maaliskuu 29, 2024, 07:06:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Heipsan!

Aloittaja lllauraa, kesäkuu 28, 2018, 23:24:07 ip

« edellinen - seuraava »

lllauraa

Uusi harrastelija Laura Kouvolasta. Pari vuotta harkinnut kasvatuksen aloitusta, mutta aina venynyt istutusten laitto. Nyt vuonna 2018 sain vihdoinkin toteutetuksi suunnitelmat ja noh homma lähtikin heti lapasesta, kiitos ylikiinnostumisen adhd:n vuoksi  :D Nyt meillä kasvaakin 6 chiliä, kun sain sentään muutaman karsittua. Ylläri chilejä tulossa, itselläni eikä kaverilta keneltä sain ole mitään hajua mitä ne ovat. Aktiivisesti foorumilla olen koko kevään pyörinyt, joten eiköhän minua näy täällä jatkossakin paljon!

Vuorikaskas

No tuleeko satoa ja mitä me oikein oli?  Kaveri ei tainnut olla harrastaja kun ei tiennyt lajeja.   

Hyötykasvien kasvatus on erinomainen harrastus.  Jotkut aloittaa sen chilistä. 

Wolfman

Tervetuloa :) Ainakin aikaisemmin siellä naapurissa oli useita "hurahtaneita" ja kävivät porukalla syömässä yms. aina välillä, en tiedä ovatko viimeaikoina kokoontuilleet kuinka aktiivisesti (välillä tuli täältä Lahdestakin poikettua).


lllauraa

Nyt onkin kesän yli menty ja kyllä vain satoa on alkanut tulemaan! Kaikki podit edelleen vihreinä, lukuunottamatta kahden kasvin vasta podeiksi puhjenneita mitkä hohtavan niin punaisina kun vaan voi. Kuulemma voi johtua siitä, että kylmällä ovat hedelmöittyneet? Kuukauden ollut kussakin kasvissa podeja ja aika runsaasti. Chayenne (kirjoitinko edes oikein) on todellinen sitkeä sissi, se on kokenut putoamisen ikkunalaudalta jolloin kaksi oksaa katkesi, sen jälkeen kärsi liika kastelusta ja nyt se onkin metrin korkea ja 2,5 metriä leveä, hedelmiä todella hyvä määrä myös  ;D
Mä voisin yrittää nyt viikonlopun aikana hieman kuvailla noita, jos joku niistä jonkin näköistä tolkkua saisi lajien puolesta. Tuntuu vaan ettei nuo ikinä valmistu, toisaalta ne on nyt pari viikkoa sitten sisälle siirtyneet joten voisiko se hidastaa kypsymistä ja liian vähän ledejä, onneksi ollut vielä suht aurinkoisia päiviä ja ovat asunnon parhaimmalla paikalla sen puolesta :)