toukokuu 13, 2024, 03:25:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


KYSELY nettiselaimestasi

Aloittaja Aji Inferno, tammikuu 07, 2005, 01:01:29 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

...Toivottavasti tämä onnistuu... ;)

calm

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"...Toivottavasti tämä onnistuu... ;)

Mozilla olisi voinut olla oleellinen vaihtoehto vielä. Mietin hetken aikaa, että vastaisinko Firefox vaiko muu ja päädyin muuhun.

JartsaP

Minä jouduin puntaroimaan Firefoxin (kotona) ja Netscapen (töissä) välillä. Päädyin Firefoxiin, koska jos voisin niin käyttäisin sitä töissäkin.

Gekko

Muita selaimia ei enää voi käyttää, kun on tottunut Firefoxin "mouse gestures" -pluginiin. Sitä vain vatkaa hiirellä tyhjää ja ihmettelee kun ei mitään tapahdu...  :)
Solanaceae et vitae

Aji Inferno

Tuo mouse gestures -piirre taisi olla Operassa ensimmäisenä - en vain ole sitä tullut käyttäneeksi, vaikka näppärältä tuntuikin. Täytynee tuo Firefox kokeilla, sen verran sitä kaikki kehuvat... Opera 7.54:ään olen itse ollut erittäin tyytyväinen. Harmi kyllä, työpaikalla sen käyttö blokattiin - vain IE toimii... :(

mcduck

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Tuo mouse gestures -piirre taisi olla Operassa ensimmäisenä - en vain ole sitä tullut käyttäneeksi, vaikka näppärältä tuntuikin. Täytynee tuo Firefox kokeilla, sen verran sitä kaikki kehuvat... Opera 7.54:ään olen itse ollut erittäin tyytyväinen. Harmi kyllä, työpaikalla sen käyttö blokattiin - vain IE toimii... :(
jopas on surkeasti käynyt ;)
Monet yrityksethän ovat viimeaikoina nimenomaan kieltäneet IE:n käytön...
42

JartsaP

Meilläpä työnantaja, suurehko suomalaisalkuinen kulutuselektroniikka- ja tietoliikenneyritys, suositteli Netscapea Internetin ja IE:tä Intranetin selaukseen... joo-o, olisivat vaan tajunneet aiemmin, niin eivät olisi "optimoineet" intraa toimimaan pelkästään IE:llä (inhottaa yleensäkin moinen yksiavioisuus näissä tietotekniikka-asioissa). Kun en ikinä ole tuota IE:tä sietänyt ensinkään, niin näillä on sitten intrasivuja jotka ei millään muulla toimi. No saavatpa nyt nenilleen sitten. Tekevät muuten intrasivut väkisin "paperin muotoisiksi" eli kuvaruudun reunoille jää sikamaiset tyhjät kaistaleet. En ymmärrä miksi.

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "JartsaP"Tekevät muuten intrasivut väkisin "paperin muotoisiksi" eli kuvaruudun reunoille jää sikamaiset tyhjät kaistaleet. En ymmärrä miksi.



Kyllä firmojen "isot pomot" edelleet ovat vanhan ajan paperin kannalla. Siitä ei pääse eroon ennen suurten ikäluokkien massaeläköitymistä.



-Sale
Sauli Särkkä

#002

theBro

Operassa on myös sellanen hyvä ominaisuus, että selaimen voi käynnistää edelliseen "sessioon" kaatumisen/sammutuksen jälkeen. Eli se muistaa sivut jotka on auki. Kuulin kyllä huhua, että firefoxiinkin sais ominaisuuden pluginilla, mutta ei oo vielä tullut testattua.

mcduck

Lainaus käyttäjältä: "theBro"Operassa on myös sellanen hyvä ominaisuus, että selaimen voi käynnistää edelliseen "sessioon" kaatumisen/sammutuksen jälkeen. Eli se muistaa sivut jotka on auki. Kuulin kyllä huhua, että firefoxiinkin sais ominaisuuden pluginilla, mutta ei oo vielä tullut testattua.
Tottahan tuo huhu on. Itselläni on Firefoxissa käytössä Tabbrowser Extensions-plugari jolla saa todella kattavat säädöt tabien käyttöön. Ominaisuuksiin kuuluu myös auki olleiden sivujen muistaminen. Varmaan tuohon joku muukin plugini löytyisi, mutta tässä tuli aika tavalla muitakin hyviä ominaisuuksia mukana. Toinen hyvä plugari on Adblock, jolla saa karsittua sivuilta häiritsevät mainokset pois.
42

Cayenne

Olisi kannattanut laittaa firefoxin tilalle vaihtoehdoksi "Gecko" pohjaiset selaimet. Olisi kattanut kaikki firefoxit ja mozillat ynm. Geckopohjaiset selaimet. Äänestin Firefoxia. Se on taitolaji osata sanoa EI Microsoftin tuotteille :D