RUTON PUNKIT!!!!

Aloittaja murmeliini, marraskuu 10, 2006, 23:38:44 ip

« edellinen - seuraava »

Os2

Kannattaa kokeila elvytystä, saattaa hyvinkin lähteä lehteä pukkaamaan.

Yksinkertainen ilmankostutin = vesikippo patterin päälle.
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

murmeliini

Lainaus käyttäjältä: "Os2"
Yksinkertainen ilmankostutin = vesikippo patterin päälle.


Kiitos vinkistä :idea:  enpä ite olis tajunnut  :!:  :!:
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Smaug

Mä olen sumutellut kasveja jonkun verran alkoholilla punkkikannan vähentämiseksi. Siis ihan votkaa sumupulloon ja vähän vettä sekaan. Jotkut orkideaharrastajat tappaa ötököitä kasveista pöytäviinalla kostuttamalla siveltimen viinaan ja sutimalla kasvia sillä.

murmeliini

mielenkiintoista... tuleeko chileistä tujakampia? :P  :wink:

Pöh... nyt nuo tiputtelee lehtiään... lurputtavat muutamat ja karistavat onnettomia lehtiään... huoh...saa nähdä kuoleeko mokomat!
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Smaug

Ne vähän tuoksahtaa viinalle käsittelyn jälkeen, mutta kyllä se haju pois lähtee. Mä olen myös sumuttanut tsilejä maidolla. Se tehoaa kyllä punkkeihin, mutta se pilaantuneen maidon haju on kamala.  :lol: Lähtee naapuritkin loitommas....

murmeliini

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"Mä olen myös sumuttanut tsilejä maidolla. Se tehoaa kyllä punkkeihin, mutta se pilaantuneen maidon haju on kamala.  :lol: Lähtee naapuritkin loitommas....


:shock:  :lol:
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

murmeliini

Nyt ne meinaa heittää veiviään..lehtien pudottelu alkoi myrkytys rumban jälkeen... ja osa on tiputtanu/kuivattanu kaikki lehtensä... mitäs nyt????
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Mapa

Lainaus käyttäjältä: "murmeliini"Nyt ne meinaa heittää veiviään..lehtien pudottelu alkoi myrkytys rumban jälkeen... ja osa on tiputtanu/kuivattanu kaikki lehtensä... mitäs nyt????


Ehkä se myrkky on alkanut vaikuttamaan kasveihinkin :cry:
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

murmeliini

Lainaus käyttäjältä: "Maba"
Lainaus käyttäjältä: "murmeliini"Nyt ne meinaa heittää veiviään..lehtien pudottelu alkoi myrkytys rumban jälkeen... ja osa on tiputtanu/kuivattanu kaikki lehtensä... mitäs nyt????


Ehkä se myrkky on alkanut vaikuttamaan kasveihinkin :cry:


:cry:  sitä pelkään....
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Mapa

Puhdista ne lehdet mitkä on jäljellä.
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

murmeliini

mitä se puhdistaminen auttaa? siis suihkuun vai? olen niitä sumuutellu vedellä ja vesi-merilevä-seoksella (suihkupullosta).
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Mapa

Sori, ymmärsin että olet suihkutellut niitä jollain raidilla tai semmosella... Sori..
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

murmeliini

joo siis aijemmin punkkeja tuhotessani..mutta siitä on jo muutama viikko...sen jälkeen olen suihkuttanu vedelä ja sillä merilevällä.
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

murmeliini

jeeeeeee......   muutamasta myrkytetystä puskasta puskee uusia lehtiä... ehkä ne jääkin henkiin...ainakin osa  :P  :D
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Mapa

Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

murmeliini

väliraportti; yksi työntää niin uutta lehteä ja kukkaa, lähes jokaisessa on uusia pieniä lehtiä, ainoastaan ne kaksi tyngiksi leikattua ei näytä tekevän vielä ainakaan mitään.... noh..odotellaan viel kevääseen. olen niin ilonen ettei ne kuollukkaan kaikki...muutaman joudin kyl heittää mäkelään jokin aika sitten. mut suurin osa säästyi!  :D
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Inca

No jo nyt on karpela. Monta viikkoa on jo puskat oireilleet, ja nythän siellä näkyy kunnon seitit. Kaikki parvekkeelle mahtuneet 6 chiliä ja 1 tomaatti ovat hyökkäyksen kohteena, vahingossa sisälle loistarin alle jäänyt Apache on ainoa joka on selvinnyt punkki-invaasiosta.

Olen raidannut kasvit 2 kertaa, ei tulosta. Olen sumuttanut tolulla 2 kertaa, ei tulosta. Ostin Neem-öljyä, suihkutin, tämän jälkeen ilmestyivät seitit. Nyt menee hermo. Kasvit vielä sentään suht koht elossa, lehtiä tippuu ja kasvua ei tule :(

Neem-öljyhän on sellaista "kovaa hunajaa" siellä purkissa, miten te saatte sen liukenemaan sumutinpullon veteen??? Ja paljonko sitä kannattaa tunkea puolen litran sumutinpulloon?

Kohta lämmitän koko öljyn ja pistän pullasudilla sitä sentin kerroksen koko parvekkeelle! Mur!

ilmari

pari pisaraa saippuaa nestesaippuaa litraan vettä ja teelusikallinen neemiä perään, sitte pane sekoittaen ja ruiskuttaen...
#40

Espelt

Raid on luonnon pyretriininä huono aine punkkien torjuntaan nopean hajoamisensa takia. Punkeille pitäisi käyttää pyretroideja joiden hajoamisaika on huomattavasti pidempi, jopa viikkoja. Baygonin aerosolissa oleva syflutriini toimii punkeille huomattavasti paremmin. Pyretroidien teho perustuu syömä- ja kosketusvaikutukseen.

Aerosoleissa on huonoa heikko tunkeutumisvaikutus eli torjunta-aine jää seittiin eikä tavoita punkkeja. Parempi tapa olisi hommata veteen sekoitettavaa ainetta ja suihkuttaa kasvit kunnolla kosteaksi. Decis-niminen aine sisältää deltametriiniä ja on tarkoitettu mm. vihannespunkkien torjuntaan kasvihuoneissa. Paketissa näytti olevan 50kpl 1ml:n annospipettejä ja yksi annos sekoitetaan ½l vettä ja sillä ruiskutetaan kasvit kevyesti. Uusintakäsittely luultavasti 2-3 viikon päästä jos on tarpeellista.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

harvester

Joopajoo oli kirjauduttava tänne foorumiin sitten vihdoinkin.. taas on tänäkin syksynä tullu noi halvatun itikat kutoon seittejään mun chileihin.. ja mikä inhottavinta, ne on lähteny leviään muihinkin kasveihin..
Banaanikin on suurille lehdilleen saanut satoja pikku mötiäisiä vaeltelemaan.. mäntysuopaliuoksella oon niitä tähän asti koittanu hävittää, mutta en oikeen tiä toimiiiko.. onko jotain muita varteen otettavia keinoja.. noita aikasempia postauksia tosta jo lueskelinkin,, joten viinaa oon jo kaatanu niihin.. että saapi nähä mitä vaikutusta..