huhtikuu 19, 2024, 06:23:59 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pikaista apua tarvitaan!

Aloittaja Omen, huhtikuu 21, 2010, 15:27:27 ip

« edellinen - seuraava »

Pjoottori

Ittellä kasvaa kaikki mullassa/turpeessa ja usein on ollut samannäköistä. Syy siihen että kasvi tuolta näyttää on selkeästi se että se ei ole pystynyt juuriensa avulla tarpeeksi vettä saamaan. Se mistä se johtuu voikin olla hieman ongelmallisempaa. Kannattaa kokeilla sumuttaa hienolla sumulla eritoten lehtien alapinnat, kasvi pystyy sitäkin kautta kohtuullisesti imemään vettä itseensä.
Mestari aloittamaan, kuningas hyytymään..

Omen

Tilanne on vieläkin kovin heikko..
Vaihdoin sen tänään tosta passiivihydrovirityksestä altakasteluversioon, jossa multaa ja soraa.
Päällä on edelleen pussi ja vettä suihkuttelen pari kertaa päivässä.

Miksaa

Et kertonut missään vaiheessa, mitä lannoitetta annat?

Mun skenaario on: Passiivihydro pelkällä soralla + vesi=ei minkäänlaisia ravinteita. Kun vaihdoit tehokkaammat lamput, niin chili alkoi lataamaan energiaa itseensä ja pimeän tullen "rajayttää" kasvun, mutta ei saanutkaan siihen tarvittavia ravinteita. Tolla on kuitenkin paljon lehtipinta-alaa ja se tarvitsee muutakin veden lisäksi.

Jos oon oikeassa, niin nyt kun laitoit sen multa-sora-seokseen, niin mullassa on ravinteita hetkeksi aikaa, joten pitäisi toipua ajan kanssa, mutta jätä se pois valosta.

Toivotaan parasta!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Omen

Juu tosiaan! Lannoitteena on Kärsältä tilattu Hydroflex T + kalkkisalpietari ohjeen mukaan annosteltuna.
Yhen ison lehden ja yhden nupun se tossa tipautti, mutta pienimmät ja uusimmat lehdet siellä latvassa on sentään terveen oloisia.
Varsi ja muut lehdet on edelleen löysiä :(
Wait and see..

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Tinsa - huhtikuu 21, 2010, 22:20:11 ip
Käytätkö pelkkää soraa passiivissa? Jos käytät niin sorassa ei riitä kapillaari ilmiö nostamaan vettä. ainakaan minun tietääkseni

Kapillaarit toimivat ainakin kun on lehtipinta-ala pieni. Siis mielestäni passiivihydroon tuosta habasta kolmanneksen kokoinen taimi jos on pelkkää hydrosoraa. Tuon kokoinen ja suurempikin pärjää (2m starfish viime kesänä) kun ainakin aluksi juuriston kehittyessä hapettaa vettä esim.ilmapumppu/kivisysteemillä.
Ilmeisesti juuret eivät ole olleet riittävän laajuisia ja imukykyisiä muuttuneeseen haihduntaan.
Mulla on kotona 10 passiivihydroa ja kaikissa pelkkää hydrosoraa, yhdessä rakennuslecasoraa viime vuodelta. Kaikki chilit ok.

Omen

Eli saattoi siis olla juurissa ongelma, eivät olleet tottuneet hydrosysteemiin?
Vaihdoin sen takas multa+sora ruukkuun tuossa muutama päivä sitten, eikä se oo vieläkään esittänyt mitään virkoamisen merkkejä.
Kannattaako vielä odotella juurien ja muiden kasvua ja kasvin totuttelua, vai olenko jo tappanut tuon omalla sähellykselläni?  :-\

Muut kasvit voivat oikein hyvin passiivihydroissa ja kaikilla myös kova kasvuvaihde päällä. Ruukut tosin ovat huomattavasti pienempiä samoin kuin taimetkin.