maaliskuu 29, 2024, 14:32:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lajikkeen tunnistaminen

Aloittaja Masapena, elokuu 03, 2008, 23:16:24 ip

« edellinen - seuraava »

ParturjzCoxsone

tuosta omasta oon ettiny vielä tietoo nii vaikuttas black scorpion tonguelle tuo lajike, korjatkaa jos olen väärässä

Eric Sour

Lainaus käyttäjältä: ParturjzCoxsone - heinäkuu 27, 2011, 20:00:20 ip
tuosta omasta oon ettiny vielä tietoo nii vaikuttas black scorpion tonguelle tuo lajike, korjatkaa jos olen väärässä


Eipä kyllä täsmää oikein mikään tuohon BST:n, erimuotoiset ja -väriset podit eikä kasvi muutenkaan näytä BST:lle. Tai ainakaan niille yksilöille joita minä olen kasvattanut.

E.S.

Hebay

Onko Jalapeno Hercules ja normaalin Jalapenon välillä muuta eroa kuin väri? Itselläni on ollu jompaa kumpaa kasvamassa ja podit ovat mielestäni täysikasvuisen kokoisia, mutta vihreitä jo useamman viikon. Lajikkeen pitäisi tietääkseni olla Jalapeno Hercules.

Rankkapanda

Lainaus käyttäjältä: Hebay - heinäkuu 27, 2011, 21:26:48 ip
Onko Jalapeno Hercules ja normaalin Jalapenon välillä muuta eroa kuin väri? Itselläni on ollu jompaa kumpaa kasvamassa ja podit ovat mielestäni täysikasvuisen kokoisia, mutta vihreitä jo useamman viikon. Lajikkeen pitäisi tietääkseni olla Jalapeno Hercules.


Itsellä Hercules tekee ainakin isompaa palkoa kuin tavallinen Jalapeño, siitä kai nimikin.

InkRose

Kaikkihan ne on vihreitä raakana ja kypsyvät punaiseksi, yleensä tuskastuttavan hitaasti. Mulla ei 5-6 viikkoiset Herculekset näytä vielä mitään merkkejä että edes aikoisivat vaihtaa väriä. Vihreinäkin toki hyviä, täysikokoisilla pituutta n. 8 cm ja paksuutta tuuman verran tai vähän alle.

ParturjzCoxsone

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - heinäkuu 27, 2011, 20:34:23 ip
Lainaus käyttäjältä: ParturjzCoxsone - heinäkuu 27, 2011, 20:00:20 ip
tuosta omasta oon ettiny vielä tietoo nii vaikuttas black scorpion tonguelle tuo lajike, korjatkaa jos olen väärässä


Eipä kyllä täsmää oikein mikään tuohon BST:n, erimuotoiset ja -väriset podit eikä kasvi muutenkaan näytä BST:lle. Tai ainakaan niille yksilöille joita minä olen kasvattanut.

E.S.




googlen kuvahaullu hain nii samanlaisia podeja oli kuten myös kukkiakin. en tiiä sitten. luulin ekaks että toi on bolivian rainbow mutta eipä se oo.

ParturjzCoxsone

heinäkuu 27, 2011, 22:49:12 ip #806 Viimeisin muokkaus: elokuu 01, 2011, 19:06:25 ip käyttäjältä ParturjzCoxsone



tämmönenpä ois tuon ko. kasvin kukka jos se jotain auttaa

simpauttaja

heinäkuu 27, 2011, 22:49:43 ip #807 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 27, 2011, 22:53:42 ip käyttäjältä simpauttaja
Tervehdys! Juuri chilin kasvattamisen aloittaneena tarvitsisin apua tunnistukseen.



Kännykän kamera ei näköjään tarkentanu oikein, mutta jos noista nyt sen verran selvää saa.

Blofeld

Avataan oma viestittely nyt tässä. Podi näyttää erittäin oudolta, mutta muiden kuvien perusteella (lehdet+kukat) kyseessä on bolivian rainbow.

ParturjzCoxsone

minun chinese five color on kyl samanlainen ja kukkakin täsmää

Nikoda

elokuu 02, 2011, 12:42:43 ip #810 Viimeisin muokkaus: elokuu 02, 2011, 23:08:38 ip käyttäjältä Nikoda
Hei,
Tunnistaako kukaan tällaista chiliä?

Voisiko olla Capsicum chinense 'Jamaican hot chocolate '?

Toni.A

Omista Poblanoista tuli aivan samanlaisia ihme ruttu podeja, istukka oli vaan ainakin kolme kertaa paksumpi, kuin kuvassa. Annuumihan tuo näyttäisi olevan kuitenkin. Onko kukka puhdas valkoinen ja valkoisilla heteenvarsilla?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

ingeniero

Tuollainen yksilö pubescenseista kasvamassa ilman lajilappua. Ensimmäiset kukat tulleet, pitkän kukkavarren päähän roikkumaan.
Lajivaihtoehdot ovat:
Rocoto Grande
Rocoto Manzano
Rocoto Manzano Orange
Rocoto Manzano Yellow
Rocoto Peron
Rocoto Peru Cusco Rot
Rocoto Peru Puno Marki
PI 585267 "Turbo Pube"

Voisiko tuosta vielä pystyä sanomaan onko mikä noista? Kasvaako kovin eri tavalla lajit kenties?





AV

Mitä mahtavat olla nämä? Mittakaavaa antaa molemmissa 14cm Pauliina.

Punaisessa on paljon raakoja marjoja, kypsyvät punaruskean kautta punaiseksi. Marjan pituus on vajaa sentti.


Marjojen väri on keltavihreä, en tiedä minkä värisiksi kypsyvät.


PP

Lainaus käyttäjältä: ingeniero - elokuu 02, 2011, 13:23:08 ip
Tuollainen yksilö pubescenseista kasvamassa ilman lajilappua. Ensimmäiset kukat tulleet, pitkän kukkavarren päähän roikkumaan.
Lajivaihtoehdot ovat:

....

Voisiko tuosta vielä pystyä sanomaan onko mikä noista? Kasvaako kovin eri tavalla lajit kenties?


Ei pysty. Kovin harvasta lajikkeesta pystyy sanomaan ilman podeja muuta kuin lajin. Kukat auttaa rajaamisessa, mutta pubeilla niistäkään ei ole juuri apua.

ingeniero

Harmi, ois ollut kiva tieto jo tässä vaiheessa.
Onko pubescensit muita vaikeampia säilymään talven yli?

jewe

Lainaus käyttäjältä: ingeniero - elokuu 02, 2011, 15:59:27 ip
Onko pubescensit muita vaikeampia säilymään talven yli?


Taitaa olla helpoimmasta päästä.

ingeniero

Kiitos mieluisasta vastauksesta :D

Eli ainakin pubet talteen talveksi. Mites muuten tuo talvehtiminen, onko jotain järjestystä olemassa selviytymisen suhteen?

ladoga

elokuu 02, 2011, 21:19:34 ip #818 Viimeisin muokkaus: elokuu 02, 2011, 21:22:07 ip käyttäjältä ladoga
Lainaus käyttäjältä: ParturjzCoxsone - heinäkuu 27, 2011, 20:00:20 ip
tuosta omasta oon ettiny vielä tietoo nii vaikuttas black scorpion tonguelle tuo lajike, korjatkaa jos olen väärässä


Mites ois Czechoslovakian black?


Muuten oisin aika lailla varma mutta ilmeisesti ei ole Fataliilla myynnissä. Marjat on violetista melkein mustaan (riippuen miten paljon saa aurinkoa), kypsinä punaisia ja kukat identtisiä kuvasi kanssa.

Mog-

Luulin että omat ylivuotiset ovat Cayenne Long slimiä, mutta nyt kun tekevät ensikerran satoa niin paljastui että eipä taida olla.
Mutta mikäköhän mahtaa olla kyseessä?
Podit ovat vielä pieniä, mutta jos joku jo nyt niiden ja kukkien perusteella osaisi antaa edes vähän suuntaa, niin olisi hienoa..  :)







Kipu syntyy kun heikkous poistuu kehosta

Päiväkirja vuosimallia 2012

Liikuntapäiväkirja