Foorumistien moottoripyörät,-kelkat, mönkijät, ym. vast. Harrasteliikuttimet!

Aloittaja masaiman, elokuu 20, 2011, 23:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

masaiman

Ystävämme Räyhiksen sanoja lainatakseni, nyt on ikenet kireellä   ;D

Vietin maanantain johonkin hieman yli yhteentoista tallilla vaihtamassa tohon Frecciaan uutta alakertaa. Eilen sitten lähdin ajelemaan kohti Heinolaa katsastuskonttorille muuttamaan tota mopoa täystehoiseksi, mutta en päässyt otille kun oli lista täynnä. Ajelin sitten samantien Lahteen konttorille. Koko matkan Heinolasta vanhaatietä Lahteen tuli vettä ku aisaa. Siinä sitten istuin konttorilla läpimärissä ajoreleissä odottelemassa, ihmettelemässä mikä helvetti pistää aikuisen ihmisen leikkimään mopoilla, kun pomo soittaa. Kertoi, että on saamassa tänään yhdestä autokaupasta `91 cebarin oravannahkoina eikä tee sillä mitään kun omistaa samanlaisen mut 10v uudemman. Valittelin siinä rahanpuutetta niin ilmoitti et voin maksaa "kun jaksaa", hän ei halua sitä nurkkiinsa talveksi pyörimään. Ei tarvinnu kahta kertaa kertoa, mistä voin pyörän noutaa... Enpä ole näköjään vaan uskaltanut kierrättää niitä kavereiden kuussatasia pyöriä riittävän ylös koeajolla, nimittäin muutaman kunnon kiihdytyksen jälkeen karisi Fireblade-haaveet aika nopeesti vaikka tuo nyt onkin "äffä". Kyllä tollakin hengestään pääsee  8) Kuvaa vois pistää kun saan sen pestyä. On vielä ihan helevetin paskanen kun ei edellinen omistaja oo jaksanu puunata hetkeen aikaan ja toi sen Pohjois-savosta ajamalla Lahteen.
Ketjut ja rattaat siihen tarvii vaihtaa, mut muuta vikaa ei oo vielä tullu vastaan.

ihis81

Kawasaki z 750 vm 2007---> on mun seuraava pyörä kun joskus vaihdan :P ;D
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

masaiman

Sitte niitä kuvia.







Tommosella oon tässä nyt päristelly muutaman päivän ja toinen tankillinen menossa. En olis uskonu että kuussatanenkin voi olla noin mukava ajaa. Toi on ihan uskomattoman suuntavakaa laite. Käyttäytyy todella herrasmiesmäisen rauhallisesti toisin kuin kuulemani mukaan nämä Firebladet jyrkän reikkikulmansa takia. Kilsat tossa pikkasen jo näkyy mm. vaihdelaatikon toiminta hitaassa vauhdissa alaspäin voisi olla täsmällisempääkin, tosin tämäkin voi johtua osittain öljynvaihdon tarpeesta. Mukavasti se naukasee kun nakkaa muutaman kerran alespäin ja vääntää tupen nurin. Vähän saakelisti vaan tuppaa olemaan näin loppukesästä ötökkää ilmassa. Illalla kun ajelee saa visiirin siivota joka reissun jälkeen. Tuli moottoritietäkin kokeiltua tänään Heinolasta Lahteen ja täytyy sanoa et ainakin nykyisen kypärän kanssa taidan ajaa Vääksyn (pulkkilan harjun) kautta. Lammi- Asikkala tietä oli kiva kanttailla.

jla1710

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

masaiman

syyskuu 04, 2011, 11:45:47 ap #24 Viimeisin muokkaus: syyskuu 04, 2011, 11:48:14 ap käyttäjältä Mattson
Ihan tarpeeks mulle. Opetellan nyt ajamaan ensin isommalla ton kanssa varmaan ens kesä. Sit vois harkita sitä ysisatasta Bladea...

Suurin ongelma ehkä ton kanssa on ajoasento. Tossa valuu väkisin tankkia kohti ja tiedät-kyllä-mitkä jää koko ajan väliin... Samoin oikean käden peukalo ja pikkurilli jostain syystä puutuu jos ajaa yli puol tuntia yhteen putkeen.

biblo

Joku päivä vielä allaolevan kaltainen Apehangeri tulee hankittua..


"Grow food, not lawns"


Caggiva

Lisää tehottomia pyöriä:






Tehokkaat pyörät eivät nyt päässeet kuvaan kun ovat muualla.

Whili


Macex

syyskuu 15, 2011, 19:05:47 ip #29 Viimeisin muokkaus: syyskuu 15, 2011, 19:14:59 ip käyttäjältä Macex
Tarkoitus hankkia ensi kesäksi joku seuraavista:



Gsx-r 600. Olis serkulla myynnissä, kunhan päästään hinnasta sopuun



Gsx-R 750. Joko haetaan Saksasta tai etitään Suomesta sopiva.



Suzuki sv 650

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Whili


masaiman

Jos Suitsaa mietit niin samantien:


TL 1000 R. Kyllä jytisööpi. Siskon miehellä oli aikoinaan tollanen ja se jaksaa vieläkin ylistää sen ylivoimaisuutta...

Caggiva

syyskuu 15, 2011, 21:53:44 ip #32 Viimeisin muokkaus: syyskuu 15, 2011, 22:24:51 ip käyttäjältä Caggiva
Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 15, 2011, 21:26:38 ip
Jos Suitsaa mietit niin samantien:


TL 1000 R. Kyllä jytisööpi. Siskon miehellä oli aikoinaan tollanen ja se jaksaa vieläkin ylistää sen ylivoimaisuutta...


Mutta eihän se saa olla Giksun raidoilla vaan ehdottomasti koko keltainen,musta tai punainen.

masaiman

Hö, mun mielestä toi on paljon nätimpi... No makuasia ja silleen...

Macex

Miksi kaikki sanoo, että mielummin tonninen heti? Kyllä varmaan muuten ottaisin, mutta vakuutukset lienee menevän ylitse mun laskemien budjettien.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Caggiva

Lainaus käyttäjältä: Macex - syyskuu 15, 2011, 22:39:56 ip
Miksi kaikki sanoo, että mielummin tonninen heti? Kyllä varmaan muuten ottaisin, mutta vakuutukset lienee menevän ylitse mun laskemien budjettien.


Ehkä siksi että hintaero ei ole välttämättä valtava ja kun olet kuussatasella muutaman kuukauden ajellut tekisi mieli jo isompi ostaa.
Omasta mielestäni olisi helpompi isolla ensin opetella ja vasta myöhemmin ostaa pienempiä lisukkeeksi.

Rankkapanda

Itselleni juuri täydellinen pyörä. Mukava näin aloittelijalle, sopivasti pelkoa aiheuttava.


masaiman

syyskuu 16, 2011, 04:16:10 ap #37 Viimeisin muokkaus: syyskuu 16, 2011, 04:20:15 ap käyttäjältä Mattson
Teho/paino suhteen mukaanhan ne vakuutukset nykyään menee. Soita vakuutusyhtiöon ja kysy. Pienenä vertailukohtana mun pyörät: 125cc cagiva 890/vuosi,600cc honda 418. Syy siihen että mulla on kuussatanen löytyy muutama viesti ylempää, todennäköisesti vaihtuu ensi kesän jälkeen ysisataseen.

tonttu

Meitsi vaihtoi heinäkuun lopussa pitkäaikaisen ystävän cbr1000f matkapyörän moottoriveneeseen. Into vähän laantunut, taas vaihteeksi ja totesin kesäkuussa, että olin viettänyt enemmän aikaa uistellen järvellä, kuin moottoripyörän selässä. Noh, päittäin vaihtui ja olen tyytyväinen. Nyt körötellään järvellä TaifunX 4.6m moottoriveneellä, jota puskee 40hv Evinrude. On tullut joka viikonloppu kuljettua järvellä tämän vaihdon jälkeen, joten nappiin meni. Sitäpaitsi Suomi on körötelty läpi, mutta sisävesistöt on vielä tutkimatta. Jos nyt joku vuosi näin ja sitten vaihto taas toiseen suuntaan.

Whili

Lainaus käyttäjältä: tonttu - syyskuu 16, 2011, 10:28:15 ap
Meitsi vaihtoi heinäkuun lopussa pitkäaikaisen ystävän cbr1000f matkapyörän moottoriveneeseen. Into vähän laantunut, taas vaihteeksi ja totesin kesäkuussa, että olin viettänyt enemmän aikaa uistellen järvellä, kuin moottoripyörän selässä. Noh, päittäin vaihtui ja olen tyytyväinen. Nyt körötellään järvellä TaifunX 4.6m moottoriveneellä, jota puskee 40hv Evinrude. On tullut joka viikonloppu kuljettua järvellä tämän vaihdon jälkeen, joten nappiin meni. Sitäpaitsi Suomi on körötelty läpi, mutta sisävesistöt on vielä tutkimatta. Jos nyt joku vuosi näin ja sitten vaihto taas toiseen suuntaan.

Tommosesta häksättimestä tuli luovuttua. Vähän v..tuttaa.
No tiedämpä mitä ittelle 50V lahjaksi..