huhtikuu 19, 2024, 04:13:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: bobster - joulukuu 17, 2015, 17:25:40 ip
Rocoto Montufarin siemeniä olisin vailla, kun noi vanhat Semillasin siemenet ei tuntuis itävän. Tampereen ympäristö tietysti etusijalla, mutta kulkee se postikin. Vaihtareitakin on jotain.


Veikkaan että poppamies setissä lauantaina voisi tärpätä, jos ei vielä löytynyt ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Memsie

Tästä tuli mieleeni, että mulla on Montufaria (chipeltä saaduista siemenistä) muutama ylimääräinen taimi kohta roskiinheittouhan alla, joten taidan varuilta laittaa bobsterille viestiä, kun vaikutetaan ilmeisetsi maantieteellisesti samalla suunnalla. Sama toki tiedoksi myös muille Tampereen kulmilla..

Whili

Lainaus käyttäjältä: bobster - joulukuu 17, 2015, 17:25:40 ip
Rocoto Montufarin siemeniä olisin vailla...
Lainaus käyttäjältä: Memsie - tammikuu 10, 2016, 18:13:30 ip
Mahtaisiko kellään olla muutamaa Kaleidoskop-baccatumin siementä ylimääräisenä nurkassa?

Jos ei muualta löydy niin yritän muistaa ottaa lauantaina mukaan tuonne Poppamies Garage saleen noita Montufareja.
Ja saattaa noita Kaleidoskooppejakin löytyä..

Memsie

Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 11, 2016, 07:51:52 ap
Lainaus käyttäjältä: bobster - joulukuu 17, 2015, 17:25:40 ip
Rocoto Montufarin siemeniä olisin vailla...
Lainaus käyttäjältä: Memsie - tammikuu 10, 2016, 18:13:30 ip
Mahtaisiko kellään olla muutamaa Kaleidoskop-baccatumin siementä ylimääräisenä nurkassa?

Jos ei muualta löydy niin yritän muistaa ottaa lauantaina mukaan tuonne Poppamies Garage saleen noita Montufareja.
Ja saattaa noita Kaleidoskooppejakin löytyä..


Kaleidoskoopin siemenet löytyivät, Jamelle kiitos, ja bobster lupautui pelastamaan Montufarin taimia kompostilta, joten kaikki ok. :)

Hegezi

Jaahah. Aji Amarillon siemenet ovat kadonneet meitsiltä johonkin. Ei kellään olisi muutamaa heittää, mielellään siitä isommasta mallista, toki käy toinenkin.

Jomppe

Offtopikkina; tätä ketjua on kyllä hieno lukea. Yhteishenki pelaa ja "hädässä" olevia jeesataan! :)
Juuri näin! :thumbup:

kasvattaja

Lainaus käyttäjältä: chili_maestro - tammikuu 17, 2016, 16:08:22 ip
Carolina Reaper uupuu vielä... onko kellään jäänyt ylimääräisiä nurkkiin idätysten jälkeen

Viime vuonna sain Carolina R. siemeniä mutta sen siemenet olivat kaikki kovin heikkoja itämään ja kasvu jäi kovin vaisuksi vielä kun tuo viime kesä oli kerta kaikkisen kylmä. Jospa nyt saisin potkaistua kunnon poltteet  >:D kun on kunnon kasvarikin :D

Paiskaa Yksityisviestiä , kiitos


YV. Laitettu
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Kalakukko

tammikuu 17, 2016, 22:31:16 ip #467 Viimeisin muokkaus: tammikuu 18, 2016, 19:39:10 ip käyttäjältä Ingeniero
Ai täällä muutkin Carolina Reaperin perässä ;D

Taukoa ollut hetki chileistä, onko tämä nyt SE chili, jota voi mainostaa kaikille kylässä käyville maailman tulisimpana chilinä 2016 8)

Jos on, niin voisin ottaa vastaan tai mielellään maksankin jos joku vaivautuu lähettämään. Fataliin tilaus tuli jo tehtyä viime viikolla eli ei sieltä viitsisi toistamiseen tilata heti.

E: Siemenet löydetty. Kiitos aktiivisille käyttäjille

Indochili

Olisko pääkaupunkiseudulla siemeniä tarjolla? Kaikki lajikkeet kiinnostaa, kasvatan Indonesiassa ulkona. Indonesiasta mahdoton löytää muuta kun kaupallista tavaraa. Apu tulee tarpeeseen. Ota yhteyttä sähköpostitse.

Indochili

Cabe rawit hiljau, cabe rawit warna-warni, cabe merah keriting, cabe hijau. Siinä siis lajikkeet joita pää asiassa syön ja alkaa kyllästyttää. Kinnostaisi tosiaan saada siemeniä muistakin lajikkeista ja kokeilla miten ne täällä Indonesiassa kasvavat. Tulisuutta näissä paikallisissa on aika niukasti.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Indochili - tammikuu 19, 2016, 06:38:15 ap
Olisko pääkaupunkiseudulla siemeniä tarjolla? Kaikki lajikkeet kiinnostaa, kasvatan Indonesiassa ulkona. Indonesiasta mahdoton löytää muuta kun kaupallista tavaraa. Apu tulee tarpeeseen. Ota yhteyttä sähköpostitse.


Olis siemeniä jokseenkin paljon. Mikähän tuo sun emailisi on?

san2

Tarjota olisi bolivian rainbow siemeniä. Vaihdossa etsisin ancho poblano tai vastaavaa meksikolaisen keittiön chilejä. Muita vahvan chili paprika maun omaavia ja hyvin savustukseen sopivia ehdotuksia ottaisin tosi mielelläni vastaan.   :)

Melchran

Hakusessa olisi Starfishin (C.baccatum) siemeniä. Viimeinen puhdas siemen jaksoi kasvattaa sentin juurta ja kuoli pois.

Chilivaari

Mulla niitä on iso pussillinen. Pistä YV:llä osoitteesi, niin kusti pääsee polkemaan.

Droste Park

Hei,

Otettaisiin mielelläni vastaan siemeniä ja myös apua siementen valinnassa. Siemenkauppoja sekä keskusteluja olen lueskellut, mutta ei vain tahdo löytyä sopivaa.

Olen kasvattanut 3-4 vuotta joitakin, ehkä noin kymmentä eri lajiketta. Olen tarkoituksella pyrkinyt siihen, että niistä "jalostuisi" pohjoisen oloihin soveltuvia eli en ole käyttänyt lisävaloa enkä muutenkaan paaponut (tosin kasvihuone näitä varten on). Olin hieman yllättynyt huomatessani, että useimmat ovat oikeasti aika helppoja moniin muihin kasveihin verrattuna. Jotain siemeniä/kasveja olen saanut/ostanut alussa ja taviskaupan siemenistä olen myös kasvattanut. Nyt haluaisin laajentaa ja kokeilla uusia lajeja.

Minulta puuttuu erityisen tulisit lajikkeet, joita voisi käyttää terästämään kastikkeita. Toisaalta haluaisin maukkaita ja paksulihaisia (mutta myös tulisia) lajikkeita. Esim. joku jalapenon tulinen linja/risteytys. Toistaiseksi mehukkain ja paksulihaisin on ollut kaupansiemenistä kasvatettu "rawit" -lajike, jossa oli potkua lähes tarpeeksi (salaatissa/leivän päällä, jne.).

Eli en ole liian tarkka lajikkeesta tai sen historiasta. Jos siis jolla kulla on joutavia siemeniä erilaisista lajikkeista, joilla on lyhyt kausi, ovat suhteellisen satoisia/vaatimattomia, niin ottaisin mielelläni vastaan. Tietenkin vaivanpalkan postikulujen lisäksi tällaisesta maksan.

Sellaista vaihtaria jolla on puhtaat sukulinjat, yms. minulla ei ole, mutta jos joku kasvattelee samanlaisella filosofialla, niin voin kertoilla esim. yv:llä lisää.

Kiitos.

ansui

helmikuu 13, 2016, 11:51:12 ap #475 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2016, 09:26:02 ap käyttäjältä ansui
Löytyisikö joltain Cheiro Roxan siemeniä? Myös Fidalgo Roxa kiinnostaa.

Vaihdossa tarjolla:
Rocato
Habanero Red Caribian
Aji Cristal
Lemon Drop
Jalapeno
Poblano
Topeto Rosso (paksulihainen italialainen minipaprika)
Scotch Bonnet

lolz0r

Moro.

Olisin vailla carolina reapin tai naga morichin siemeniä, jos joltain niitä ylimääräisenä sattuu löytymään. ;)

Aeldur

helmikuu 23, 2016, 15:47:38 ip #477 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 12, 2016, 17:33:02 ip käyttäjältä Aeldur
VAIHDETAAN:
- Aji Cristal
- mysteerinen Volcan de Teneguia; kaupanpäällinen semillas.de:stä.

Jostain saksalaiselta foorumilta lueskelin että jälkimmäinen on ilmeisesti semillas.de -puljun oma hybdridibaccatum, muuta en tiedä.

HALUTAAN:
Alma Paprika

Jos vaihdot ei kiinnosta, ostan mielelläni.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Aeldur - helmikuu 23, 2016, 15:47:38 ip
VAIHDETAAN:
- Aji Cristal
- mysteerinen Volcan de Teneguia; kaupanpäällinen semillas.de:stä.

Jostain saksalaiselta foorumilta lueskelin että jälkimmäinen on ilmeisesti puljun oma hybdridibaccatum, muuta en tiedä.

HALUTAAN:
Pink habaneron siemeniä.

Jos vaihdot ei kiinnosta, ostan mielelläni.


Mulla löytyy Pinkkiä Habaa vähä toistakymmentä siementä. Voin niistä sulle, kuhan itelle jää jokunen reserviin :)  laita yv:llä osotetta ni lähetän

Klonkku

Hei!

Olisin kiinnostunut vastaanottamaan/jopa maksamaan vaivanpalkkaa seuraavista lajikkeista:
- Bolivian rainbow
- Aji Cristal
- Lemon Drop
- Lompardo
- melkein mikä tahansa hyvä ruokachiliksi kelpaava (ei mielellään turhan tulinen)!
Mieto..