maaliskuu 28, 2024, 10:24:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Minkälaista musiikkia porukka kuuntelee?

Aloittaja chilifani, huhtikuu 29, 2012, 00:57:04 ap

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

Äänestin joku muu....Siksi kun en tiedä mitä se on. Naapurin puolelta se kuuluu ja basso tai rumpu siinä pääosassa on. Nyt hiukan hiljeni kun tapasin kaverin ja esitin toiveen ettei sisälle asti kuuluisi....
Siis asun maalla ja naapuriin on matkaa melkein sata metriä...

bläkkäri

Wanhojen ketjujen nostoa tässä sairastelunohessa...

Ekaa ja viimeistä, melkeen kaikki tuosta väliltä voi poissulkea, jotain rokkiakin kait mukaan mahtuu...

Toby

Itellä on mulla lähiaikoina Dream Theater, Megadeth ja Metallica eniten soinut mulla lähiaikoina mulla.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Toby - joulukuu 15, 2012, 20:40:27 ip
Itellä on mulla lähiaikoina Dream Theater, Megadeth ja Metallica eniten soinut mulla lähiaikoina mulla.

Keltainen kortti nousi juuri. Arvaa minkä värinen nousee seuraavasta nollapostauksesta?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

bobster

Paholaisen musiikki, outlaw country ja humppa. Tai voihan kantrikin olla paholaisen musaa:http://www.youtube.com/watch?v=BrUk1ua8ZqI
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Apinamakina

Metallia pääasiassa, etenkin powermetal mutta yleisesti ottaen kaikki käy paitsi poppi-paska ja iskelmä.

bluesman

helmikuu 26, 2013, 21:37:58 ip #46 Viimeisin muokkaus: helmikuu 27, 2013, 15:32:59 ip käyttäjältä bluesman
 Kuuntelen kaikkea mahdollista ennakkoluulottomasti. Klassisesta barokkimusiikista ns. nykymusiikkiin sekä bluesin alkujuurilta ja jazzin pioneereista alkaen aina Zappaan ja Hendrixiin sekä tietysti alkuheavyyn (Led Zeppelin jonka yleensä muistan mainita livenä olleen ihan ok), Deep purple etc. Sellainen musa uppoaa joka laittaa tyrät rytkymään (Remu -72).







ottulo

Onneksi äänestysvaihtoehtona oli myös "muu", sillä jotain sellaisiakin tulee kuunneltua. Valitsin tuosta varmaan puolet vaihtoehdoista, yksi "suosituimmista" jonka jätin valitsematta on metalli. Ei saa kuitenkaan tulkita niin, etteikö hyvää metallimusiikkiakin olisi - yleensä vain metalli ei satu iskemään. Toisaalta valitsin maailmanmusiikki/folk, vaikka ehkä niitä olen kuullut vielä vähemmän - osan hyviä, osan ei niin hyviä. En ylipäätään välitä genreistä juurikaan, eikä sillä ole niin väliäkään, kun harvoin kuuntelen saatikka etsin kuunneltavaa. Omasta kokoelmasta suurin osa on japanilaista pop-musiikkia lähinnä siitä syystä, että silloin kun suurimman osan levyistä olen hankkinut, satuin kuuntelemaan noita. Kuuntelen sujuvasti kuitenkin myös klassista, suomirokkia/poppia, (lähinnä melodista) rokkia, trancea (vaihtelevasti), joskus jotain nykypoppia länsimaista, ikivihreitä yms yms. Kuten sanottu, genrestä viis, kunhan kappale on hyvä.

Yksi esimerkki tuosta "muu"-kategoriasta on ns. "keskiaikamusiikki". Niistäkin lähinnä paria artistia on tullut kuunneltua, mutta erästä sen verran paljon että uskalsin tuonkin valita. :D
Tarjoiluehdotus: Etsi rauhallinen ympäristö, jossa on mukava istua lukemassa. Päähän kuulokkeet, jotka eivät paina ikävästi mistään kohtaa/tuki korvia, vaan ovat "kuin ei olisikaan kuulokkeita" -> mukavan kirkas äänentoisto ilman oloa, että päähän on tungettu suoraan piuhat kiinni. Ota hyvä asento, laita soimaan seuraavan artistin kappaleita, ja ala lukemaan Shikibu Murasakin sarjaa Genjin tarina. (Myös muut keskiaikaan sijoittuvat saattaa sopia, mutta tuo on tullut itse testattua ~100% yhteensopivaksi!)

Yksi esimerkki tässä, älkää heti vetäkö kaikkia mahdollisia johtopäätöksiä kuvasta = levyn kannesta.
Artisti: Haruka Shimotsuki
Kappale: Ashiato Rhythm

Ko. artistin musiikkia on useissa peleissä, ehkä tunnetumpia olisi Ar Tonelico ja Atelier -sarjat. En väitä kuunnelleeni koko diskografiaa, mutta ainakin kolme ensimmäistä albumia (wikipedian kohdasta commercial albums) toimii ym. tilanteessa!

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: ottulo - helmikuu 27, 2013, 01:10:27 ap
Yksi esimerkki tuosta "muu"-kategoriasta on ns. "keskiaikamusiikki". Niistäkin lähinnä paria artistia on tullut kuunneltua


Osaatko heittää koekuunneltavia? Itse olen tästä genrestä kuunnellut vain Gryphonia ja olisi nasta kuulla muutakin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ottulo


Lainaus käyttäjältä: Räyhis - helmikuu 27, 2013, 10:11:51 ap
Lainaus käyttäjältä: ottulo - helmikuu 27, 2013, 01:10:27 ap
Yksi esimerkki tuosta "muu"-kategoriasta on ns. "keskiaikamusiikki". Niistäkin lähinnä paria artistia on tullut kuunneltua


Osaatko heittää koekuunneltavia? Itse olen tästä genrestä kuunnellut vain Gryphonia ja olisi nasta kuulla muutakin.

Lainaus käyttäjältä: ottulo - helmikuu 27, 2013, 01:10:27 apYksi esimerkki tässä, älkää heti vetäkö kaikkia mahdollisia johtopäätöksiä kuvasta = levyn kannesta.
Artisti: Haruka Shimotsuki
Kappale: Ashiato Rhythm


Tuo ei ole ehkä paras esimerkki keskiaikamusiikista, mutta sen tyylistä kuitenkin.
Nykybändejä mainittu jokunen ainakin täällä: https://en.wikipedia.org/wiki/Neo-Medieval_music

Itselle on noista tullut vastaan lähinnä Corvus Corax, joka on tosin "keskiaikarokkia" eikä niinkään pelkkää keskiaikaa. Näiltä esimerkkinä Saltarello

Dethlock

huhtikuu 23, 2013, 15:49:26 ip #50 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 23, 2013, 15:52:37 ip käyttäjältä Dethlock
Oikeastaan kaikkea tulee kuunneltua lukuunottamatta top-10 poppia joka on mennyt vuosi vuodelta kummallisempaan suuntaan. Lempigenre kuitenkin jossain metallin/hard rockin ympärillä.

Niin ja humppa/iskelmä/tango/mitänoitanyton jää kanssa kuuntelematta vaikkei aiheutakaan samanlaista primitiivireaktiota kuin joku Uppa Gangnam Style.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Jingle Bell

- Chilit on tulevaisuus :)

Ryhis

Nyt on mennyt ihan sotienjälkeisen bluesin parissa viimeiset kuukaudet.

Elmore James eksyy levylautaselle yhä useammin..
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ChiliChillailija

Itselläni suurimmaksi osaksi rockia kaikissa muodoissa aina pop-rockista hard-rockiin. Välillä metallia välillä poppia.

Bon Jovi, Rammstein, Green Day, Volbeat, Guns'n Roses, jne. Noita on monia.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Lillen

Musiikki maku hieman muuttunut viimeisestä vaikka folkmetalliakin välillä aina kuuntelen.

Pääsääntöisesti Melodista death metallia, Progressiivistä death metallia ja atmospheric death metallia. Joskus Rockia tai jotain hard rockin tyylistä.

Be'lakor, Swallow The Sun, In Mourning, Kvelertak, Cult Of Luna, Agalloch, Noumena, Omnium Gatherum, Insomnium,  Mors Principum Est, Barren Earth, Korpiklaani, Ghost Brigade, Before The Dawn, Kalmah ja Wintersun.

Siinä lempibändejä......olisikohan siinä ollut kaikki? :D 


lumppujussi

Ihan mitä vain kunhan se on hyvää ;) abbasta burzumiin ja kaikkea siltä väliltä. Tällä hetkellä suurimmat suosikit ovat Bohren & der Club of Gore, Kilimanjaro Darkjazz Ensemble ja Kammerflimmer Kollektief.

Toby

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

lumppujussi


Championboy


bläkkäri

Lainaus käyttäjältä: Toby - heinäkuu 14, 2013, 12:25:38 ip
Lainaus käyttäjältä: lumppujussi - heinäkuu 13, 2013, 23:55:21 ip
Ihan mitä vain kunhan se on hyvää

Se on hyvä että on kriteerit ;)


Mää komppaan. En olis ikinä kuvitellut erään Itävaltalaisen orkesterin musiikkia kuuntelevani, vuan nii siinä vaan kävi. Ja sain siskon ja vaimonsiskonmiähenki siinä samalla hurahdutettua siinä jälkimainingeissa. Kiitos juutuubin randomiehdotuksie :o ;D.