maaliskuu 29, 2024, 09:46:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Täti-E

Toivottavasti kirje tulee minulle jo ensi viikon alusta. Jos en kerkeä saamaan sitä ennen keskiviikkoa on suuri riski että kirje seisoo täällä loppuviikon. Lähden To aamuna keikkareissulle ja palaan vasta sunnuntaina. Pahoittelut ketjulaisille jos näin pääsee käymään.

Whili

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - helmikuu 14, 2013, 11:25:46 ap
Tässä on yksi dilemma. Jos täällä kehä kolmosen sisällä lykkää jonkun postiluukusta siemenet sisään,
ja alkaa huutelemaan luukusta kuulumisia lähemmän tuttavuuden toivossa, niin aika herkästi joutuu
Pasilaan tekosistaan tilille. Parinkymmenen kilometrin kuntolenkki muuttuu kolmen päivän putkareissuksi.
Minkä kuntoilu tuo, sen putkassamakoilu vie...

Minulle kirje tuodaan dallape, mutta itse joudun viemään sen seuraavalle autolla, kun on
niin pitkä matka etten jaksa kävellä. Eihän sekään ilmaista ole, mutta jos ajaa ikkunat auki,
niin saa raitista ilmaa.

JS


En toki tarkoittanut, että putkareissun uhalla tarvitsee lähteä huhuilemaan vieraisiin luukkuihin  ;)
Mutta jos sattuu seuraava osoite olemaan lähellä tai kulkureitin varrella, niin olisi hienoa jos kirje
etenisi ilman postin hidasteluja. Onhan toki kirjeen vauhti ollut huimaa, 13 toveria/30vrk, kiitos siitä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - helmikuu 15, 2013, 06:56:51 ap
Toivottavasti kirje tulee minulle jo ensi viikon alusta. Jos en kerkeä saamaan sitä ennen keskiviikkoa on suuri riski että kirje seisoo täällä loppuviikon. Lähden To aamuna keikkareissulle ja palaan vasta sunnuntaina. Pahoittelut ketjulaisille jos näin pääsee käymään.


Nipsu voisi olla Täti-E:n kanssa yhteydessä, jos vaikka saataisiin lähetys nopeasti eteenpäin "kädestä käteen"-tekniikalla  :)

Nipsu


[/quote]

Nipsu voisi olla Täti-E:n kanssa yhteydessä, jos vaikka saataisiin lähetys nopeasti eteenpäin "kädestä käteen"-tekniikalla  :)
[/quote]

Näin ollaan jo vähän suunniteltu, kirje toivottavasti pölähtää tänään luukusta pengon sen vkl aikana ja tipautan maanantaina Täti-E:lle.

Nipsu

Kirje tipahti luukusta, ei kun tutkimaan. Täti-E saa maanataina kirjeen niin pysyy kierto tahti tahdikkaana!

Täti-E

Kirje meitsillä. Lähtee ennen torstaita eteenpäin, eli pitäisi olla perjantaina seuraavalla viimeistään :)

Whili

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - helmikuu 18, 2013, 14:44:48 ip
Mä lähden lauantaina reissuun. Jos ei kirje ehdi torstaiksi tänne,
niin en ehdi toimittaa sitä eteenpäin perjantaina. Silloin jättäydyn
välistä pois, muutoin kirje pysähtyy.

JS

Itellan kyydissä ei ainakaan taida ehtiä, mutta jos saisit sovittua Täti-E:n ja yan:in kanssa kuljetuksista,
niin voisi vaikka onnistua (yan asustelee melkein sun naapurissa, Täti hieman kauempana).
Taikka sitten vaihdetaan sun paikkaa listassa sopivammaksi.

Täti-E

No jos tän pitää mennä Yanin kautta vielä sulle niin on aika silkka mahdottomuus että kerkeäisi ennen torstaita sinulle  :( vaikka pistäisin tämän huomisen postiin, se olisi Yanilla vasta keskiviikkona ja niin edelleen. Jos olet pitkään reissussa, niin eikö olisi mahdollista että siirtyisit listassa loppupäähän, paketti kuitenkin liikkuu suomen sisällä joten samalla postimaksulla menee vaikka Ivaloon saakka, eikö?

Täti-E

Hirveellä draivilla täällä sohitaan siementen kanssa :) tuurilla kirje jatkaa huomenna eteenpäin. C.pubescensit enään käymättä läpi. Luotan intuitioon valinnassa ja ilokseni huomasin että voin sinne jo jotain lisäilläkkin!

Täti-E

Kirje/paketti lähtee huomisen postissa yanille!

Lisäsin:
C. Chinense: Rocotillo (Semillas)
C. Annuum: Hot Banana
                   Intialainen FI (ei omia, ei vaan tuu käytettyy)
                   Linnunsilmä (ei omia, ei vaan tuu käytettyy)
Muut:
Täti-E:n Senegalin Chili

Whili

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - helmikuu 18, 2013, 18:03:34 ip
Komento takaisin!

Olin lähdössä viikkoa liian aikaisin  :)

Olenkin vielä pari viikkoa maisemissa, mennään suunnitelman mukaisesti.

Sama pää kesät talvet...

JS

No hyvä sitten

En ehtinyt sua vielä siirtelemäänkään, jotenka näillä mennään.
Ja tosiaan yan:in ei kannata itellaa vaivata tuon kirjeen kanssa, kun naapurissasi asustelee.
Jotenka varmaan saat kirjeen loppuviikosta.

yan

Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 19, 2013, 08:27:21 ap
Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - helmikuu 18, 2013, 18:03:34 ip
Komento takaisin!

Olin lähdössä viikkoa liian aikaisin  :)

Olenkin vielä pari viikkoa maisemissa, mennään suunnitelman mukaisesti.

Sama pää kesät talvet...

JS

No hyvä sitten

En ehtinyt sua vielä siirtelemäänkään, jotenka näillä mennään.
Ja tosiaan yan:in ei kannata itellaa vaivata tuon kirjeen kanssa, kun naapurissasi asustelee.
Jotenka varmaan saat kirjeen loppuviikosta.


Juuh. Tuo toimitus jalkaisin on jo sovittu aikaa sitten ;) Odottelee kirjettä innolla.

Täti-E

Ptäis tulla kai tänään? Laitoin eilen lähtevään postiin, neljällä ykkösluokan postimerkillä varustettuna kun postipalvelua ei ollutkaan saatavilla :/

Whili

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - helmikuu 20, 2013, 13:42:52 ip
Ptäis tulla kai tänään? Laitoin eilen lähtevään postiin, neljällä ykkösluokan postimerkillä varustettuna kun postipalvelua ei ollutkaan saatavilla :/

;D  Itellan ykkösluokan pikaposti voi joskus kestää kolme/neljä arkipäivää.
Mutta toivotaan pikaista kulkua  8)

Whili

Mitäs tuumitte jos siirretään tuo "vihannespaprika" -pussi tuonne SKK3 "Ei chili" -ketjukirjeeseen ??
Saadaan kirjeeseen hieman lisätilaa ja painoakin vähän tiputettua, kun rupeaa uhkaavasti lähentelemään tuota puolen kilon rajaa.

Jani M

Minulta ääni puolesta. Chili on chili ja paprika ei oo chili. :D Vaikka capsicumeja ovatkin, niin minusta se on vähän niin, että chiliksi lasketaan ne, joissa on kapsaisiinia sisällä. Tämä taas toisaalta siirtäisi myös pink habanerot sun muut tulettomat chinensetkin pois chileistä.  :o

Fredrik-flugarn

Olisiko suurempi painovoitto jos pakkais kaikki pikkupusseihin? Hirmu työ mutta jos joka äijä pari kolme lajia uudelleen pussittais... Ehkä ei nyt niin paljon isoja pusseja ollut. Itse olen lävistänyt omat pussit ompeluneulalla. Pikkureikä kulman läpi auttaa ainakin minua saamaan niitä littanaksi.   
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Nipsu

Huomasin myös useita saman lajikkeen siemeniä eri pusseissa, niitä yhdistelemällä saisi myös aika paljon painoa pois.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Nipsu - helmikuu 20, 2013, 17:05:53 ip
Huomasin myös useita saman lajikkeen siemeniä eri pusseissa, niitä yhdistelemällä saisi myös aika paljon painoa pois.


Puhumattakaan siitä, että kun ne on siellä sekaisin. Katsot jotakin lajiketta, että täähän on ihan lopussa, ei tätä viitsi ottaa ja sitten sieltä ohi meneekin liki täys pussillinen samaa. Selkeästi samat lajikkeet pitäisi laittaa samaan pussiin, mutta itse en sitä tohtinut tehdä. Voihan olla, että jollekin siemenketjukirjeeseen osallistujalle se siementen lähde on tärkeä.

sorrii

Siellä oli joissakin lajeissa laitettu pusseja sisäkkäin, että eri lähteiden siemenet ei sekoittuisi.

Ehkä se olisi äänestyksen paikka että pitäisikö paketin painon takia nuo ylimääräiset pussit yhdistää; en mäkään "uskaltanut".
Omissakin siemenissä on eriteltynä samoja lajeja eri kantoihin. Mm. Heinän puutarhan Aji Cristalit oli marjoiltaan aika erilaisia muodoltaan kuin mun omat jotka on Fataliin siemenistä kasvateltuja ja moneesa sukupolvessa. Maku on kyllä sama..

Kun tuo paketti oli mulla kierroksen alussa, niin siinä oli jo yli 240 pussukkaa. Että jos valikoiman laajuuden riittävyyttä ajatellaan, niin voisi nuo samannimiset yhdistääkin.

Toinen itseä kiinnostava laji oli sitten tuommoinen Aribibi Gusano - Caterpillar [Chinense]; Aji Gusanito [frutescens, tai chinense x frute]: Olisiko tuo nyt sama laji?
Lemon Drop - Kellu Uchu - Hot Lemon löytyy myös erikseen ... ?!?! Samoin Guajillo, Huajillo ja Costenó ... Jalluja 10+ lajia: missä menee raja ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`