huhtikuu 18, 2024, 20:50:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


TSI kasvihuone rivarin takapihalle

Aloittaja miikkaj, tammikuu 18, 2011, 23:04:21 ip

« edellinen - seuraava »

ingeniero

Lainaus käyttäjältä: jewe - helmikuu 02, 2011, 20:45:11 ip
Mansardi 9,8 m²        1090 €
Monexi Pro 9,3m²       2465€(8mm)-2679€(10mm)

Kerrottakoon että Mansardi on Made in China ja Monexi Made in Finland.

Kannattaisi myös käydä tutustumassa molempiin malleihin niin näkisi luonnossa miten suuri ero on mm. huoneiden rakenteissa eikä vaan neliöitä vertaa. Monexissa rakenteet (Alu-profiilit) paljon jäykemmät ja paksummat kuin Mansardissa.


Parempaa inside-tietoa sulla, valmistusmaata tai rungon eroa ei mainita nettisivuilla.
Tiesitkö, että joidenkin mielestä 400-500km suuntaansa kasvihuonetta katsomaan on "mission impossible". Tämän takia nettimyymälässä olisi oltava sama tieto saatavilla kuin paikanpäällä.
No itse olen tilannut vain levytavaraa, joten siinä ei kyseisiä eroavaisuuksia tule esiin. Ainut oli alkukankeus, kun myyjän puhelimeen ei saanut yhteyttä. Tämäkin selvisi ja hyvin hoiti asiat kiireiden keskellä :)

jewe

Niinhän se taitaa olla että kyseisellä valmistajalla/maahantuojalla ei ole jälleenmyyjiä suomessa joten huoneita ei näe muuta kuin paikanpäällä eikä varmaan Kalantiin kannata sen takia lähteä. :-\

jla1710

Lainaus

Parempaa inside-tietoa sulla, valmistusmaata tai rungon eroa ei mainita nettisivuilla.
Tiesitkö, että joidenkin mielestä 400-500km suuntaansa kasvihuonetta katsomaan on "mission impossible". Tämän takia nettimyymälässä olisi oltava sama tieto saatavilla kuin paikanpäällä.
No itse olen tilannut vain levytavaraa, joten siinä ei kyseisiä eroavaisuuksia tule esiin. Ainut oli alkukankeus, kun myyjän puhelimeen ei saanut yhteyttä. Tämäkin selvisi ja hyvin hoiti asiat kiireiden keskellä :)


Ei kait se edelleenkään ole niin, että hyvää tavaraa saa halvalla. Jos haluaa hyvän ja halvan niin joutuu ostamaan kaksi eri tuotetta. Ja jos jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei todennäköisesti olekaan. Mutta lopetetaan sananlaskut tähän :)

Mutta kyllä tuolla tonnilla saa samankokoisen perinteisen kasvihuoneenkin. Ei se siis mielestäni niin halpa ole...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

ingeniero

"Tavallinen" on siis edelleen kennolevystä tehty?

PP

Lainaus käyttäjältä: ingeniero - helmikuu 03, 2011, 09:17:33 ap
"Tavallinen" on siis edelleen kennolevystä tehty?


Esim. Juliana Compact Plus 10,2 m^2 näyttää olevan tällä hetkellä Kivikankaalla 1099 € 6 mm kennolevyllä ja 849 € lasisena.

jla1710

helmikuu 03, 2011, 17:08:03 ip #25 Viimeisin muokkaus: helmikuu 03, 2011, 17:09:54 ip käyttäjältä jla1710
Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 03, 2011, 10:28:19 ap
Lainaus käyttäjältä: ingeniero - helmikuu 03, 2011, 09:17:33 ap
"Tavallinen" on siis edelleen kennolevystä tehty?


Esim. Juliana Compact Plus 10,2 m^2 näyttää olevan tällä hetkellä Kivikankaalla 1099 € 6 mm kennolevyllä ja 849 € lasisena.


Juurikin näin. On se mansardi toki kivemman näköinen minunkin silmääni.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

jewe

Juliana ja Mansardi aika samanlaisia rakenteeltaan, julianassa ehkä vähän paremmat ja vahvemmat profiilit joten niitä sopii verrata keskenään, Monexi Pro:ta ei. Siinä melkein ammattihuoneen aluprofiilit ja lämpöeristeet mutta harrastehuoneen koko.
Sanoisiko että kaksi edellämainittua lähinnä kausihuoneita ja Monexi soveltuu melkein vaikka ympärivuotiseen käyttöön, paitsi ehkä tänä talvena. ;D

Kaikki nuo kolme mallia tunnen livenä, yksi niistä seisoo takapihalla.

SK

Hmmm..
Nuo juliana kasvihuoneet ois tosiaan talvitarjoukessa. Onko jollain tietoa kaunko talvitajous kestää?
Meneepä taas vaikeaksi päättää!
No n.10m2 kasvihuoneen ajattelin hommata, hinta ois hyvä jos ois tossa 1000euron tuntumassa + muut tarvikkeet (automaatti avajaat).
Niinpä kokemuksia kuulisin mielellään mikä ois hyvä alottelevalle harrastajalle.

Hyvistä perusteluista palkitsen lähettämällä yllätys siemeniä!
Parhaan perustelun valitsen mielivaltaisesti minä.

ingeniero

Ei taida olla haluja itse rakenteluun? Tässä olisi vielä hyvä aika lueskella ja suunnitella ennen toteutusta.
Laitoin tähän tee-se-itse puolelle ilmoituksen illalla tulevasta "kasvihuoneunelmia"-ohjelmasta ;)
Ei mitää hajua onko edes laadukas ohjelma, mutta aina sieltä voi vinkkejä löytyä.

linker


Ohjelmasarja lienee uusinta noin vuoden takaa.
Hieno ohjelma ja hienoja kasvihuoneita.
Vähän paha mieli sitä katsellessa tosin tulee kun lotossa oli vain kolme lisänumeroa oikein.

 

SK

En sulje pois vaihtoehtoa itse rakentamisesta.
Täytyypä tuota sarjaa katsoa.
Jos rakentamiseen käyttää painekyllästettyä puuta. Liukeneeko siitä multaa myrkkyjä ja sitä kautta chileihin...?
Kun olen rakennellu suht kookkaita "kukkaruukkuja" painekyllästetystä puusta, niin jotkut on tullu sanomaan että nyt sun salaatit on myrkyllisiä.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Nondo - helmikuu 04, 2011, 12:21:48 ip
En sulje pois vaihtoehtoa itse rakentamisesta.
Täytyypä tuota sarjaa katsoa.
Jos rakentamiseen käyttää painekyllästettyä puuta. Liukeneeko siitä multaa myrkkyjä ja sitä kautta chileihin...?
Kun olen rakennellu suht kookkaita "kukkaruukkuja" painekyllästetystä puusta, niin jotkut on tullu sanomaan että nyt sun salaatit on myrkyllisiä.


Itse jättäisin painekyllästetyt kauppaan. Ongelmajätettä, joten tuskin kaikista ekologisin ja terveellisin vaihtoehto.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - helmikuu 04, 2011, 12:50:11 ip
Lainaus käyttäjältä: Nondo - helmikuu 04, 2011, 12:21:48 ip
En sulje pois vaihtoehtoa itse rakentamisesta.
Täytyypä tuota sarjaa katsoa.
Jos rakentamiseen käyttää painekyllästettyä puuta. Liukeneeko siitä multaa myrkkyjä ja sitä kautta chileihin...?
Kun olen rakennellu suht kookkaita "kukkaruukkuja" painekyllästetystä puusta, niin jotkut on tullu sanomaan että nyt sun salaatit on myrkyllisiä.


Itse jättäisin painekyllästetyt kauppaan. Ongelmajätettä, joten tuskin kaikista ekologisin ja terveellisin vaihtoehto.


Ongelmajätettä, kyllä. Koska pitää polttaa korkeassa lämpötilassa filttereillä. Myrkyllistä. Ei enää 7 vuoteen saanut valmistaa/myydä Suomessa, joten arseenia ja kromia turha pelätä. Ei vaan heti tule mieleen yhtä kestävää ja kätevää vaihtoehtoa kasvarin tekoon? Tokihan sinne muutenkin muovi tulee ruukkujen väliin, jos kuparikertymää pelkää... Ja ei varmasti montaa vuotta kestä käsittelemätön puu kosteassa. Paitsi jos sen maalaa jollain vieläkin myrkyllisemmällä kamalla. Itsellä kasvaa kaikki painekyllästetyissä ympäristöissä ja hengissä ollaan.

chilihardhead.fi

Ei se painekyllästetty mitä yleensä käytetään ole edes kestävempää, kuin käsittelemätön, monesti huonompaakin. Maalaus on turhaa yleensä, mutta esim. ohut betoniliuos toimii hyvin
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

tonttu

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - helmikuu 04, 2011, 13:12:41 ip
Ei se painekyllästetty mitä yleensä käytetään ole edes kestävempää, kuin käsittelemätön, monesti huonompaakin. Maalaus on turhaa yleensä, mutta esim. ohut betoniliuos toimii hyvin


Väittäisin kyllä, että jos pistät laudan ja painekyllästetyn terassilaudan lappeelleen sateeseen ja tuijotat niitä muutaman vuoden putkeen, niin alkaa eroja näkymään :-)

chilihardhead.fi

helmikuu 04, 2011, 13:30:22 ip #35 Viimeisin muokkaus: helmikuu 04, 2011, 13:38:24 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Eipä sitä painekyllästettyä, aina ole ollut ja silti on satojakin vuosia vanhoja puisia rakennelmia olemassa. Itsellä painekyllästetystä tehty kukkaloota ei kestänyt sitäkään kuin käsittelemätön ja maata vasten on kestänyt käsittelemätön koppi jo 15 vuotta. Betonilaudasta tekemäni pöytä on kestänyt sään armoilla 30 vuotta hyvin
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Ryhis

Ei se painekyllästetty ole mikään oikotie onneen. Lisäksi se on aina saatanan märkää joten mittatarkkuudesta voidaan olla useaa mieltä.

Tervaus on kova sana. Öljyäminenkin toimii..
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jla1710

Siperian lehtikuusi kestää säätä paremmin käsittelemättömä kuin painekyllästetty kestopuu mutta sitä ei ole kovin hyvin saatavilla :) Ja melko kallistakin on jos sattuu saamaan. Mutta elämä on :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

ingeniero

Paljonko noita +1000e kasvihuoneita menee suomessa kaupaksi? Onko kovinkin kysyttyjä?
Olisiko vaikeuksia löytää hyvälle ja hintalaadultaan mainiolle kasvihuoneelle asiakkaita tuossa hintaluokassa..

jla1710

Kyllähän tonni jo jonkinverran kirpaisee pienviljelijää varsinkin kun puutarhaharrastus ei ole se ainoa mihin sitä rahaa menee. Itse tein kasvarini osittain uusiomateriaaleista muttei siitäkään halpaa tullut. Toimiva kuitenkin.

Etupihalle voisi harkita tuollaista tonnin hintaista lasista huonetta. Lasinen ulkonäkösyiden takia... mutta hienompi tietysti olisi tuollainen Monexin oloneuvos mutta se ainakin vielä jää hankkimatta tuon reilun kolmen tonnin puuttumisen takia.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.