huhtikuu 16, 2024, 20:33:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


poliisit ja uteliiaat naapurit??

Aloittaja Torakka, syyskuu 16, 2008, 23:15:09 ip

« edellinen - seuraava »

Riiviö

No huh huijaa. Tunnen yhden kaverin jolla on ihan kertsin ikkunalla hamput kasvaneet. Ja meillä kasvoi takapihalla hamppua linnunsiemen-roskista kun papukaijan siemenseokset sisältää öljy/kuituhampun siemeniä. Kylvin toissakesänä myös itse kuituhamppua, siinäpä olis ollut piipertävillä naapureilla ihmettelemistä, mutta ryökäleet eivät suostuneet itämään... Pari linnunsiemenpuskaa vaan sain kasvamaan, ihan vaan kiusaksi kun pitää jotain laittaa, että riittää juoruilijoilla asiantynkää :lol:
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Paprikaana

Riiviölle pakko sanoo: hauska toi "...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa..."  :D
Il Mondo Cambia, Io No!

Riiviö

Ollut mottona jo vuosia ;) kun välillä tuppaa kasvit kärsimään elatusliuoksen puutteesta... Mutta kokemus auttaa, tietää kuinka kauan voi siirtää kastelua huomiseksi ::)
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Paprikaana

ELI älä tee mitään tänään, minkä voit siirtää huomiseksi ;)
Il Mondo Cambia, Io No!

Icaros

Herätänpä tämän ketjun taas.

Tänään uneni katkesi siihen että poliisi tuli yleisavaimella sisään huutaen varsin kovaan ääneen "POLIISI!". Oli kuulemma syy epäillä minua huumausainerikoksesta. Katsoivat sitten kasvini ja taisivat aika nopeasti nähdä itsekin ettei ne ihan kannabikselta näyttäneet. Näytin lisäksi itämässä olevat siemenet joihin olin selvästi merkannut mikä lajike ja fataliin siemenpussit joissa on kuvakin. Poliisi vaan totesi "jaa, no jotain punaistahan näistä näyttää kasvavan". Sitten he kyselivät hieman kaikkea yleistä kuten "opiskeletkos sä tuolla korkeakoululla?" ja lähtivät lopulta aika nopeasti.

Viime viikolla täällä kävi yleisavaimella joku huoltomies tuomassa uudet nettipiuhat ja laitteet, veikkaisin että hän on nähnyt että jotain kasvaa lamppujen alla ja soittanut sitten poliisille.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Icaros - helmikuu 24, 2009, 14:38:24 ip
Herätänpä tämän ketjun taas.

Tänään uneni katkesi siihen että poliisi tuli yleisavaimella sisään huutaen varsin kovaan ääneen "POLIISI!". Oli kuulemma syy epäillä minua huumausainerikoksesta. Katsoivat sitten kasvini ja taisivat aika nopeasti nähdä itsekin ettei ne ihan kannabikselta näyttäneet. Näytin lisäksi itämässä olevat siemenet joihin olin selvästi merkannut mikä lajike ja fataliin siemenpussit joissa on kuvakin. Poliisi vaan totesi "jaa, no jotain punaistahan näistä näyttää kasvavan". Sitten he kyselivät hieman kaikkea yleistä kuten "opiskeletkos sä tuolla korkeakoululla?" ja lähtivät lopulta aika nopeasti.

Viime viikolla täällä kävi yleisavaimella joku huoltomies tuomassa uudet nettipiuhat ja laitteet, veikkaisin että hän on nähnyt että jotain kasvaa lamppujen alla ja soittanut sitten poliisille.


Niin, niillähän on tuo velvollisuus toimia noin. Huoltomies epäilemättä oli tuo ilmiantaja. Eiköhän täällä tapahdu sama, kunhan vaan viitsin parin vuoden tauon jälkeen laittaa natikan taas päälle valaisemaan jäljellä olevaa kourallistani villichilejä. Naapurit kun vihaavat tätä harrastusta jo muutenkin, niin kynnys tehdä väärä ilmianto ei liene kovin korkea. O tempora, o mores... :(

Pitäneekin ihan piruuttaan järjestää niille viihdettä ja laittaa natikka taas toimintaan. No, ei maar - ihmisethän pelkäävät ihan oikeasti. Erityisesti lastensa puolesta. Ei kukaan halua edes leikkiä ajatuksella siitä, että naapurissa asuu huumehörhö. Ja jos asiat näyttävät epäilyttäviltä, eikä ihminen totuutta tiedä, silloin kai on luonnollista turvautua poliisiin. Noitinakin poltettiin enimmäkseen ihmisiä, jotka olivat jotenkin normeista erilaisia. Tavisten maailma pelkää kuollakseen sitä, että jonain päivänä HK:n sininen olisikin chilimakkaraa... Ja ennen muuta meitä kamalia kummajaisia, jotka emme sovi lokeroon. Se on ihmisluonto...

Kote

Lainaus käyttäjältä: Icaros - helmikuu 24, 2009, 14:38:24 ip
Herätänpä tämän ketjun taas.

Tänään uneni katkesi siihen että poliisi tuli yleisavaimella sisään huutaen varsin kovaan ääneen "POLIISI!". Oli kuulemma syy epäillä minua huumausainerikoksesta. Katsoivat sitten kasvini ja taisivat aika nopeasti nähdä itsekin ettei ne ihan kannabikselta näyttäneet. Näytin lisäksi itämässä olevat siemenet joihin olin selvästi merkannut mikä lajike ja fataliin siemenpussit joissa on kuvakin. Poliisi vaan totesi "jaa, no jotain punaistahan näistä näyttää kasvavan". Sitten he kyselivät hieman kaikkea yleistä kuten "opiskeletkos sä tuolla korkeakoululla?" ja lähtivät lopulta aika nopeasti.

Viime viikolla täällä kävi yleisavaimella joku huoltomies tuomassa uudet nettipiuhat ja laitteet, veikkaisin että hän on nähnyt että jotain kasvaa lamppujen alla ja soittanut sitten poliisille.


Niillä tais olla joku chili-teemapäivä eilen. Kävi myös mun luona kattomassa miten chilit kasvaa...

Paprikaana

meillä kävi kerran vesimittarin lukemassa jotkut reinot, ja aattelin kyllä et kohta in poliisit käymässä, mutta ei oo näkynyt.. onneksi :) jättääkö ne jotain ilmotusta jos ovat käyneet ja ei oo ite sattunut oleen paikalla?
Il Mondo Cambia, Io No!

Kote

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - helmikuu 25, 2009, 18:23:09 ip
jättääkö ne jotain ilmotusta jos ovat käyneet ja ei oo ite sattunut oleen paikalla?


Mää olin töissä kun ne kävi. Oli jättäny lapun pöydälle missä oli ilmotus käynnistä ja puhelinnumero mihin piti soittaa.
Mun tietääkseni täälä ei oo viime aikoina käynyt esim. huoltomiestä joka olis voinu tehdä poliiseille ilmotuksen. Tosin ihmetyttää sekin jos naapurit olis tehny ilmotuksen sälekaihtimien välistä paistavasta valosta, kun tällä hetkellä on vaan 18W loistari ajastimella antamassa valoo. Mutta eiköhän se selviä postilla tulevasta tutkintapöytäkirjasta, ainakin toivottavasti.

Hombre

On kyllä jännä juttu tuo, miten olen itse lainvalvojat välttänyt aikojen saatossa. Viime kesänä minulla kasvoi rohtosamettikukkaa, jonka lehdet äkkiä katsottuna muistuttavat sitä yhtä kiellettyä hamppukasvia, mutta ei vaan näkynyt poliisin poliisia täällä meillä päin. Outo homma...
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Riiviö

Pitää kyllä katsoa sit tosi äkkiä... että luulee rohtosammaria hampuksi. Mulla ei ole kukaan käyny katsomassa taimia, vaikka olen hamppuakin kasvattanut. Harmi, etteivät itäneet viime vuonna tuolla ulkona kun siinä olis ollut hieno ruo'ikko naapurin suunnassa näkösuojana, kasvaa kuulemma suht korkeaksi. Ja taatusti joku asiasta enemmän ymmärtävä olis virkavaltaa vaivannut...
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

ladoga

Enemmän tuo poliisien tai isännöitsijän vierailu tuntuu riippuvan asukkaan ulkonäöstä tai olemuksesta kuin siitä mitä kasvatetaan.

Itselläni kävi juuri kylässä pari tyyppiä isännöitsijäntoimistosta tarkastamassa "suuritehoisen halogeenilampun mahdollisesti aiheuttamia vaurioita ikkunarakenteisiin". 400W monimetallilamppu tossa losottaa 08-20 ikkunan vieressä. Useat naapurit olivat kuulemma olleet huolissaan että mitä täällä tapahtuu.

Kyselivät tietysti siinä sivussa että "Mitäs kasveja sulla täällä kasvaa?" Kun vastasin että "Eikös noi chileiltä näytä?" niin reaktio oli hieman pettyneen oloinen ja herrat poistuivat saman tien huoneistosta.

Hombre

Meinaatko Riiviö, ettei tämännäköinen kasvi herätä tavallisen tallaajan mielikuvitusta?
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Hombre - maaliskuu 03, 2009, 22:25:56 ip
Meinaatko Riiviö, ettei tämännäköinen kasvi herätä tavallisen tallaajan mielikuvitusta?



Hmm... capsicum lanceolatum ja capsicum tovarii ovat pitkine, kapeine lehtineen kyllä pikkuisen epäilyttävän näköisiä... ;)  Ja kun tietää miten tolkuttoman harvinaisia ne ovat, se vasta olisikin jotain, jos poliisi tuhoaisi moiset typerien naapurien väärän ilmiannon perusteella. Se tietäisi kyllä kissanpaskapaketteja naapurien postiluukuista, veikkaan! :)

Riiviö

Henkilö, joka ei ole nähnyt sitä itseään, elikkä hamppukasvia, voi aivan hyvin kuvien perusteella luulla vaikka hevoskastanjaa hampuksi, mutta tuohan on parilehdykkäinen eikä säteittäinen lehti...
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Smaug

Lainaus käyttäjältä: ladoga - maaliskuu 03, 2009, 22:16:14 ip
Enemmän tuo poliisien tai isännöitsijän vierailu tuntuu riippuvan asukkaan ulkonäöstä tai olemuksesta kuin siitä mitä kasvatetaan.

Itselläni kävi juuri kylässä pari tyyppiä isännöitsijäntoimistosta tarkastamassa "suuritehoisen halogeenilampun mahdollisesti aiheuttamia vaurioita ikkunarakenteisiin". 400W monimetallilamppu tossa losottaa 08-20 ikkunan vieressä. Useat naapurit olivat kuulemma olleet huolissaan että mitä täällä tapahtuu.

Kyselivät tietysti siinä sivussa että "Mitäs kasveja sulla täällä kasvaa?" Kun vastasin että "Eikös noi chileiltä näytä?" niin reaktio oli hieman pettyneen oloinen ja herrat poistuivat saman tien huoneistosta.


Se voi olla tuo lamppukin, joka houkuttelee isännöitsijöitä tai virkavaltaa paikalle. Mutta kyllä mäkin luulen, että se on hortonomin ulkonäkö, joka pahimmmat epäilyt herättää.  :P Edellisessä asunnossa oli tosi kiva lasitettu parveke ja mulla oli kaikenlaista siellä kasvamassa, niin ettei sekaan meinannut loppukesästä mahtua. Keväisin tietty oli taimiruukkuja joka ikkunalla. Eipä vaan koskaan ketään kiinnostanut sen vertaa, että edes isännöitsijä olisi käynyt "vahinkoja tarkastamassa". Virkavallasta nyt puhumattakaan.

Tässä piakkoin on kyllä joku vesitilojen tarkistus. Mulla vaan ei ole vielä oikein mitään kunnon kasvuvaiheessa, että kenelläkään heräisi epäillyksiä noistakaan. Ellei nyt tavallisten huonekasvien lukumäärä sitten jotenkin aiheuta pahennusta ja joku keksi, että ilmankosteus nousee liikaa tms.  ::) (Tähän muuttaessa saatiin mm. sellaisia yleisohjeita, että ikkunaa ei pidä pitää auki, kun sisälle voi tulla eläimiä.)

Watt

Pitäisikö liimata tällainen kerrostaloasunnon oveen ihan vain varmuuden vuoksi?  ;D
Mainokset, grafiikka, suunnittelu, logot, bannerit, ulkoasuntoteutus...
watt@gmx.com

kyris

Jos satoa tänä vuonna tulee (talo paketissa julkisivuremontin takia), niin voisi syksyn talkoisiin viedä grillattavaksi juustolla täytettyjä chilejä. Voisi samalla infota talon väkeä harrastuksestaan.

Tietty kevään takoisiin voisi vaikka Pippuri Kunkulta tilata kilon habaneroja, niin eivät ihmettelisi natikan kajoa siitä ainosta auki olevasta räppänästä  :D

Riiviö

Täällä maaseudun rauhassa on tietysti se etu, että ne molemmat lenkkeilevät naapurit jotka tuosta ohi juoksee, tietää että talossa on emäntänä sellainen toppatakkihippi joka kasvattaa kaikkea kummaa... Ei heti tarvi soittaa virkavaltaa paikalle, vaikka valot paistaa...
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Kimppu

Jaa-a, jokohan alkaa ovelta kuulua koputusta, kun laitoin monimetallin palamaan yläkerrassa iltakymmenestä aamukymmeneen.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....