huhtikuu 17, 2024, 02:02:52 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Projekti: Hainan Yellow Lantern

Aloittaja NPhoBiaz, joulukuu 27, 2014, 21:17:22 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: rasse - marraskuu 14, 2017, 09:44:25 ap
Maksettu 5. pv. Ei ole siemenet tulleet. Vaikka ei niillä vielä kiirettä ole ensi kesän sadoksi..


Pyydämme kärsivällisyyttä siemenien odottelussa. Tilauksia on tullut tajuton määrä, ja kaikki prosessoidaan käsipelillä. Näin ollen homma vie aikaa, mutta sitä tehdään kokoajan eteenpäin. Osa siemenistä (ellei jopa kaikki) lähtee tämän viikon aikana matkaan!

PP

Sanotaanko, että kaikki tähän päivään mennessä maksetut saattaa lähteä. Sitten on vielä sellainen vaikuttava tekijä, että pelkät siemenet ja siement + muut tuotteet lähtee eri postittajilta. :D Tällaista se on kun tehdään hajautettua työtä vapaaehtoispohjalta.

chilifellow

# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

rasse

Nou panik. Alkoi vaan pelottaa että paketti hukkunut jonnekin, mutta ei siis huolta!

henkka

Siemenet saapuivat tänään, kiitoksia :thumbup:

Huru-ukko

Pitäisiköhän  itsekkin kävellä postilaatikolle katsomaan  :o   ::).

Jame

Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Vuorikaskas

Maksettu 7.11.2017, punaisen T-paidan kanssa.  Eilen tuli.  Olen iloinen.

Chiliyhdistyksen paidalla en huomannut olevan mitään määräyksiä sen käytöstä. En ole jäsen mutta täytyy kai yrittää olla ihmisiksi se päällä.  :-)

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - marraskuu 23, 2017, 22:38:33 ip
Maksettu 7.11.2017, punaisen T-paidan kanssa.  Eilen tuli.  Olen iloinen.

Chiliyhdistyksen paidalla en huomannut olevan mitään määräyksiä sen käytöstä. En ole jäsen mutta täytyy kai yrittää olla ihmisiksi se päällä.  :-)


Ei se mikään uniformu sentään ole. :D

sorrii

Kyllähän sellaiset säännöt voisi ollakin. Niinkuin esim. teekkareilla tupsulakin käytössä: Pitää käyttäytyä arvokkaasti ...  8)

Henkilö joka kulkee yhdistyksen paita päällä on vähintäänkin velvoitettu valitsemaan ravintoloissa se tulisin vaihtoehto aina ja mielellään pyytämään lisäpotkua kokilta ..

Itsellä kävi kerran Malabadissa [=erinomainen turkkilainen ravintola entisen Pussycatin paikalla, Tammelan Puistokadun varrella]
Tilasin jonkun lihapadan, josta tarjoilija sanoi että on sitten aika tulinen: Minä tähän että antaa tulla vaan vaikka vähän ekstraa.
Kun olin syönyt vähän aikaa, tuli tarjoilija sanomaan kokin puolesta anteeksi, että lipsahti vähän liikaa sitä chiliä. Tarjoilija irvisteli siellä keittiön ovella ja katseli syönkö mä sitä. Mun mielestäni oli ihan kivasti "vähän lämmintä" ja oikein hyvää .... Varmaankin miedompaa kuin esim. Nanda Devin Vindaloo ...
((eikä ollut yhdistyksen paitaa päällä)) Ymmärtäisiköhän ne laittaa kunnolla maustetta asiakkaalle jolla on se paita ...  ::) ))
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Kolme päivää sitten tuli paidat, valkoinen ja punainen eri paketeissa kuten oli puhekkin. Punaisen paidan kanssa ei siemeniä näkynyt, sen enempää kuin valkoisenkaan. Eikä ole näkyillyt vieläkään, tosin onhan tässä aikaa kuukauden verran ennen minun chinensejen kylvön aikataulua.
Maksettu 6.11 -17  8).

PP

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 24, 2017, 10:16:30 ap
Kolme päivää sitten tuli paidat, valkoinen ja punainen eri paketeissa kuten oli puhekkin. Punaisen paidan kanssa ei siemeniä näkynyt, sen enempää kuin valkoisenkaan. Eikä ole näkyillyt vieläkään, tosin onhan tässä aikaa kuukauden verran ennen minun chinensejen kylvön aikataulua.
Maksettu 6.11 -17  8).


Tarkistitko huolellisesti, että pussi ei ollut jossain paidan käänteissä? Se kun on pieni ja hukkuu sinne äkkiä. En väitä etteikö olisi mahdollista, että siemenet on jääneet pois.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 24, 2017, 10:54:14 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 24, 2017, 10:16:30 ap
Kolme päivää sitten tuli paidat, valkoinen ja punainen eri paketeissa kuten oli puhekkin. Punaisen paidan kanssa ei siemeniä näkynyt, sen enempää kuin valkoisenkaan. Eikä ole näkyillyt vieläkään, tosin onhan tässä aikaa kuukauden verran ennen minun chinensejen kylvön aikataulua.
Maksettu 6.11 -17  8).


Tarkistitko huolellisesti, että pussi ei ollut jossain paidan käänteissä? Se kun on pieni ja hukkuu sinne äkkiä. En väitä etteikö olisi mahdollista, että siemenet on jääneet pois.

Revin pussit auki, lakaisin lattian ja käänsin paidat nurinpäinkin, ei löytynyt.

PP


Vuorikaskas

Voisihan sen siemenpussin teipata tai niitata siihen A4- kokoiseen kuittiin, jotta ei pimeessä Pohjolan talvessa sattuisi hukkumaan mikrokokoinen pussi avatessa.  (Joo ei hukkunut vaan löytyi kuoren pohjalta paidan alta.)

Kuinka monta siementä pussiin on laskettu?

PP

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - marraskuu 24, 2017, 16:09:06 ip
Voisihan sen siemenpussin teipata tai niitata siihen A4- kokoiseen kuittiin, jotta ei pimeessä Pohjolan talvessa sattuisi hukkumaan mikrokokoinen pussi avatessa.  (Joo ei hukkunut vaan löytyi kuoren pohjalta paidan alta.)


Voisihan sen, jos käyttäisi järkeä. :D

LainausKuinka monta siementä pussiin on laskettu?


Viisi.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - marraskuu 24, 2017, 16:09:06 ip
Voisihan sen siemenpussin teipata tai niitata siihen A4- kokoiseen kuittiin, jotta ei pimeessä Pohjolan talvessa sattuisi hukkumaan mikrokokoinen pussi avatessa.  (Joo ei hukkunut vaan löytyi kuoren pohjalta paidan alta.)

Kuinka monta siementä pussiin on laskettu?


Tiedossa oli että pussi on minikokoa, ja katselin juurikin kuittien molemmat puolet ajatellen että se on teipattu niihin kiinni. Sitten leikasin vielä kirjeet auki ja vilkaisin valoa vasten että jos se olisi esim. lipan alle jäänyt teippauksien alle.
Seuravaksi oli sitten paitojen tarkistus ja viimeiseksi huoneen lattian lakaisu.
100% varma ettei se pusukka ollut lähetyksessä. Se ei voi mennä hukkaan 16m2 keittiön ruokapöydätä.
Henkan postauksen jälkeen sama uudelleen lol. Varmuuden vuoksi.

Vuorikaskas

marraskuu 24, 2017, 19:17:06 ip #397 Viimeisin muokkaus: marraskuu 24, 2017, 19:21:21 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Mulla häviää jo 1x1,5m pöydällekin kaikenlaista ja 2x8m pöydän siivoamiseen menisi varmaan viikko.  ^-^

Joo mutta tosissaan, siksi tuota laittelin koska avasin reissun päällä kuorta jonka olin napannut lähtiessäni laatikosta autoon ja oli hämärää ja pieni pelko kävi ennen kuin siemenet löysin kuoresta koska olin juuri kaverille vetäissyt paidan näytille siitä ekana.

MakaZan

Saisko chiliwikiin tai tänne sellaisen "HYL for dummies" tyyppisen kasvatusohjeen?

Vaikka nyt tietoa löytyy hakemalla ja chiliwikin artikkelistakin kaiken kyllä sopivalla sisälukutaidolla saa selville, mutta silti nyt näin alottelijalle vielä kerran ratakiskosta vääntäen, niin sais hieman varmuutta?

Ja helvetin hieno projekti kyllä! Saitte ainakin minut liittymään chiliyhdistykseen ja tämä onkin ensimmäinen siemeneni jota lähden itse kasvattelemaan 🤗

PP

HYLiin pätee samat ohjeet kuin yleisesti chinenseihin: paljon valoa ja lämpöä. En nyt ehdi kirjoittaa enempää, mutta tosiaan chinenset on olosuhdevaatimusten/optimien kannalta aika samanlaisia.