ansiokkaasta toiminnasta. Varmaan taitaa olla tuo tunti aikaslailla huippusuoritus. Sen verran on kyllä pussukoita paketti täynnä  :D

Antaa hyvän kiertää!!
#20