toukokuu 04, 2024, 01:54:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

masaiman

lokakuu 21, 2011, 17:59:22 ip #860 Viimeisin muokkaus: lokakuu 21, 2011, 18:01:17 ip käyttäjältä Mattson
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - lokakuu 21, 2011, 08:29:00 ap
Älä huoli. Et ole ainoa. Olen antanu noiden taulukoiden olla ja laittanu valoa "tarpeeksi". Kyllä sen kasvista huomaa, kun valoa on riittävästi.


+1

Anna huoletta palttua noille hifidifi-taulukoille. Ei se kasvi niistä mitään tiedä. Näillä mittasuhteilla väittäisin ettei tee juurikaan eroa. (jonka jälkeen minut tod.näk. lynkataan julkisesti joidenkin hifistelijöiden toimesta.)

Tietysti riippuu kasvien määrästä, mutta väittäisin että mainitsemasi wattimäärä on sisäkasvatukseen vähintäänkin riittävä. Itsellä kasvoi vesitankissa viime talvena kahdeksan kasvia 30+50w lamppujen alla ja ainakin minun silmään ihan paksusti voivat. Sen olen huomannut, että niillä liloilla "kasvilampuilla" tekee tasan yhtä paljon kuin anuksella kyynärpäässä, mutta lähellä päivänvaloa olevat (neutral white/cold white) ovat ehkä rahtusen parempia kuin ne virtsan väriset 2700k warm white-versiot, joita pystyy kyllä paremman puutteessa käyttämään myös...

Yhteenvetona omista kasvatuksista sanoisin, että onnistumisen prosentti on kääntäen verrannollinen yrittämisen määrään.

Kadotus

http://www.verokuitti.fi/



Ja Räyhäkäs on muuten NIIN oikeassa liikenteestä ja kassajonoista! Opetelkaa suomalaiset ajamaan prkl!  >:( >:( >:(
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Raimo Rintalihas

Meni kaveri perkele hirttämään itsensä... No, eipä se elämä sillä muutenkaan ihan putkeen mennyt...

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Raimo Rintalihas - lokakuu 22, 2011, 17:32:02 ip
Meni kaveri perkele hirttämään itsensä... No, eipä se elämä sillä muutenkaan ihan putkeen mennyt...
'
Osanotto, se syö aina miestä kun menettää kavereitansa noin. ( on niitä muutama täältäkin mennyt)
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Ryhis

Yläkerran naapurit viettävät jälleen "siivoussunnuntaita".

Saatanan maalaistollot. Huonekalujen raahaaminen alkoi jo kymmeneltä, kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nukkua humalaansa pois. Nyt kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nauttia aamukahviaan, yläkerran persereiät hakkaavat imurilla (tai ehkä peräti imureilla) lattiaa ja jalkalistoja. Kohta taas rymsteerataan ja sitten paukutetaan sitä imuria jälleen. Ei saatana miten spedeä jengiä voi kerrostaloon mahtua perkele.

Pakko lähteä töihin, mulla on jumalauta hiljaisempia porakoneitakin kuin mitä noiden urpojen imuri.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

JasoX

Yläkerran normaali perhe taas huutaa, raivoaa, skitsoaa ja rymistelee oikein urakalla, ei hemmetti joka toinen päivä käytännössä kiljuvat tuolla. Olisivat edes joskus hiljaa, saisivat edes taas varoituksia että saisin sen kuuron mummon tonne yläkertaan.

args

masaiman

Olin tossa aikasemmin päivällä vaihtamassa autoon etutukivarren toista kumipuslaa.
Lopputulos: Tukivarsi murtui.
Onneks pääsi kuorma-autolla kotiin. Huomenna sitten metsästämään uutta tukivartta. Vielä kun oon yrittäny sniiduilla oikeen huolella että sais rahat paremmin riittämään... Tulihan niillekkin rahoille sitten ottaja...tana...

Ryhis

lokakuu 24, 2011, 16:22:06 ip #867 Viimeisin muokkaus: lokakuu 24, 2011, 16:38:31 ip käyttäjältä Räyhis
Noniin, nyt virallisesti ikenet kireellä.

Avauduin tässä aika reippaasti taannoin kaupassa kämmäilevistä urpoista, joiden sankariteot viivästyttävät ja parhaimmilaan tuplaavat kaupassa käytetyn ajan.

Noo. Tänään tein periaatepäätöksen, etten ikinä enää koskaan mene suomessa selvin päin ruokakauppaan.

Jo eilen oli aika tuskaista, sunnuntaina oli pakko käydä töissä kun en jaksanut kuunnella jalkalistojen hakkaamista imurin lattiakappaleella. Töistä tullessa piti hoitaa juustoa, kolmioleipä ja loistariin sytkät yhdelle eläkeläiselle. Oli jo sellaista snadia veetutusta kun väisteli kärryillä huristavia taukkeja. Ei vaan jaksa ymmärtää. Miksi kauppalista pitää miettiä ääneen? Tai oikeastaan, miksi sitä pitää miettiä ääneen, samalla keskellä käytävää seisten ja vielä kärryjä poikittain pitäen? Eikö tällaisia ihmisiä voisi jotenkin huumata ja alistaa mielukuvituksettomaan tehdastyöhön liukuhihnan ääreen ja tuupata safkan suoraan suoneen?

Nojoo. Tänään menin automarkettiin, koska muistin sieltä saavan Kärcherin pölypusseja, eipä saanut. Nappasin kuitenkin parit bisset ja erikoisjuustoa kun kerran olin mestoilla. Olin pussiostoksilla kaupan yläkerrassa (iso kauppa) ja ajattelin kätsysti mennä yläkerran kassan kautta ulos ja suoraan hissillä autohalliin. Sanotaan suoraan, että mesta oli Viikin prisma. Kaikki "kantikset" tietävät, että nopein reitti ulos on yläkerta, koska kassoilla ei ole koskaan jonoa. Kaikki jonottavat alhaalla syystä joka on minulle tuntematon.

Eipä siinä mitään. Osuuskauppa kun on kyseessä, niin yläkerran kassalla oli yksin jätetty laskutaidoton 40 vuotias maaltamuuttaja joka ei osannut käyttää kassakonetta. Viidessä minuutissa olin kerännyt kymmenen bisseä, juuston ja röökiaskin, kaupassa asiointi vei kuitenkin melkein 20 minuuttia kun piti katsoa kassan kämmäilyä.

Lopulta alkoi näkökentässä mustenemaan ja tuumasin, että nyt varmaan verisuoni katkeaa. Meinasin ruveta juomaan niitä oluita siinä kassajonossa mutta ei pystynyt jaksamaan. Oli pakko kerätä kamat, kävellä kaupan toiseen päähän, rullarataa alas ja toiseen päähän ja kassan kautta ulos. Jatkossa ostan kamat netistä, meinaan kun viisi kertaa seitsemästä kauppareissulla palaa hihat ihmisten urpouteen niin..


Kotimatkalla joku juntti ajoi pihasta yhden kaistan yli suoraan eteen poikittain. Loppumatkan tämä farmarigolffi ensin nussi valoissa ja sitten pumppasi suorilla. Siis vittu, että voi autolla ajo olla vaikeaa.

Suomessa ei voi ihminen elää. Paska maa ja paskat ihmiset. Onneksi kaupasta saa kaljaa. Ai niin.



edit. Niin ja Bauhaussin laminaatit ovat syvältä perseestä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Macex

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - lokakuu 23, 2011, 11:35:21 ap
Yläkerran naapurit viettävät jälleen "siivoussunnuntaita".

Saatanan maalaistollot. Huonekalujen raahaaminen alkoi jo kymmeneltä, kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nukkua humalaansa pois. Nyt kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nauttia aamukahviaan, yläkerran persereiät hakkaavat imurilla (tai ehkä peräti imureilla) lattiaa ja jalkalistoja. Kohta taas rymsteerataan ja sitten paukutetaan sitä imuria jälleen. Ei saatana miten spedeä jengiä voi kerrostaloon mahtua perkele.

Pakko lähteä töihin, mulla on jumalauta hiljaisempia porakoneitakin kuin mitä noiden urpojen imuri.
Tälläisiin tilanteisiin sopivin ratkaisu lienee vetästä naapuriin parit nopeat koukut palleaan, oppii olemaan.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 24, 2011, 18:08:27 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - lokakuu 23, 2011, 11:35:21 ap
Yläkerran naapurit viettävät jälleen "siivoussunnuntaita".

Saatanan maalaistollot. Huonekalujen raahaaminen alkoi jo kymmeneltä, kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nukkua humalaansa pois. Nyt kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nauttia aamukahviaan, yläkerran persereiät hakkaavat imurilla (tai ehkä peräti imureilla) lattiaa ja jalkalistoja. Kohta taas rymsteerataan ja sitten paukutetaan sitä imuria jälleen. Ei saatana miten spedeä jengiä voi kerrostaloon mahtua perkele.

Pakko lähteä töihin, mulla on jumalauta hiljaisempia porakoneitakin kuin mitä noiden urpojen imuri.
Tälläisiin tilanteisiin sopivin ratkaisu lienee vetästä naapuriin parit nopeat koukut palleaan, oppii olemaan.

Tai opetella hallitsemaan aggressioitaan. Pääkaupunkiseutu on just paras paikka muutenkin ihmiselle, joka ei voi suvaita sitä, että ympärillä elää ihmisiä. Kyllä "maalla" on mukavaa! ;)

Macex

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - lokakuu 24, 2011, 20:31:54 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 24, 2011, 18:08:27 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - lokakuu 23, 2011, 11:35:21 ap
Yläkerran naapurit viettävät jälleen "siivoussunnuntaita".

Saatanan maalaistollot. Huonekalujen raahaaminen alkoi jo kymmeneltä, kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nukkua humalaansa pois. Nyt kun rehelliset veronmaksajat yrittävät nauttia aamukahviaan, yläkerran persereiät hakkaavat imurilla (tai ehkä peräti imureilla) lattiaa ja jalkalistoja. Kohta taas rymsteerataan ja sitten paukutetaan sitä imuria jälleen. Ei saatana miten spedeä jengiä voi kerrostaloon mahtua perkele.

Pakko lähteä töihin, mulla on jumalauta hiljaisempia porakoneitakin kuin mitä noiden urpojen imuri.
Tälläisiin tilanteisiin sopivin ratkaisu lienee vetästä naapuriin parit nopeat koukut palleaan, oppii olemaan.

Tai opetella hallitsemaan aggressioitaan. Pääkaupunkiseutu on just paras paikka muutenkin ihmiselle, joka ei voi suvaita sitä, että ympärillä elää ihmisiä. Kyllä "maalla" on mukavaa! ;)
No, kaupungissahan minäkin asustan, mutta onneksi tässä on varmaan jossain todella lähellä navetta, kun on jotenkin niin kotoinen olo  ;D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - lokakuu 23, 2011, 19:18:29 ip
Olin tossa aikasemmin päivällä vaihtamassa autoon etutukivarren toista kumipuslaa.
Lopputulos: Tukivarsi murtui.
Onneks pääsi kuorma-autolla kotiin. Huomenna sitten metsästämään uutta tukivartta. Vielä kun oon yrittäny sniiduilla oikeen huolella että sais rahat paremmin riittämään... Tulihan niillekkin rahoille sitten ottaja...tana...


Tukivarsi löytyi, vieläpä sellainen jossa on helat valmiiksi paikoillaan. Asentaminen ei sitten mennytkään ihan nappiin. Perhanan metallinpala otti täydet 12 erää ennenkun nöyrtyi kiistattoman ylivallan edessä ja suostui menemään paikoilleen. Kuitenkin tuo välimallin kirous iski taas: Uusi tukivarsi kyllä sopi paikoilleen, mutta alapallonivelen kiinnityspiste pitäisi kaataa taaksepäin. No, se kaataa eteenpäin. Tästä syystä rengas on pari senttiä edempänä kuin missä se oli ennen remppaa, joka taas tarkoittaa luonnollisesti sitä että ohjauskulmat ovat niin päin elintä ettei kotterolla voi ajaa metriäkään. Onneks pääsi taas firman kuormurilla kotiin. Huomenna pitää yrittää vääntää kulma suunnilleen kohdalleen omatoimisesti. En viittis käydä vielä suuntauksessa kun varmaan joudun uusimaan myös ton toisen puolen varren kun se kolisee kanssa, ja että renkaat ovat pitkittäin samalla linjalla...

döderö

Nyt ketutaa autoilijat!

Ajelen mopolla normaalisti ja eteen kääntyy räyhäkkäästi joku bemari.
No matka jatkuu hiljalleen kun bemarikuski kiihdyttää ensin hiaasti ja sitten niin kovaa kun bemarin ruoskasta irtoaa!
No huomaan että kuski vilkuilee kokoajan peiliin ja tiesin että nyt tulee jtn järjetöntä.
Liikenne ympyään bema lataa kunnolla vauhtia ja oikeelta tulee "eteen" auto ja bema ei ole väistämässä mutta sitten äkki stoppi käsijarrulla  :D
Luulevat olevansa ovelia kun vilkuilevat kokoajan peilin ja näkyvästi käsi kässärille , kaikki tietää jo mitä on meneillään siinävaiheessa.

No matka jatkuu ja sitten huomaan että jaahas kuskihavaitsee että mulla ei ole laseja ja ruiskii seuraavat puolikilometriä tuulilasinpesunestettä naamalle .....
Sitten näytin käsimerkit ja auto kääntyi onneksi kirkon pihaan.

Mikä helvetti noita autoilijoita vaivaa???? etenkin nämä hiace papat vituttaa eniten +naiskuskit 50 000e bemarin ratissa.
Lisäksi mikä tämä tapa on että aina kun käännytään niin ajetaan 20m hiljaa ja sitten kiihdytetään? aina mopolla joutuu hidastamaan esim ylämäessä niin luuletko että se vielä jaksaa kiihtyä siihen ylämäkeen ja sitten mennäänkin iso mäki 20khm......
Ja jos virität niin lehdessä on heti vittuiluja suurinpiirteen kuvien ja nimien kera  ;D

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Macex - lokakuu 24, 2011, 18:08:27 ip
Tälläisiin tilanteisiin sopivin ratkaisu lienee vetästä naapuriin parit nopeat koukut palleaan, oppii olemaan.


No ei ehkä sentään. Sanoisin asiasta, jos naapureita joskus näkisi! Mutta kun ne on ilmeisesti linnottautuneet tuohon asuntoon. Mihinkään lappu-postiluukusta-linjalle ei myöskään huvita lähteä.

Mutta oikeesti, kohtuus kaikessa. Kyllä saa imuroida ja siivota. Mutta ihan oikeasti pinnaa kirraa tuollainen 12h putkeen siivoaminen, niiden imurikin tekee täyden työpäivän - se on kahdeksan tuntia putkeen päällä! Ja se rymsteeraaminen, nostakaa perkele niitä huonekaluja. Kyse on loppupeleissä toisten ihmisten huomioon ottamisesta, en minäkään luukuta stereoita milloin mihinkin aikaan, yritän myöskin astella kevyesti ja päkiävoittoisesti, kanta-astuminen on kerrostalosodan rypälepommi.

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

... Jatkoa antivitutusketjusta.

Vaikka sain kaikki etätehtävät tänään palautettua, niin kuitenkin noita muita vielä piisaa. Tavoitearviointi ja tutkintosuunnitelman versio 1.2 pitäis kirjoittaa. Lisäks tuli piiiitkästä aikaa muutama sivu ruotsinläksyjä. Vielä pitäis käydä töissä ja hoitaa perhekkin jollain konstilla. Nipistänkö lisää nukkumisesta?

linker



vittu... mihin mäkin olen ryhtynyt   


   
________________________
http://linkerquu.blogspot.com

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: linker - lokakuu 25, 2011, 20:50:32 ip


vittu... mihin mäkin olen ryhtynyt   


   

Opiskeletkos linker omaehtoisessa vai työvoimapoliittisessa koulutuksessa? Meillä tuo koulutus kun on kuitenkin tiivistetty 1v 8kk:n, joista ekat 6vko:a oli pelkkää perseilyä. Jos sulla kestää toi koulu sen 2v 6kk, niin ole ihan huoletta.

linker


2v 2kk kestää, työvoimapoliittinen vanhustyö-suuntautunut lähihoitaja.
Eka työssäpooiminen alkaa vuodenvaihteen jälkeen.
10.10.   aloitin, ja kolmas viikko menossa.

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

kieblack

Lainaus käyttäjältä: linker - lokakuu 25, 2011, 22:10:46 ip
2v 2kk kestää, työvoimapoliittinen vanhustyö-suuntautunut lähihoitaja.

Olisit päässyt helpommalla, jos olisit hakeutunut suoraan aikuisopiskelijaksi ja vielä helpommalla, jos olet ylioppilas (2v).

Mutta jos koulutus jo ottaa päähän, kannattaako jatkaa koko alalle? Itse koen, että vaikka miten typeriä aineita sitä koulussa onkaan, niin kaikki valmentaa siihen ammattiin, mihin haluaa opiskella. Ja voin sanoa, että valmistautumisen jälkeen ei tämä ala ole ruusuilla tanssimista.

linker



Ei minua koulutus ota päähän, eikä minulla ole mitään tarvetta "päästä helpommalla". Olen aikuiskoulutuslinjalla joka kestää sen 2 vuotta ja vitun kaksi kuukautta siihen päälle. Valinnassa käytiin varmaankin hyvin tuntemasi kolminkertainen mankeli läpi, eikä minulla ole mitään ruusuisia ajatuksia tulevasta toimenkuvasta.
Kai sitä silti voi joskus sanoa että joku asia vituttaa!

Mutta jos se niin kauheaa on, niin voi asiasta vaietakin ettei tule vääriä käsityksiä   >:(

________________________
http://linkerquu.blogspot.com