huhtikuu 16, 2024, 07:17:25 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Miksi kasvatat chiliä ?

Aloittaja Fat Ali, helmikuu 14, 2012, 23:17:59 ip

« edellinen - seuraava »

Mikä on suurin syy siihen että kasvatat chiliä ?

Lajikkeiden monipuolisuus
Villit chilit ja kasvatuksen haasteet
Omaksi iloksi ja muiden kiusaksi
Kapsaisiini
Uteliaisuus
Joku muu, mikä ?
Kaikki edellä mainitut

Lillen

Pidän kasveista ja niiden kasvattamisesta. Pidän myös tulisesta ruuasta joten mikä olisi parempi harrastus kuin chilistely?

Kasvatan siis omaksi iloksi ja muiden kiusaksi  :D.

dzamuto

Osasyynä uteliaisuus, siemeniä oli niin helppo saada tuttavilta, ja kun vielä on taipumusta ollut pitkän aikaa tulisempiin ruokiin...
Ja eihän mikään kyllä korvaa sitä tunnetta kun pääsee kesällä kokkailemaan thai -tyylisiä ruokia ja napsaista omia aivan itse kasvattamia chilejä tuoreeltaan pensaasta, perkata ja lisätä ruokaan.
Kärsimättömänä odotan että alkaa podeja tulla Aji Cristaliin ja Orange Habaneroon
Kyllähän nuo aina jossakin mahtuu kasvamaan...

ChiliChillailija

Kaikki edellä mainitut, sekä se, että tämä on loistava (ja parhaimmillaan rentouttava) harrastus.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

punkgrower

Ihan fiilis pohjalta kasvattelen nuita. Rupesin vaan talven tullessa keksimään tekemistä sisälle ja kun muutakaan harrastusta ei tullut mieleen niin panin chilit vaatehuoneeseen ja menoksi...Siitähän se sitten lähti.

unenkuva


Minusta on hienoa ajatella, että chili mitä juuri syön, on otettu omasta taimesta, jonka olen itse siemenestä asti kasvattanut.

Toby

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 15, 2013, 10:10:25 ap

Minusta on hienoa ajatella, että chili mitä juuri syön, on otettu omasta taimesta, jonka olen itse siemenestä asti kasvattanut.

Tuon lisäksi jotkut lajikkeet on komeita ilmestyksiä huoneessa, oikein hyvin myös koristekasvista kävis...
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Endalion

Chilisato ja kukkasia ikkunalaudalle.

Maga N. Orich

Kaikki. Ei yksittäistä syytä ole, mutta uteliaisuus vei mennessään. Chilin tulisuus, sen terveysvaikutukset, ruoan maustaminen.. Ei ole yhtä syytä miksi kasvatan chilejä. Loistava tapa tappaa aikaa ja kuluttaa omaa aikaansa. Eipä tule oltua aina perhostamassa..
Chilisormi pitää emännän loitolla.

Championboy


unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Championboy - heinäkuu 21, 2013, 19:45:27 ip
Its very cool 8)


Mitä chilejä oikein kasvatat, kyllä tähän asti meikällä net hottia on ollut  ;D ;D

NiGo87

Kasvattelen muutenkin kaikenlaisia vihanneksia ja nyt olen hurahtanu chileihin. Ne lisää ruokaan pientä poltetta mutta hyvää makua.