Onko kenelläkään kokemusta Substral Naturen Tomaatti- ja yrttiravinteesta?

Aloittaja svalli, toukokuu 19, 2010, 18:22:13 ip

« edellinen - seuraava »

svalli

Hei,

Olen ollut pitkään poissa foorumilta, vaikka chilejä kasvattelen vieläkin. Tarvitsen nyt apua ja oletin täältä löytyvän tietoa monista eri lannoitteista.

Minä etsin tietoa yllämainitusta lannoitteesta, sillä epäilen sen aiheuttaneen omituista kasvua chileilleni ja varsinkin tomaateille. Ostin tuota lannoitetta huhtikuussa ja ehdin käyttämään sitä vajaan kuukauden, kun parin muun samaa lannoitetta käyttäneen henkilön huomiot puutarhanetissä sai minut tarkastelemaan kasvejani. Uusi kasvu on tummanvihreää, lehdet pieniä ja kiemuraisia. Varsinkin tomaatit näyttävät siltä, kuin kasvit olivat saaneet jotain nurmikolle tarkoitettua rikkaruohomyrkkyä.

Onko kukaan käyttänyt kyseistä lannoitetta ja mikä onko havaittu ongelmia kasvussa?

Chileistäni en ole vielä ottanut kuvaa, mutta tässä on kuva tomaatinlehdistä.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

tuorfalas


sorrii

 ;D Mietimpä tota minäkin. Kyllä siinä näyttäis ainkin n-p-k olevan kohdallaan ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Justiina

Nostetaanpa vanha ketju varoituksena muille.
Minulla on siis ollut tämä lannoite käytössä ja seuraukset olivat samat tomaateillani kuin yo. kuvassakin. Lisäksi Aji Amarillo alkoi käpristellä ja kurtistella lehtiään hyvin voimakkaasti ja ne jäivät todella pieniksi. Epäilen vahvasti, että tällä lannoitteella oli paljonkin tekemistä asian kanssa. Vaihdan lannoitteen Puutarhan Kesään ja seuraan loppuuko oireet.

Jani M

Komppaan, mulla kans näyttää tomaatit ottavan nokkiinsa tuosta, lehtivarret taittuu voimakkaasti alaspäin ja lehdet pieniä, tummanvihreitä ja kurttuisia. Päädyin siihen, että tuon lannoitteen annosteluohje on aivan liian voimakas, joten vähensin satsin puoleen ohjearvosta ja jo rupes kasvu normalisoitumaan. Joskin N-P-K -arvot on nyt sitten alakanttiin, mutta mitä väliä, parhaitenhan sen näkee itse kasvista miten lannoitus toimii.

sorrii

Mikä siinä Substralissa on se ohjeellinen annostus? Chilivaari tuolla laski että 5ml/l olisi sopiva....

Mietinpä tässä vaan ääneen omaa mysteeriäni, kun Tiny Timit on kaikki taimet kuolleet tai henkihieverissä ja oireet voisi viitata liian vahvaan lannoitukseen.
Samoissa oloissa Hartzfeurer(Joku Lidlin laji) ja Black Russian senkus posrskuttaa. Nuo kaikki on istutettu Kärsän poistotrjousmultaan: Janeco Light Mix
En nyt voi olla ihan varma olisiko lipsahtanut lannoitettua vettäkin noille, kun ovat olleet taimet isolla alustalla sekaisin chilit, tomaatit, kaikki, ja hoito-ohjelmat vähän sekaisin ja sinnepäin ..

Lieneekö tomskukin kasvi joka alussa pienenä ei siedä vahvaa alustaa ja taas isona rohmuaa lantaa minkä jaksaa lapioida ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`