toukokuu 11, 2024, 19:11:25 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

Vate

Lainaus käyttäjältä: mohla - elokuu 22, 2011, 23:10:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 22, 2011, 20:44:31 ip
Mua vituttaa kun ei oo MITÄÄN tekemistä...

Any ideas... ::)


Itsellä on niin onnellinen tilanne, ettei vuorokaudessa tunnit riitä kaikkeen mitä kiinnostaisi tehdä. Tässä jotain mitä tekisin:

- Pitäisin enemmän yhteyttä kavereihin mm. matkustellen ympäriinsä. (Kai sullakin Vate on kavereita? Niiden kanssa vaan hengaamaan ja aika kuluu siivillä)
- Lukisin kirjoja (sulle Vate voin suositella esim. kokkien kuten Keith Floyd ja Anthony Bourdain kirjoja, joista joitain löytyy suomeksikin)
- Kuuntelisin musaa enemmän (voit yhdistää tän Vate tohon lukemiseen myös)
- Kokkaisin ajan kanssa erilaisia reseptejä kokeillen (tähänhän sä Vate voit käyttää lukemattomia tunteja kanssa)
- Opiskelisin kieliä (opettele englanti Vate kunnolla, niin pääset lukemaan kaikki noiden em. kokkien kirjat)
- Kunnostaisin harrasteauto-Amazonin enkä myisi sitä pois (osta Vate parilla tonnilla itelles Amazon-projekti, niin on sit kiesi ku kortin saat)
- Alkaisin/jatkaisin paria uutta liikuntaharrastusta: maastopyöräily, vaeltaminen ja melonta. (säkin Vate voit hukata liikuntaan kaiken ylimääräisen aikasi)
- Jne. Lista on loputon, kun on mielikuvitusta keksiä kaikenlaista tekemistä.

Suurin osa noista on vielä puoli-ilmaisia, kun käyttää hyväksi kirjastoja ja internettiä. Muissakin pääsee maltillisellakin budjetilla liikkeelle. Ei tule ihan heti tylsää.

"Vituttaa kun ei oo mitään tekemistä..." kirjoittelu on kuitenkin vain mielen heikkoutta, kun on laiska keksimään mitä tekisi. Peruslaiskuus estää alkamasta tekemään mitään, vaikka kuinka olisi hyvää puuhaa odottamassa tekijäänsä.

Jotta jotain annettavaakin olisi tähän ketjuun, niin mua vituttaa ton harrasteauton myynti. =/


Joo, kiitti, 3 noista natsas mulle, eli luen jotain uusi kokkikirjoi, sit voisin tehä muutakin. Harrastan jo yleisurheiluu, kuuntelen mussaa paljon, ja alotan opetteeleen Tanskan kieltä lukio-iässä. Mutta mutta mutta, kunten oon sanonu, I`m only 13 years old, so... Ei mitään random-autoi... :D

Joo, kiitti noista kokkikirjois, olin ihan unohtanu ::)


Ryhis

Kitchen confidental on varmaan paras noista Anthony Bourdainin kirjoista. Siinä on menoa ja meininkiä, ehkä vähän liiankin kanssa.. Jos Vate diggaat keittokirjoja, niin Gordon Ramsayn 2000-luvun alun kirjat ovat aivan helmikamaa! Itselläni on "A Chef for All Seasons" ja se on syytä omistaa jo pelkkien kuvien takia. Lisäksi reseptit ovat suht yksinkertaisia ja erittäin maanläheisiä, plussaa vielä sovellettavuudesta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

..TOMPPA..

Itsellänikin on noita Ramsayn kirjoja ja todellakin reseptit ovat huippukamaa mutta ainoa mikä välillä harmittaa niin kaikkia aineksia et löydä lähimarketista. ja monesti jos löydät niin hintakin on sen mukainen mutta mitäpäs sitä joka euroa laskemaan jos tekee kerran viikossa loistoruoan hieman erikoisimmistakin aineista!      Esim tänään emäntä tahtoi Kanadalaista vaahterasiirappia ja löysinkin lasisen putelin jossa tuota yllättävän herkullista ja kuuluisaa tavaraa oli..  hinta ei ollut paha, 4,90€ ja 250 ml pullossa

Toki soveltaahan voi niinkuin Räyhis mainitsikin  :P

mohla

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 23, 2011, 15:42:49 ip
Joo, kiitti, 3 noista natsas mulle, eli luen jotain uusi kokkikirjoi, sit voisin tehä muutakin. Harrastan jo yleisurheiluu, kuuntelen mussaa paljon, ja alotan opetteeleen Tanskan kieltä lukio-iässä. Mutta mutta mutta, kunten oon sanonu, I`m only 13 years old, so... Ei mitään random-autoi... :D

Joo, kiitti noista kokkikirjois, olin ihan unohtanu ::)


Kyllä 13v voi jo ihan hyvin alkaa väkertelee autojen kanssa. Peltoautoilun aloituksen kulta-aikaa! ;D

Yks tuli vielä mieleen: IMDB:n top 250 leffalistan katsominen läpi, jos oikein laiskottaa... Tuli mieleen, kun pitkästä aikaa fiilistelin ja katsoin ties kuinka monetta kertaa tuon listan ykkösenä keikkuvan Shawshank redemptionin tänään. Mahtava leffa! =)

Vate

Lainaus käyttäjältä: mohla - elokuu 23, 2011, 18:32:26 ip
Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 23, 2011, 15:42:49 ip
Joo, kiitti, 3 noista natsas mulle, eli luen jotain uusi kokkikirjoi, sit voisin tehä muutakin. Harrastan jo yleisurheiluu, kuuntelen mussaa paljon, ja alotan opetteeleen Tanskan kieltä lukio-iässä. Mutta mutta mutta, kunten oon sanonu, I`m only 13 years old, so... Ei mitään random-autoi... :D

Joo, kiitti noista kokkikirjois, olin ihan unohtanu ::)


Kyllä 13v voi jo ihan hyvin alkaa väkertelee autojen kanssa. Peltoautoilun aloituksen kulta-aikaa! ;D

Yks tuli vielä mieleen: IMDB:n top 250 leffalistan katsominen läpi, jos oikein laiskottaa... Tuli mieleen, kun pitkästä aikaa fiilistelin ja katsoin ties kuinka monetta kertaa tuon listan ykkösenä keikkuvan Shawshank redemptionin tänään. Mahtava leffa! =)


OK, ALOTAN ENS KESÄNÄ! Mut, ööö, miten ??? Mistä hommaan semmosen romun, miten voin alottaa sen korjaamisen kun tiiän korkeintaan mikä on kytkinpoljin... Any ideas ???

E: Vie vituttaa kun paikat on kipeet ja päästin höntsy-futikses helppoi maalei ja hävittiin 3-2 >:(

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 23, 2011, 20:16:11 ip
OK, ALOTAN ENS KESÄNÄ! Mut, ööö, miten ??? Mistä hommaan semmosen romun, miten voin alottaa sen korjaamisen kun tiiän korkeintaan mikä on kytkinpoljin... Any ideas ???


Onhan noita oppaita etenkin vanhemmille kärryille saatavilla. Juuri tähän hätään en muista mikä se kirjasarja oli, valitettavasti. Enpä itse kyllä autojen kanssa osaa kummemmin puuhatakaan.

..TOMPPA..

jos vain on tilaa tai paikka tehdä missä voit autoa laittaa niin ilman muuta kannattaa!

Itseäni on hieman poltellut keski Suomessa oleva 200 mersu jolla hintaa 1000€ ja hyvin pidetty harvinaisuus..


ei vain nyt raaskisi ostaa mokomaa,  mieli on tehnyt jo pitkään hankkia vanha ja halpa auto

wille

Ihan vaan vituttaa. Normaalisti? Epänormaalisti? Yks paskan maku.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

pak

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 23, 2011, 21:54:19 ip
Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 23, 2011, 20:16:11 ip
OK, ALOTAN ENS KESÄNÄ! Mut, ööö, miten ??? Mistä hommaan semmosen romun, miten voin alottaa sen korjaamisen kun tiiän korkeintaan mikä on kytkinpoljin... Any ideas ???


Onhan noita oppaita etenkin vanhemmille kärryille saatavilla. Juuri tähän hätään en muista mikä se kirjasarja oli, valitettavasti. Enpä itse kyllä autojen kanssa osaa kummemmin puuhatakaan.


Mahdatko tarkoittaa Haynes-korjausoppaita?

InkRose

Jotain tuonne päin. Ne olivat kyllä suomenkielisiä... Olisiko ollut Alfamer?

Vate

Ok, katon noista oppaista perusteet ja sitten hankin jostain tilat ja rahat ja sitten vaan alotetaan...

Vittuuaa kun on kipee, 37.8 kuumetta >:(

Vate

Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - elokuu 23, 2011, 15:21:12 ip
Lainaus käyttäjältä: Littlelupe - elokuu 22, 2011, 19:09:12 ip
Vaikka kuuntelet Megadethia niin ei tarvitse haukkua Kirk Hammettia. Kyllä se kitaraa soittaa osaa vaikka paskassa bändissä soittaakin.


Vaikka kuuntelenkin Megadethia arvostan Metallican jätkistä vain yhtä. Hetfieldiä. Tehnyt kaikki parhaat biisit ja johtaa bändiä, vaikka ei olekaan nykyään niin hyvässä vedossa. Muut voivatkin sitten alkaa soittaa trumpettia tai banjoa metsä puu-ceessä.

Mustaine kepittää kyllä ihan muutenkin kuin puolueellisesti sanoen Kirkin.


Ite arvostan koko Metallican historiassa ainostaan edesmennyttä Cliff Burtonia. Vaikka hän soitti bassoa ja ite alotan ens kesänä, ei se sitä tarkoita. Hän soitti lähemmäs 6 tuntia päivässä bassoa, oli omistautunut musiikille, hiljanen kaveri mutta silti mahtava. Sävelsi mm, Orionin, joka soitettiin hänen hautajaisissaan, For Whom the Bell Tolls, auttoi myös Mustainea Jump in the Fire-biisissä, joka on mun yks lemppari biisestä Metallicalta...  Kumpa mustakin tulis samankaltainen ::)

LupeKani

Vituttaa olla persaukinen ja käydä töissä. Tällä hetkellä, töitä en lopettais vaikka rikas oisin, mutta valitsisin hieman eri duunin ku ny.

omarosa

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 23, 2011, 20:16:11 ip

OK, ALOTAN ENS KESÄNÄ! Mut, ööö, miten ??? Mistä hommaan semmosen romun, miten voin alottaa sen korjaamisen kun tiiän korkeintaan mikä on kytkinpoljin... Any ideas ???



Ei kukaan halua romua ostaa, ellei pelkää ankarasti kateellisia kavereita.
No aloita vaikka ostamalla Bilteman kallein hylsysarja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=a.htm&tuote=10120
On muuten hintansa veroinen. sitten kato että romusi saa turvallisuudesta ainakin kolme tähteä ncapissa, muut kannattaa unohtaa.
http://www.euroncap.com/Content-Web-Article/617feda7-0d6c-43d6-9b89-801d32955136/the-latest-set-of-euro-ncap-crash-test-results.aspx
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

biblo

Kyllä tuo Bilteman paketti peruspentillä toimii. Kunhan nakkaat räikät menemään ja hankit kunnon räikät noiden riukujen tilalle. Hyvä räikkä maksaa 20-30e yksinään ja yleensä on varustettu todella hyvällä takuulla. Kamasa Tools jne.
"Grow food, not lawns"

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 24, 2011, 22:13:47 ip
Kyllä tuo Bilteman paketti peruspentillä toimii. Kunhan nakkaat räikät menemään ja hankit kunnon räikät noiden riukujen tilalle. Hyvä räikkä maksaa 20-30e yksinään ja yleensä on varustettu todella hyvällä takuulla. Kamasa Tools jne.


Ootko käyttänyt noita bilteman parempia räikkiä? Jos et niin älä höpötä turhaa. Noi on menny hyvin muutamalla harrastetallilla ja kevyessä ammattimaisessa käytössäkin. Itselläni ei ole mutta läheisillä on.

Rundari

Joo en itsekkään paljoo viittii tollasella "muotoilemattomalla" räikällä vääntää. Kuten esim tuollainen halpisräikkä http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/10143/raikat-vaantimet/raikkavaannin-3_8-muotoiltu-s

biblo

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - elokuu 24, 2011, 23:45:31 ip
Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 24, 2011, 22:13:47 ip
Kyllä tuo Bilteman paketti peruspentillä toimii. Kunhan nakkaat räikät menemään ja hankit kunnon räikät noiden riukujen tilalle. Hyvä räikkä maksaa 20-30e yksinään ja yleensä on varustettu todella hyvällä takuulla. Kamasa Tools jne.


Ootko käyttänyt noita bilteman parempia räikkiä? Jos et niin älä höpötä turhaa. Noi on menny hyvin muutamalla harrastetallilla ja kevyessä ammattimaisessa käytössäkin. Itselläni ei ole mutta läheisillä on.


Useampia vuosia eri merkkejä kokeillut, kiitos kysymästä. Tarkoitin noita sarjassa mukana olevia yleensäkin, bilteman räikkävalikoimaa kun ei ole tullut tutkittua sen enempiä.
"Grow food, not lawns"

Vate

En kyllä mitään järkyn kallista bilteman pakettii ala ostaan, enenmmin semmonen perus alkuun. Kun en tiiä innostukon sitten tästä oikeesti kunnolla.

Oon suunnitellu ostavani semmosen Ford Fiestan, vuosimallia about 1999-2004 siihen se mun arviolta menis. ???

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 25, 2011, 07:29:21 ap
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - elokuu 24, 2011, 23:45:31 ip
Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 24, 2011, 22:13:47 ip
Kyllä tuo Bilteman paketti peruspentillä toimii. Kunhan nakkaat räikät menemään ja hankit kunnon räikät noiden riukujen tilalle. Hyvä räikkä maksaa 20-30e yksinään ja yleensä on varustettu todella hyvällä takuulla. Kamasa Tools jne.


Ootko käyttänyt noita bilteman parempia räikkiä? Jos et niin älä höpötä turhaa. Noi on menny hyvin muutamalla harrastetallilla ja kevyessä ammattimaisessa käytössäkin. Itselläni ei ole mutta läheisillä on.


Useampia vuosia eri merkkejä kokeillut, kiitos kysymästä. Tarkoitin noita sarjassa mukana olevia yleensäkin, bilteman räikkävalikoimaa kun ei ole tullut tutkittua sen enempiä.


Mikä noissa bilteman räikissä on vikana? Itse en ole saanut käsiänin niillä kipeäksi enkä niitä rikki. Tosin myönnettäköön että en niitä ole kovin paljoa käyttänyt mutta se mitä olen niin olen ne ihan käyviksi todennut.