huhtikuu 17, 2024, 00:18:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Saunalahti pitäs hävittää tästä universumista.

Aloittaja miimoi, marraskuu 23, 2016, 18:56:00 ip

« edellinen - seuraava »

miimoi

Tämä saatanan saunalahden netti pätkii aivan jatkuvasti. Kaikki meni hyvin, mutta nyt numeron vaihdon jälkeen ei toimi saatana sekuntiakaan pätkimättä  >:(

PP

Missä päin universumia? Vantaalla ei valittamissa puhelimen 4G:ssä. Bitit liikkuu nopeammin kuin kiinteällä ADSL:llä eikä pätkimisiä ole juuri yhtäään.

NPhoBiaz

Myös Tampereen seudulla virtaa bitit liukkaasti Saunalahdella. :thumbup:

miimoi

Keskellä keski-suomea. Aiemmin ei ollu ongelmia, mutta nyt muuta ookkaan. Perheessä 5 saunalahden liittymää ja kaikki pätkii. Kyllä lähtee operaattori vaihtoon ja en toivo mitään muuta kun, että joku päivä mulle soittaa yli innokas puhelinmyyjä saunalahdelta...  >:(

chilifellow

Kyl Keravalla Saunalahti & Elisa pelittää hyvin. Tukiasemia on jokunen lähellä. Samoin Soneran jätemylly. DNA tökkii ku on kallio ja metsä vieressä...

Eli summa summarum. Alles gut!
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

miimoi

Saunalahden tukiasema näkyy vielä meidän pihaan. Matkaa noin 300 metriä. Ennen toimi hyvin...ei enää-

sorrii

Hah! Minä vaihdoin juuri mobiilit liittymät Saunalahdelle ...
Oli vähän aikaa käytössä Moi! sekä puhelimessa että miniläppärissä. Puhun sen verran vähän, etten ottanut puhepakettia [+10€] enkä läppäriinkään datapakettia [+12€] koska nuo 4+4GT jotka kuuluu liittymiin, riittivät hyvin ...
Käytännössä puhelimen laskut olivat ~16€ joten puhepaketti olisi ollut +-nolla ... Dataa on mennyt yhteensä 4GT kuukaudessa.

Saunalahden myyjä soitteli ja paljasti tietävänsä ihan tarkkaan mun puhelimen ja netin käyttöni!(??) ... Tarjosi puhelimeen liittymän jossa rajaton 50Mb netti ja puhelimen laskutus vanhanaikaisesti /min /sms ... 2,90€/kk 24kk ilman sitoutumista!
Sitten kun sai mut koukkuun tarjosi vielä läppäriin rajattoman 100M netin 3,90€/kk samoin 24KK ilman sitoutumista ...

Aika kohtuullista!
Kuulin sisäpiirihuhun, että muut operaattorit pitävät kampanjaa jolla saisivat Moi'n savustettua markkinoita sekoittamasta ...

Täällä Peltsussa oli Soneran 4G'llä nopeus parhaimmillaankin 3-4Mb ja mökillä Toijalan takana ~10Mb. Moin nopeudet [DNA verkko] olivat kotona ~10-20M ja mökillä huonompi 5-10M. Saunalahden 4G antaa kotona yli 100Mb !!! Mökillä en ole ehtinyt kokeilla, mutta Valkeakoskella se oli ~50Mb ...

Nyt vaan kun oppisi käyttämään Whatsappia ja saisi muutkin tutut siihen. Mun eukko esim. ei pidä nettiä päällä puhelimessa, kun ei siedä niitä päivityksiä mitä Facebook ym. työntää koko ajan. Saisihan ne hiljennettyä, mutta vaatii vähän osaamista. Käsitys on ollut että jatkuva nettiyhteys söisi patteriakin tyhjäksi, mutta ainakaan mun Lumiassa ei se vaikuta mitään. WLAN kyllä tyhjentää akkua aika haipakkaa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: sorrii - joulukuu 29, 2017, 17:28:17 ip

Nyt vaan kun oppisi käyttämään Whatsappia ja saisi muutkin tutut siihen. Mun eukko esim. ei pidä nettiä päällä puhelimessa, kun ei siedä niitä päivityksiä mitä Facebook ym. työntää koko ajan. Saisihan ne hiljennettyä, mutta vaatii vähän osaamista. Käsitys on ollut että jatkuva nettiyhteys söisi patteriakin tyhjäksi, mutta ainakaan mun Lumiassa ei se vaikuta mitään. WLAN kyllä tyhjentää akkua aika haipakkaa ...


Wlan ja jos on synkronointi päällä. Kun s-postin synkron ottaa päältä noin päivän tai max kahden akunkesto muuttuu 5-7 päivän mittaiseksi. Toki käytöstä riippuen etc. vaikka data olisi käytössä eli nettiyhteys käytettävissä. Tuolloin pitää vain s-postiohjelmassa ajoittain käydä "virkistämässä" mailit ajan tasalle kun ei automaattisesti tule viestiä.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - joulukuu 29, 2017, 18:25:29 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - joulukuu 29, 2017, 17:28:17 ip

Nyt vaan kun oppisi käyttämään Whatsappia ja saisi muutkin tutut siihen. Mun eukko esim. ei pidä nettiä päällä puhelimessa, kun ei siedä niitä päivityksiä mitä Facebook ym. työntää koko ajan. Saisihan ne hiljennettyä, mutta vaatii vähän osaamista. Käsitys on ollut että jatkuva nettiyhteys söisi patteriakin tyhjäksi, mutta ainakaan mun Lumiassa ei se vaikuta mitään. WLAN kyllä tyhjentää akkua aika haipakkaa ...


Wlan ja jos on synkronointi päällä. Kun s-postin synkron ottaa päältä noin päivän tai max kahden akunkesto muuttuu 5-7 päivän mittaiseksi. Toki käytöstä riippuen etc. vaikka data olisi käytössä eli nettiyhteys käytettävissä. Tuolloin pitää vain s-postiohjelmassa ajoittain käydä "virkistämässä" mailit ajan tasalle kun ei automaattisesti tule viestiä.


Ei kai se sähköpostin synkronointi paljoa akkua kuluta, itselläni se on päällä (tosin tarkistaa vain kerran tunnissa, harvemmaksi ei automaattista tarkistusta saanut) ja akku riittää 4-5 päivää jos ei muuten tuhlaa virtaa (nettiselaimella tms.). Tosin luurista on poistettu kaikki esiasennettu roska (facebook yms.) jotka syövät akkua taustalla tolkuttomasti.

sorrii

Mulla on synkrot päällä ja Facebook ja kaikki ...
Akku kestää kovalla käytöllä hyvin päivän. Usein kaksi päivää, kun en sitä kokoajan räpellä. Se riittää.

Vaihdoin akun hiljattain [siis Lumia 1520'een] kun löysin eBaysta ~10€'lla. Oli kyllä aika riskaabeli operaatio, kun joutui voimalla vääntämään sitä akkua irti rungosta: Se oli 2-puoleisella "vaahtoteipillä" kiinni alustassa, eikä sinne alle saanut oikein työnnettyä mitään työkaluakaan ilman että silti väänsi lujasti sen akun ihan mutkalle. Onnistui kyllä.

Nyt sitten viime sunnuntaina meni näyttö ylänurkasta sirpaleiksi ja pari isompaa halkeamaa koko näytön yli...  ??? (viiiittu  >:()
Saas nähdä yrittäiskö vaihtaa sen lasinkin, vai meenkö suosiolla luurikaupoille ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

DiscoKai

Hämeessä, siis asuinpaikallamme, Saunalahti 4G toimii hyvin. Viive 22 ms, DL 16.8, UL 10.2

Tarjosivat DNA liittymää, kun on näköyhteys.
Dnalla viive (kaikki arvot keskimärin, kuten Saunalahdella) 42 ms, dl 8.2 ja ul 15.2 (normaalisti toisinpäin).

Wlan tai Cat suoraan purkkiin ei eroa

Jäi Saunalahti

sorrii

Mä pidin viime kesänä Moi! liittymiä sekä kännykässä että läppärissä. Käytän dataa senverran vähän, etten tarvinnut pakettia: 4+4G riitti hyvin, ja hintaa 12€ + puhelut ...

Sitten soitti paljonpuhuttu Saunamahti sen paljon puhutun soiton: Kännykkään rajaton 4G ja puhelut laskutuksella 2,90€. Läppäriin rajaton 4G [100mbps] 4,95€ ... Ja minä suostuin ...

Viime kesänä Moi! toimi mökillä 20M nopaudella ja kotona Peltolammilla vähän hitaammin ... se oli ok.
Nyt toimii Saunalahti Peltolammilla kyllä täydellä 100m -nopeudella, jossa en sitä tarvitse. Mökillä nipinnapin 3mbps ...

Ei mennyt siis ihan putkeen, kuitenkaan. Viiittuuu ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ArtsiR

Itellä on tuntunut puhelin olevan murheenkryyni eikä niinkään liittymä. Välillä kadottaa ihan täysistä palkeista yhteyden useammaksi minuutiksi vaikka itse laitetta en liikuta minnekään. Noilla palveluntarjoajilla on muuten tarjolla kuuluvuuskarttoja, jotka kannattaa aina tarkistaa ennen liittymän vaihtoa:
https://elisa.fi/kuuluvuus/
https://www.telia.fi/asiakastuki/verkko/verkko/verkkokartta
https://www.dna.fi/peittokartta

DNA:n on vähän huono noihin muihin verrattuna ja elisallakin pitää hiirellä klikkailla että näyttää tarkempaa arviota laadusta.

sorrii

Ei ne kuuluvuuskartat kovin tarkkoja ole. Esim. mun kohdalla Tampereen Peltolammilla on Telian kartoissa reikä. Muilla ei. Saunalahti toimii yllättävänkin hyvin. Telia ei juuri ollenkaan ja DNA'kin [Moi] tahtoi olla hyvin heikko. Saunalahdellakin oli puheluiden kuuluvuus välillä surkeaa ja piti mennä parvekkeelle tai ikkunan eteen puhumaan. NYT on se tilanne helpottunut, kun on niin uusi puhelin [Nokia 7plus] että se käyttää VO-LTE ja VO-Wifi -puheluita. Aikaisemmin käytin välillä Whatsappia ihan sen huonon kuuluvuuden takia ...

Mun mökki on isojen järvenselkien välissä Valkeakosken ja Toijalan välissä. Linnuntietä Toijalaan ~7km. Siellä toimi Moi! ihan täysillä. Sonera[Telia] sai 4G'llä 1-3Mbps. Moi! tykitti 20M ja Saunalahdella siinä välissä. Karttojen mukaan se on sitä tasaista pinkkiä koko alue. Kun lähtee ajelemaan kohti Lempäälää esim. jossa moottoritie, niin sen huomaa selvästi kuinka yhteys paranee kokoajan. Sen mökin sijainti on juuri keskellä, eli kauimmaisessa kohdassa kaikesta! Varmasti vaihdan Moihin takaisin kun ne Saunalahden erikoishinnat loppuu. 2v sopimus puolivälissä nyt.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`