toukokuu 13, 2024, 20:19:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


onko lemmikkejä

Aloittaja Pertsa, toukokuu 20, 2006, 21:37:04 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

No kun kukaan ei kerta laita tänne enempää kuvia omista otuksistaan, niin postaan tämän mainion kuvan meidän koirasta. Se koittaa taas lähteä viemään itseään lenkille  ;D


daniel

Mulla on kahdeksanvuotias bichon havanese. Leikkii vieläkin yhtä paljon kun pentuna..  ;D

Caderusso

Se on osoittanut pelottavaa mielenkiintoa mun ämpäri-kurpitsaa kohtaan  ;D




Pankkipoju

kesäkuu 02, 2010, 20:48:08 ip #223 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 02, 2010, 21:23:08 ip käyttäjältä Pankkipoju


Vesilepakon vielä joskus taasen hankin, kunhan tiedän varmuudella että budjaan jossain osoitteessa kymmenen vuotta  ;D

Kyseessä siis on täpläimumonni (Hypostomus punctatus), joka kasvaa jopa puolimetriseksi, riippuen siitä miten paljon annetaan uimatilaa.

Yksi tuommoinen oli kakruna ja se kasvoi kolkytsenttiseksi.
Käytökseltään täysin nokturnaalinen ötökkä, koko sen ajan kun valot oli päällä, riippui mangrovejuurakosta rakentamastani luolassa väärinpäin. Eli siis imukupilillaan ripusti itsensä kattoon väärinpäin nukuskelemaan. Eipä siinä mitään, olin rakentanut luolan akvaarion etuseinää vasten joten pystyin heepoa ihailemaan päivisinkin.

Valojen sammuttua alkoi lepattelemaan pitkin tankkia leviä mutustelemassa. Tosin tuli päiviskin esiin kun tiputtelin ruokatabletteja tankin pohjalle houkutukseksi.

En tarkkaan muista miten vanhaksi eli, mutta varmaan lähemmäs kymmenen vuotta luolaa miehitti.
Hautasin sit lopulta tupperwaressa takapihalle  :'(

Syy miksi en nyt hanki tuollaista on koska pelkään että muuttaminen voisi osoittautua täydeksi mahdottomuudeksi.
Akvaariota ei voi roudatuttaa täytenä ja tuollaisen fisun (kun se on kasvanut monikymmensenttiseksi) joka on luulevyjen peittämä ja jolla on myrkkyä (ei tosin kuin ärsyttävää) piikkiensä päässä, siirtäminen paljuun ilman väkivaltaa lienee aivan täysin mahdottomuus (ne ei kesyynny). Ja kun ei nyt viittis lemmikkejä kiusata niin en ole viitsinyt hankkia, ehkä sit eläkkeellä...

Tosin olen lukenut että neilikkaöljyllä voisi kaloja tainnuttaa, mutta ei ole kokemusta hommasta.
Jos jollakulla on, niin olisi toki kiva kuulla.

http://users.jyu.fi/~jpirhon/nukutus.htm

Kaltsu

Joskus kouluaikoina kalat tainnutettiin hiilidioksidilla, kun niitä teurastettiin. Hiilidioksidin määrän hallinta voi olla tosin vaikeaa. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Kimppu

LainausTosin olen lukenut että neilikkaöljyllä voisi kaloja tainnuttaa, mutta ei ole kokemusta hommasta.
Jos jollakulla on, niin olisi toki kiva kuulla.


www.aqua-web.fi Löytyy tietoa siitä(kin) asiasta.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Pankkipoju

kesäkuu 02, 2010, 23:00:17 ip #226 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 02, 2010, 23:20:56 ip käyttäjältä Pankkipoju
Lainaus käyttäjältä: Kimppu - kesäkuu 02, 2010, 22:09:39 ip
LainausTosin olen lukenut että neilikkaöljyllä voisi kaloja tainnuttaa, mutta ei ole kokemusta hommasta.
Jos jollakulla on, niin olisi toki kiva kuulla.


www.aqua-web.fi Löytyy tietoa siitä(kin) asiasta.


No niin, kiitos nyt tästäkin... Löysin 36 osumaa ja niistä nuin 36 pohti miten kala tapetaan...

- Saksilla ta veitsellä pää irti. Neilikkaöljy  van niiden käyttöön, joille kalan kivuton lopettaminen on vaikeaa tai jopa ylivoimaista.
- Neilikkaöljy on kivuttomin. Seeprakirjoahventen ei-toivottu poikue nukkui sillä ikiuneen.
- No, jos ajattelee, haluaisiko itse a) paleltua kuoliaaksi avannossa vai b) tulla tapetuksi esim. morfiinilla (vrt. neilikkaöljy), niin kyllä minä sen morfiinin valitsisin.

Helmee:
Nopea ja helppotapa lopettaa on käyttää kylläistä pakastettua suolavettä. Niin tiukka sekoitus suolaa ja vettä että ei jäädy pakastimessa -18C. Nyrkinkokoinen huntupyrstökuntakalakin henkäisi parikertaa ja homma selvä. Suolavesi säilöö kalan aikahyvin jos vaikka haluaa täyttää sen muistoksi.

Ryhis

Brutaalia ja järkyttävää!

Meilläkin oli akvaariossa tuommoinen monni kun olin kersa. Rapiat kymmenen vuotta eli ja melkein 30cm myös pituutta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Caderusso

Mä olen pienestä pojasta asti ollut koiraihmisiä. Tiedän että on varmaan väärin asettaa eri eläimiä eri arvoasteikoille, mutta en vain oikein ymmärrä kaloja.
No, monen mielestä se on varmasti hölmöä että minä juttelen eri asioita mun koiralle  ;D
koiraihmiset eivät ymmärrä kalaihmisiä ja kalaihmiset eivät ymmärrä koiraihmisiä, niin se vaan on  :)

Kimppu

kesäkuu 03, 2010, 10:21:46 ap #229 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 03, 2010, 10:26:26 ap käyttäjältä Kimppu
Lainaus käyttäjältä: Pankkipoju - kesäkuu 02, 2010, 23:00:17 ip
Lainaus käyttäjältä: Kimppu - kesäkuu 02, 2010, 22:09:39 ip
LainausTosin olen lukenut että neilikkaöljyllä voisi kaloja tainnuttaa, mutta ei ole kokemusta hommasta.
Jos jollakulla on, niin olisi toki kiva kuulla.


www.aqua-web.fi Löytyy tietoa siitä(kin) asiasta.


No niin, kiitos nyt tästäkin... Löysin 36 osumaa ja niistä nuin 36 pohti miten kala tapetaan...


Kummallista ko mie sain reilut 500 tulosta.

E: Ja pitihän se vielä laittaa näin niinkö linkkivinkkii, vassåkuu: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?p=3451664#3451664
http://jumi.lut.fi/~siniluht/akvaario/hampaidenleikkuu/
Näin aluksi.

http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Pankkipoju

Joo kiitos, eläviä kuvia ja kaikkee...

Apropoo, kun nyt olet viimeaikoina selkeästi paneutunut hommaan (en löytänyt vaikka miten etsin) niin tiedätkö "tarttuuko" neilikkaöljy kasveihin?

Se mitä ajan takaa on seuraava taktiikka jos evakkoreki uhkaa (laskennallisena esimerkkinä 800l tankki)..

50l paljuun joka toimii kuljetusastiana
350l muihin paljuihin, rehut ynnämuut viltterin tapaiset näihin.

Jäljellejäävään 400l tainnuttava annos ja muutto käyntiin.

Sit jos homman purkaa päinvastaisessa järjestyksessä, niin fisulla olisi alkuperäistä elinympäristöä 400l, jota voisi pikkuhiljaa kasvatella "raakavedellä"

Se mikä huolestuttaa että tuleeko kasvit poistaa ennen tainnutusta vai voiko ne jättää uiskentelemaan neilikkaöljyyn, ilman että kontaminoivat puhtaan puolikkaan vedestä takaisin siirrettynä?
Tuollainen kala jonka lempipuuha on piilostelu alkaa leikkimään helposti torpedoa kun ympäriltä alkaa repimään kasveja pois.
En varmaksi tunne homman anatomiaa, mutta se mitä eniten pelkään on että panikoituneen kalan tainnuttamiseen tarvittava annos on hirvittävästi isompi kuin nukkuvan.
Lukemani perusteella ymmärsin että tainnuttavan ja letaalin raja on aika olematon.

Optimaalisinta olisi ottaa puolet vedestä talteen ja tainnutuksen jälkeen siirtää fisu ja rehut kuljetukseen.

Latte

Kas niin! Ensimmäinen viesti näillä sivustoilla ja päätin tehdä sen tähän threadiin.

Välttääkseni heti kärkeen offtopiccia, sanottakoon, ettö pienen dogin, muutaman chilin alun ja avovaimon lisäksi talossa myös asustelee erinäisiä kalan retaleita 350litusessa lammikossa. On miljoonakalaa, miekkapyrstöä, tiikerinuoliaista ja joitain plekoja. Lähinnä sellasta jotka soveltuu ainaki kutakuinnii keskikovaan veteen ja muutenki aika peruslajistoa. (Akvaariosta tuli mieleen, että onko joku oikeasti soveltanu tuota chilien kasvattelua akvaariota hyväksi käyttämällä? Jostain täältä muistan aiheesta lukeneeni ja noviisina en haulla kunnollista vastausta onnistunu löytämään)..

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Latte - kesäkuu 20, 2010, 01:58:12 ap
Kas niin! Ensimmäinen viesti näillä sivustoilla ja päätin tehdä sen tähän threadiin.

Välttääkseni heti kärkeen offtopiccia, sanottakoon, ettö pienen dogin, muutaman chilin alun ja avovaimon lisäksi talossa myös asustelee erinäisiä kalan retaleita 350litusessa lammikossa. On miljoonakalaa, miekkapyrstöä, tiikerinuoliaista ja joitain plekoja. Lähinnä sellasta jotka soveltuu ainaki kutakuinnii keskikovaan veteen ja muutenki aika peruslajistoa. (Akvaariosta tuli mieleen, että onko joku oikeasti soveltanu tuota chilien kasvattelua akvaariota hyväksi käyttämällä? Jostain täältä muistan aiheesta lukeneeni ja noviisina en haulla kunnollista vastausta onnistunu löytämään)..

Onhan sitä harrastettu. Krokotiilipleko lensi talvella 2008-2009 lumihankeen ja koska akvaario ei haluamaani hintaan mennyt kaupaksi ehdotti rouvani että laita jotain kasveja. Vanhin poika ehdotti chilejä. Loppu on dokumentoitu 2009 ja 2010 päiväkirjoissani. Aloita vaikka allekirjoituksena olevasta linkistä ja jatka http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=6715.0 niin huomaat että kala olis ollut helpompi jättää uimaan.

popcornmaker

Itse oon kissaihminen, mutta kissa Esa piti antaa pois kun tytöllä todettiin astma. Nyt taloudessa nelivarvaskilpikonna Nöpö  :) En pahemmin matelijoista tykkää, mutta kunnioitan ötökkää kun on mua 7v vanhempi ja elää todennäköisesti pidempään kuin minä  :-\

Caderusso

Mä jouduin antamaan rakkaan Eddie-koiramme viikko sitten sijoitushoitoon anoppilaan 300km päähän, varmaankin lopullisesti. Esikoinen kun syntyi niin todettiin käytännössäkin ettei JackRusselli vaan ole lapsiperheen koira. Ei voinut vaan ottaa riskiä että olisi puraissut vauvaa, kun Eddiellä on melko hirviömäiset hampaat.

Masentaahan tuo ihan vitusti. 9 vuotta ollut mun paras ystävä... elämä on yhtä luopumista tai uhrausten tekoa  :'(

Noh, koitan ajatella asiaa siltä kantilta että Eddie saa nyt asustella keskellä metsää ja eläkkeellä olevat ihmiset jaksaa käyttää sitä useita kertoja päivässä kunnon pituisilla lenkeillä ja tuo uima-monsteri pääsee päivittäin mereen uimaan  :) siltihän sitä on ihan helvetin ikävä. Onhan se ollut mun paras ystävä jopa 7 vuotta pidempään kuin oon edes vaimoakaan tuntenut..

popcornmaker

Onkos Eddiellä tapana purra joskus ihmisiä?? Jos on niin ymmärrän, mutta jos ei niin eikai sitä pelkkien hampaiden takia koirasta tarvi luopua. Tutulla ainakin on ollut jack russell ja vauva.. Alkuhämmästyksen jälkeen koira nukkui vauvan pinnasängyn vieressä ja tuli ilmoittamaan kun vauva alkoi itkeä  :o

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - kesäkuu 24, 2010, 16:03:05 ip
Onkos Eddiellä tapana purra joskus ihmisiä?? Jos on niin ymmärrän, mutta jos ei niin eikai sitä pelkkien hampaiden takia koirasta tarvi luopua. Tutulla ainakin on ollut jack russell ja vauva.. Alkuhämmästyksen jälkeen koira nukkui vauvan pinnasängyn vieressä ja tuli ilmoittamaan kun vauva alkoi itkeä  :o

No Eddie-ystäväni oikeastaan puree kaikkia paitsi isäntäänsä. Onhan se emäntääkin napannut muutaman kerran ihan kunnolla kädestä kiinni. ja mutsia. ja yrittää syödä naapureiden kakarat. Ei sillä kyllä oo tullu mieleenkään purra mua  :)

popcornmaker

Joo okei.. Ajattelin ettet vaan ylireagois pelkkien hampaiden takia  ;). Mutta joo jos taipumasta koiralla tuohon niin varmaan teit oikean ratkaisun.

Kattila

Meiltä löytyy kaksi karvatonta kuonoa, Taika ja Chili



ristokoo

Meillä on tällainen jalokuonoinen otus, eli lyhytkarvainen collie Siiri, 6 v.



Collienkasvatuskin näyttää lähtevän käsistä: parin viikon päästä haetaan Siirille pikkusiskoksi soopelinvärinen pentu (Siirin väri on trikolori).

Ainakin tämä yksilö on luonteeltaan ihan älyttömän ystävällinen ja rauhallinen. Toivottaisi varmaan murtovarkaankin tervetulleeksi iloisesti häntää heilutellen. Ikinä ei ole ihmiselle ärhennellyt, vaikka toki koirille voi näyttää hampaitakin.