huhtikuu 20, 2024, 00:47:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvihuoneesi koko kausi 2013.

Aloittaja Huru-ukko, maaliskuu 23, 2013, 09:52:59 ap

« edellinen - seuraava »

Kasvihuoneesi koko 2013 ?.

En omista.
22 (30.6%)
Alle 2
3 (4.2%)
2-4,9
2 (2.8%)
5-9,9
22 (30.6%)
10-14,9
7 (9.7%)
15-19,9
7 (9.7%)
20-24,9
4 (5.6%)
25.29,9
1 (1.4%)
30-49,9
3 (4.2%)
Yli 50
1 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 71

Äänestys päättynyt: marraskuu 28, 2013, 09:52:59 ap

HotVelo

Vanha kasvihuone on n. 6m2, suunnitteilla oleva uusi 12m2. Uuden kasvihuoneen pystytyspaikalla oli vaan tänään mitatessa runsaat 60cm lunta. Eikä lumet näytä hevillä lähtevän.

PP

Lainaus käyttäjältä: HotVelo - huhtikuu 01, 2013, 22:11:12 ip
Vanha kasvihuone on n. 6m2, suunnitteilla oleva uusi 12m2. Uuden kasvihuoneen pystytyspaikalla oli vaan tänään mitatessa runsaat 60cm lunta. Eikä lumet näytä hevillä lähtevän.


Levitä siihen tuhkaa tai muuta tummaa ainesta, joka ei painu lumen sisään niin johan alkaa sulaa.

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 01, 2013, 23:32:08 ip
Levitä siihen tuhkaa tai muuta tummaa ainesta, joka ei painu lumen sisään niin johan alkaa sulaa.


Kyllähän sitä näin maalaisena tuon tuhka-asian - tai muun lian vaikutuksen keväthangilla on viimeksi kuluneiden vuosikymmenien aikaan sinällään oppinut. Tarvitsisi vaan ei pelkästään kasvihuoneen kohdan itsensä vaan myös sille johtavan väylän puhtaaksi läpi muun pihamaan, eikä vähimmiten roudan sulamisen, että työt saa alkuun. Ja kun viimeisin pitkän aikavälin arvaus näyttää, että vielä muutamia päiviä ennen Vappua on vielä ihan reippaasti yöllä pakkaslukemia, niin ei vippaskonsteilla juuri hommaa nopeuta. Odottavan aika on pitkä, ikävä kyllä.  ::)

PP

Lainaus käyttäjältä: HotVelo - huhtikuu 02, 2013, 15:23:52 ip
Tarvitsisi vaan ei pelkästään kasvihuoneen kohdan itsensä vaan myös sille johtavan väylän puhtaaksi läpi muun pihamaan, eikä vähimmiten roudan sulamisen, että työt saa alkuun.


En tiedä Keski-Suomesta, mutta ainakaan täällä pk-seudulla ei ole routaa juuri nimeksikään.

Vetsku

Ei ole varsinaista kasvihuonetta, mutta 10 m lasitettua parveketta löytyy.


wille

Alustavan suunnitelman perusteella kasvihuonetila kasvaa kesän aikana vaatimattomat 6,68mm:llä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Minbaari

Piirrustukset valmiit, materiaalien hankintalistaa tehty ja puuosien työstö alkaa varmaan lähipäivinä. 10 neliötä tai karvan alle nousee kasvihuonetta toivottavasti tämän, tai viimeistään ensi kuun aikana tuohon pihalle. :)
#816

lambertti

huhtikuu 17, 2013, 20:56:59 ip #28 Viimeisin muokkaus: syyskuu 04, 2013, 22:17:16 ip käyttäjältä lambertti
Viime kesän olin vaimokkeen kasvihuoneessa alivuokralaisena. Tänä kesänä emme enää samaan tilaan mahdu. Sain vanhoja purku ikkunoita hyvän satsin joista pitäis chilihuone pystyttää. Seinät ikkunoista ja katto valokatteesta. 12-15 neliötä olen ajatellut riittäväksi.

Jotain tämän suuntaista jos sais pystyyn.


Kymmenen neliön koppi siinä lopulta tuli.



akselsson1

Aikalailla söpön näköinen kasvihuone on tuo!
Jopa tyttöystävä vois innostua moisesta  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

SK

9,8 neliöö. Korkeutta on 2,5metriä. Ahtaaksihan tuo aina käy juhannuksen jälkeen, mutta isompaa ei pihaan mahtunu.

Hubert

~17 neliötä ja harjakorkeutta reilu 3 metriä. Viime vuonna ei käynyt ahtaaksi begoniapunkkien myötämielisellä avustuksella, mutta tänä kesänä toivottavasti käy.

Kajban

Pistin juuri saksanmaalta tilaukseen 13.25m2 kennokasvarin, saa nähdä että millasen rimpulan saa alle 400 € :)

sorrii

Pistäpä myyjän linkkiä...

Saksaksi en osaa edes hakea googlella ... "grünenhöis?!?"
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Kajban

http://www.jago24.de/kategorie/105/0/Garden+Furniture sieltä oikeasta yläkulmasta kun vaihtaa kielen lontooksi niin helpottaa kummasti :) itsekkään kun en tuota rakkauden kieltä oikein hallitse...

sorrii

No jo vain on halapaa!
Mä ostin pari vuotta sitten heräteostona 5m2 -kasvarin K-raudasta 250€. Kiinankopio palramista:
Kyllä sekin hintansa väärti oli varmasti! Kasaaminen on vähän kinkkistä kun olivat niin hentoa tavaraa ne profiilit ettei meinannut saada taittumatta siirrettyä paikoilleen niitä seiniä. Kun sitten sai kaikki ruuvattua kiinni oli jo jäykempi. Lasit eli muovit kun sain liimattua kesti harja jo 100 -kiloisen ukon varovasti roikkua. Tätä viiemistä en kyllä suosittele kokeilemaan kotona  ;) - olin aika varovainen.
Pystytin sen vanhusteni mökille ilman rakennuslupaa edes äidiltäni  ;D ;D.

Suurin huoli tuosta halpiskasvarista oli talvella. Mä olen kahtena talvena kiilannut sinne sisälle parit kakkosneloset tukemaan lumien varalta, eivätkä ole edes lasit tulleet alas. Tuollaiseen isompaan hommaisin suosiolla romukaupasta vähän lisätukia kattopalkkeihin. Tampereella Rauta-Soinilta saa alumiiniprofiilit kilohintaan: 4€/kg
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Kajban

olipahan tullu sähköpostiaki että tuo 13 neliön malli on loppunut... 7m2 on suurin joka tällä hetkellä löytyy.... prkl sanon minä... viime vuonna oli itse kyhätty n.12m2 ja sekin kävi pieneks ni eihän tollasen kanssa tuu ku hulluks :/
kummiski toi 7 neliön koppiki maksaa sen 289€ ni ei saa ees kahta samaan hintaan :(

Kajban

no nyt lähti sit kummiski toi 7 neliön kasvari tilaukseen, rapsaan tänne vaik sit kuvien kera et millanen rimpula sielt saapuu :)

M;kko

33m2 lähes valmista kasvaria pihalla.