huhtikuu 18, 2024, 03:40:50 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Capsicum Rhomboideum

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 17, 2010, 01:35:25 ap

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Feint - huhtikuu 29, 2013, 23:16:05 ip
Mitä ihmettä oot tolle syöttäny? Ihmislapsia? :D Toi on aivan järkyttävän kokonen, lehdetkin mielettömän isoja.

Mitä lannotetta tarjosit tolle, millasella annostuksella? Entäs paljonko valoa?


Varsin mietona annostuksena GHE:n Microa ja Matoa, tuo on taimibubbleri. Ec on varmaan jotain yhden paikkeilla ollut. Valoina tossa on 6kpl 18W loisteputkea, hieman erilaisia jokainen. 15h valoa vuorokaudessa. Nykyään tuo on sellainen miehen korkuinen risukko, alkaa ensimmäisiä nuppuja tulla jo. Liian pienessä ruukussa ollut pitkään, siirsin tuon tuosta bubblerista turvemultaan, kun ei oikein ollut tilaa muuten.

Feint

Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 30, 2013, 02:19:44 ap
Lainaus käyttäjältä: Feint - huhtikuu 29, 2013, 23:16:05 ip
Mitä ihmettä oot tolle syöttäny? Ihmislapsia? :D Toi on aivan järkyttävän kokonen, lehdetkin mielettömän isoja.

Mitä lannotetta tarjosit tolle, millasella annostuksella? Entäs paljonko valoa?


Varsin mietona annostuksena GHE:n Microa ja Matoa, tuo on taimibubbleri. Ec on varmaan jotain yhden paikkeilla ollut. Valoina tossa on 6kpl 18W loisteputkea, hieman erilaisia jokainen. 15h valoa vuorokaudessa. Nykyään tuo on sellainen miehen korkuinen risukko, alkaa ensimmäisiä nuppuja tulla jo. Liian pienessä ruukussa ollut pitkään, siirsin tuon tuosta bubblerista turvemultaan, kun ei oikein ollut tilaa muuten.


Huh huh. Hyvin on kyllä pärjännyt. Toivottavasti toi omakin viihtyy ZenGrowssa niin pitkään kuin siihen mahtuu, eikä kauheasti pahasti kun sen joskus siirtää multaan.

Feint

Missäs vaiheessa tätä kannattaa/uskaltaa alkaa leikkelemään haarautumisen toivossa? Tahtoo kasvaa yhtenä pitkänä oksana ja tarkoitus olisi saada tästä vähän tuuheampi ja leveämpi chili.

Caide

Ei ainakaan mulla haarautunut leikatessa. Annan kaikkien kukkien kukkia vaan ;)

Feint

Lainaus käyttäjältä: Caide - toukokuu 15, 2013, 11:21:05 ap
Ei ainakaan mulla haarautunut leikatessa. Annan kaikkien kukkien kukkia vaan ;)


Tekikö sitten itse haaroja? Näyttäisi kaikilla olevan sellanen maitohorsma tää rhombo. Mulla näkyy kasvissa pieniä lehtien alkuja siellä täällä, mutta eivät näytä kasvavan omiksi "oksikseen"  :D

DoZe

Lainaus käyttäjältä: Feint - toukokuu 15, 2013, 11:24:54 ap
Lainaus käyttäjältä: Caide - toukokuu 15, 2013, 11:21:05 ap
Ei ainakaan mulla haarautunut leikatessa. Annan kaikkien kukkien kukkia vaan ;)


Tekikö sitten itse haaroja? Näyttäisi kaikilla olevan sellanen maitohorsma tää rhombo. Mulla näkyy kasvissa pieniä lehtien alkuja siellä täällä, mutta eivät näytä kasvavan omiksi "oksikseen"  :D

Taisi minullakin kasvaa ensin yli 50cm korkeaksi tikuksi ja sitten aloitti "haarautumisprosessin". Nykyään tuo on melkoinen pöheikkö :)

Feint

Kai sen pitää sitten antaa vaan kasvaa. Leikkaan lyhyeksi sitten kun se on valmis bonsaiksi  8)

Jani M

Mitä enemmän valoa tarjolla, sitä enemmän tuntuu tekevän sivuhaaroja. Kyllä siitä vielä kunnon ryteikkö tulee kesän aikana, jos aurinkoon pääsee. :D

M;kko

Vartta kun taivuttaa niin, että nenä näyttää alaspäin, niin alkaa pukkaamaan noita sivuhaaroja ylöspäin. Ei sitten kannata yrittää puutuneella varren osalla... ;)

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Feint

Heti kun valittaa niin alkaa tapahtua  ::) nyt toi haarautuu useammastakin kohtaa jo...  :o

IceQueen

Tässäpä varsin meikäläisen silmää miellyttävä kasvi, pitääkin hankkia siemeniä ja pistää tulemaan oma "pikku" rhombo!  ;D

Feint

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - kesäkuu 24, 2013, 19:49:38 ip
Tässäpä varsin meikäläisen silmää miellyttävä kasvi, pitääkin hankkia siemeniä ja pistää tulemaan oma "pikku" rhombo!  ;D


Erittäin hieno kasvi, tähän mennessä ehdottomasti oma suosikkini chilimaailmassa. Kukkimaan kun vielä saisi, niin ei paremmasta väliä :)

semillas.de ainakin möi edullisesti näitä siemeniä, ei tainnut maksaa kuin pari euroa pussi. Kannattaa käyttää saksankielisiä sivuja, niin löytyy koko siemenvalikoima. Mulla iti jokainen siemen alle kymmenessä päivässä, eikä nämä vaadi hoidoltakaan ihmeitä.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Feint - kesäkuu 24, 2013, 20:54:41 ip
Lainaus käyttäjältä: IceQueen - kesäkuu 24, 2013, 19:49:38 ip
Tässäpä varsin meikäläisen silmää miellyttävä kasvi, pitääkin hankkia siemeniä ja pistää tulemaan oma "pikku" rhombo!  ;D


Erittäin hieno kasvi, tähän mennessä ehdottomasti oma suosikkini chilimaailmassa. Kukkimaan kun vielä saisi, niin ei paremmasta väliä :)

semillas.de ainakin möi edullisesti näitä siemeniä, ei tainnut maksaa kuin pari euroa pussi. Kannattaa käyttää saksankielisiä sivuja, niin löytyy koko siemenvalikoima. Mulla iti jokainen siemen alle kymmenessä päivässä, eikä nämä vaadi hoidoltakaan ihmeitä.
Kiitos vinkistä, tarviipa koittaa, jos saksa taipuis sen verran et sais tilauksen tehtyä. :)

Feint

Englanninkielinen sivu toiseen välilehteen ja vertailee siitä :D

IceQueen

kesäkuu 24, 2013, 22:03:59 ip #75 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 24, 2013, 22:11:30 ip käyttäjältä IceQueen
Lainaus käyttäjältä: Feint - kesäkuu 24, 2013, 21:03:22 ip
Englanninkielinen sivu toiseen välilehteen ja vertailee siitä :D
Itseasiassa tää ois ollut ihan jees idea, mut kerkesin tekemään selaimen kääntimen kanssa ja jopa onnistuin siinä! ;) Samalla nyt sattui lipsahtamaan Lancen siemeniä koriin...  :o ;)

Et nyt sit saakin jännityksellä odottaa siemenpakettia kotio! :)

SK



Hyvin todennäköisesti rhombon siemeniä tulee jakoon taas loppukesästä.
Lancen siemeniäkin on jo kuivumassa. http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12740.100

Siinä onkin kaksi hyvin samanlailla kasvavaa villichili lajia. Muita yhtäläisyyksiä ei taida sitten ollakkaan, kuin kromosomi määrä.

DoZe

Mitenkäs ihmeessä saatte tämän kukkimaan? Oma yksilö nyt noin puolitoista vuotta vanha. Viime syksynä teki parit nuput kun kasvin siirsin kasvarista sisälle talvehtimaan, mutta pudotteli ne pois. Tälle kesälle ei ole vielä nupun nuppua näkynyt..

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: DoZe - kesäkuu 25, 2013, 08:40:16 ap
Mitenkäs ihmeessä saatte tämän kukkimaan? Oma yksilö nyt noin puolitoista vuotta vanha. Viime syksynä teki parit nuput kun kasvin siirsin kasvarista sisälle talvehtimaan, mutta pudotteli ne pois. Tälle kesälle ei ole vielä nupun nuppua näkynyt..


Oota rauhassa. Vaihda ehkä vähän paikkaa.

DoZe

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 02, 2013, 18:45:17 ip
Lainaus käyttäjältä: DoZe - kesäkuu 25, 2013, 08:40:16 ap
Mitenkäs ihmeessä saatte tämän kukkimaan? Oma yksilö nyt noin puolitoista vuotta vanha. Viime syksynä teki parit nuput kun kasvin siirsin kasvarista sisälle talvehtimaan, mutta pudotteli ne pois. Tälle kesälle ei ole vielä nupun nuppua näkynyt..


Oota rauhassa. Vaihda ehkä vähän paikkaa.

Sitähän tässä on tehty ja vakaa aikomus on jatkaa. Odottelua siis :)

Pitääpäs vaihtaa paikkaa, liekö tuolla kasvarissa liian kuuma ollut Rhombolle. Jospa laittaisi sen vaikkapa terassille viilentymään.