huhtikuu 19, 2024, 06:54:07 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Terppanan kausi 2019-2020

Aloittaja terppana, syyskuu 18, 2017, 22:25:06 ip

« edellinen - seuraava »

terppana

syyskuu 18, 2017, 22:25:06 ip Viimeisin muokkaus: marraskuu 05, 2019, 09:01:42 ap käyttäjältä terppana
    Noniin.. Vuonna 2017 iski chili-kärpänen. Se jäi ikävästi päälle ja koska olin tälle kautta auttamattomasti myöhässä plus Oulussa ollut "kesä"  >:( oli ihan hanurista niin sato jäi melkoisen pieneksi.Toki sadon pienuudesta voidaan ja pitääkin syyttää minua itseäni, koska lannoitus.. Ei sitä kaikkea tiennyt ennen kuin luki ja siitä syystä ensivuodelle onkin suurin osa tykötarpeista valmiina, poislukien ruukut, mutta nehän kerkeää..2018 vuoden kasvatus-suunnitelmat ovat:
      • Nämä koitan saada selviämään talven ylitse:
          • Trepadeira Werner (sisäkasvatuksessa jo.. katsotaan miten käy)
          • Congo Yellow (Tähän iski kirvat ja punkit kun siirsin sisälle, katsotaan selviääkö talven yli)
          • Cap 1022 (Puskee vieläkin parvekkeella podeja ja lähes 2m korkea pusikko :D ..)
          • Blue Bayou (tommaatti)
        Näitä koitan kasvattaa vuodelle 2018:
          • CGN 22084
          • CAP 1445
          • Mini Rocoto
          • Datil Sweet
          • Bangalore Whippet´s Tail
          • Lilac
          • PI 441583
          • Bird Aji
          • Fatalii Gourmet Aji Fantasy
          • Aji Habanero
        Kiitoksia siemenistä Chilifellow:ille :) Saapa nähdä mitä sattuu ja tapahtuu ensivuodelle.. Apuja ainakin otetaan vastaan, jos tuossa porukassa on jotain erityisen tärkeää ja huomioitavaa kasvatuksen suhteen :) Muutoin mennään mutu-tuntumalla ja katsotaan, ihmetellään..

Raaka-Arska

Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty! Ei muuta kuin tsemppiä ensi kaudelle!

Tarkoitus on kerätä alueen chilipäitä yhteen pieneen miittiin siementen tiimoilta, kun SKK saapuu Oulun seudulle...vink vink
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

karvainen

Eihän sitä kaikkea ekana vuonna tule otettua huomioon, tai tiedä.
Kyllä se sato vuosi vuodelta kasvaa, kun ei tarvi enää arvuutella vaan on kokemusta enemmän.

Yhtäkkiä huomaa, että onpas menty paljon eteenpäin edellisestä vuodesta.

terppana

Lainaus käyttäjältä: Raaka-Arska - syyskuu 19, 2017, 23:43:09 ip
Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty! Ei muuta kuin tsemppiä ensi kaudelle!

Tarkoitus on kerätä alueen chilipäitä yhteen pieneen miittiin siementen tiimoilta, kun SKK saapuu Oulun seudulle...vink vink


Vinkki huomioitu :) Olisin enemmän kuin kiinnostunut ;)

terppana

joulukuu 10, 2017, 20:58:42 ip #4 Viimeisin muokkaus: tammikuu 02, 2018, 14:01:02 ip käyttäjältä terppana


Rocotot itäny nätisti ja ovat jo ruukuissa, Cap ja CGN ei näytä mitään itämisen merkkejä vaikka ovat jo olleet kohta 2 viikkoa tuossa poksissa. Liian kylmä? Liian kuuma?

Noh, eipä siinä. Ruukkujakin tullut ja kasvatushylly pitäs tilata ja väsätä tässä kun kerkiäis.. Congo Yellow otti ja kuoli, se ei jaksanut, mutta muut talvehtii kivasti ja Cappi puskee uutta lehteä ja voi hyvin, vaikka lyhensinkin sitä noin 2 metriä :D

Edit: Joo itämään laitoin 29.11.. eli ei vielä kannata ilmeisesti huolestua kun nuo toiset lajikkeet ei idä..?

terppana

tammikuu 01, 2018, 11:02:17 ap #5 Viimeisin muokkaus: tammikuu 02, 2018, 14:03:08 ip käyttäjältä terppana
Hiukan päivitystä.

Karvapallero (kissa) saattoi tuhota tuon CAP:in, näyttää nyt melko heikolta.
Bluet tais myös ottaa ja kuolla, ovat alkaneet kuihtua juuresta ja tiputtaa lehtiä hyvin nopeaa..

Sain vihdoin hommattua Ikeasta Ivar hyllyn ja valot yms.

Tässä alhaalla näkyvä pahviviritys on kissa-ansa ja samalla toimii heijastimena alhaalla maijailevalle Trepaideralle, joka innoistu puskemaan podeja ihan hulluna.


Tämä on 26.12 otettu kuva ja siellä on podeja paljon paljon enemmän nyt. Suoranaisesti villiinty tämä kasvi.


Itäminen on muutoin idätyslaatikossa osittain hidasta ja osittain nopeaa. Lämpötila pyörii 26-28 välissä tuolla yläkaapissa, onko liian vähän vai liikaa, vai pitäisikö välissä antaa vähän viileämpää ilmaa myös?

edit. kuvien linkkejä muokkailtu..

bobster

Kyllä viileämmät yöt saattaa nopeuttaa itämistä.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

henkka

Eipä näy tämän päiväkirjan kuvat ainakaan minulla

terppana

Lainaus käyttäjältä: henkka - tammikuu 01, 2018, 20:23:36 ip
Eipä näy tämän päiväkirjan kuvat ainakaan minulla


Jaaa näkyykö muilla?

Huru-ukko


Jomppe

Ei näy tännekkään, aikaisemmin päivällä näkyi kyllä! Chrome selaimena, jos sillä tiedolla nyt on jotain merkitystä. "Kiellettyä ajosuuntaa" nyt tarjoilee.

Huru-ukko


henkka

Lainaus käyttäjältä: terppana - tammikuu 01, 2018, 22:36:28 ip
Nyt pitäs kuvien näkyä, mutta ovat semmosia pienehköjä..


Pienehköt kuvat näkyivät hetken aikaa, nyt taas ei näy mitään

terppana

Njahas.. Ekat kuvat oli otettu ihan Googlen kuvista linkkein, osalle vissiin ne näky. Jälkimmäinen kuvalinkki oli kaivettu sieltä koodin seasta.. Huoh.

Kokeilleenpa päivällä näkyykö FB:n kautta linkitetyt kuvat :D

Huru-ukko

Oletko kokeillut menemällä Fiefoxiin, ja sillä selaimella Googlen kuviin jos ovat siellä. Itse sain ainakin osalle näkymään siten. Pitänee pikku hiljaa uskoa, etten pärjää Googlelle...... Ehkä viemällä kuvat Faceen voisivat toimia, ainakin toimineet parissa muussa foorumissa.

terppana

tammikuu 02, 2018, 11:58:41 ap #15 Viimeisin muokkaus: tammikuu 02, 2018, 14:03:33 ip käyttäjältä terppana
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - tammikuu 02, 2018, 11:08:27 ap
Oletko kokeillut menemällä Fiefoxiin, ja sillä selaimella Googlen kuviin jos ovat siellä. Itse sain ainakin osalle näkymään siten. Pitänee pikku hiljaa uskoa, etten pärjää Googlelle...... Ehkä viemällä kuvat Faceen voisivat toimia, ainakin toimineet parissa muussa foorumissa.


No just tuolla tavalla olen alu perin kuvat laittanu ja ilmeisesti joskus näkyvät joillekin.. Perin turhauttavaa tämä kuvien säätäminen.. Liekkö googlekin tehnyt jotain kikkailuja linkityksiin?

Mutta reilu pari tuntia ja pääsen kokeileen sitä fb-linkitystä

Edit. JOKO NYT??

Jomppe


terppana

Lainaus käyttäjältä: Jomppe - tammikuu 02, 2018, 14:06:48 ip
Näkyy! :thumbup:


Eli FB:n kautta linkittämällä näkyy.. Tein siis sinne FB:n kuva-osioon uuden kansion joka näkyy vain minulle, sitten klikkasin kuvaa ja hiiren oikealla napilla "näytä kuva". Sen jälkeen kopioin osoitteen.

Josko tällä toimis sitte paremmin muillakin?

henkka

Lainaus käyttäjältä: terppana - tammikuu 02, 2018, 14:13:03 ip
Eli FB:n kautta linkittämällä näkyy.. Tein siis sinne FB:n kuva-osioon uuden kansion joka näkyy vain minulle, sitten klikkasin kuvaa ja hiiren oikealla napilla "näytä kuva". Sen jälkeen kopioin osoitteen.

Josko tällä toimis sitte paremmin muillakin?


Näkyy hyvin ja kuvatkin on nyt mukavan isot

Huru-ukko