huhtikuu 19, 2024, 23:32:57 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Royal Curry House Turussa; suosittelen tulisesti!

Aloittaja davve, toukokuu 23, 2011, 12:43:59 ip

« edellinen - seuraava »

davve

Kävin työlounaalla Turun Hämeenkadulla, vanhan hovioikeuden viereisessä talossa olevassa aika tuoreessa Roual Curry House nimisessä ravintolassa. Tilasin "tulisen" ja ukko huusi keittiöön "very hot curry!" ja selitti että keittiömestarille piti saada selvät ohjeet... No, sain ruoan eikä ollut erityisen tulinen.

Sattumoisin, paikalla oli eräs engelsmanni, joka yhdessä salipäällikön kanssa pahoittelivat ettei Suomesta saa hyviä mausteita eikä chiliä. Olivat tilanneet currya ja muuta lontoosta... Siinä vaiheessa puutuin keskusteluun, ja opastin heille nimiä kuten: Chiliyhdistys; Heinä, Fatalii... ja herroille oli suuri yllätys että NagaMorich-ia saa ajoittain tuoreena Citymarketistakin.  Koko ravintolahenkilökunta on kotoisin Bangladeshista, ja heille oli uutta että Suomessakin syödään tulista ruokaa.  Olivat erittäin kiitollisia chilivinkeistä. Vain 1 ukko puhuu suomea.  facebook sivutkin taitaa olla olemassa.

Ruoka oli halpaa, riittoisaa ja erittäin maukasta. Tulisempaa kuin mitään muuta intia-tyylistä ruokaa mitä olen missään suomessa syönyt ravintolassa. Taitavat myös antaa opiskelija, lounas ja muita discountteja. Ruokailun jälkeen, keittiöstä tuli sitten kaikki ukot saliin keskustelemaan chilistä ja currysta, ja keittiömestari lupasi että "nest time you come, I will make a special curry for you", joten katsotaan mitä tappokamaa odottaa...   ;D

Jos liikutte siellä, niin kannattaa varmaan erikseen mainita "Chiliyhdistyksen" tilattaessa, niin he varmaan pistää semmoiset nagat pataan että riittää ...!


ottulo

Olen siitä monesti ohi kulkenut, pitänee ensi kerralla poiketa sisään!  :D
Kiitos vinkistä. :)

davve

Toivottavasti maistuu! Tässä meillä on hyvä mahdollisuus saada tulisuutta ainakin jossain ravintolassa; kannattaa varmaan aika hyvin heille selventää oman tulisuuden "sietokyky" tai muita erityistoivomuksia... =)


davve

Uskalsin taas tänään näyttää naamani siellä, ja hyvin muistivat... Keittiömestari tuli moikkaamaan ja kysyi "so now today we will make you India-hot?" jolla mentiin...

Joku muu on tässä välissä tilannut erittäin tulisen ruoan ja jättänyt kokonaan syömättä. Olikohan joku jolle pepperonit edustaa "tulista"...   >:(   Sain sapuskat, ja annos oli tasan mita luvattiin. Nenä valuu, hiki puskee ja jälkiruokaespresso on kuin laittaisi hehkuvia hiiliä suuhun. Nam! Uudestaan!! Suosittelivat myös "fish hot"...

Syömisen jälkeen annoin palautteeksi "this is THE best and THE hottest curry I have ever had in Finland" johon keittiömestarin naama repesi; "Yess! Please tell all your friends also"
Eli kannattaa tosiaan selventää heidän kanssa että mikä tulisuusaste haetaan; heille taivaskaan ei ole rajana, vai oliko nirvana...

ottulo

Tuli käytyä maanantaina ennen laivareissua. Sanoin että tuttu oli kehunut että saa tulista ruokaa, ja haluan itsekin. Tarjosivat myös tuota India-hottia. Oli todella hyvää ja tulista!
Olivat mun mielestä huvittuneita kun olin tyhjentänyt koko purkin.