maaliskuu 29, 2024, 14:03:06 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hämähäkit kasvattajan kavereina

Aloittaja Whili, huhtikuu 10, 2012, 20:00:40 ip

« edellinen - seuraava »

Vuorikaskas

Lainaus käyttäjältä: MiM - toukokuu 15, 2016, 17:04:37 ip
Tuossa http://www.teknofokus.fi/Luonto/Araneida/Liocranidae/Liocranidae01.htm on pari kuvaa hämähäkkien munakoteloista. Näyttää varsin samanlaisilta.



Kiitos! Enpä olisi arvannut että Hannu Määttänen on kaiken lisäksi myös hämähäkkimies. Olen ollut hänen kanssaan yhteyksissä aina vain optiikkaan liittyen.

AirMan

Minulla on kasvihuoneen lattiana saumaamattomia betonikiviä, joiden raoissa elää kymmenittäin erilaisia nopeajalkaisia musta-harmaa-ruskeankirjavia hämähäkkejä. En ole huomannut, että nämä kolojen asukit tekisivät seittiä, joten ilmeisesti juoksevat tai hyppäävät saaliinsa kiinni. Ei niitä päiväsaikaan näy muualla kuin kivien päällä ja koloissa, mutta toivottavasti kiertelevät yöllä laajemmin partioimassa. Täytyy kokeilla, jos niitä saisi kuvattua tunnistusta varten. Pikaisella googlettamisella ei ainakaan löytynyt samanlaisia, joille olisi nimi tiedossa.
Varmaa tietoa ei ole, mutta tämäkään ei ole varma tieto, koska varmaa tietoa ei ole.

karvainen

Hämähäkkiä on ollut joka kausi kasvihuoneessa todella paljon, eikä mitään ötökkäongelmia ole ollut. Yksi hyönteistieteilijä oli sitä mieltä, että kyllä ne hämikset (ainakin tietyt lajikkeet) syövät niitä tuholaisia.

tjk-666

Sellaisen havainnon olen tehnyt että esim. kuluvana kesänä ruukkuja siirrellessä kasvihuoneessa joka ikinen kerta on jonkun chili purkin alta löytynyt lymyilemästä sellainen suurempi karvainen hämis - näiden tekemiset tosin arvoitus.

Whili

Tänä vuonna on näkynyt huomattava määrä pieniä punaisia hyrräpunkkeja.
Popsivat kovaa vauhtia vihannespunkkien ja kirvojen munat jos sattuvat löytämään.   :thumbup: :thumbup: :thumbup:

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Whili - elokuu 03, 2017, 12:14:30 ip
Tänä vuonna on näkynyt huomattava määrä pieniä punaisia hyrräpunkkeja.
Popsivat kovaa vauhtia vihannespunkkien ja kirvojen munat jos sattuvat löytämään.   :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mä oon kans löytänyt kasvarista niitä, käteviä kavereita. :thumbup:

Hellstone

juu täälläkin näitä hyrräpunkkeja ja hämiksiä tuntuu olevan joka paikassa mutta mikäs siinä jos tuholaisia syövät :D
Nyt mennään jännän äärelle ja ehkä yliki.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Whili - elokuu 03, 2017, 12:14:30 ip
Tänä vuonna on näkynyt huomattava määrä pieniä punaisia hyrräpunkkeja.
Popsivat kovaa vauhtia vihannespunkkien ja kirvojen munat jos sattuvat löytämään.   :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Kyllä nuo hyrräpunkit pientä kirvaakin pistää poskeen, isoja kirvoja en ole huomannut hätyytelleen mutta tosiaan keskenkasvuista on mielestäni mennyt hyvää tahtia parempiin suihin.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014