huhtikuu 19, 2024, 07:51:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Reetan kausi 2013

Aloittaja Rähinä-Reetta, maaliskuu 03, 2013, 14:44:35 ip

« edellinen - seuraava »

Rähinä-Reetta

lokakuu 20, 2013, 12:01:14 ip #100 Viimeisin muokkaus: lokakuu 22, 2013, 16:45:14 ip käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
20.10. Kasvarin tyhjennys ja loppukypsyttelytestiä. Mikäli raa-aksi jääneistä vielä johonkin on, loppusadon määrä tällä kaudella 18-19 kilon välillä. Ei ihan tainnut mennä 20 rikki, mutta lähellä oli.



Kai sitä taas on jotain oppinut. Kasvusto osittain melkein harmillisen hyväkuntoinen tässä vaiheessa, paremmin ovat voineet kuin aikaisempina kausina.
Odottelen uutta kasvihuonetta saapuvaksi, pitkään on kestänyt toimitus. Joku eestiläinen firma, joka tuottaa huoneet Belgiasta. Luukunavaajat on jo saapuneet. :D
Tässä tulee vielä kylmät kasailuilmat...


Galapagoense, en ole vielä murhannut sitä vaikka hiukka kyllästyttää jo.


22.10 -- Chili con carne (Brasileira Marimbondo)


Rähinä-Reetta

24.10. Pussittelin eilen vitriinissä kuivaamiani chilinsiemeniä, ja olen kyllä aika innoissani taas suunnittelemassa uutta kautta ja uusia hauskoja, värikkäitä, erilaisia lajikkeita.
Lajikemäärä tulee varmaan kasvamaan vielä hiukan, ehkä 20 saattaisi olla jonkinlainen yläraja. Huonepinta-ala vähintäänkin kaksinkertaistuu (sikäli mikäli se uusi kasvari nyt suvaitsisi joskus saapua; on jo joutunut vähän kyselemään perään, mutta tulossa pitäisi olla ihan näinä päivinä kuulemma joten ODOTELLAAN)
Villichilit ei taida oikein olla mun juttu, pubescenseistakaan en ihan tiedä tuleeko niitä olemaan ensikaudella. Toki jos on joku sellainen hyvänmakuinen, mitä jokaisen tulisi ehdottomasti kokeilla, niin voi laittaa vinkkiä...  ;)

Viimeisiä kypsytellään sisätiloissa yhä. Niillekin on jotain pyrkimys tehdä. Hot saucea ainakin voisi tekaista lisää, sriracha vaikutti niin lupaavalta.  :P
Sen verran jatkuu siis vielä tämä 2013.

Rähinä-Reetta

26.10. Eilen poissaollessamme pihaan oli läjätty kuljetuksessa vaurioitunut kasvihuonepaketti. Huone oli kahdessa paketissa, josta toinen oli mällätty luultavimmin trukilla aivan mäsäksi. Tavaraa oli keräilty auton lattioilta. Vihaksi meinasi pistää. Tätä tässä olen nyt sitten kuukausikaupalla odottanut vissiin.

Huru-ukko

Varmaan sanomattakin selvää, mutta älkää ottako tuotetta. Yhteyttä vaan sinne myyjään.
Harmittava takaisku se on....

Rähinä-Reetta

No, me sovittiin myyjän kanssa, että tehdään inventaario vaurioituneista tai puuttuvista osista ja hän yrittää sitten toimittaa tilalle uudet mahdollisimman pian.
Inventaario tehty, tulipahan tutustuttua osasiin oikein perinpohjin tässä vaiheessa... :P Ehkä harmittavinta on se, että pahiten iskua oli ottanut yksi pidemmistä sokkeleista, eikä nyt pääse edes aloittelemaan kasaamista ennenkuin saadaan uusi. (Ja tietty se, että itse saa selvitellä toisten aiheuttamia sotkuja...)
Toivottavasti ei tule lumia vielä vähään aikaan.  :P