huhtikuu 20, 2024, 00:34:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Addiktiot

Aloittaja von Riena, kesäkuu 02, 2009, 00:55:23 ap

« edellinen - seuraava »

von Riena

En ainakaan nopean selailun jälkeen huomannut topicia aiheesta, joten ajattelin nostaa tällaisen.

Kukin on riippuvainen mitä kummallisimmista asioista. Vedetään sen verran rajaa, että vastaukseksi kelpaa kaikki muu paitsi CHILI ;)
Päihteet, liikunta yms. harrasteet, ehkä jopa työ joillakin ihmisillä. You name it!

Itse koen omiksi addiktioiksini aivan ensimmäisenä kahvin. Juon tuota tervaa pannullisen verran päivässä, ja en osaisi juurikaan kuvitella esimerkiksi onnistunutta työpäivää ilman Moccamasterin jatkuvaa porinaa. Tupakkaa en kuitenkaan osaa laskea riippuvuudekseni, vaikka sitä poltankin säännöllisen epäsäännöllisesti, noin 2-10 päivässä, ja on ajanjaksoja ettei tule poltettua päiväkausiin. Useiden lopettamisyritysten jälkeen olen todennut "silloin kun siltä tuntuu"-tupakoinnin omakseni.

Vahvemmista päihteistä en käytä kuin alkoholia, ja sitäkin nykyään aina harvemmin, ja näin kesän tullen on mukavampi olla vaikkapa kuskina, siinä ohessa naiskauneutta tarkistellen ;) .

Huumeita on tullut kokeiltua kerran, ei ollut missään määrin minun juttuni.

Musiikki. Soitan, laulan, sävellän, sanoitan, tuotan, kuuntelen jne. Yksi elämäni suurimpia prioriteetteja.

Ystävät.
Olen luonteeltani todella sosiaalinen ja oikeastikin melko kiltti, ja en osaa kuvitella elämää ilman rakkaita ihmisiä ympärilläni. Kanssakäynnin ei tarvitse olla välttämättä mitään joutenoloa kummempaa.

Uusimpana riippuvuutena listassani on liikunta, lähinnä lenkkeilyn ja lihaskunnon kohottamisen muodossa. Sain aivan hysteerisen spurtin kevään tullen pudottaa pois turhia kiloja ja kasvattaa sitämyöten niitä takaisin lihaksena :)
Aivan mahtava fiilis kun lyö ipodin korville ja lähtee laukkaamaan tai alkaa nostamaan rautaa.

Huh, Rienakin osaa herkistellä ja avautua :)

#579

SahuriX

pitää tunnustaa että mulla pahin addiktio on maxipepsi... jostan kumman syystä sihen oon jääny koukkuun että sitä vaan on saatava jokapäivä...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Jiri

kesäkuu 02, 2009, 06:56:33 ap #2 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 02, 2009, 07:04:52 ap käyttäjältä celt
Meikäläisen addiktio lienee jääkiekko. Itse tulee pelattua 3:ssa eri harrasteporukassa. Syksystä kevääseen 5-6 kertaa viikossa jäällä. Lisäksi hoidan joukkueenjohtajan tehtävä yhdessä harrasteporukassa. Kaikki HIFK:n kotiottelut tulee katsottua ja samalla tietysti muitakin Sm-Liigan otteluita, pelaajia ja kuvioita seurattua. NHL tietysti pitää seurata alusta loppuun asti. Sit tietysti Elitserien on tiukassa seurannassa.

Xboxilla tulee lisäksi pelattua vielä yhdessä joukkueessa sen 4-6h viikossa, siis "ihan oikeassa" joukkueessa. Eli tuota EASHL:ää. Siihen päälle vielä jalkapallon, ja erityisesti Serie A:n ja Valioliigan seuranta. Niin alkaa olla viikko-ohjelmassa melko lailla urheilua.

Tällä hetkellä kesätreeni päällä. Kerran-pari viikossa peruslenkki, kerran intervalliharjoitus ja pari kertaa salilla vääntämässä ripuliranteilla rautaa.

Kai sitä vois sanoa että meikäläisen addiktio on siis urheilu, liikunta ja kuntoilu. Niin penkki- kuin hikimuodoissa. Ja tietty musiikkiakin tulee kuunneltua jatkuvasti ja kokoajan. Sen osaston voi tsekata täältä: http://www.last.fm/user/jirividgren
http://jirin.hommat.info | cl @ IRCnet

Jonezky

Ns. aineellisia addiktioita minulla ei juuri ole. Kahvia tulee juotua keskimäärin ehkä kuppi päivässä ja tupakkaa en polta. Alkoholia tulee kyllä käytettyä mutta ei lähellekään riippuvuudeksi laskettavalla tahdilla.

Riippuvuuksia löytyy jokunen henkiseltä puolelta. Tärkeimpänä oma aika. Välillä vaan on pakko saada päivä omaa aikaa, että saa kasailtua ajatukset ja jaksaa taas olla sosiaalinen. Liian pitkä jakso muiden ihmisten (jopa parhaiden kavereiden) seurassa tekee minusta poissaolevan ja hiljaisen. En näe tätä kuitenkaan ongelmana. Aivan mainiosti olen tullut toimeen ja kaveritkin on ymmärtäneet, kun joskus jätän bileet väliin ja chillailen illan yksikseni kotona.

Musiikki.
Musaa tulee kuunneltua paljon ja myöskin soiteltua, sekä sävelleltyä koneen ääressä jonkin verran. Päädyin myös opiskelemaan musatekniikkaa ja -bisnestä.

Hallittu riippuvuus on elämän suola.

-J

Noli Me Tangere

Röökiä ja kahvia kuluu, varsinkin duunissa. Viikonloppuisin on melkeinpä pakko vetää kännit. Eli ei tässä nyt hirveän terveellisiä addiktioita ole...

Paitsi musiikki. Ilman sitä en tiskaa, en laita ruokaa, en siivoa, en ryyppää, en lue, en kuntoile, en tee töitä... Mitään ei pysty tekemään jos ei hyvä musiikki soi.

Mursu

mie jään koukkuun kaikkeen... 8( kohtuus on tuntematon käsite mitä ikinä sitten syön,juon,poltan,teen. mainittakoon nimeltä nyt vaiks tupakka, kahvi, alkoholi,roskaruoka ja maapähkinät. viel ku addiktoituis jostain liikuntamuodosta oikein kunnolla! jokunen kesä takaperin tuli potkittua footbagiä aamusta iltaan. en kyl oppinu juurikaan. :D