maaliskuu 29, 2024, 07:42:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


C.Lanceolatumin idätys

Aloittaja Petteri Nuora, joulukuu 09, 2015, 22:07:24 ip

« edellinen - seuraava »

Petteri Nuora

Ostin tässä hiljattain c.lanceolatumin ja c.rhomboideumin siemeniä. kun en ole ennen villejä idättänyt niin miten se kannattaisi tehdä ( idätysalusta , lämpötila ym.. ?

Trioniska

Kovasti multaa suosivat villien kanssa.

Itse sain Galapagoenseen tuommoisia vinkkejä http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15739.msg319222#msg319222

Niin miksi ei muihinkin villeihin, mutta joskus menee kyllä salatieteeksi noiden kanssa  ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Petteri Nuora

joulukuu 10, 2015, 07:14:32 ap #2 Viimeisin muokkaus: joulukuu 10, 2015, 16:21:23 ip käyttäjältä Petteri Nuora
Joo no pitääpä sitten ostaa multaa , Ja joku lämmitinjolla sais nuo lämmön vaihtelut aikaseks.

sorrii

Yhden idätyksen kokeilulla oon vakuuttunut, että kannattaa rikkoa sitä kovaa kuorta vähän.
Otin joskus muutama vuosi sitten ainokaisen siemenen puolikkaan siemenketjukirjeestä, kun ei muuta ollut. Sain sen itämään muutamassa päivässä muiden siementeni joukossa idätyslautalla jääkaapin päällä kaapissa. Siellä lämpöjä vajaa 30o ja yleensä saa viikon jälkeen kaapia ne loput suodatinpaperit limaisena mössönä pois. Oon saanut kaikkia lajeja kuitenkin aina idäteltyä riittävästi.

Lanceolatumia kasvatin eli pidin hengissä puolihuolimattomasti vähän heikolla valolla sisällä. Se oli aika surkea hotelo risupuska ja kaikenkukkuraksi siihen ihastuivat kirvatkin. Otin tuosta kasviraukasta myrkytyksen jälkeen sitten pistokkaita syksyllä ja sain yllättäen kaikki kymmenkunta juurtumaan. Lahjoitin pois 8 ja pidin kaksi itselläni. Koitin niitä saada parmmin kasvamaan toisena (tai kolmantena!) kesänä: toinen ulkona ja toinen lasiparvekkeella. Lasiparvekkeella tuo tuntui viihtyvän paremmin ja jopa kukki. Sitten kirvat raiskasivat taas ja kyllästyin! Ulkonakaan ei oikein tuntunut tulevan muuta kuin aika harvaa risukkoa. Ehkä joskus sitten taas ...  :-\
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`