toukokuu 12, 2024, 13:12:11 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


naamakirja

Aloittaja Paprikaana, syyskuu 29, 2010, 13:04:14 ip

« edellinen - seuraava »

Toni.A

Silloin tällöin tulee käytyä ja jokunen pätkä kirjoiteltuakin sinne, lähinnä ystävien seinille, joskus myös omalle seinälle.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Pertsa

Ihan liikaa tulee roikuttua (Koukuttuvainen luonne kun olen) ja kuvia oon uppinu jonkin verran.
Positiivisena puolena sekin että harvemmin tulee enään puhelimitse pidettyä yhteyttä ja täten puhelinkulut on pienentyny huomattavasti, toki ne pakolliset känniääliöpuhelut tulee suoritettua =)

-P-
Meillä määrää Nainen!

ALIS123

Ei oo eikä tuu, netin turhin sivusto.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - lokakuu 01, 2010, 15:00:47 ip
Ihan liikaa tulee roikuttua (Koukuttuvainen luonne kun olen) ja kuvia oon uppinu jonkin verran.
Positiivisena puolena sekin että harvemmin tulee enään puhelimitse pidettyä yhteyttä ja täten puhelinkulut on pienentyny huomattavasti, toki ne pakolliset känniääliöpuhelut tulee suoritettua =)

-P-


Siinäpä yksi hyvä syy olla käyttämättä naamakirjaa. ;) Kännyköiden yleistyminen vähensi jo merkittävästi lähikontakteja kavereihin. Nyt naamakirja vähentää puhelimella soittamista, niin entisestää kaverit muuttuvat virtuaaleiksi. No, ehkä vähän kärjistettyä, mutta...
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 01, 2010, 16:51:20 ip
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - lokakuu 01, 2010, 15:00:47 ip
Ihan liikaa tulee roikuttua (Koukuttuvainen luonne kun olen) ja kuvia oon uppinu jonkin verran.
Positiivisena puolena sekin että harvemmin tulee enään puhelimitse pidettyä yhteyttä ja täten puhelinkulut on pienentyny huomattavasti, toki ne pakolliset känniääliöpuhelut tulee suoritettua =)

-P-


Siinäpä yksi hyvä syy olla käyttämättä naamakirjaa. ;) Kännyköiden yleistyminen vähensi jo merkittävästi lähikontakteja kavereihin. Nyt naamakirja vähentää puhelimella soittamista, niin entisestää kaverit muuttuvat virtuaaleiksi. No, ehkä vähän kärjistettyä, mutta...


Onhan toi niinkin mutta omaa koti-ikävääni helpottaa hiukan kun ei tarvitse pelkän puhelimen välityksellä pitää yhteyttä Vaasassa asuviin naamoihin. Samalla saa jaettua kuvamateriaalia niistä suurista hetkistä =)
Ite olin vuosia irkkikoukussa ja lopetettuani sen päätin sallia edes nassukirjan vaikka aikoinaan mesosin ettei ikinä Facebookia.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Hapa_Nero

Naama löytyy lärvikirjasta, mutta en oikein ole käyttöä tuolle keksinyt. Sisään tulee kirjauduttua ehkä n. 10 kertaa vuodessa.

Silloin tällöin lärvikirja muistuttaa olemassaolostaan eepostiini, Laarni Ong Malaga haluaa olla kaverini. Varmasti on Laarni hyvä kaveri, varmasti ei parempaa löydy edes lähipiiristä. Joka muuta luulee niin varmasti on radisti, ihan varmasti on  :D


TunturiTiger

No nythän ne hokas!!! Yleislakko!

Tohon on tän päivän aikana melkko menny. Itse klikkasin "tykkää", mutta kuulun myös toiseen porukkaan Oh look, I'm saving the world by joining a facebook group! ;D

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 29, 2010, 21:16:36 ip
...Kyllä tuokin villitys ohi menee, mutta...

Lainaus käyttäjältä: hessi - syyskuu 29, 2010, 22:00:41 ip
Ei ole ja en kyllä ehtiskään siellä käymään sati sitten jotain laittamaan sinne  ::)
mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu...


;D ;D ;D

Olin minäkin naamakirja-kielteinen, mutta...    8)

narttu

"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

JorgeXXX7

En todellakaan ikinä liity!  >:( >:( >:(

Huru-ukko

Olin kolmisen vuotta. Aikani kun olin "verkostoitunut" niin totesin että siellä on suurimmaksi osaksi idiootteja, joiden ainoa oikea elämä pyörii naamkirjassa. Surkeiden juoppojen vuodatuksia viikonloppuisin ja älytön määrä suoraan perseestä jaettuja linkkejä, joiden olisi pitänyt olla kai lähettäjänsä mielestä fiksuja.......
Ja tykkääjät näille on samaa porukkaa.....
Kun pari ystävää joiden elintapaa ja kokemusta arvostin erosi, liityin samaan joukkoon.
Hiukan samasta syystä en viitsi täälläkään juosta kenenkään lähettämien linkkien perässä, esim. mikä tänään naurattaa ketjussa. Tai vastaavissa. Muutaman näistä linkeistä olen silloin tällöin avannut, ja kyllä niitä Facebook pellejä täälläkin on linkkeineen.  Jopa niinkin, että tänne pitäisi olla tykkäysnappulaa laittamassa  :o....
Huomautan lisäksi, että vaikka itse suhtaudun erittäin negatiivisesti tuohon ilmiöön, niin ymmärrän kyllä tarpeen tulla huomatuksi edes jossain elämän osa-alueella.
Eli jos tunnistit itsesi tuolta, niin rohkeasti vain sinne linkittämään, siellä on ainakin 10% käyttäjistä aivan samassa tilantessa. Ja etenkin tänä iltana syrjäytyneet elämässä alkoholi ongelmiensa kanssa siellä jakavat linkkejä ja tykkäävät toisistaan......


Ja voihan olla että piiriini kuului vain jostain syystä kyseisiä pellejä. Joita tosin en henkilökohtaisesti edes tuntenut, erotuksena ihmisistä, joiden vuoksi tähän naamkirjaan liityin.

Asialliset ketjut on erikseen infolinkkeineen.

Elämää on Facebookin jälkeenkin. Ja ennen sitä myös.

Nykyisin olen tässä Google+:ssa. Jaan kuvani vain itseni kanssa, ja olen kieltänyt asetuksissa niiden muutamankin henkilön julkaisut, jotka sinne piireihini asetin.

Ilta tulee, onko linkki valmis  ;).


Wolfman

Aika moni tuolla naamakirjassa näyttää olevan niitä jotka haalivat satoja "kavereita" joista suurimmasta osasta eivät sitten tiedä mitään eivätkä ole koskaan edes tavanneet, näiltä samoilta sitten tulee noita älyttömiä linkkejä ja mitäänsanomattomia tilapäivityksiä. Pari omaakin kaveria kuuluu noihin "roskankerääjiin" ja saivat hyvin nopeasti lähdön kaverilistasta.

Noin tusinanverran naamakirjassa kavereita, kaikki ns. oikean elämän kavereita joista osa asuu nykyään vähän kauempana niin tuotakautta hoituvat kuulumisten vaihdot (puheluiden lisäksi). Muutama tuttu koittaa välillä esittää vähän närkästynyttä kun en ole hyväksynyt naamakirjan kaverikutsua mutta pidän tiukkaa linjaa, ensin hyvä kaveri ns. oikeassa elämässä ja sitten voidaan harkita naamakirjaan (ja sielä ne julkisuusasetukset mahdollisimman tiukalla).

Tosin naamakirja koittaa pikkuhiljaa hankaloittaa tuota käyttöä, pitäisi näkyä kaikille ja kokoajan tyrkytetään uusia "kavereita". Toistaiseksi vielä mukana mutta kokoajan valmiudessa poistua ja tuntuu että jokainen "uudistus" vie lähemmäs poistumista...

Huru-ukko

Juuri noin se Wolfman on. Eikä siitä muuten pääse mitenkään pois kokonaan. Eli kun sen lopetat, niin sieltä tulee info että käyttis ja salasana on käytettävissä koska tahansa haluat aloittaa...
Jotenkin se sotii omaa oikeustajua vastaan. Eli sitä käyttöliittymää ei saa mitenkään pois.

Noilla ehdoillasi se on varmaan hyvä käyttää, ja onhan siitä joillekkin varmasti hyötyä uusien kontaktien luomiseen työ elämässä. Uraputkea aloitteleville.

HotVelo

Edellisiä kommentteja lukiessani en tuntenut olevani enää ihan yksin vanhan jäärän mielipiteineni. Seurasin Facebookin tuloa syrjästä ja mitä enemmän kuulin siitä, miten/mihin sitä hyödynnettiin niin omassa tuttavapiirissäni kuin muutenkin, niin sitä enemmän vakuutuin siitä, ettei se ole minua varten. Tähän päivään mennessä en ole mitään vastustamatonta kiusausta liittyä. Niihin ihmisiin joihin on oikeasti tarvis pitää yhteyttä teen niin puhelimitse, sähköpostilla, tekstiviestein tai vaikka postikortilla tai perinteisellä kirjeellä jos niikseen tulee.

NiGo87

Olin varmaan noin kolmisen vuotta tuolla naamakirjassa ja ihan hyvin sinä aikana tuli pidettyä yhteyttä vanhoihin kavereihin, mutta sitten vaan huomasin, että ei tullut enää käytyä kylässä ja soiteltua ihmisille yhtä paljoa. Päätin, että käytän sitä ainoastaan yhteydenpitoon sellaisiin ihmisiin, joiden puhelinnumeroita tai osotteita ei ole tiedossa... Niin se käyttö sitten jäi vallan pois. Olin vuoden käyttämättä ja sitten peruutin käyttäjän.

Jani M

Naamakirjahan on ihan kätevä työkalu, jos sitä haluaa niin käyttää. Moni käyttää sitä aivan väärin. Viihteellisyydelläkin on sijansa, mutta sieltä voi aika huoletta blokkailla aikajanaltaan sellaista paskaa, mitä ei halua siellä nähdä. Ihan jokaista fingerporia ei jaksa moneen kertaan lukea...

MrJones

Ja onhan siellä nykypäivänä aikas paljon chiliaiheisia sivuja/ryhmiä. Niitä on mukava seurailla.

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla