GALLUP: miten käytät Inferno-sivustoa...

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 14, 2006, 19:43:39 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Tämä gallup etsii vastauksia kysymykseen siitä, koetaanko sekä tämä keskustelufoorumi että Infernon tieto-osio kuvineen kaikkineen tunnetuiksi ja/tai tarpeellisiksi. Erityisesti kiinnostaa se, onko täällä paljonkin käyttäjiä jotka ovat linkkautuneet suoraan tähän foorumiin eivätkä ole ehkä edes tietoisia itse Inferno -emochilisivuston olemassaolosta...  :wink:

Tupakka

No minä olen kyllä linkkautunut suoraan tähän foorumiin, mutta vain koska se tekee keskustelun helpommaksi(ei sitä ärsyttävää pientä näkymää).

Saavuin kuitenkin foorumeille emosivun kautta ja vasta jälkeenpäin etsin foorumin suoran osoitteen. Käytän siis molempia. Nykyään harvemmin enää emosivustoa, koska olen sen aika tarkkaan kolunnut(löysinhän Bungan ja avatarisikin  :wink: ). Jos kysymyksiä tulee niin useimmiten esitän ne täällä.

Eli nykyään tulee enemmän foorumilla oleskeltua(hyvin paljonkin), mutta ei emosivustoa unhoitettu ole.
Joo.

Jassu

Inhoan frameja joten siksi suoraan bookmarkki foorumiin, aina välillä käyn noita lajikuvauksia lukemassa itse sivustoltakin...
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Espelt

Sivusto on tullut luettua aika tarkkaan läpi ja sama kuin edellä, eli inhoan sitä pientä näkymää, joten suoraan logattuna tänne foorumille.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Sauli Särkkä

95%:sti tulee käytettyä vain keskustelufoorumia. Hyvä kikka tuon foorumin linkkiin on käyttää selainta, joka tukee välilehtiä ja avata se uuteen välilehteen. Mozilla Firefox on omalla kohdalla se foorumienselausmasiina, kun painaa "naytä uudet viestit" ja korkkaa jokaisen omaan välilehteensä. Kaikki kuvat, ym. latailee taustalla nätisti, kun lukee sitä ensimmäistä. Siitä sitten välilehti kerrallaan voi sulkea pois.


-Sale
Sauli Särkkä

#002

Aji Inferno

Voisinhan linkata foorumin avautumaan omaan ikkunaansa... Vai vastustaako joku?

Tiedän että Infernon frame-pohjainen navigointi potuttaa monia - pitää miettiä mitä asialle voisi tehdä. Tällä hetkellä on niin valtavia sisältöpäivityksiä tekeillä (jo kuukausien ajan) ettei ole realistista luvata itse sivustonkin rakenteen uudistamista... Ainakaan vielä. Toisaalta, saatan saada jonain päivänä äkillisen inspiraation opetella uusia web-temppuja, ja jos löydän fiksun tavan parantaa sivustoa kohtuuvaivalla, silloin se varmaankin tulee tehdyksi jotakuinkin saman tien. ;)

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Voisinhan linkata foorumin avautumaan omaan ikkunaansa... Vai vastustaako joku?

Tiedän että Infernon frame-pohjainen navigointi potuttaa monia - pitää miettiä mitä asialle voisi tehdä. Tällä hetkellä on niin valtavia sisältöpäivityksiä tekeillä (jo kuukausien ajan) ettei ole realistista luvata itse sivustonkin rakenteen uudistamista... Ainakaan vielä. Toisaalta, saatan saada jonain päivänä äkillisen inspiraation opetella uusia web-temppuja, ja jos löydän fiksun tavan parantaa sivustoa kohtuuvaivalla, silloin se varmaankin tulee tehdyksi jotakuinkin saman tien. ;)



Ehdottomasti, targettia blänkiksi vaan! :) - Firefoxiin kun asentaa TabBrowser -extensionin, niin ei edes avaa uutta kokonaista ikkunaa, vaan pakottaa sen uuteen välilehteen.



-Sale
Sauli Särkkä

#002

Zombie

Enemmän pyörin täällä keskustelufoorumilla, mutta käyn toisinaan lukemassa yhä uudestaan ja uudestaan noita lajikkeiden kuvauksia ja muuta asiaa infernosta. Käteviä kyllä ovat molemman sivustot  :D

thp

Komppaan edellistä kirjoittajaa täysin.
#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006

tknummelin

Komppaan kahta edellistä kirjoittajaa Landola D-21:lläni.

N. 98 % selailusta tulee suoritettua foorumin puolella, joskus tulee tarkistettua noita asioita pääsivun puolelta.

Aji Inferno

Mitä pääsivuilla kannattaisi muuttaa..? Olen tässä ajatellut vakavissani poistaa kokonaan tuon "päiväkirja" osion, koska vastaava on foorumilla helposti tehtävissä, eikä tuo omani päivity edes kovin usein...

Inferno on yli 10 vuoden aikanaan ollut merkillinen, monen asian yhteisö. Sen puitteissa on käsitelty chilien (pääasia) lisäksi myös vanhoja junia, kaikenlaista musiikkia ja sen semmoista.

Lopetin Infernon musiikkiosion kait silloin kun joku viikonloppuna, luultavasti kännipäissään, heitti mulle vuosia sitten mailia sanoen että: "Lopeta tuollainen (musiikki) paska sivuillasi!"

Vastasin itse, myös kännissä, että "okei, jollei tuollainen kerran miellytä, niin parasta kai tehdä tästä pelkästään chilisivusto!"

Niin kävi. Junat ja musiikki hävisivät täältä.

Omassa elämässäni musiikki on erittäin suuri asia - ja se saattaa olla jotain mikä kiinnostaa monia muitakin... Siksi Inferno saattaa tulevaisuudessa taas palata kuvioihin. Paitsi chilissä, myös musiikissa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Mitä pääsivuilla kannattaisi muuttaa..? Olen tässä ajatellut vakavissani poistaa kokonaan tuon "päiväkirja" osion, koska vastaava on foorumilla helposti tehtävissä, eikä tuo omani päivity edes kovin usein...

Inferno on yli 10 vuoden aikanaan ollut merkillinen, monen asian yhteisö. Sen puitteissa on käsitelty chilien (pääasia) lisäksi myös vanhoja junia, kaikenlaista musiikkia ja sen semmoista.

Lopetin Infernon musiikkiosion kait silloin kun joku viikonloppuna, luultavasti kännipäissään, heitti mulle vuosia sitten mailia sanoen että: "Lopeta tuollainen (musiikki) paska sivuillasi!"

Vastasin itse, myös kännissä, että "okei, jollei tuollainen kerran miellytä, niin parasta kai tehdä tästä pelkästään chilisivusto!"

Niin kävi. Junat ja musiikki hävisivät täältä.

Omassa elämässäni musiikki on erittäin suuri asia - ja se saattaa olla jotain mikä kiinnostaa monia muitakin... Siksi Inferno saattaa tulevaisuudessa taas palata kuvioihin. Paitsi chilissä, myös musiikissa.

kaino pyyntö:älä missään nimessä poista päiväkirjaa, itse eksyin ko. sivuille juuri päiväkirjan kautta ja mielestäni siihen sisältyy palanen suomen chilihistoriaa ja sitä lukemalla monet(kuin myös allekirjoittanut)pääsevät koko jutun juoneen kiinni, olkoonkin että päivitystahti vaihtelee. pääasia on että sitä tehdään fiiliksellä :wink:
ja se musiikkiosio vaan takasin, tiedä vaikka itsekin innostuisin joskus arvostelemaan jotain levyä.tms...
Meillä määrää Nainen!

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Mitä pääsivuilla kannattaisi muuttaa..? Olen tässä ajatellut vakavissani poistaa kokonaan tuon "päiväkirja" osion, koska vastaava on foorumilla helposti tehtävissä, eikä tuo omani päivity edes kovin usein...

Inferno on yli 10 vuoden aikanaan ollut merkillinen, monen asian yhteisö. Sen puitteissa on käsitelty chilien (pääasia) lisäksi myös vanhoja junia, kaikenlaista musiikkia ja sen semmoista.

Lopetin Infernon musiikkiosion kait silloin kun joku viikonloppuna, luultavasti kännipäissään, heitti mulle vuosia sitten mailia sanoen että: "Lopeta tuollainen (musiikki) paska sivuillasi!"

Vastasin itse, myös kännissä, että "okei, jollei tuollainen kerran miellytä, niin parasta kai tehdä tästä pelkästään chilisivusto!"

Niin kävi. Junat ja musiikki hävisivät täältä.

Omassa elämässäni musiikki on erittäin suuri asia - ja se saattaa olla jotain mikä kiinnostaa monia muitakin... Siksi Inferno saattaa tulevaisuudessa taas palata kuvioihin. Paitsi chilissä, myös musiikissa.

kaino pyyntö:älä missään nimessä poista päiväkirjaa, itse eksyin ko. sivuille juuri päiväkirjan kautta ja mielestäni siihen sisältyy palanen suomen chilihistoriaa ja sitä lukemalla monet(kuin myös allekirjoittanut)pääsevät koko jutun juoneen kiinni, olkoonkin että päivitystahti vaihtelee. pääasia on että sitä tehdään fiiliksellä :wink:
ja se musiikkiosio vaan takasin, tiedä vaikka itsekin innostuisin joskus arvostelemaan jotain levyä.tms...


Olen sitä mieltä, että vanhaa ei saisi poistaa, mutta uuden saisit(tommi) tehdä tänne foorumille.

Välillä tuntuu jopa siltä, ettei tuo heppu kasvata edes enää nykyään mitään. Että ei olisi kuin kommentoimassa vanhoilla kasvatuksillaan.

Päivistä kehiin!
Joo.

Aji Inferno

Heh, kenties en kasvatakaan enää mitään - eihän siitä tosiaan ole valokuvia ja todisteita missään! ;)

Kiitoksia palautteesta itse kullekin! Koetetaan tehdä todeksi...

ilmr

itse kannattaisin että ylös tehtäisiin navigaatio, joka sitten forumin php:ssa kanssa includettaisiin headeriksi ja voisi ihan normaalisti ilman frameja selailla..

kai niiden framejen tarkoitus on ollut pitää tuo infernochili.tk domaini selaimen osoitepalkissa, mutta ainakin itse käytän suoraan javu.kapsi.fi/infernoa kun framet syövät liikaa tilaa, ja tk domainit vituttavat ;-)

oin vaikka sponssaa sen pari kymppiä että saa oikean domainin eikä tarvi tuon tk:n ja sen poppareiden / mainosdelayden / bannereiden kanssa tarvi oleskella. ;)

thp

#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "ilmr"itse kannattaisin että ylös tehtäisiin navigaatio, joka sitten forumin php:ssa kanssa includettaisiin headeriksi ja voisi ihan normaalisti ilman frameja selailla..

kai niiden framejen tarkoitus on ollut pitää tuo infernochili.tk domaini selaimen osoitepalkissa, mutta ainakin itse käytän suoraan javu.kapsi.fi/infernoa kun framet syövät liikaa tilaa, ja tk domainit vituttavat ;-)

oin vaikka sponssaa sen pari kymppiä että saa oikean domainin eikä tarvi tuon tk:n ja sen poppareiden / mainosdelayden / bannereiden kanssa tarvi oleskella. ;)


Vaikkei asiasta täällä ollakaan puhuttu, nuo .tk:n pottumaisuudet voi kiertää käyttämällä sivuston alkuperäistä osoitetta: www.saunalahti.fi/thietavu ... Olen itsekin saanut pikkuhiljaa tarpeekseni noista mainoksista ja koko .tk -lystistä. Sitä saa mistä maksaa, niin se vain on... :( Eli pitää pikaisesti miettiä jotain vaihtoehtoa.

Mitä frameihin tulee, niiden tarina on historiallinen. Hoidan Infernoa yksinäni, enkä ole koskaan kiinnostunut html-ohjelmoinnista (vaikka tietokoneohjelmointia, ironista kyllä, opiskelinkin) tai muista web-teknologioista sen enempää. Halusin sivuston ylös mahdollisimman "WYSIWYG" periaatteella. Jotta ylläpito kohdistuisi sisältöön, ei koodaukseen. Niinpä Inferno on historiansa aikana (noin 10 vuotta) ollut aina jonkin web-sovelluskehittimen alainen. Aluksi MS Frontpagen (tiedän, tästä 1000 avemariaa ja itsensä ruoskimista...)  ja sittemmin Macromedia Dreamweaverin alla. Nykyinen frame-rakenne oli yksinkertaisesti helpoin ja ainoa tapa toteuttaa DW:lla se mihin aikani ja osaamiseni tuolloin riitti. Se ei ollut täydellinen ratkaisu, mutta se keskimäärin toimi...

Tulevaisuudessa täytyy miettiä asioita uusiksi, se on selvää. Tämä nykyinen DW-pohjainen site ei ole kovinkaan helppo ylläpidettävä... Se onkin hidastanut sivuston tärkeitä päivityksiä.

thp

No nythän sinne päiväkirjaankin on saatu päivitys!  :D

Hyvää spekulointia suomalaisen ruokakulttuurin uusista mahdollisuuksista. Tottahan tuo, että nykyään jo pienimmästäkin lähikaupasta löytyy ainakin muutama erilainen chili- tai "chili"kastike, ja pieni texmexnurkkaus, jossa nyt vähintäänkin jokunen purkki säilöttyjä jalapeñoja tahi vastaavia. Eipä näkynyt 10 vuotta sitten kuin tabascoa...
#005
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Inca

Foorumia tulee luettua. Infernon sivut olen ekaa kertaa kasvattaessa käynyt läpi, mutta enää sinne ei tule palattua. Olen jotenkin tottunut etsimään tiedon foorumilta. Infernon kasvatusopas on kyllä kopioituna kotikoneelle.

Fataliin sivuilla olisi varmaan aika paljonkin asiaa mutta kun ei JAKSA lukea kolmannella kotimaisella. Suomeksi kiitos :)

Hombre

Minä olen toivonut päivityksiä lajikeosioon ;) ("joka tietoa lisää, se tuskaa lisää")
Eli tiedonjano eri lajikkeista, niiden makueroista, kasvuolosuhteista ja kaikesta on valtava.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies