maaliskuu 29, 2024, 07:35:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kalastus

Aloittaja Torakka, tammikuu 10, 2009, 12:10:24 ip

« edellinen - seuraava »

hurjatar

Kylläpä sitä parissakymmenessä vuodessa, jotka asuin useamman vesistön väliin jäävässä kaistaleessa, oppii tykkäämään kalastuksesta kun ei muutakaan puuhaa ole.  :D
Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

döderö

Jokos on porukka käynyt uistinta vetämässä?
Itse juuri eilen virittelin veneeseen musavehkeet ja pari vapatelinettä ja tänään sain melkein perämoottorin telineen valmiiksi.
Nyt on teline siis viittä vaille valmis mutta saas nähdä miten 4hp evinrude jaksaa työntää 3 tonnista baattia  :)
Ainakin hörähti 6 vedolla käyntiin vaikka talven jäljiltä oli kuiva tankki ja 6x lämpöleikannut eikä kertaakaan avattu kone  ;D

Siika

itekki virittelin syksyllä leiponeen merkuryn venhon perään ja niinhän se miltei laakista lähti höriseen,syksyllä vesipumppu jäätyi ja kone lämpes vaan ollihan toi talvenaikana tokkeunnu ja eikö menoksi,ny vaan pikkuvaaput vapoihin ja siikoja uistattaan......
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

döderö

juu itsellä ei oel puristukset hävinneet vaikka 6x lämpänny  :D
Kaikki klikkausket on tapahtunu kyllä uistelussa tyhjäkäynnillä jolloin ei vesi tahdo kiertää.
Mutta epäilen että 2 sylinterillä on osuutta asiaan miksi lämppäily ei ole aiheuttanut vauriota.

Nyt on teline ison paatin perässä ja yön jälkeen lähti evinrude laakista käyntiin jos huomenissa sais paattia joelle niin pääsis veteleen  :)

Torakka

tullut nyt noin 5 vuotta kalasteltua ja isoin kala on 5kg hauki. 2,5kg haukia tullut sitten oteltua reilummin. Kuhaakin tulee entisestä kotijärvestä kiitettävästi :)

Siika

Sitä mie en ymmärrrä näin lapin ihmisenä että mitä te tuossa kuhassa näätte niin erikoista,kerran ravintelissa söin ja sehän oli niinku ahventa ois jyrsinnä,no täälähän sitä onneksi ei paljon ole eli verkoissa oli taaskin runsaasti SIIKAA joka on sentään oikia kala ja parempi ko lohi.
Ny vaan kaikki juhannuksena verkonlaskuun tai sit siimat suoriksi venhon perään ja muija soutaan niin kylläpä se juhannusvire löytyypi.
Juhannuksen jälkeen alkaa parhaat siianuistattelu kelit eli senioreita yms perään ja siikaa tuleepi. ;D ;D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Torakka

no kala se kuhakin on ja mikäs siinä 12,5kg kuhassa vikana on mitä verkoista muutaman kerran vuodessa tutut saa  ;D

Jahvetti

Kyllähän se nyt vaan on niin, että kuha on yksi parhaita kalojamme! Ja ahven savustettuna, nam!

Siika on myös hyvä, en minä sillä, MUTKU en ole koskaan siikaa saanut. :D
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

solari

Lainaus käyttäjältä: Torakka - kesäkuu 23, 2011, 10:05:44 ap
no kala se kuhakin on ja mikäs siinä 12,5kg kuhassa vikana on mitä verkoista muutaman kerran vuodessa tutut saa  ;D

12,5kg kuha?
Vai 12,5kg kuhaa?
Ensimmäinen ei ainakaan nimittäin voi pitää paikkaansa :D Mutta joo, kuha ja ahven on omasta mielestä parhaat ruokakalat! Liian vähän jotenki arvostetaan suomen sisävesien kaloja 8) Totta tosin se että esim ahven filee on aika kallista..Mutta kyllä se silti maussa lohen aina voittaa kun sen oikein tekkee :)

PS. Tietysti se on "ilmaista" kun ne ite kalastaa ;)

Jahvetti

Ja itse kalastettuna aina paaaaaaljon paremman makuista!
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Torakka - kesäkuu 23, 2011, 10:05:44 ap
PS. Tietysti se on "ilmaista" kun ne ite kalastaa ;)


Kyllä! Itse kalastettu kala se vasta edullista on! :D Joskus kun on noita "leikillään" laskettu, niin aika pelottavia summia on filekilojen hinnaksi tullut...

Torakka

Lainaus käyttäjältä: solari - kesäkuu 24, 2011, 00:22:24 ap
Lainaus käyttäjältä: Torakka - kesäkuu 23, 2011, 10:05:44 ap
no kala se kuhakin on ja mikäs siinä 12,5kg kuhassa vikana on mitä verkoista muutaman kerran vuodessa tutut saa  ;D

12,5kg kuha?
Vai 12,5kg kuhaa?
Ensimmäinen ei ainakaan nimittäin voi pitää paikkaansa :D Mutta joo, kuha ja ahven on omasta mielestä parhaat ruokakalat! Liian vähän jotenki arvostetaan suomen sisävesien kaloja 8) Totta tosin se että esim ahven filee on aika kallista..Mutta kyllä se silti maussa lohen aina voittaa kun sen oikein tekkee :)

PS. Tietysti se on "ilmaista" kun ne ite kalastaa ;)

solari tuttu sai 12,5kg kuhan verkoilla pitäisi olla kesän/syksyn aikana ERÄ-LEHDESSÄ

Torakka


Tossa on Solari viimekesältä 8KG kuha joka oli mun isän verkoissa.
Etippäs Googlella Tammelan pyhäjärvestä(EI TAMPEREEN TAMMELA) tietoa niin pitäs kyllä selvitä että on yksi suomen parhaimpia kuha vesiä.

Siika

Ny ku vedet lämpes jopa täällä pohjoisessa niin kylläpä siiat löytyy helpolla,ei muuta kuin järven syvimpään kuoppaan verkot niin jopa riittää perattavaa,pyytelin tossa kolmena yönä sekä myös päivisin korkeilla verkoilla niin joka kovulla semmoset viiskyt siikaa ja isot ahvenet päälle,olipa homma savustella kalat ja sit vielä pussitella kilon satseihin.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Eetu132

itte käyn ongella (joskus) sit heittelen aika usein virvelil ja tosi paljo käyn koskil uittaa perhoo  ::)

solari

Lainaus käyttäjältä: Torakka - kesäkuu 25, 2011, 18:18:43 ip

Tossa on Solari viimekesältä 8KG kuha joka oli mun isän verkoissa.
Etippäs Googlella Tammelan pyhäjärvestä(EI TAMPEREEN TAMMELA) tietoa niin pitäs kyllä selvitä että on yksi suomen parhaimpia kuha vesiä.


Pakko kait se on uskoa. Oon luullu ettei tommosia kuhia edes ole olemassa.. Varmasti helvetin rumia rötisköjä on ollu.. En tiä minkä makuseksi liha menee nuin isona mutta jos se on normaalin kuhan makusta niin aijai, hyvät kuhakeitot luvassa...JA PALJON! ;)

Torakka

kyllä kuha isonakin on hyvän makunen toisin kuin hauki.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: Torakka - heinäkuu 27, 2011, 16:12:08 ip
kyllä kuha isonakin on hyvän makunen toisin kuin hauki.


Paskapuhetta tuon hauen osalta. Jos sitä nahan limaa ei fileisiin hinkkaile niin hauki on loistava ruokakala ihan kaiken kokoisena. Hauki on erittäin vähärasvainen kala, joten lohimaisen mehevää siitä ei saa millään. Hyvin valmistettuna kyllä hyvä ruokakala ja vähän erikoisemmin valmistettuna löytyy monista Euroopan ja Suomenkin a´la carte -ravintoloista. Kotona kannattaa kokeilla esim uunihaukea chilipedillä!  :P
Suuret hauet päästetään usein takaisin, koska ne hoitavat vesistön hoitokalastusta tehokkaasti ja ihan ilman palkkaa!  ;)

Tuolla haukitietoa, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.suomenhaukiseura.com/

Torakka

ite ei oo tullu saatua kun 5kg hauki mutta kuulo puhuheiden perusteella on pahaa isona(ei kyllä aina luettettavinta juttua). itese on tullu tehtyä haukea myös voissa sipulin ja chilin kera ja iha ok makuista.

solari

Kyl se hauen maku meneee vituiks jos on paskasesta vedestä saatu semmone iso rötkäle. Mut juurikin 2-4kg hauki vaa auki, tilliä, voita ja suolaa sisälle , leivinpaperia ympärille ja märkää sanomalehtee ja 40minuutiks nuotioon tai saunan pesään ja avot! Ja sitten en tiedä miten pappa tekee semmoista säilyke/purkitettua haukea, vähän kuin silliä muttei sinne päinkään ai että on hyvää suolaista leivän päälle!