toukokuu 12, 2024, 13:10:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2013

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2012, 12:55:49 ip

« edellinen - seuraava »

HSuomi

Olen mä nitä vilkuillut mutta en sivu sivulta.
En nytr oikein ymmärrä että mistä toi on tulluutu? Jonkun kasvin siemenestä vaan sattumalta itänyt tollanen mutaatio?? On kyllä persoonallinen kasvi.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: janne.k - tammikuu 12, 2013, 15:46:50 ip
On se tosiaan kummallinen. Risteytymiskyvyn selviäminenkin tulee olemaan mielenkiintoista.

Mikähän lie kaverin kromosomiluku? Nykyinen teoria lienee että 2n=26 on kehittynyt 2n=24 -tyypistä, ja vieläpä kaksi kertaa. Ettei nyt ole täysin poissuljettua haaveilla kolmannesta fissiosta... Suomelle vähän lisämeriittiä.  ;D  Varmuudeksi vielä:  ;)


Kromosomiluku lienee 24 kuten annuumeilla yleensäkin. Mutaatio voi olla kromosomaalinen (esim 21-trisomia l. Downin syndrooma ihmisellä) tai geenitasolla joka tässä vahvasti lienee kyseessä. Kromosomaaliset mutaatiot ovat lähes poikkeuksetta letaaleja. Nosiis lukuunottamatta em. trisomiaa ym.
Täytynee koettaa risteyttää tämä sekä Numex Big Jim. 35cm podit 10cm kasvissa. Jess.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - tammikuu 12, 2013, 16:05:58 ip
Olen mä nitä vilkuillut mutta en sivu sivulta.
En nytr oikein ymmärrä että mistä toi on tulluutu? Jonkun kasvin siemenestä vaan sattumalta itänyt tollanen mutaatio?? On kyllä persoonallinen kasvi.


Sattumalta iti koristeannuumi Candlelightin siemensatsista. Enkä ole ainoa jolla kävi samoin. Sitä en tiedä ovatko muut yksilöt enää hengissä. Jos jollakin on kasvi olemassa olisi kiva tietää. Räyhissetä?

Jos luet kaikki päiväkirjani kuten eräs harrastaja saat varautua about kuuden tunnin mittaiseen rupeamaan.

jewe

Mukava nähdä että tillintallinkin on vielä hyvissä voimissa. Jos joskus rupean kasvattamaan jotain erikoisuuksia voi olla että tulen kinuamaan siemeniä tuosta. :)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jewe - tammikuu 12, 2013, 16:29:05 ip
Mukava nähdä että tillintallinkin on vielä hyvissä voimissa. Jos joskus rupean kasvattamaan jotain erikoisuuksia voi olla että tulen kinuamaan siemeniä tuosta. :)


Yritys on kova mutten uskalla luvata mitään. Silloin kun teki siementä niin oli loppukesä. Nyt ovat paraatipaikalla natikoiden alla joten katsotaan mitä tuleman pitää. Sulle on varattu eka mahdollinen siemenpläjäys.

JaloPena

Todella hauska tapaus tuo mutantti. Mikäli siemeniä tulee paljon (joskus), voisin itsekin tarjoutua jonon hännille ja yrittää kasvattaa sitä (joskus tulevaisuudessa).

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 12, 2013, 16:13:16 ip
Jos luet kaikki päiväkirjani kuten eräs harrastaja saat varautua about kuuden tunnin mittaiseen rupeamaan.


(mainos alkaa) Blues-päiväkirjojen lukeminen on erittäin suositeltavaa ja kouluttavaa. Sieltä saa hienoa perustietoa eri lajikeista, niiden kasvattamisesta ja makuarvioinneista sekä kaikesta muustakin alaan liittyvästä. Ja hyvistä ja vähemmän hauskoista kasvatussattumuksista matkan varrelta. Siis oikea kasvimiehen tietopaketti. Nöösipoika suosittelee. (mainos loppuu)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

ottulo

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 12, 2013, 16:13:16 ip
Sitä en tiedä ovatko muut yksilöt enää hengissä. Jos jollakin on kasvi olemassa olisi kiva tietää.


Mulla ainakin oli pari siementä ja koitin pistokasta ottaa. Jälkimmäinen ei pärjännyt hetkeäkään, muistaakseni siemenistä aniakin yksi jopa iti, mutta ei selvinnyt kauaa. Harmittaa oikeasti!
En uskalla kinuta siemeniäkään ennen kuin saan edes peruslajikkeet taas kasvamaan normaalisti, viimeiset kaksi vuotta kun olen päässyt korkeintaan pikkutaimille ennen selittämätöntä joukkotuhoa. Tämän vuoden idätykset näyttävät toistaiseksi hyviltä, vaikka yksikään ei ole vielä sirkoilla asti edes. Lenkkejä kuitenkin parikymmentä.  :)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: ottulo - tammikuu 12, 2013, 17:30:55 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 12, 2013, 16:13:16 ip
Sitä en tiedä ovatko muut yksilöt enää hengissä. Jos jollakin on kasvi olemassa olisi kiva tietää.


Mulla ainakin oli pari siementä ja koitin pistokasta ottaa. Jälkimmäinen ei pärjännyt hetkeäkään, muistaakseni siemenistä aniakin yksi jopa iti, mutta ei selvinnyt kauaa. Harmittaa oikeasti!
En uskalla kinuta siemeniäkään ennen kuin saan edes peruslajikkeet taas kasvamaan normaalisti, viimeiset kaksi vuotta kun olen päässyt korkeintaan pikkutaimille ennen selittämätöntä joukkotuhoa. Tämän vuoden idätykset näyttävät toistaiseksi hyviltä, vaikka yksikään ei ole vielä sirkoilla asti edes. Lenkkejä kuitenkin parikymmentä.  :)


Hyvä startti kuitenkin. Toivottavasti pääset pidemmälle tällä kaudella.
Mutantteja oli mulla parhaimmillaan yhdeksän kappaletta mutta jäljellä ovat ilmeisesti nämä kaksi jotka talvehtivat. Siemeniä on yksi kappale. Mutta onko tuo kuriositeetti nyt edes minkään arvoinen? Toki jaan siemeniä jos niitä tulee, tiukille otti siemensato hyvissäkin olosuhteissa. Melkein kaikki podit olivat tyhjiä.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 12, 2013, 16:13:16 ip
Sattumalta iti koristeannuumi Candlelightin siemensatsista. Enkä ole ainoa jolla kävi samoin. Sitä en tiedä ovatko muut yksilöt enää hengissä. Jos jollakin on kasvi olemassa olisi kiva tietää. Räyhissetä?


No en kai sentään ole vielä setä-ikäluokkaa, vaikka synttärit (25v) lähestyykin!  ;D

Mutantti voi hyvin, tykitän sille lisävaloa ja miedosti lannoitetta. Toipuu hitaasti syksyisestä vihannespunkkihyökkäyksestä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - tammikuu 13, 2013, 13:06:11 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 12, 2013, 16:13:16 ip
Sattumalta iti koristeannuumi Candlelightin siemensatsista. Enkä ole ainoa jolla kävi samoin. Sitä en tiedä ovatko muut yksilöt enää hengissä. Jos jollakin on kasvi olemassa olisi kiva tietää. Räyhissetä?


No en kai sentään ole vielä setä-ikäluokkaa, vaikka synttärit (25v) lähestyykin!  ;D

Mutantti voi hyvin, tykitän sille lisävaloa ja miedosti lannoitetta. Toipuu hitaasti syksyisestä vihannespunkkihyökkäyksestä.


No hyvä että on jollain muullakin vielä hengissä. Jospa tuolla spesiaalilla olisi joskus jotain käyttöä risteytyksissä.
Setä on alle kouluikäiselle kaikki miehet yli 15v. Olen mieleltäni lapsen tasolla. Sorry jos kiusasin.

bluesman

 Laittelin täällä farmilla sapuskaa sillävälin kun porakaivonteko edistyy. Kokeilin pitkästä aikaa 7podia jonka kuivatuista 2010 podeista morttelissa rouhin soosiin ehkä parisen podia. Kuvittelin että olis miedontunut kun on ollut lasipurkissa kaapin päällä valolle alttiina. Ja katin kontit. Sama helvetillinen polte on edelleen tallella ja huussiin tuli kiire.
Mielenkiinnolla odotan kommentteja kunhan satokausi joskus koittaa miten porukalle maistuu. Tuntuu että vähän joka toisella on järkky arsenaali supertulisia. 7pod/pot variaatioineen mukaanlukien. Seiskapata on hyvin lähellä skorpparia sekä maultaan että tulisuudeltaan.

Ryhis

Scorpionissa on sentään jonkinlainen aromi, ennenkuin helvetillinen polte kietaisee koko pääkopan syleilyynsä. Ne ruskeat seiskapadat tuntuvat taas olevan pelkkää poltetta, ilman senkummempaa makua. Kyllähän niitä leivän päälle siivutti, mutta lämpötila on infernaalinen ja kesto yllättävän pitkä.

Laitoin piruuttani kasvamaan, niillä saa hyvää potkua chilijauheseoksiin. Habanero Brown Larget, jos niitä tulee tällä kaudella, jauhan yksinään omaksi jauheeksi, sen verran herkullinen tuote kyseessä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman



Sekalaista seurakuntaa. Mm. baccoja; Aji cristal ja Starfish suurimpina. Peitin kivivillakuutiot jätesäkin paloilla kun alkoi olla jo melkoisen vihreää. Leväkasvu ei välttämättä ole chileille hyväksi.



CGN19198 ja taustalla C.tovarii joka ei ole alun jälkeen kukkinut. Pari pikkutainta on tullut siemenidätyksistä.



Turpeessa mm.pari galaa.



Esimerkki sienisääsken tuhoista. Pieni kituuttava rocoto on samanikäinen kuin muutkin vaan kasvu on pysähtynyt.
Liian lämmin kasvatustila saa aikaan rocotojen venähtämistä.

Lannoitus on vielä ollut melko niukkaa, jarruttelen tarkoituksella jottei käy kuten viime kaudella; huone täyttyi aivan liian aikaisin. Nyt näyttää kasvu rauhallisemmalta.

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 19, 2013, 10:23:36 ap
Lannoitus on vielä ollut melko niukkaa, jarruttelen tarkoituksella jottei käy kuten viime kaudella; huone täyttyi aivan liian aikaisin. Nyt näyttää kasvu rauhallisemmalta.


Järkipuhetta chilifoorumilla? Ny ton maailma ylösalaisin.

Hyvältä näyttää edelleen, ei kai noihin muuta voi sanoa. Valkoinen rae on perliittiä, eikö niin? Paljonko laitat sitä multaan/turpeeseen?

jewe

Vihreältä rupeaa jo näyttämään ja tosiaan kasvien ei vielä tarvi olla kovin suuria kun aikaa on yllin kyllin ennen satokautta ja varmaankaan sinullakaan ei kovin helppo tule olemaan tuo siirto-operaatio kasvariin kun kasveilla on silloin kokoa jo ihan liiaksikin. Vahvan näköistä menoa jokatapauksessa.

bluesman

 Perliittiä sekoittelen arviokaupalla n. 15-20% turvemullan sekaan. Tuntuu toimivan.
Juu, opin viime keväästä taas jotain kun siirtelin parimetrisiä taimia auton ja peräkärryn kanssa farmille. Ei ollut kovin järkevää. Kun kasvu n. kesäkuussa saa todella vauhtia, saavat myöhemmin viedyt kasvit kasvussa kiinni hyvin nopeasti liian aikaisin kasvariin tuodut kasvit. Parasta olisi varmaan siirtää vasta toukokuun alkupuolella ellei sitten vuoraa koko kasvaria taas kuplamuovilla ja harsoilla. Silti tuskin taidan malttaa odotella niin pitkään ja taas tyrin viemällä plantut melkein jäätymään.

bluesman

 SK:n rhombot itäneet 2/6. 9vrk. Melkoisen vitaalia siementä vaikka piti olla 2011 kaudelta.
Alkusivun kasvatuslista täytynee uusia kun on muutama itämättä ja useita uusia tullut kasvatukseen. Fatalii white sekä Tanskan pojan 7pod white ovat itäneet. Bih Jolokia light green itää ja Berbere on myös availemassa sirkkalehtiään. Berbereen tutustuin Etiopialaisen tutun kautta jo 80-luvulla. Annuumiksi varsin maukas tapaus. Purple Bhut Jolokia sekä 7pod infinity ovat myös itäneet.
Tällä hetkellä on kasvamassa 145 tainta. Tai jotain sinnepäin. Mukana on vielä tuplia ja triploja varataimina.

Jahvetti

Berberen siemeniä olen kyllä sulta pummimassa heti jos niitä saat aikaiseksi. Tai lähinnä kasvisi.

Näyttää muuten aika levottomalta tuo sun hiljainen kausi, 145 tainta... Voi kristus ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 20, 2013, 19:57:24 ip
Berberen siemeniä olen kyllä sulta pummimassa heti jos niitä saat aikaiseksi. Tai lähinnä kasvisi.

Näyttää muuten aika levottomalta tuo sun hiljainen kausi, 145 tainta... Voi kristus ;)


Berbereä jäi muutamia siemeniä. Laitan tulemaan.

145 tulee muuttumaan kauden edetessä alle sataan. Tosin Physalikset ja tomaatit lisäävät yksilölukua yleisestiottaen.
2010 oli lopullinen chililuku yli 300 joten hiljaista kautta mennään.

Jahvetti

Kiitos, mielelläni otan vastaan!

Jotenkin kummallisesti tuppaa lajikemäärä aina talven mittaan kasvamaan itse kullakin,
vaikka on kuinka muka lyöty lajikkeet lukkoon. Mutta eipä kai tuo niin vaarallista ole.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013