maaliskuu 29, 2024, 08:15:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tuomiopäivä on täällä: Blair'sia suomalaismarketissa!

Aloittaja Aji Inferno, tammikuu 29, 2009, 18:08:04 ip

« edellinen - seuraava »

mikestones

lankesin ostamaan buffalo wingia kun oli maistiaiset hervannan duossa

myyjä esitteli sit muka tulisempaa habaneroa XXX sipsiä

minä ja toinen maistaja todettiin että blair's death rain  Buffalo wing oli tulisempaa ja maistuikin paremmalle

se siitä

Pienviljelijä

Nyt on taas Lahden Launeen Cittarissa Blair's:in sipsejä: Habanero, Cheddar ja Buffalo Wingsiä. Samoin hyllyssä on pitkä rivi Poppamiehen kastikkeita. Hakekaa omanne, ennen kuin loppuu!

Apinamakina

Raumalla citymarketista on kyllä joskus Blair'sia saanut, mutta parina viime käyntikerralla en ole valitettavasti enää nähnyt hyllyillä tätä soosia.  :(

THä

Kun eteen osui, niin tuli ostettua noita Blair'ssin death rain xxx hot habanero sipsejä. Täältä lukeneena kyllä odotin vähän enempi. Kovia ja jäykkiä jotenkin ja ensimaku melko teollinen. Toki perässä puskee sitten ihan sopiva polte, mutta ei nuo nautintoaineen luokitelmaa saa. Omalla skaalalla ovat sellaisia mukavan tulisia, yhtään enempi menisi jo epämukavaksi vaikka vielä syömään pystyisikin. Eli tulisuus 10/10, mutta maku ja koostumus 5/10.

Masokisti

Jyväskylän Seppälän Citymarketissa oli irto habaneroja myynnissä, 19.90€/kg, ihan mukavan pussillisen sai parilla eurolla. Ihan vinkkinä jos siellä joku sattuu kääntymään.

Warcock

En jaksanu lukee koko ketjua läpi joten tämä tieto saattaa jo löytyä mutta laitetaan silti....

Seinäjoen Citymarketista löytyy leipä osaston vieressä perus texmex-hylly ja sen vieressä on sitten ameriikan herkkuja kaikennäkösiä.
Löytyy Blair'sin kastikkeita originalista ultra deathiin, habanero chipsejä, vanilja coca colaa, grillauskastikkeita runsaasti yms....
Tuore tiskista löytyy irtotavarana Habaneroja ja säilyke puolelta Fataliin Aji cristallia mausteliemessä....
Tomppa


Jahvetti

Kaltsu, onneks olkoon vaan uudesta kauppiaasta! Riksun cittarissa tulee käytyä ainakin kerran viikossa, ja olen kyllä pistänyt merkille soosivalikoiman runsauden nyt jo hämeenlinnaan siirtyneen kauppiaan aikana.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Lihamestari

Meillä nää soossit on taas ripoteltu ihan miten sattuu! :(

Blairssin kamat on Jenkkihyllyssä ja Poppiksen & muitten on omassa chilihyllyssä!  :-\
Ei ole taas hyllukuvien piirtäjä ollu ihan tilanteentasalla...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

sorrii

Taitaa olla cittareissa ohjeet keskusliikkeeltä. Ihan samalla kuvauksella mennään Pirkkalan Citymarketissa. Huvittavaa sinänsä, että ne perinteiset joita oli jo ennen näitä texmex ja jenkkihyllyjä, löytyy edelleen normaalien maustehyllyjen luota: mm. Amazon-kastikkeet jotka mun mielestä on aika hyviä. Onpa jonkunlainen jenkkihylly Peltolammin yhden koon pikkumarketissakin ...
Hervannassahan on jopa ylitarjontaa, kun Herkkuduo-Tapsantorilla löytyy jokseenkin samat kuin cittareissa, mutta hyös ryssähylly jossa kans tutustumisen arvoisia tuotteita. Ne taitaa noi tuliset paprikatuotteet kuulua suurinpiirtein kaikkien muiden maiden ruokakulttuuriin paitsi pohjoismaiden ja amerikan pohjoisvaltioiden ... Lisäksi Punnitse&Säästä myy monenmoista;
Sellainen puute vielä on, että Etelä-Amerikkalaisia tuotteita ei juur näy - paitsi suklaata ja kahvia.

PS. Oon jotain muita kuin cihili -jenkkituotteita ostanut, kuten Hunt's spagettisoosia, enkä kyllä oikein pitänyt mistään. Perus Pirkka- ja Eldorado -kastikkeetkin on parempia. Sittentaas Meksikolaisia LaCostena -tuotteita oon makustellut ihastuksissani; ne on jopa halpoja. Ei mitään super tulisia -esmes salsat- mutta maku, maku ja maku...! Noissa Meksikon kastikkeissa järjestäin mainitaan aineissa "cilantro" eli korianterin lehti, tuore, joka sitten on ihan eri maiilmasta kuin tavallinen korianteri joka tulee siemenistä ... Se on jotain kuin "minttu-oregano-meirami-paskapihlaja-sanoinkuvaamaton" aromia jota ei voi verrata mihinkään oikeesti. Noi jenkkisapuskat on enemmän piparkakkumaustelinjoilla joissa siis kanelia, inkivääriä ym imelää. Tekis mieli taas kauppaan  :-*
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Pienviljelijä - helmikuu 21, 2011, 23:42:09 ip
Nyt on taas Lahden Launeen Cittarissa Blair's:in sipsejä: Habanero, Cheddar ja Buffalo Wingsiä. Samoin hyllyssä on pitkä rivi Poppamiehen kastikkeita. Hakekaa omanne, ennen kuin loppuu!


Ovat näköjään tuon renpan yhteydessä saaneet sinne koko hyllyn ihanaa Americanaa. Oli sotaleffoista tuttuja Hershey bar- suklaapatukoita ja muuta kivaa. Kävin katsomassa josko löytäisin sieltä jotain flunssankaatajaa ja eksyin sitten säilykepuolelle kun ajattelin että etsin niitä Lacostenan vaimikäseoli säilykkeitä joissa pitäis olla rocotoa. Askel pysähtyi kuin seinään kun sieltä hyllystä osui silmääni Fatalii Gourmet Aji Cristalia! Normaalisti katson noita kaikenlaisia purkkisäilykkeitä vähän vinoon mutta päätin rohkaista mieleni ja kyllä kannatti! On tossa vieressä kipossa haarukan nokassa yksi palko josta aina välillä puren palan ja hyvvee on!!! Punainen tuore krista on mulle (tai ainakin oli vielä kun viimeksi maistoin) vähän turhan jäykkää mut tossa muodossa sen kestää hyvin. Polte on paljon pyöreämpi ja lempeämpi kuin tuoreessa mutta ytyä löytyy silti mukavasti. Tota täytyy kokeilla eri sapuskoihin.

pumpkinca

Samaan läjään Kokkolan cittariin tullut pieni muotoinen amerikkaosasto, Blairsia ei valitettavasti ollut hyllyssä mutta da bomb:ia löytyy eri tulisuusluokissa.=)

sorrii

Rocotoa sisältää Old El Paso "Mixed Chilies" lasipurkki. Sisältää vihreää (18%) ja punaista (18%) jalapenoa sekät manzano-chiliä (15%) ja tiet etikkalitkua. Ei ehkä suurta eroa huomaa jalapeno-säilykkeisiin. Hyvää kyllä varmasti. Cittarissa sitä ainakin on ... Näkyy muuten purkin pohjalla rocoton siemeniä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 10, 2011, 02:45:11 ap
Rocotoa sisältää Old El Paso "Mixed Chilies" lasipurkki. Sisältää vihreää (18%) ja punaista (18%) jalapenoa sekät manzano-chiliä (15%) ja tiet etikkalitkua. Ei ehkä suurta eroa huomaa jalapeno-säilykkeisiin. Hyvää kyllä varmasti. Cittarissa sitä ainakin on ... Näkyy muuten purkin pohjalla rocoton siemeniä.


Hyvää se on. Rocoto on aika miedon makuinen (joskin toisinaan hyvinkin tulinen) chili, eikä sikäli ehkä aivan parhaimmillaan tuollaisessa käytössä. Olisi todella kiintoisaa selvittää, millaisista Rocotoista tuo säilyke on tehty. Mahtaisivatko nuo siemenet itää?

Maniscalco

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 10, 2011, 04:24:44 ap

Hyvää se on. Rocoto on aika miedon makuinen (joskin toisinaan hyvinkin tulinen) chili, eikä sikäli ehkä aivan parhaimmillaan tuollaisessa käytössä. Olisi todella kiintoisaa selvittää, millaisista Rocotoista tuo säilyke on tehty. Mahtaisivatko nuo siemenet itää?

Kahdella siemenellä kokeilin kuukausi sitten, ei itänyt.

Tepi


En viitsinyt aukaista uutta ketjua länsinaapurin Icalle...kuva kuitenkinnapattu Haaparannan "isosta"Icasta jonka yksi Amerikan hylly sisältää mukavan kokoelman kastikkeita.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

sorrii

maaliskuu 17, 2011, 11:52:02 ap #175 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 17, 2011, 11:58:05 ap käyttäjältä sorrii
Se on toi ICA ruåtsalaisten K-kauppa. Samat Euroshoppertuotteet ym. niillä. Eteläsuomessa näyttää tavallisissa pikku-K-kaupoissakin olevan nuo Amerikan hyllyt: Citymarketeissa hyllyjä metrikaupalla, mutta esim Peltolammin K-lähikaupassakin on kaksi sellaista metrin hyllykköä. Löytyy Hunt's kastikkeet, Blairin tuotteita, Texas Pete ja jotain "cheese&macaroni" ym juttuja. Juomia myös jotain ja makeita ...
Yksi juttu kyllä on missä Prismat menee (ainakin Tampereella) mun mielestä ohi Citymarkettien, että niillä on aitoja Meksikolaisia La Costena -tuotteita enemmän: salsoja ja säilöttyjä nacho- ja jalapeno-juttuja sekä chilimajoneeseja: Ostin juuri viime viikolla Chipotle-majoneesin, jota nyt työnnän joka paikkaan. Lähinnä tiet suuhun lopulta ... nam nammmm.

PS: Osuu silmiin noi Jerkyt! Mun makuuni kuitenkin parhaat jerkyt tulee Virosta! Niihin kun on ekana tutustunut, niin kaikki muut maistuu omituisilta. Yummy Meats Cajun Hot.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Kugelschreiber

Nyt menee jo melkosen extremeksi, mutta sellon primassa on hirveä määrä pain 100%:sta  8)

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2011, 11:52:02 ap
PS: Osuu silmiin noi Jerkyt! Mun makuuni kuitenkin parhaat jerkyt tulee Virosta! Niihin kun on ekana tutustunut, niin kaikki muut maistuu omituisilta. Yummy Meats Cajun Hot.


Parhaat jerkyt tulee postitse ulkomailta - http://www.lucasjerky.com/. Tulisuuttakin riittää esim. jolokia-jerkyssä :)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - maaliskuu 25, 2011, 06:21:07 ap
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2011, 11:52:02 ap
PS: Osuu silmiin noi Jerkyt! Mun makuuni kuitenkin parhaat jerkyt tulee Virosta! Niihin kun on ekana tutustunut, niin kaikki muut maistuu omituisilta. Yummy Meats Cajun Hot.


Parhaat jerkyt tulee postitse ulkomailta - http://www.lucasjerky.com/. Tulisuuttakin riittää esim. jolokia-jerkyssä :)


Katsokaas piruuttanne mihin maahan (mukaanlukien USA:n osavaltiot!) on toimitettu YLIVOIMAISESTI eniten noiden tuotteita... Täysin uskomatonta.  ;D  Ovatko muuten jo myynnissä kotimaisissa kaupoissa jossain? En muista nähneeni...

Espa

Onpa todellakin uskomatonta!!
taidetaan ymmärtää hyvän päälle me suomalaiset  :P
Ei sen puoleen mehän tehdään kuivalihaa itse joten perinteitä on. Itsellä on menossa muutama viipale hirvenlihaa räystään alle. Meinas unohtu ja nyt ei oo varma enää keleistä niin ei uskalla laittaa ku yhden paistin verran roikkumaan.